Author Topic: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused  (Read 158695 times)

Offline Remius

  • Tavakasutaja
  • Posts: 911
    • View Profile
    • https://www.facebook.com/groups/602769200100336/
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #90 on: April 25, 2018, 21:24:23 »
Midcapid ei muuda lasketihedust aga see paneb siiski enne päästikule vajutamist mõtlema, sest kui sa seda ei tee, kaotad igasuguse efektiivsuse lahinguväljal (isegi kui sul on terve hunnik midcappe). Seal on suur vahe, kas sul on ~120 kuuli salves (keskmine midcap) või siis ~380. Tasub proovida.

Sellest, et relvad tulevad tehasest kangema vedruga. Suurem osa EU poode pakuvad tasuta relvade n-ö downgrade (sh eestlaste seas üks populaarsemaid, gunfire). Seega puhas tahtmise asi. Lisaks ei ole keeruline relva sobivatesse piiridesse viia, uus vedru maksab ~10 EUR-i kanti seega ei ole teab mis väljaminek.





+1
Siin ikka liigutakse hicapidega milles on 1000 kuuli ning elektrilised.


Ants keegi polegi öelnud,et aint 150m/s annab kaugust!Ilmselgelt on seal palju muid asju mis annavad kauguse kui ka täpsuse.See ei olegi hetkel ju jutu teema.

Kui raske on siis kasutada samu reegleid mis on siin foorumis?
Ma väitsin,et kui lubada automaadil sama väljalase mis kulal ja dmr ....siis pole pointi ju kahel viimasel.
Kuulipildujal pole pointi kui selle tuletihedus (loe väljalastavate kuulide arv minutis on madalam kui automaatidel) Tühja see laskekaugus, sest kui ei ulata mingit automaaturit teise automaadiga rajalt maha võtma, siis kutsu snaiper kes seda teeb, või hiili võimalusel märkamatult sellele automaaturile nii palju lähemale, et saad ta siiski rajalt maha võtta, nii lihtne see ongi.

Mis puutub high capidesse, olgu need 300, 1000 või 2500, siis mis tähtsust sellel on tavamängul kus rahvas saab nädalavahetusel kokku selleks, et lihtsalt mängurõõmu tunda? Loomulikult milsim üritusel kus taotletakse realistlikust tulebki piirduda max midcap salvedega või isegi real cap salvedega olenevalt korraldajast.

Enamuse rendirelvadega kaasnevad aga 300 rds high cap salved, et rentijad hakaku nüüd oma välja renditavatele relvadele mid cap´e ostma?

Mul on endal 3 rendirelva ainult õnneks sellisel juhul, et siis mul oleks vaja osta juurde  mingi 6 mid cap salve ja vähemalt 3 kiirlaadijat seljuhul ehk siis umbkaudu ligi 60€ väljaminek lisaks ja kui hoida juurde veel tagavara, siis peaksin arvestama kuni 100€ väljaminekuga.

Ma ei leia vajadust nõuda tavalistel nädalavahetuste mängudel mid cap salvede olemasolu, küll aga on see mõeldav milsim tüüpi üritustel kui stsenaarium seda korraldaja poolt ette näeb.
F... calm, die in battle and go to Valhalla!

Offline andres

  • Tavakasutaja
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #91 on: April 25, 2018, 21:48:16 »
Midcapid ei muuda lasketihedust aga see paneb siiski enne päästikule vajutamist mõtlema, sest kui sa seda ei tee, kaotad igasuguse efektiivsuse lahinguväljal (isegi kui sul on terve hunnik midcappe). Seal on suur vahe, kas sul on ~120 kuuli salves (keskmine midcap) või siis ~380. Tasub proovida.

Sellest, et relvad tulevad tehasest kangema vedruga. Suurem osa EU poode pakuvad tasuta relvade n-ö downgrade (sh eestlaste seas üks populaarsemaid, gunfire). Seega puhas tahtmise asi. Lisaks ei ole keeruline relva sobivatesse piiridesse viia, uus vedru maksab ~10 EUR-i kanti seega ei ole teab mis väljaminek.





+1
Siin ikka liigutakse hicapidega milles on 1000 kuuli ning elektrilised.


Ants keegi polegi öelnud,et aint 150m/s annab kaugust!Ilmselgelt on seal palju muid asju mis annavad kauguse kui ka täpsuse.See ei olegi hetkel ju jutu teema.

Kui raske on siis kasutada samu reegleid mis on siin foorumis?
Ma väitsin,et kui lubada automaadil sama väljalase mis kulal ja dmr ....siis pole pointi ju kahel viimasel.
Kuulipildujal pole pointi kui selle tuletihedus (loe väljalastavate kuulide arv minutis on madalam kui automaatidel) Tühja see laskekaugus, sest kui ei ulata mingit automaaturit teise automaadiga rajalt maha võtma, siis kutsu snaiper kes seda teeb, või hiili võimalusel märkamatult sellele automaaturile nii palju lähemale, et saad ta siiski rajalt maha võtta, nii lihtne see ongi.

Mis puutub high capidesse, olgu need 300, 1000 või 2500, siis mis tähtsust sellel on tavamängul kus rahvas saab nädalavahetusel kokku selleks, et lihtsalt mängurõõmu tunda? Loomulikult milsim üritusel kus taotletakse realistlikust tulebki piirduda max midcap salvedega või isegi real cap salvedega olenevalt korraldajast.

Enamuse rendirelvadega kaasnevad aga 300 rds high cap salved, et rentijad hakaku nüüd oma välja renditavatele relvadele mid cap´e ostma?

Mul on endal 3 rendirelva ainult õnneks sellisel juhul, et siis mul oleks vaja osta juurde  mingi 6 mid cap salve ja vähemalt 3 kiirlaadijat seljuhul ehk siis umbkaudu ligi 60€ väljaminek lisaks ja kui hoida juurde veel tagavara, siis peaksin arvestama kuni 100€ väljaminekuga.

Ma ei leia vajadust nõuda tavalistel nädalavahetuste mängudel mid cap salvede olemasolu, küll aga on see mõeldav milsim tüüpi üritustel kui stsenaarium seda korraldaja poolt ette näeb.

Tänud õpetuse eest!Nüüd tean kuidas mängida!

Offline zaG

  • Tavakasutaja
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #92 on: April 25, 2018, 22:16:17 »
Ma nagu ei saa aru, alles oli probleem, et tava automaadid täidavad kuulipilduja rolli, mis tegelikkuses on otseselt seotud suure mahutavusega salvedest (loe hicap) aga samas seisad selle eest, et hicapidega on fun?

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #93 on: April 25, 2018, 22:19:53 »
Ja jällegi, et kui piirame Eestis automaatide võimsuse 130 m/s peale max, mis siis kui keegi korraldab Eestis rahvusvahelise mängu?

piirang automaadile 130m/s on rahvusvahelistel mängudel väga levinud. Border War, Tstos, Berget kasutavad seda piirangut, küllap sobiks meile ka.

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: Eesti ja Vene erinevused
« Reply #94 on: April 25, 2018, 22:57:35 »

Ilmselt on poolautomaatsnaiper ja poltlukk snaiper erinevad asjad?

Poldika puhul pead käsitsi kuuli rauda tõmbama enne igat lasku, poolautomaadi puhul vajutad lihtsalt päästikut.

Kui keegi oskab arvutada ja lisada puuduolevatele need ka dzaulides ja mõõdetuna 0,25j ja 0.30g?

Kas saan õigesti aru, et eelpool nimetatud piirangutest võimsam relv pole keelatud, aga tuleb panna punane teip?
Või siiski on keelatud, aga mis puhul punane teip pannakse?
 
Mind häirib kornomise  juures see, et selleks tuleb maha keerata hop. Paljud on ilmselt vaeva näinud ja aega kulutanud oma relva hopi täpseks reguleerimisega. Selleks on soovitav, et mängija enne mängule tulekut ja enne täpsuse reguleerimist teeb selgeks relva võimsuse ja vastavalt sellele kleebib kleepsu.

Minu arust võiks vabalt teha nii, et hoppi ei kruti ja kasutajat kronotakse nii raskete kuulidega, kui ta ütleb end kasutavat.

Energiat saab arvutada järgmise valemiga:

E = mv2/2, ehk siis energia Jouledes on kuuli mass kilogrammides korda kiiruse ruut m/s jagada kahega. Konkreetselt: kui tahame saada kuuli energiat, mis kaalub 0.25g ja lendab kiirusega 110 m/s, siis selle energia on 0.00025*110*110/2 = 1.5125J

Kui tahad arvutada energia ja massi järgi lubatud laskekiirust, siis:
v2 = 2E/m, ehk siis v = sqrt(2E/m). Konkreetselt: kui lubatud energia on 1.7J ja kasutatakse 0.3g kuule, siis maks laskekiirus oleks ruutjuur(2*1.7/0.0003) = 106.46 m/s

üsna lihtne on teha endale nende valemitega Exceli tabel ja arvutada välja kombinatsioonid, mis huvitavad.

Offline Margus

  • Tavakasutaja
  • Posts: 2376
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #95 on: April 26, 2018, 08:44:21 »
Tänan AndrusK, et leidsid aega, et asju selgitada!!!

Paistab, et keegi pole nende väljalaske numbrite üle vaielnud, et automaat lubatud pisut võimsamana - need automaat 130m/s jne. Siis kasutan praegu neid numbreid oma mängu reeglites. Kui ükskord saan numbrid ka dzaulides, siis täiendan oma mängu reegleid.
Loodetavasti Sa AndrusK ei pahanda kui kasutan Su valemeid oma mängu kuulutuses, et igaüks saaks oma kuuli järgi välja arvutada.

Eelnevatest aruteludest tuli veel välja huvitavaid asju seoses salvede ja lasketiheduse/kauguse osas. Tänud!!! 

Offline Valle

  • Tavakasutaja
  • Posts: 337
  • nucleo
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #96 on: April 26, 2018, 09:22:30 »
Kes tahab, siis AndrusK valemid Excelis rakendatuna on siin (ehk kellelegi abiks): https://www.dropbox.com/s/qbyrsoygp28o4ci/AIRSOFT_KUULIDE_KIIRUS_JA_J%C3%95UD_TEISENDUS.xlsx?dl=0

Mõeldud nii kasutamiseks, et kirjutad sisse 0,20 g kuuli piirangu m/s väärtusena, arvutab jõu J väärtuses ja annab allpool vasted erinevate kuulidega (ehk kui palju kiirus m/s peaks olema mingi kuuliga, et soovitud jõu piiridesse jääks).

Kui soovid kasutada mängu reeglites piirangut, siis peaksid kirjutama näiteks:
Automaat 1,5 J (vene 130 m/s järgi 1,7 J nt)
Poolautomaatsnaiper/kuulipilduja: 2,3 J
Poltlukksnaiper: 4 J

Tabel on vaid abiks teisenduste tegemisel, et kronodes õige kuul sees ja hop peal (mänguseades relvaga) kiiruse (m/s) näit õige jõu (J) väärtuseni teisendada.
Kahele viimasele lisandub ka MED ehk teatud vahemaast alates ja lähemalt lasta ei tohi. Antud teema alguses on siinse foorumi soovituslike reeglite järgi need näitajad ka kokku võetud. Ehk on tabel abiks vana vs uue süsteemi mõistmisel.
« Last Edit: April 26, 2018, 09:52:48 by Valle »

Offline Margus

  • Tavakasutaja
  • Posts: 2376
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #97 on: April 26, 2018, 10:41:55 »
Sellise tegusa meeskonnaga lahendame kõik küsimused.

Aga minu jaoks pole veel vastust saanud veelnevalt küsitud küsimus:
Kas saan õigesti aru, et eelpool nimetatud piirangutest võimsam relv pole keelatud, aga tuleb panna punane teip?
Või siiski on keelatud, aga mis puhul punane teip pannakse?


Offline zaG

  • Tavakasutaja
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #98 on: April 26, 2018, 11:08:05 »
Kui sul on BA snaiper (vinnastatav) mis laseb üle 4 J või KP või SA, mis laseb üle 2,3 J siis need on siinsete reeglite põhjal keelatud. Kui tavaline automaat laseb üle 1,5 J rakenduvad sellele KP ja SA reeglid (med distants + backup relv).
Samas nagu Bjorn eelnevalt mainis siis sul on võimalus reegleid enda äranägemise järgi muuta või hoopis enda omad teha, oluline on siis lihtsalt neid muudatusi oma mängukuulutuses mainida.

Offline Kickskittens

  • Tavakasutaja
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #99 on: April 26, 2018, 19:05:23 »
Mis ajast automaadi piirang 120 ms pealt juba 130 ms peale tõusis?

Tsiviilsele maailmale kohaselt tasuks pigem 120 pealt alla minna 110 peale. Ei saagi enam kuhugi tulla kui täitsa tapamajaks läheb.

Offline Scuall

  • Tavakasutaja
  • Posts: 1136
  • 471
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #100 on: April 26, 2018, 20:02:27 »
Seemneks...CQB 1J...

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #101 on: April 26, 2018, 20:13:33 »
Margus, palun pane tähele, et vene reeglites on 121m/s - 130m/s relval minimaalse laskekauguse piirang 10m. Ma ei soovitaks sul sellest piirist liberaalsem olla. 130m/s automaat ei tohiks olla "piiranguteta''.

Samuti ka ei ole vene reeglite järgi siseruumides üle 120m/s relvad lubatud. Ka muu maailm pigem on sellest piirist allapoole, mitte üle.



Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #102 on: July 04, 2018, 11:29:24 »
Minuni on jõudnud info, et muutes reeglite kirjeldust on jõupõhises mõõtmises jäänud märkimata üks oluline asjaolu milleks on püstolite, pumppüsside ja teiste nimetama relvade/seadmete piirangud.

See info sai lisatud. Arusaadavalt on piirang sama mis piiramata automaadil - st. 1.5J. See lubab kõiki neid relvi kasutada backup relvana, majades sees lähivõitluse relvana jne.
On tähtis mõista ka seda, et enamik püstoleid on GBB/NBB püstolid mis töötavad Green Gas või CO2 pealt. Need relvad samuti omavad "joule creep" nähtust, mis tähendab, et on tähtis ka neid mõõtma mänguseades õige kuuli ja hopup sättega.

Offline ranel

  • Tavakasutaja
  • Posts: 479
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #103 on: May 01, 2019, 14:11:21 »
Eile sai oldud ühel mängul, kus ühel mängijal oli elektrooniline double trigger ehk siis alla vajutades üks lask ja lahti lastes teine lask. Varasemalt olen ikka imestanud, et kuidas mõni HPA relv semi asendis nii tihedalt laseb ning arvanud, et see hpa eripära, kuid seekord oli tegemist elektrilise relvaga, mis pani googeldama, et mis teema sellega täpsemalt on.
Kuna see on modifikatsioon, mis on JOKK, et CQB full autot ei kasuta ja googeldades, et osadel välismaal väljakutel on selline asi keelatud kasutada, siis viskan ka siia üles arutlemiseks.
Isiklikult pole fänn selle poolt, et semi asendis on võimalik lasta nii tihedasti nagu laseks full auto asendis. Juba puhas ohutuse teema, sest kiirema näpuga laseb nii 16-17 lasku sekundis. Cqb mängudes kindel ei, pikema ala mängud oleks see ok.

Üks youtube video ka siia näiteks.
https://youtu.be/t5TAvXftVlQ
« Last Edit: May 01, 2019, 17:08:34 by ranel »

Offline Triiksark

  • Tavakasutaja
  • Posts: 123
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #104 on: May 01, 2019, 14:23:49 »
Kui Euroopasse tuli SpeedQb siis sellega kaasnes ka see reegel et ei tohi kasutada double triggerit!