Author Topic: 2020-09-19..20 Missioon Rutja MilSim(Airsoftpro24,Militaarseiklus Tallinn)  (Read 14459 times)

Offline Petsike

  • Tavakasutaja
  • Posts: 40
    • View Profile
+1

Offline Geoloog

  • Tavakasutaja
  • Posts: 96
    • View Profile
+1 päevaks

Offline Beivo

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
Tere.
Uus suurem kaart siis(usun et piisab ).Kellel võimalik võib ise omale kaardi välja printida.Kui seda võimalust pole saab kaardi kohapeal meie käest küsida.
Raadiosaatja on oluline ning kui on siis kindlasti kaasa võtta.Samuti taskulamp pimedas liikumiseks.
Soomuki (auto)reeglid:
Soomuki saab hävitada ainult granaadiga.Distansilt 0-3 meetrit.Tabamusel on kõik autosolijad surnud ning auto liigub siis ohutulede saatel oma baasi kus ärkab uuesti ellu.Katusel on kuulipildur kes kuuliga pihta saades on surnud.Muul viisil autost välja ei tulistata.Auto pihta niisama ükskõik millisest kuule kasutavast airsofti relvast tulistades ei tee talle midagi(automaat,püstol jne). Pihtasaamise registreerib kohtunik ja annab sellest mõlemale osapoolele teada.
Kes kasutavad granaadiheitjaid siis palun olla ettevaatlik et mitte lasta sellega inimese pihta,samuti peab sihtima soomuki ümbrusesse.
Lubatud on kõik salved!
Kui on küsimusi või jääb midagi arusaamatuks siis julgelt küsida!
« Last Edit: September 16, 2020, 12:05:56 by Beivo »

Offline Scuall

  • Tavakasutaja
  • Posts: 1136
  • 471
    • View Profile
Rahvast palju, õhtu läheb pikalt. Mõelge ka mingi väli sitla valmis baasi juurde. Ala on väike ja liugmiinidega mineeritud perimeeter ei kutsu eriti halvemas valguses alapeale liikuma. Mul eelmisest korrast mitte just positiivsem kogemus.
« Last Edit: September 16, 2020, 22:15:20 by Scuall »

Offline Beivo

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
Wc asukoha leidmine,ehitamine ja kõigile oma meeskonna liikmetele teatavaks tegemine kuulub baasi ehitamise juurde ehk on iga meeskonna ülesanne.
Teeme ise ühe koha ka siis neutraalse ala ehk siis kaardil tähistatud P ligidusse.

Offline skipper902

  • Alles registreerunud
  • Posts: 1
    • View Profile
+1 ma tahan endale ka kohta rentida grupi telgis. Ma maksan koha peal.

Offline Randov

  • Tavakasutaja
  • Posts: 99
    • View Profile
+1

Offline hincc

  • Tavakasutaja
  • Posts: 14
    • View Profile
+2

Offline Margus

  • Tavakasutaja
  • Posts: 2376
    • View Profile
Palju tänu suure pika mängu eest!!!

Vahelduseks siis midagi teistmoodi ja suurejoonelist. Tore oli näha osalemas mängijaid keda pole ammu näinud.
Kui õigesti kuulsin, osales 183 mängijat.

Tore oli see, et vastasosapoolega, keda kahel päeva saime rünnata, sai teisel päeval koostöös rünnata kolmandat osapoolt ehk UN-i.
UN- ehk noorte pool tegi aktiivselt patrulle ja olid ehitanud vägeva baasi, mida alguses tundus olema päris rakse rünnata.

Lõbusa lõpubriifinguga siluti kõik konarused ja jään ootama järgmist osa.
Eks mingi ülevaate annab ka mõned korrused allpool olevad fotoalbumid...

Palju jaksu ja edu korraldajatele toimunu ja tulevastel mängudel!!!!

Offline SanderSO

  • Tavakasutaja
  • Posts: 60
  • See you on the field!
    • View Profile
Üldiselt: Mäng meeldis, ala oli väga lahe ning kindlasti võiks seal palju palju veel mängida. Enda tiimiga (punane) jäin rahule, ning ka vastaste kohta pole midagi halba öelda. Täpsemalt siis allpool kui huvitab.

Kirjutan siis enda nö "subjektiivse" vaate mängust: üritusele saabudes oli juba kaugel kurvides silte tähisega "Airsoftpro24", hea detail lihtsama logistika jaoks :D edaspidi võiks sildid (või nende ääred) erksavärviliseks teha et need paremini välja paistaks. Pääslas sai ennast kohe kirja panna, mugav, ei pea hiljem muretsema et "kas sain kirja pandud".

 Peale asjade valmis panemist ja chronomist toimus briifing, võiks olla veidi detailsem aga samas, paljud ei viitsi tavalist briifingutki kuulata. Võibolla (ka teistele mängu korraldajatele) võiks panna ürituse juurde airsofti reeglite lingi? Pimetuli, surnud ei räägi....kõik sellised airsofti kuldreeglid. Briifingu lõppedes jagati meeskonnad (ise punasesse) ning määrati juhtivad mängijad (kompaniiülem ning 2 rühmaülemat, kui mälu ei peta). Ise leian et kui võimalik võiks kompaniiülemad olla korraldaja poolt, sedasi saavad üritusel osalejad kah lahingust osa võtta, otseselt seda muidugi keegi ei keelanud kuid mulle tundus et enamus ajast majandas kompaniiülem baasis jagude kööstööd (eriti öisel ajal). Samuti võiks paremini toimida see "MilSim" osa kuidas käsk liigub. Jagu võiks saada käsu jaoülemalt. Näide mängult: laagris olles kutsuti nö "võllide" juurde jaoülemad et anda neile edasi järgmine ülesanne, mõne hetke pärast kubises võllide ümbrus võitlejatest kes soovisid uut ülesannet täitma minna. Minu arust vähendaks see küsimusi ja segadust kui võitlejatel oleks üks kindel inimene kelle poole küsimuste korral pöörduda ning kellelt infot saada (selleks siis jaoülem) ning sellel inimesel omakorda teised määratud isikud.

 Päevane osa, minu enda jaoks, jäi tiba igavaks, esimese tõsise kontakti sain alles enne õhtusööki kui UN'iga koos rohelisi surusime. Teistelt võitlejatelt kuulsin et nemad olid rohkem kontakti saanud seega võibolla minu enda mähis. Tuuseldasin ala edelaosas lootuses vastase baasi või luuregruppi tabada. Nagu hiljem selgus toimus põhiline madin siiski ida pool kus kaevikutes ja küngaste vahel sõditi.

 Õhtusöök oli hea, ei saa midagi halba öelda. Peale õhtusööki, kui algas nö "öine tegevus" nägin juba rohkem organiseeritust ning koostööd meie poolel, jaod said konkreetsed ülesanded ning teised jaod olid igati abivalmis ja mõistlikud. Öösel väga lahedad elemendid olid minu arvates  ilutulestik, mida kasutati ülesannetena, ning igasugu muud ülesanded. Oma jaoga pimesi läbi kaevikute kobamine, otsides vastase peidetud kasti (mille me ka lõpuks ühest varjendist leidsime) pakkus palju lusti ning jääb pikaks ajaks meelde. Selle sama kastiga sai kaevikutest ka välja kobatud ning seejärel elu eest UN'i baasi poole tormatud, mina küll kasti ei kandud, kuid turvamiseks jooksin kasti kandvate võitlejatega kaasa, adrenaliin tegi oma töö ning peale UN'i vastuvõttu saime ka kasti sisu teada.

 Mina leian et sellise mänguformaadi (MilSim) jaoks on neutraalne kolmas osapool väga hea osa. See annab nii mängijatele kui korraldajatele lisavõimalusi mägnu paindlikuse, ja ka "rollimängu" osas (Näide: kui üks osapool on teiset kõvasti üle, ning mängukogemus pole kaotava poole jaoks enam nauditav, saab korraldaja mõelda välja põhjuse miks kolmas osapool neile appi läheb, seeläbi mängu tasakaalustades).

Suureks üllatuseks sai teisel päeval see, et rohelistega, kelle baasi me vaid poole tunni eest agresiivselt ründasime, sõlmiti rahu ning tungiti peale UN'i baasile. See rünnak oli võibolla kogu ürituse meeldejäävaim hetk. Vist üle sajast inimeset koosneva jõuga, lähendedes vastase baasile läbi võsa, baasist kostuv rockmuusika kõlas järjest valjemalt ning lõpuks, Creedence'i "Fortunate Son" taustal suitsu- ning kildgranaate loopides vastasele peale tungimine. Stseen märulifilmist.

Aitäh laheda kogemuse eest. Jään ootama edaspidisi mänge sel alal ning kindlasti pilte (ja videoid?) ürituselt.

Offline Beivo

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile

paappartel

  • Guest
Siin ka LYNXide poolne video
https://youtu.be/_0CnBY88jFg

Ei hakka pikalt kirjutama, aga paar asja mida järgneval korral võiks paremini teha.

*Kindlasti välja mõelda mingi lugu milsimile, siis oleks kindlasti toredam vastaspoolega madistada ja saaks natuke roleplayd ka sisse tuua.
*Nagu eelnevalt välja toodi siis kindlasti peaks kompaniiülem olema korraldaja!
*Punase valgusega surnute märgistamine pole just kõige parem, öösel metsavahel tahad ikka punast kasutada. Äkki saaks asendada vilkuva punasega? :)
*Milsimil pausid pole aktsepteeritavad see põhjendus, et söök on vaja ära süüa oli küll absurd. Alati saab vahetustega süüa, meil oli juba enne ära otsustatud kes saavad esimesena sööma ja kes julgestavad samal ajal laagrit. Hiljem oleks toimunud vahetus. Magamisala saaks alati teha baasist eemale juhul kui ei soovita kuulirahe keskel magada. Ise magasime telkmantlite all ja lootsime, et ehk saab öösel ennast telkmantli alt ussikesena välja rullida ja vastasele plastikut külvata. See jäi kahjuks öörahu tõttu ära.
*Hetkel oli enamus missioone üles ehitatud nii, et lennake kompaniiga peale ja tehke plats puhtaks. Oleks tahtnud rohkem ülesandeid väiksematele gruppidele. (See pole otseselt miinus vaid minu enda arvamus)

Üleüldiselt oli üritus tore ja jääme siis kevadel uut ootama.

Tänud kõigile korraldajatele, et viitsisite midagi sellist ette võtta!

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Korralduslikult poolelt tooksin välja mõned mõttekohad kuidas ise oleks sarnast üritust teistmoodi teinud.
Erinevate osapoolte kogunemise ning parkimise oleks korraldanud erinevates asukohtades koos eraldi briifidega. Lennuväljal ruumi küll. Rahva saabudes oleks kohe esimesed ülesanded kätte jaganud ning esimesed saabujad paari h ootamise asemel saatnud baasi üles seadma, UN-i kimbutama või hoopis mingit kolmandat ülesannet ala servas saatnud tegema. Praegu oli algus ikka mega tiksumine. MilSim kui selline on ootuspäraselt madalama mängutempoga, kuid korraldaja järel tühja ootamist tuleks ikkagi vältida või miinimumi viia.

Roheliste ja punaste ülesannete kohta pikemalt ei kirjutaks. Kellele mis meeldib ja kuidas täidetakse. Individuaalne. Isiklikult näen ka, et väiksemaid ülesandeid alal laiali annab rohkem tegevusvabadust ja põnevust.

Küll aga toon välja, et UN baas oli vägev! Nii tihedat patrullide võrgustiku, vaatlusposte ning baasikaitsega seotud elemente igal üritusel ei kohta. Kiitus Mareku pundile ja trenni noortele! Kõva panuse pidi andma, et ligi saada ning pika püssi ülesandeid täita edukalt. Minu jaoks kogu ürituse põhirõhk ning eesmärk oligi antud baas.


Offline zaG

  • Tavakasutaja
  • Posts: 287
    • View Profile
Toetan samuti seda mõtet, et sellisel üritusel võiks olla osapooltele eraldi briifid, kasvõi juba sellepärast, et 100+ inimesele korraga briifingut andes paratamatult osalejate tähelepanu hajub ja pärast võib sellest tingituna erinevaid probleeme tekkida.
Lisaks veel kui on ette teada, et tulemas on suurem kontakt siis võiks korraldajad/kohtunikud platsis olla ja olukorda jälgida. Seda oli tunda, et mida rohkem õhtusse päev läks ja inimesed väsisid, seda raskemini see käekene tõusta tahtis peale pihtasaamist.

Suures plaanis oli üritus väga hea-eriti veel esimese korra kohta. Punaste poolt juhtimine toimis ja ülesandeid tuli piisavas tempos peale.
Enda jaoks jäi kõige paremini meelde esimene ülesanne, kus pidime kaevikuliinid hõivama ja vastane lähenes hoopis teisest suunast, kus oodati. Õnnestus jääda üksi ellu otse vaenlase tagalas ning kõik kaevikuliinid uuesti vastastest puhastada. Kui oma üksusteni jõudsin, oli veel viis lasku salves ja ca 30 surnud vastast kaevikutest.

Kindlasti jääb järgmist sellelaadset üritust teilt ootama!

Offline Beivo

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
Teeme siis väikse kokkuvõtte üritusest.
Kõigepealt tänan kõiki kes on tagasiside andnud.Meile on see oluline ja võtame kindlasti kõik soovitused ja tähelepanekud teadmiseks järgnevate mängude korraldamisel.
Sellise ürituse korraldamine on päris suur töö ja nõuab palju aega mida meil väga palju polnud.Koostöö Militaarseiklus Tallinnaga sujus väga hästi ja see on samuti väga oluline et kõik läheks plaani järgi.
Mängu algus venis umbes ühe tunni võrra kuni algas esimene ülesanne.Kuna mänguaeg tõotas pikk tulla siis tegime kõike võimalikult rahulikult sellest ka see viivitus.Eks muidugi neil kes ainult päevaks mängima tulid olid kiiresti valmis ja pidid mõnevõrra kauem ootama.Loodan et väga pahased te meie peale sellepärast ei ole :)
Stsenaariumeid mis läbi käis oli päris palju seega eraldi välja tooma ei hakka kes ühe või teise missiooni võitis.Küll aga siis tähelepanekuid läbi korraldaja silmade mis toimus.
Mäng algas oma baasi asukoha leidmisega,baasi ning telkla ülesse seadmisega ning tiimi liidrite ehk siis kindralite valimisega oma meeskonnast.Lootsime et on üsna palju neid kes sooviksid täita juhi ülesannet ja oma võimed proovile panna.Paraku see nii lihtsalt ei läinud ja arusaadav ka miks.Siiski kõik sujus ja tiime juhtima hakkasid need kellel juba päris palju kogemust.
Väga hästi tehti jao suurused tiimid kellele anti erinevad liikumissuunad ja ülessanded juhtide poolt ja nii punastel kui rohelistel see toimis hästi.
Siinkohal tänan mõlema tiimi juhte suure kummardusega et olite nõus selle vastutuse võtma ja võite kindlad olla et me ei unusta teid :)
Esimesena võtsimegi plaani kaevikud et saaks esmase isu kohe täis seega oli vaja vaenlane oma kevikute liinist välja ajada.Nagu arvata oli tulid kontaktid kiiresti.Terve päeva ja öö jooksul oli kontakte palju.Ma tean et see pole milsim mängule kohane aga oli ka ülesandeid mida võiks vast sinna liigitada.Seega loodame et need kes tulid milsim elamust saama said ka oma osa kätte.
Kindlasti paljud küsivad ja on juba küsinud miks mäng ei olnud 100% milsim.Vastus on väga lihtne.Meil ei ole lihtsalt nii palju neid mängijaid kes puhtalt ainult misimi mängiks.Ehk me ei saa sundida inimesi kõndima lõputuid kilomeetreid ja võibolla polegi ühtegi kontakti.Või peab varitsema mitu tundi ühes ja samas kohas jne jne.Arvan et enamusele mängijatele pole see atraktiivne ning neil hakkaks igav.Seega tulevikus me ei kuuluta välja milsim mängu kui ta pole päriselt milsim.
Mängu jooksul tuli minule kaebus.Mängija sai pihta ehk oli surnud ning liikus surnuala poole.Samal ajal andis raadio teel oma ligidal asuvale tiimile teada kus vaenlane on.Selline käitumine ei ole aktsepteeritav.Kuna sinna punkti jõudmiseks oli tehtud palju tööd ja siis sind lihtsalt antakse surnu poolt välja.Roheliste tiimi liider kandis mulle sellest ette aga patustajat me siiski leida ei õnnestunud.Nii et kui sa nüüd tunned ennast ära siis ilus oleks vabandada oma teo eest!Surnud ei räägi peaks kõigile mängijatele iseenesestki selge olema.
Üks õnnetu juhus oli veel kus neiu sai granaadi tabamuse päris pea ligidal.Kasutati korrektselt kaitsevarustust ja õnneks oli vigastuseks väike marrastus.
Väga hea meel on ka selle üle et ööseks jäi meid umbes 100 ringis.Öise mängu osa kestis 3.00.Selleks ajaks oli aktiivseid softereid umbes 15+15 kus siis esmapilgul lihtne ülessanne venis selliseks 2 tunniseks mänguks.Oli väga pime,väga vaikne ja see tegi mängu keeruliseks.Natuke naljaks lugu sellega oli et punased jõudsid suure vaevaga oma sihtmärgini ehk rakkettideni kus pidid need õhku laskma et võit saada.Kuna aga kellegil polnud tulemasinat pidid nad taanduma.Teisel korral kui oli tulemasin löödi nad roheliste poolt tagasi.Rohelised tegid samal ajal head luuretööd jõudes vanlase kaevikuliini tagalasse kus siis lasti oma sihtmärk õhku.
Teise päeva hommikul oli ülesanne vanlase baas leida ja see vallutada.Rohelised valisid kaitsetaktika ja punased läksid suurte jõududega peale.Väga tugev pressimine rohelised kaitsesid väga hästi.Mõlemad baasid seisid kaljukindlalt püsti.Pärast 1,5 tunnist lahingut otsustasid tiimide liidrid alustada läbirääkimisi vaherahu sõlmimiseks ja tekitada ühtne armee.Läbirääkimised õnnestusid ja järgmine sihtmärk oli UN baas.See oligi pika mängu kulminatsioon kus samuti esmapilgul lihtne ülesanne oli ikka paras katsumus.Un baas oli väga hästi kaitstud ja väga hea koha peal et rünnata oli päris raske.Lõpuks ikkagi suudeti jõuda UN baasi lipuni ning punaste tiimi liider süütas laengu.

Meie kui korraldajad loema ürituse kordaläinuks ehk jäime rahule.Rahule just selles osas et kõik sujus nii nagu me olime plaaninud.Ei tekkinud ühtki tagasilööki või et mõni ülessanne oleks ebaõnnestunud.
Airsoftpro 24 tänab:Militaarseiklus Tallinn,Toitlustus tiim "Urve",Kohtunik Karel Kaarlõp,airsofti kola ja vidinad Jaanus,Miltaarseiklus Tallinn,väravameeskond Ott ja Riina ja ala KL Viru Malev.

Pildil alalt leitud asjad.

Samuti täname kõiki osalejaid.
Kohtumiseni juba uutel mängudel.
Olge terved!