Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - vass

Pages: [1] 2
1
Üritused / Re: 2.-3. juuli Lätis STALKER
« on: June 18, 2016, 01:31:23 »
Igaks juhuks viska siia ka üles, et mängus osalemiseks peab olema vähemalt 18 aastat vana. Kui vanusest puudu jääb, tohib mängus osaleda vaid koos vanematega. Mängu käigus toimib ka vanusekontroll, niiet need, kel lõustad liiga hästi aetud, olge valmis näitama mingisugust dokustaati.

Läti airsofti reeglid, vähemasti sellel kindlal väljakul, on veidi erinevad selle konkreetse mängu reeglitest. Kindlasti soovitan ise korraldajatega ühendust võtta ja ehk jõuab mingisugusele kokkuleppele. Küll aga on reeglites kirjas, et kui mängija ei suuda oma täisealisust tõestada/tõendada, eemaldatakse ta väljakult.

2
Üritused / Re: 2.-3. juuli Lätis STALKER
« on: June 09, 2016, 11:55:32 »
Разгрузы- the fuck does that mean?

Vest/rakmed

Tänud, see muudab asja oluliselt.

3
Üritused / Re: 2.-3. juuli Lätis STALKER
« on: June 08, 2016, 23:24:07 »
Tõlgin jooksvalt, pasalt, puudulikult. Esitage küsimusi, püüan tõlkida ja otsida lisaks. Kuna tegelen jooksvalt, siis lisan siia kogu aeg tõlgitut.

Tegemist on päris detailselt reeglitega piiratud rollimänguga, niiet "tra, panen mingi pasa selga ja lendan Lätti plasti külvama, nahhui, cheeki breeki" päris ei ole. Soovitan soojalt vaadata, et minejail oleks pundis ka slaavi keele ekspert. "Nahhui, pohhui" oskustega ilmselt ei pärja.

====================================================

Mäng on planeeritud kui ööpäevane, meelelahutuslik project eesmärgiga luua alternatiivne reaalsus maksimaalse raskustasemega kõigile, kes heidavad pilgu Tsooni nr 78, püüdes leida…

“Teekonda “Burneri” juurde – 2” (kes STALKERi mänge on mänginud, teavad Burnerit)

Kuupäev: 02/07/2016 – 03/07/2016
Mängu tüüp: meelelahutuslik, rollimäng, stsenaariumita, ööpäevane
12:00 saabumine polügonile
13:00 baaside ülesseadmine
15:00 üldine ülesseadmine ja positsioonidele minek
16:30 algus
11:30 lõpp
12:00 üldine ülesseadmine (ülesseadmise kohta ei oska kommenteerida, tõlge on nagu on, konteksti ei tea)

Parkimine: “P”
Instruktaazh: kõigile ja meeskondlik instruktaazh toimub “Sõjaväelaste” baasis
Kogu koosseis: 130 mängijat minimum
Osavõtt:
Ettepanekud, päringud ja registreerimine
Mida “UE” tähendab? Sest mulle tundub, et tegemist on hinnaga, mis tähendab, et Eestist saabunud inimestele on hind 5 EURi, sõltumata registreerimise ajast. Ja daamidele on asi tasuta?

Registreerimine toimub peale pileti kättesaamist, meeskonna nimetamiseta, üldises registreerimise teemas. (ei oska kommenteerida, kel kontekst olemas, kogemus või siseinfo, saab täpsustada)

Tsooni nr78 meeskonnad
Skeem
Osapool/Relvastus/Kogukoosseis
Stalkerid (1-4 liikmelised grupid)/väga piiratud/piiramatu
Sõjaväelased/piiramata/piiramata
Bandiidid (kolm koosseisu)/piiratud/piiramata
Vargad (1-4 liikmelised grupid)/väga piiratud/piiramata

Palgasõdurid (üks koosseis)/piiratud/piiratud
Monoliit (üks koosseis)/piiramata/piiratud
Võlg (üks koosseis)/piiramata/piiratud
Hullud teadlased (üks koosseis)/piiramata/piiratud
Koletised (üksikud)/puudub/piiramata
Parõõgad?

Osapoolte vastastikused suhted Tsoonis nr 78
Sõbrad- ei võitle kunagi, võivad luua pikaajalisi liite (ajaliselt kuni 3 tundi)
Vastased- võivad võidelda, võivad läbirääkimisi läbi viia, võivad luua lühiajalisi liite (kuni 1 tund), ei saa luua pikaajalisi liite
Vaenlased- pidevas võitluses, ei saa luua liite, ei saa läbi viia läbirääkimisi
Neutraalsed- võivad osaleda ükskõik millistes ülal mainitud suhetes

Asukohad ja olulised objektid Tsoonis nr78
“Agroprom”- saastatud ala, viibimine maskis või teadlaste kaitseülikonnas
“Garbage”
“Dark Territory”- saastatud ala, viibimine ainult “musta seene” artefaktiga või teadlaste kaitseülikonnas
“Cordon”
“Swamp”
Sõjaväelaste baas
Teadlaste baas
Monoliitide baas
Võla/Duty baas
“Renegades” baas (ilmselt Clear Sky´s bandiitide baas)
Teejuhtide laager
“puhastajate” onn
“Metsa” “KPP” (mis on KPP, “P” antud juhul mitte kirillitsa R vaid P)
Helikopteri maandumisplats IDA, LÄÄS, LÕUNA, PÕHI, KESK
“Burner”- saastatud ala, viibimine vaid teadlaste kaitseülikonnas
“Bar”- neutraalne ala, lasta ei tohi, puhkekoht, śaślõki küpsetamise koht, infovahetuspunkt, palgasõduritega kohtumise koht

STALKERID
Tegutsevad kuni 4-liikmeliste gruppidena, ülesannete täitmisel võivad liituda teiste stalkerigruppidega kuni 10-liikmelisteks üksusteks, ajaliselt mitte üle 3-ks tunniks. Tavaliselt müttavad tsoonis püstolite või haavlipüssidega, kuniks saavad loa kasutada automaate. Automaat on pakitud kotti ning seda saab kasutada, kui “leitakse” automaat. Püüavad end varustada moona, granaatide ja automaadiga.
Ülesanne- leida artefakte ja püüda kokku ajada maksimaalne summa raha või leida tee “Põleti”-ni. Kuulujuttude järgi asub “Soovitäitja” “Põleti” taga.

Kasutavad artefakte vahetuskaubana teiste stalkeritega, teadlastega või kaupmeestega relvade ja laskemoona vastu. Artefakte võib peita peidikutesse ja kanda vaid seljakotis. Neil pole baase ja nad elutsevad Tsooni vaiksemates kohtades.

Stalkeritel on keelatud teistele Stalkeritele kallale tungida ning neil on keelatud bandiitidega läbirääkimisi pidada. Nad kas peidavad end bandiitide eest või võitlevad nendega.

Bandiitide tapmise järel võivad neilt võtta artefaktid ja relvad (? Ilmselt peetakse silmas automaatse tulirelva kasutamise luba, mis toimibki kui automaadina).

Sõjaväelastega kokku puutudes võivad kas vastupanu osutada, põgeneda või lihtsalt alla anda. Sõjaväelased võivad Stalkeritelt ära võtta kõik Tsoonis leitud asjad VÄLJA ARVATUD raha. Sõjaväelased eskordivad stalkerid seejärel Tsoonist välja. Kui aga stalkeritel leidub viina, võivad stalkerid end sõjaväelaste repressioonidest ära osta (ahahaha :D)

Pärast Tsoonist välja eskortimist peavad nad jälle otsima moona/artefakte/granaate
Teadlastega võivad kaubelda
Peamine sissetulek Tsoonis- Kaupmees
Tsoonis olevad sõbralikud abiväed- Duty/Võlg/Dolg (sama asi, kolmes keeles) ja palgasõdurid
Üldiselt peetakse Duty kaitse alla saamine stalkeritele suureks õnnestumiseks. Sama kehtib ka palgasõduritega kokkuleppele saamise kohta.
Peamine ohuallikas stalkerite jaoks Tsoonis- Monoliit, puhastajad, renegaadid ja teejuhid
Peamine puhkekoht- baar
APPI! NII KEERULINE! MIDA MA SIIS TEEN, KUI SURMA SAAN?!
Pihtasaamisel/hukkumisel- heidab Stalker endalt maha kõik, mis Tsoonist leitud, kaasa arvatud raha. Respawn asub Tsoonist väljaspool (piiriala on märgistatud, mingid teede ristmikud vms on). Tsooni naastakse sisuliselt samas seisus, kui sinna tuldi. Mitte midagi omades.
Tsoonielanike suhted
Stalkerid- sõbrad
Sõjaväelased- vastased
Bandiidid- vaenlased
Vargad- vaenlased
Palgasõdurid- neutraalsed
Monoliit- vaenlased
Duty- sõbrad
Teadalsed- neutraalsed
Koletised- vaenlased
Kaupmees- sober

Ülesanded Tsoonis-
Artefaktide otsing
Maksimaalse summa raha kogumine
Leida/saada automaatsed relvad, moon, granaadid

Dresscode
Ülemine osa- tsiviil
Alumine osa- camo või tsiviil
Seljakott- KOHUSTUSLIK
Rakmed/vest- lubatud
Killuvest/kiiver- keelatud (ilmselt kehtib sama ka tac-vesti kohta)
Relvastus- käsirelv või haavlipüss, salvede laadimine ükskõik kus Tsoonis (tundub, et teatud gruppidel on Tsoonis kindel koht, kus relvi laetakse)
Automaadid/snaiprid/kuulipildujad jms, neid kas leitakse laipadelt/Tsoonist või ostetakse kaupmeestelt
Salvede laadimine- leida laipadelt või osta kaupmehelt või leida sõjaväelaste, monoliitide, Duty või bandiitide baasisi.
Granaadid- võib leida vaid sõjaväelaste baasist või osta kaupmehelt
Tehnika: puudub
Tundlikkus Tsooni „Väljapurskele“ või saastatusele- olemas

Sõjaväelased

Üks üksus, ühese juhtimisega. Tegelevad valve ja patrullimisega. Viskavad Tsoonist välja tsiviilisikuid ja jahivad bandiite. Suhtuvad kõige ja kõigi vastu suurima umbusuga ja väiksemagi kahtluse korral avavad tule. Patrulli jaoks moodustavad vähemalt 5-liikmelisi üksuseid. Muudavad pidevalt asukohta. Omavad helikoptereid kiireks asukoha muutmiseks. Tehnika, mida kasutavad, on hävitamatu, seda tulistada ei tohi (ilmselt siis liiguvad autodega, mida lasta ei tohi). Neil on püsiv baas Agropromis.
Kohustatud Tsoonis püüdma stalkereid ning neid sealt välja juhatama kas jalgsi või autodel. Suhtlusstiil stalkeritega on karm ja toores. Arestivad stalkeritelt relvadm artefaktid ja kõik muu Tsoonist leitava, PEALE RAHA. KUID- lasevad kinnipüüdmiskohal lahti, kui stalkerid pakuvad neile viina, jättes neile alles vaid artefaktid (ja raha). Avavad tule stalkerite pihta vaid siis, kui stalkerid avavad tule esimesena.
Kui stalker ei allu sõjaväelaste korraldustele (ilmselt peetakse silmas kinnipidamist), peab sõdur stalkeri tapma.
Ülesandeks on bandiitide ja palgasõdurite otsimine ja hävitamine, laipadelt korjavad ära artefaktid ja raha ja muu tsoonis leiduv. Asju saavad müüa baaris.
Tsoonist ise nad artefakte otsida ja korjata ei tohi, isegi juhul, kui satuvad neuile peale puhtjuhuslikult, ainult laipadelt.
Rules of Engagement-
Astuvad ALATI võitlusse Monoliitide, bandiitide ja palgasõduritega.
Võimalusel püüavad vältida konflikti Duty-ga, teadlastega ja koletistega.
Reorg, salvede laadimine, varustuse igasugune täiendamine toimub vaid omas baasis (Agropromis). Sisuliselt, nagu aru sain, korjatakse ja ostetakse nodi ja sodi kokku küll, aga varustuse laadimine ja kasutusse võtmine toimub vaid oma baasis.
RESPAWN- tabamuse/surmasaamise korral siirdutakse kas jala või transpordi abiga “Laatsaretti”, kus toimib respawn 30 minutilise ajaga. Laatsaretis võib olla vaid kandes vesti (peetakse silmas erksavärvilist surnuvesti, sõduritele tundub see vist kohustuslik element, kuigi usun, et see peaks vist olema kohustuslik kõigile). Laatsaretis ei tohi viibida keegi muu peale respawnivate sõdurite.
Meeskondadevahelised suhted Tsoonis nr78
Stalkerid- vastased
Bandiidid- vaenlased
Vargad- vastased
Palgasõdurid- vaenlased
Monoliit- vaenlased
Duty- neutraalsed
Teadlased- neutraalsed
Koletised- vaenlased
Kaupmees- sober

Ülesanded Tsoonis nr78
Tsooni julgeolek ja korravalve
Stalkerite otsimine, arreteerimine ja tsoonist väljaviskamine
Bandiitide ja palgasõdurite otsimine ja hävitamine
Peavad oma baasi tooma- bandiitide baasist valge risti, renegaatide baasist must lipp, puhastajate baasist valge gaasimask. Siin on vist tegemist kolme erineva pahaliste grupi sümboolikaga.

Dresscode
All ja ülal- camo
Kiiver- KOHUSTUSLIK
Killuvest/rakmed- soovituslik
Seljakott- keelatud

Relvastus
Kõik relvad piiranguteta
Salvede laadimine ja granaatide varustusse võtmine- vaid omas baasis

Tehnika-
Kaks transpodrihelikopterit, ilmselt autod, neid ei saa maha lasta, sealt seest ei tohi vastaste pihta told avada ja nende pihta ei tohi samuti tuld avada. Kasutatakse vaid sõdurite transportimiseks. Peatuvad (maha/pealelaadimiseks) VAID viies helikopteri maandumispaigas. Mitte enam, kui kahes platsis korraga. Pärast mida saab kütus otsa ja “helicopter” peab siirduma tagasi baasi.
Tundlikkus Tsooni väljapursete ja saastatuse suhtes- olemas



=============================================
To be continued...
=============================================

4
Üritused / Re: Uue airsoftiala suurpuhastustalgud RAADI, TARTU
« on: June 02, 2016, 19:15:25 »
Annan siinkohal teada, et kuigi 10. ja 11. ei ole võimeline tulema, siis tulevastel talguüritustel osaleksin heameelega küll. Idee on väärt pingutust.

5
Üldine jutt / Re: Vastupidavaim relv
« on: May 23, 2016, 17:49:59 »
Cyma ja JG AK seeria on väga hea, mida selle raha eest saab, aga siinpuhul soovitan soojalt mööda vaadata kõiksugustest volditavatest ja libisevatest kabadest. Ajapikku (hooaeg, kui mängida tihti) väsib kaba kinnitus ära ja esmalt hakkab kaba loksuma, siis juba murdub küljest. Niisiis, täiskaba.

Teisest küljest soovitan ka G36 seeria relvi. Neil kabaprobleeme pole. Erinevus odava AK seeriaga tuleb välja ka salvedes ja salvedekodades. AK-s kipuvad odavatel salvedel "kõrvad" ära murduma, mis teeb salve sisuliselt kasutuskõlbatuks. G36 seerial seda muret pole.

Ja viimaks, käes hoides, sihtides ja liikudes tundub G36 seeria mõnevõrra mugavam olema. Selle aspekti võlud ja valud ilmnevad aga läbi kogemuse ja aja. Kui vasikavaimustus esimese relva ostul ära on vaibunud (:

6
Üldine jutt / Re: Airsoft pomm
« on: May 17, 2016, 22:59:44 »
Ennemuistsel ajal sai Valgamaal, Sooru küla sigalas peetud suur Search and Destroy turniir, kus võisteldi 5 vs 5 formaadis kahel "mäpil". Kaks pommikohta, üks kohver. Kohvris oli pommiks mobiiltelefon taimerifunktsiooniga. Mõlemas nn "mäpis" (kuna sigala ehitus lubas kahte mänguväljakut) oli kaks pommikohta ja kohtunik, kes kohviga kaasas käis. Pommi paigaldamiseks pidi ründav meeskond asetama kohvi kindlaksmääratud kohta, selle avama, sealt võtma telefoni ning taimeri 90 sekundi peale panema, mille järel andis kohtunik vilega märku kaitsvale meeskonnale, et pomm on paigaldatud. 90 sekundi järel lõpetas raundi teine vile. Võistlus oli edukas ning minu teada pani selle kinni toona mingi Kesk-Eesti meeskond. Kuna mängumaks oli 5 EEKi mängijalt, siis esikoha vennad said oma kütteraha tagasi ja veidi veelgi.

Kaks kevadet tagasi proovisime Battlefieldist tuntud Conquest formaati softi integreerida. Lipud, millega käisid kaasas ka 100m eemal asuvad respawn-punktid, kus respawniaeg oli 5 minutit. Asjal oli ka oluline point juures, aga skelett ise oli puhas conquest. Toimis seegi.

Ei näe absoluutselt põhjust, miks Rush toimida ei võiks.

Kõige olulisem videomängude gamemode'i softistsenaariumiteks mugandamisel on siiski läbi mängukogemuse ja mängude korraldamise kogemuse arenev oskus näha ja ennustada kitsaskohti. Esiteks on soft tunduvalt aeglasem. Teiseks tahavad inimesed olla pigem märulis, kui respawni-matkal ja kolmandaks on väga oluline välja töötada stsenaarium, kus kõigil on arusaam ja ülevaade sellest, kuidas ja kuhu mäng areneb ja kulgeb. Kindlad ja kõigile nähtavad/kuuldavad signaalid ja märguanded ja kõigile teada tähendused.

Näiteks, proovisime läbi kunagi ka nn "Frontlines" tüüpi stsenaariumi, kus väljakul on 5 lippu. Ülesandeks on kindlas järjestuses need lipud pöörata oma meeskonna kasuks. Võidab meeskond, kes kõik 5 lippu järjest endale vallutas ja need oma meeskonnale pööras (ehk siis, lipukohad on muutumatud, lipud statsionaarsed, aga vastavalt vallutusele on püsti kas sinine või punane lipp). Kuna idee iseenesest äge ning selle tagajärjel pidanuks kogu aeg olema tihe rabelemine mingi kindla rindejoone ümber, siis ei osanud ette arvatagi, et tiibavatel gruppidel puudus ülevaade sellest, millist lippu võib endale ümber pöörata, millist mitte. Näiteks, tiimil A oli lipp nr 1 ja 2 ning tiimil B olid 3, 4 ja 5. Tiimi A tiibav grupp jõudis omadega lipuni 3, kuid kuna tiim B oli vahepeal lipu 2 vallutanud, ei teadnud tiim A, et neil puudus luba lipp nr 3 endale pöörata.   

Igasugused VIP escordid ja sellised lihtsamad asjad on ka proovitud.

Hmm, meenub ka nn "horde" mäng, kus 2 mängijat olid relvadega ning 15 matsi jooksis niisama ringi. 2 venna eesmärgiks oli need 15 matsi maha nottida. Aga sellised pelid on pigem muidugi niisama trillala-trullala mängud.

7
Arhiiv / Re: Terminaator 01.05.16
« on: May 02, 2016, 20:36:24 »
Kuna aastate jooksul esmakordselt 1. Mai mängul külalise rollis, siis saan ka tagasisidet anda.

1. Asukoht.

Nursi on paljudele juba tuttav koht, kuid airsofti väärtust saab alati üle toonitada. Metsa, linnaku ja maastiku kooslus loob softiks ideaalse paiga. Kõik eelnev võimaldab tulevahetuse distantse reguleerida, ning "suure linna inimeste" parema tuleulatusega varustuse eelist saab veidi tasakaalustada. See teeb Nursist võimalusterohke mängukoha.

Kommentaar-

Paraku ei olnud seekord kogu ala kasutuses, kuid õnneks võimaldas see kild territooriumist kontsentreeritud lahingud ja suhteliselt lühikesi respawni-kõmpimisi.

2. Mängu korraldus.

Korralik briif, lihtne ülesehitus, lihtsad reeglid. Pidevad lahingud aga samas palju manööverdamisruumi.

Mäng nägi lühidalt välja selline- Sinised vs Oranzhid. Siniste ülesandeks oli rünnata ala peale paigutatud 4 lippu, iga lipu juures haarata võti, minna linnakusse, otsida üles võtmele vastav kast ja sealt leida järgmise lipu/võtme asukoht. (Ründa lippu- leia võti- mine linnakusse ja leia kast- ava kast ja võta inf järgmise lipu kohta ja alusta protsessi algusest). Igas kastis asus ka fragment koodist, mis kokku viies andis lukukombinatsiooni suure kasti avamiseks.

Kaitsjatel 1 lisaelu iga punkti kaitses ja ründajail lõpmatu hulk elusid, respawniks kõik vallutatud punktid + oma esialgne respawn. Distants punktide vahel kuskil 200 meetri ringis.

Kommentaar-

Oranzhide ülesandeks oli Siniseid takistada. Kuna minu mäletamist mööda on VU pool olnud peaaegu alati kaitsjate rollis, siis on meeskonnad kujunenud pea alati sellisteks, et VU/kaitsjate poolel on rohkem selline rag-tag meeskond, mis koosneb paljudest softi avastajatest, ja ründajaiks on kaugemalt pärit ja tihtilugu rohkem organiseeritud ja karastunud softiveteranidest, siis on oskuste ja meeskonnatöö sissetöötamise erinevus loonud mängud, kus progress toppama ei jää ja kille saavad kõik.

Kahel hetkel jooksis korraldus veidikene rappa ja täpselt seal, kus informatsiooni puudus kaose lõi. Eelviimase punkti hõivamise järgne kogunemine ning linnaku vallutamise faasis ei olnud selgeks tehtud taassünnikohad/kogunemispunktid, mistõttu jäid surnud mängijad tihtilugu aktiivsesse tsooni grupiviisiliselt "chillima". Kuigi pühapäeva-softijana ei ole see mulle enesele eriti tundmatu pilt ja see otseselt mängu ei häirinud, siis ei vaja see ka pikemat kommentaari. Kild lihtsalt kõrva taha. Kui mängu korralduses või tegevuste jadas tekib võimalik udune ala (infot või järgmisi korraldusi puudutavates küsimustes), siis kogunevad inimesed sinna, kus kõige huvitavam.

3. Inimesed, mängijad

Täpset numbrit ei oska peast öelda, aga esimese briifi sees kõlas kuskilt, et tegemist oli u. 30 vs 30 mänguga, niisiis üldjoones selline tavaline 1. mai punt. Seekord tundus väljakul tavalisest enam softiga esmakordselt või siis väga vähe kokkupuutunud inimesi. Ka oli platsil päris palju väga noori (u. 15 eluaasta ringis). Nad järgisid reegleid igati eeskujulikult ja üks isikliku ohutuse intsident lahinguvabal hetkel välja arvata, sulandusid ka noorsõdurid ilusti softijate sekka.

Sel aastal oli õhkkond eriti sõbralik. Lahinguväljal oli vaid paar üksikut frustreerivat kommentaari. Nn "terminaatoreid" oli vähe ja isiklikult küsitavaid hetki ei kohanud. Inimesed olid üldjoones sõbralikud ja positiivselt meelestatud ning tundus, et tegevuse ja tegevusetuse ning progressi ja lootusetuse tasakaal oli nii hästi paigas, et pingeid ei olnud vähemalt oranzhide poolel tunda.

4. Ettepanekud

Oranzhide poolel oli kõik suhteliselt paigas. Aga kaitsjail on alati veidi vähem teha, niisiis peaksid siniste poolel võidelnud rohkem rääkima sellest, mida võiks muuta/parandada.

5. Isiklikud hetked ja kommentaarid

Kuna mäng avas võimaluse oma ülesannete piires suhteliselt vabalt tegutseda, siis otsustasime luua pisikese kolmeliikmelise grupi, eesmärgiks mängida "aktiivset kaitset". Teades Tallinnast pärit külaliste tugevust ja nende vaat-et religioosset usku tiibamisse, võtsime endile vastutuseks olla see väike pind silmas kõige enam võsastunud alades, kust kõige agaramad aktivistid eelistaksid peale tungida. "Varitse ja pidurda tiibajaid". Seetõttu olime tihti suurematest tulevahetustest eemal, partisanide rollis.

Esimese punkti kaitses oli meil "au" maitsta siniste kõrge taktisagedusega relvi ning üksteist kuusetihnikutest mõõta. Siinkohal tahaksin mainida üht hetke, mil sinised tabasid üht meie võitlejat, kes tihnikus joostes tabamust ei tundnud, kuid kes kuulis ühe kuuli teistsugust heli. Kui teil sinistel tekkis küsimus, kas mängija lahkus surnuna, siis seda ta ka tegi, kuigi veidi hilinenult.

Nagu ette ennustatult, siis tihnikus ragistati kuskil 40 minutit ning selle aja vältel nopiti meid ühekaupa välja ja eduka rünnaku tulemusena koristati meid sealt lõpuks ka ära. 30 minutit meid mõõdeti ja kui lõpuks plasti kündma hakati, siis midagi eepilist seal juhtuda ei saanudki.

Esimene lipp asus väikese kaevikusüsteemi keskel ja sinna jäi meid vist lõpuks oma 6 või 7 võitlejat. Normandia- laadset möllu oli seal tunda küll, koos kõigi elementidega. Snaiper, keda sai juhendatud, võitlejad täitsid 50/50 stiilis üksteise salvesid ja kille kogunes rohkesti, mõlemal poolel. Lõpuks sai siniste tiibav üksus piisavalt lähedale ja kaevikud puhastati minutite jooksul. Sealt edasi nägidki kõik sellised punktide kaitsmised analoogsed välja. Väikesed tulevahetused ja teineteise mõõtmised, mis lõppesid suurte ja edukate pealetungidega. Loomulikult saadetuna kaugelekajavate sajatuste ja inspireerivate üleskutsetega.

Teise lipu juures otsustasime kasutada sarnast taktikat ja meid kolme võis näha lipust läänes, mänguala piiri ääres, ühe künka taga.

Kolmanda lipu kaitses suutsime jõuda siniste respawnist naasvate mängijate tiivale, aga paraku tõrkus meil ühe kaasvõitleja relv, niiet seal ei saanud ühe toruga suurt midagi korda saata. Tänud siinkohal noortele aktivistidele, keda meiesugused arad ja vanad softijad kahurilihaks ja petteks siniste trajektoorile ette söötsid. Häbi ei tunne, kõik õpivad :D

Kolmanda lipu järel otsustasid korraldajad mängu ümber teha ning anda võimalus ka külalistel kaitselahinguid nautida, mistõttu mängu viimane faas (linnaku kaitsmine) korraldati pooltevahetusega ümber. Kaitsjail üks elu ja ründajail lõpmatu varu taassünde ca 150 m esimesest hoonest eemal. Kiitus idee genereerijaile ja kõigile mängijaile, sest info levis kiiresti, rollid vahetati veel nobedamini ümber ja mäng jätkus vaid 15 minutilise pausi järel.

Linnakus oli eepilisi hetki enam kui küll. Esimesest organiseerimata mass-pealetungist mõlemast tiivast kuni viimase hoone ründamisel teise korruse aknast agendi sissesokutamiseni.

Ahjaa, ilm oli ka ideaalne.

Tänud kohalolijaile ja kõigile külalistele.

-"Backstabsquad"


8
Üritused / Re: 1.MAI Nursipalu Terminaator III
« on: April 30, 2016, 17:16:24 »
Kas halli Audi TTga Tartust väljas tee peal hätta jäänud on softijad?

9
Videod / Re: 03.05.2014 Op. TERMINAATOR 2 @Nursipalu
« on: May 11, 2014, 14:24:00 »
Sel ajahetkel on näha head näidet sellest, miks kirjutasin SummerCamp 2014 reeglitesse sisse "pimelasu" sooritamise teistmoodi, kui siiamaani ta on olnud reeglites kirjas.

Mina näen videos: mängija saab pihta, keerab selja vaenlase rünnaku suunale ning ootab meedikut. Meedik tuleb ja ravib ta ära. Sekund hiljem keerab ta ümber, tõuseb, tõstab relva peakohale ning täristab korraliku valangu valli suunas.

1) Väidan, et ta ei näinud läbi sihiku tol hetkel mida lasi.
2) Väidan, et kui sealt paari m pealt valli tagant oleks üks pea tõusnud, siis relva sihtimisjoon (koos mõnusa valanguga) oleks kõvasti enne peani jõudnud, kui tema nägemisulatus, sisuliselt justnimelt see, millest juttu oli pimelasu reeglites.
3) Lisaks eelnevalt ei olnud tal 100% ülevaadet, sellest mis seal toimus, sest ta oli just hetk tagasi olnud seljaga ning "surnud" mängija.

Olen pimelasu ettepanekuga üldjoones nõus, selle järgimine aga sõltub situatsioonist ning on täiesti tõenäoline, et selle liiga jäik jälgimine annab mängule veel ühe põhjuse, miks kellegagi tülli minna.

10
Videod / Re: 03.05.2014 Op. TERMINAATOR 2 @Nursipalu
« on: May 11, 2014, 13:47:18 »
Terminaator 2 video korraldajate? poolt punkti Charlie võtmisest.
http://www.youtube.com/watch?v=35bopIek-fw#t=323

Kes pikka videot ei viitsi vaadata, siis võiks tudeerida 5:23 hetke.

Bjorn, lisa paar selgitavat lauset ka neile, kes kontekstile pihta ei saa (näiteks mina).

11
Arhiiv / Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« on: May 06, 2014, 18:37:07 »
Punkt Alfa respawn.

Päris häiriv oli siiski selle paigutus .. kuna vennad kes sealt respawnisid astusid sealt 2 sammu valja ja lasid kedagi selga ..nii kestis see pmst terve esimese rünnaku ja kogu kaader selgalaskmise pärast sealt tagasi tilkuski .. mitu korda tuli mõttesse sinna panna Kula või paar ja see respawn punase räti langemisel üle külvata aga siiski otsustasime mängu mitte rikkuma hakata ..soovitaks järgmine kord objektist siiski kasvõi kaugemale nihutada


Kõik vist ei saakski olla ründavale tiimile ideaalne. Ainus tõsiseltvõetav alternatiiv oleks olnud paigutada respawn kuskile hoonesse, sest iga teine suund oleks paigutanud respawni potensiaalse rünnakusuuna ning sihtmärgi vahele. Saan aru ja ei vaidlusta absoluutselt, et A respawn ei olnud soosiv (kuna linnaku vallutamine läbi kahekorruselise valge maja oleks olnud kõige lihtsam, läbi paksu võssi mis selle taga asus), aga paraku oli see koht ehk parim, vähemalt retrospektiivis ja arusaadavalt mitte hetke sees, lahingus olles.

Linnak asus põhimõtteliselt kaardil vaadates nurgas ning loomulik oli respawn paigutada kõige kaugemasse punkti.

Iseenesest tänud, et kula sinna ei suunanud, kuid nagu mäng näitas, otsustas kollane tiim lõpuks suurte (ja organiseeritud) pealetungide kasuks ning see võss jäeti igal edukal pealetungil suuresti kasutuseta. Vähemalt ei tulnud põhiline rünnak sealt. Hetkel tundub, et oleks võinud tolle võssi kuidagi punase lindiga ära piirata ja ta mängust välja jätta. Parkla ja nn "no weapon zone" oleks lihtsalt veidi suuremaks teinud.

Lippude paigutamisel ning nendega seotud respawn punktide asukohtade valimisel oli kaks prioriteeti. Lipp pidi olema respawnist nähtaval ning respawn pidi olema rünnaku suunast eemal.

Toon näite. Kui Kollased oleks võtnud ära Charlie enne siniseid ning sealt rünnaku Alfale korraldanud, oleks linnaku flänkimine toimunud ikkagi sisuliselt kas läbi respawn punkti või selle lähedalt. Niiet olukord oli hapuvõitu niikuinii, aga valik oli vaja teha.

Tänan veelkord, et sa/te ei otsustanud A respawni tule alla võtta. See oleks küllaltki palju muresid tekitanud.

12
Arhiiv / Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« on: May 05, 2014, 20:35:31 »
Esiteks panen siia kirja mõned ettepanekud, et siis saaks järgmine aasta teemast korraks üle sõita ja neid uuesti meenutada.

1. Meedikute töö, mängijate mängu tagasinaasemine läbi meedikute ja kogu see protseduur. Oleme varasemalt proovinud seda teha valgete paeltega ning "kümne sõlme reegliga", et meedik näeks veidi rohkem vaeva. Kümnest sõlmest sai üsna pea kolm, adrenaliin, tempo ja möll tegi oma töö. Nipukad olid kiire ja lihtne variant, kuid siin mainitud kerge segadus ülikiire respawniga ning info puudumisega paneb mõtlema uutele lahendustele. Kindlasti rakendame järgmistel mängudel meedikute kasutamisel ka "ELUS!" kohustusliku teadaande reeglit.

2. Tundub, et hopi ala oli hea mõte (inspireeritud eelmise mängu tagasisidest, nagu paljud teised elemendidki). Arvan isiklikult, et rakendame seda igal järgneval suuremal mängul ning musta taustaga, kolisevad sihtmärgid on samuti hea mõte.

3. Vesi, toit ja kellad. Kindlasti mille üle mõelda, aitäh ettepaneku eest, iseenesest lausa hädavajalikud asjad.

4. Mis puudutab GM-e, siis isiklikult olen seisukohal, et hetk mil soft vajab sohki tegevate mängijate jälgimist, on see aeg, mil viskan oma relva müüki ja hakkan tegelema teise hobiga. Iga mängija, kes väljakule tuleb, peab endale selgeks tegema, et siin mängus on kõige olulisemaks ausus. Kui endal vähegi kahtlus on, hüüa end välja. Päeva lõpus ei ole kaotusekibedus enam nii terav, aga kommentaarid terminaatorite kohta ajavad keema päris pikaks ajaks. Siinkohal paneks südamele, et ka oma pundi inimesed distsiplineeriks oma sõpru. Kasvõi eraviisiliselt kuskil hiljem omaette. See sõna otseses mõttes rikub mängu ja me ei saa paluda oma pundi inimesi GM-idena ringi tuuseldada, mängust osa võtmata, puhtalt selle pärast, et inimesed on endale vale hobi valinud.

Vanasti, nn "külamängudel" olid kahtlusalused kõigile teada ning neid lõpuks mängudele ei kutsutud, või neid mõnitati niikaua, et nad kas loobusid hobist või muutsid oma suhtumist. Kuna suurtel mängudel on inimesed suuresti anonüümsed, siis jääb järele vaid paar varianti.
- teha mängijad üksteisest eraldatavaks (mustad käepaelad suurte valgete numbritega, või mustad lapid suurte numbritega, mida saab kinnitada rinnale/seljale)
- inkorporeerida mängu stsenaariumisse kõiki karistav element ja rakendada seda iga kord kui suuremat sorti mauramiseks jälle läheb

5. 1. Mai mäng (kusjuures, see toimus 1. mail kui mängud olid väiksemad, suuremaks saades nihutati see liikuvalt mai esimesele nädalavahetusele) on minu mäletamist mööda olnud tasuta. Ei saa lubada, et see alati selliseks jääb, aga kuniks ei ole põhjust seda ideed muuta, siis raha selle eest ei võeta.


Vastan ka mõnele olukorralisele/korralduslikule küsimusele.

Punkt Alfa respawn. Seda poleks vist saanud eriti panna 180 kraadi kasutatud kohast. Põhjusmlihtne, see oleks jäänud A ning B/C vahele. Ma arvestasin kahe asjaga. Esiteks see, et respawni punkt asus sisuliselt parkla kõrval ning sellega, et respawnipoolne maja külje aknad olid kinni (hea, et kollaste kontaktisik sellele õigel ajal tähelepanu pööras kuna see ununes kogu hommikuse melu jooksul sootuks, hiljem pidi jooksvalt ka laskepilude keelamise reeglid rakendama, õnneks see sujus), mis tähendas, et võssis passida polnud suuresti mõtet. Ehk oleks saanud rakendada respawnina ca 70m kirde suunas asuvat punkti, üle tee, metsas? Kartsin ka seda kasutada, sest arvasin, et C punktist ning Siniste HQ-st võimalikud pushid võivad sealt läbi minna.

Sarnase mõttekäigu (loogilised lähenemissuunad) pärast nihkus ka planeeritav B punkt tegelikult tublisti edelasse. Algselt oli see planeeritud topeltangaaride juurde, 150-200m Alfale lähemale. Kohale jõudes aga ei olnud respawni punkti kuskile paigutada, kus oleks olnud turvaline ja aus tagasi mängu naasta. Kokkuvõttes andis see aga sinistele eelise (kuigi suures plaanis tegi mängu võrdsemaks, sest punased olid organiseeritumad).

Üldiselt püüdsime hoida teid niipalju kui võimalik lahingutegevuses, matka pikkusi lühendada ning samas mängijaid hajutada. Suuremaid kokkupõrkeid planeerisingi isiklikult teise faasi, aga mäng jõudis sinna tunnise hilinemisega (mis iseenesest oli nii üllatav kui ka positiivne).

Kahe pommi idee siinkohal ei sümpatiseerinud. Ei olnud pointi ning mõistlikum oli viia mõlemad tiimid teise faasi üle üheaegselt. Vähem võimalikku segadust.

Kes on huvitatud, siis otsene inspiratsioon mängu ideeks tuli mängudest Battlefield ja Call of Duty, "geimerid" tunnevad ära Conquest ja Sabotage mängutüübid.



Isiklikult meeldejäävad hetked, kuigi veetsin enamuse ajast oma "punkris" sülearvuti taga, või siis selle trepil suitsu tehes.

Pärast mängu "avavilet", ei jõudnud vist mööduda kahte minutitki, kui esimene sinine sprinter jõudis punkti Alfa. Mõtlesin hetkeks, et ehk on mööda lastud punktide paigutamisega, sest kaardil tunduvad vahemaad suuremad kui nad tegelikult on.

Akende sulgemine ja valitud akende avatuks jätmine ca 5 minutit enne mängu algust osutus heaks otsuseks (järjekordne tänu kollastele, kes mõtlesid ja kohe küsisid, lappides jooksvalt augu ning muutes Alfa ümber toimuva oluliselt paremaks), sagimine, möll ja märul toimus kogu aeg Alfa sees, mitte selle softikuuli lennukauguse perimeetris.

"Suitsupausi pikkune rünnak", ehk punaste pealetung, mis kestis ca 3 minutit. Toimus enne kella 1400, mil juhtus huvitav ning mitteplaneeritud seik. Poole kaheks oli sinistel käes 4 punkti, Charlie ja Alfa hoidmise eest kahe tunni vältel. Kollastel oli selleks ajaks käes vaid 2 punkti, Bravo hoidmise eest kahe tunni sees.

Kella 1355-1405 ajavahemiku sees, mil saadeti kolmas SMS, toimus mingi möll Bravos ja Charlies, sest Sinised saatsid mõlemast punktist esimese sõnumi (kell 1356) ning Kollased tühistasid nendes punktides saadetud kella kahesed sõnumid kell 1359 Charlies ning kell 1403 (!) Bravos. Mis iganes teil seal ka ei toimunud, minu punkris oli see SMSi vahetus küll üks eepiline hetk. Kuna Alfa oli ka kollastel, siis kell 1405, mil sõnumid lukku läksid, oli Sinistel 4 punkti ja Kollastel 3 (sest B ja C tühistati, kuna 10 minuti jooksul saatsid mõlemad tiimid sealt sõnumeid, mis tähenda, et punkt oli tule all). See pikendas mängu tunni võrra ning avas võimaluse viigiks, mida ma otseselt ette ei ennustanud.

"KORRALDAJA, KORRALDAJA, PAUS!" punktis Alfa, ca 20 vs 20 lahingu ajal, kus mõned mäklaudid. Arusaadaval põhjusel ei hakanud ma mängu seisma jätma, aga nalja pakkus see ikka. Mitte olukorra tõsiduse pärast, vaid sel lihtsal põhjusel, et inimene ilmselt ei tajunud oma arusaadava frustratsiooni hetkel, et ega ma ei oleks seal saanud midagi teha. Kujutasin end ette 60-70 liikmelise mängu seiskamas, ruutkilomeetrisel alal, sest mõni veid kas ei tundnud või ei tunnistanud tabamust. Sorri düüd, ma tead mida tundsid, aga siiralt, seal olukorras jäid mu käed lühikeseks.

Siniste vastutorm, mis algas enne kella kolme, ehk kolme ja kahe vahel.

Tõsiselt meeldis see, et inimesed olid mõistvad ning mängueelses chillimise ja vastuvõtmise alas järgiti kõiki reegleid ning tehti kõike ettenähtud kohtades.

----------

Häiris see, et suure linna inimesed on ehk veidi unustanud selle, milles soft seisneb. Mitte relvades, vaid inimestes. Suhelge ikka inimestega ka. Muidu jäätegi "veidi eemal olevateks operaatoriteks", võõraks ja kaugeks.

Tänud, et kohale viitsisite tulla. Loodetavasti ei kahetse keegi, et suuremale mängule ei läinud. Korraldusmeeskond oli ka igati rahul ning siit saadi ilmselt palju julgustust, jõudu ja tahet midagi suuremat korraldada.

Ehk saab järgmine aasta mai mängul kuulda kõige muu hulgas ka "s prava zahadi, s prava!"-t.


13
Arhiiv / Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« on: May 04, 2014, 23:50:38 »
Organisaatorite poolt tehtud pilte tahaks väga näha, jagage välja!

Hah, organisaatorite poolt pole vist eriti ei pilte ega videosid, kogu visuaalne materjal on kommuuni enda jagada/välja anda. Nägin paljusid GoProdega ringi jooksmas ning platsil ringi liikuv fotograaf oli ühe mängija sõber/kaaslane, kui sealt miski kohale jõuab, viskame lingid üles. Seniks aga peate rahule jääma sellega, mida ise platsil jäädvustasite. Vabandust.

Püüan mingi hetk homme tegeleda ka omapoolse vaatevinkli/tagasisidega, pühapäev läks reisimisele ja laupäeva õhtul ei olnud füüsilist võimekust mõtteid sorteerida.

14
Arhiiv / Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« on: May 04, 2014, 07:44:32 »
Tänud.

Käelintidega varustas meid Tartu seltskond, eesotsas Partsudega. Sisselaskmisala puhul oli tähtsam hopitimmijate eemalejuhatamine mängueelsest melust kui selle ala praktilised omadused, ega me sellele eriti palju aega ei pühendanudki. Kui külalised arvavad, et oleks võinud veidi parem olla, siis saab järgmine kord ehk paar märki juurde lisada, tükki küljest ei võta.

Termikate kohapealt, eks see mängu nimi sai kiire improvisatsiooni korras võetud, kuigi sel aastal me taustainfoga vaeva ei näinud. Mis välja tuli oli see, et mõned mängijad otsustasid ise selle rolli enda kanda võtta, aga paraku on nii suure hulga softijatega sellised olukorrad paratamatud. Lõpuks on see ka Lõuna Eesti jõudnud. Siinkohal on see vastutus juba mängijail endil. Kes, kui palju au endaga kaasa võtab ja kui palju uhkust koju jätab.

Suured tänud külalistele ja eriti Tartu seltskonnale, kes aitasid mõne korralduse sujuvamaks tegeva varustuselemendiga ning sõjakooli inimestele, kes tõstsid mängu kvaliteeti ning aitasid sidega. Viimaseid ei jõuaks kuidagi ära tänada.

Kes eelneval õhtul kohale juhtusid tulema, need said ka "Elavate surnute ööd" meiega mängida, mis loodetavasti lõbus oli.

15
kas koha peal akude laadimiseks voolu on võimalik saada? nt kui soovib tulla mõni mängija kellel ongi ainult üks aku ja see juhtub tühjaks saama

Ma ei saa Sulle garantiid anda, kuid tõenäoliselt on laadimise võimalus olemas.


Pages: [1] 2