Minu tagasihoidlikud ettepanekud on järgnevad, lähtudes "Erna retke" kui sõjalis-sportliku luurepatrullide võistluse kontseptsioonist, kuid mugavdades seda airsoftile sobivamaks:
Erna võistlusjuhend siit kättesaadav, ehk annab häid ideid:
http://erna.ee/wp-content/uploads/2015/11/Erna_SOPv2_est.pdfOSAPOOLED:1. Rännaku läbijad
Koosseis - Iseseisvalt tegutsevad väikesed meeskonnad min 5 ja max 10 liiget. Sobilik MIL-SIM fännidele, kes ehk ei soovi ainult täristada koguaeg vaid oma taktikaid harjutada. Meeskond peab liikuma alal ning kõik ülesanded sooritama täies koosseisus (vaata haavatute ravimist allpool) ja teiste meeskondadega koostööd ei tehta/kontakti ei looda.
Varustus - Airsoft AR/DMR/SR/MG, isikukaitsevahendid, telefon, sidevõimekus (saatja), punane rätik, kompass ja kaart, kaks med.sidemerulli, piisav joogi- ja söögivaru iseseisvaks toimetulekuks ürituse ajaraamides, riietus vastavalt ilmastikule, nuga või multitool.
Soovituslik GPS, "laiguline" ja kamo, binokkel, sidevahendid, isiklik meditsiinivarustus jne jne.. Mõningaid elemente saab arvestada ka tiimi peale s.t igal võitlejal ei pea enda oma olema.
Eesmärk - läbida etteantud marsruut, kontrollpunktides täita ülesanded, liikuda varjatult ja vältida marsruudil olles ebavajalikku kontakti VA'ga. Võimalusel sides "staapi" ette kanda VA asukoht, koosseis ja tegevus. Kui VA oluliselt takistab ülesande täitmist või on meeskonnast väiksem võib neid ka rünnata/hävitada.
2. Vastutegevus
Koosseis - Väiksed grupid (max 10 liiget), igal grupil oma ülem, kes planeerib tegevust. Sobilik äktsioni armastajatele, pühapäevalisetele ja mängijatele, kelle arust ei ole ok suvel 20+ km raske varustusega metsa all rännata. Grupp võib tegutseda oma vastutusalal koos või väiksemate (min 2 liikmeliste) meeskondadena. Teiste vastutusalade gruppidega koostööd ei tehta ning kontakti ei looda.
Varustus - Airsofti relv, isikukaitsevahendid, telefon, sidevõimekus (saatja), punane rätik, kompass/GPS ja kaart oma vastutusalaga, riietus vastavalt ilmastikule, joogi- ja söögivarud vastavalt ürituse ajaraamidele.
Eesmärk - Tutvuda oma vastutusalaga, grupile määratud vastutusalal oma operatsioone (patrullimine, varitsused, võtmetähtsusega maastikupunktide kontrollimine) läbi viia. Ülesandeks on retke läbijate otsimine, takistamine, aeglustamine, hävitamine.
3. Kontrollpunktide meeskonnad
1-2 inimest igas punktis, kes registreerivad meeskondi ja juhendavad punktis sooritatavat ülesannet. Ilmselt võimalik ka muudmoodi lahendada, tehes pädeva mängututvustuse ja mängujuht või kaks juhivad tegevust raadiosides. Ise olles kas liikuvad või mõnes strateegiliselt huvitavamas/olulisemas mängupunktis.
KONTROLLPUNKTID (KP):KP'd peaksid olema kindlasti kohustuslikud, muidu kaob nende mõte. Tegevused võivad olla erinevad kas militaariast või meeskonnatöö arendamisest - kindlasti saaks ka madistada natuke. Olenevalt mängu ülesehitusest (kas aja peale, punktide peale või mõlema peale kokku) saab mängu vältel ülesannete täitmise eest/mängu jooksul haavatute eest + või - punkte või + või - aega minutites.
Mõned näited:
1. Täpsuslaskmine väikese sportsihtmärgi pihta 25m pealt püstiasendis, laseb iga meeskonnaliige ja punktid liidetakse kokku. Väiksemates meeskondades lasevad mõned liikmed mitu korda, et laskjate üldarv meeskondade vahel oleks võrdne.
2. Eeldusel, et trassile jääb tühi hoonestatud ala - hoone vallutamine, eesmärgiga leida väärtuslik joogivesi. Hoonet kaitsevad vastutegevuse liikmed, kellel on piiratud laskemoonakogus. Punktid vastavalt oma meeskonna haavatute arvule, hävitatud VA võitlejatele ja joogivee leidmisele/mitte leidmisele.
3. Haavatu otsimine, haavatu ümber ala julgestamine, haavatu evakueerimine ja esmaabi põhivõtete rakendamine. Punktid vastavalt oma meeskonna haavatutele, haavatu evakueerimise edukusele, õigete meditsiinivõtete rakendamisele.
4. Objektiluure, VA staabi või positsiooni luure, luureandmete salvestamine ja edastamine mängujuhile. Punktid vastavalt info täpsusele.
5. Planeeritud varitsus VA patrullile etteantud lõigul.
6. "Miinivälja" läbimine. Lintidega piiratud lõigu läbimine, kuhu on maetud "miinid", "miine" on lihtne simuleerida näiteks väikeste piiksuvate mänguasjadega (koera mänguasjad) või kaheliitriste plastikpudelitega, mis raksuvad ka omajagu kui sinna peale astuda. Punktid vastavalt mitmele miinile astuti.
7. 1- liitri vee keema saamine. Ilma gaasi- või muu vedelkütusepõletita.
8. Maastikumudeli rajamine
9. EKV relvastuse tundmine piltidelt. KPs on pilt 5-10 EKV relvastuses olevast nummerdatud relvast - igale meeskonnale antakse stardis paberleht, millel on erinevates järjekordades ette antud numbrid, millist relva tuleb identifitseerida.
10. Pimeda meeskonnakaaslase juhendamine. Ühel meeskonnaliikmel seotakse kinni silmad ning teine liige juhendab teda sõnadega läbi takistusraja.
11. ...ideid...
12. ...ideid...
MEESKONDADE START:Meeskonnad võiksid eraldi startida, nagu siin ennem juba välja pakuti. Ja mitte samast kohast, stardipunktid võiks jaotada ühtlaselt mööda trassi ära kuskile punktide vahele. Seda loomulikult eeldusel, et punktid on ligipääsetavad näiteks autoga - alguses 10 km oma starti jalutada ja siis sealt veel 15-30km peale tõmmata ei ole kindlasti jätkusuutlik kõigile.
ÜRITUSE AJAKAVAMa arvan, et esimese "pääsukese" võiks teha max ühe päeva pikkuse, alustada vara ja lõpetada hilja - ilmselt on Margus juba kursis kui raske on suurt üritust korraldada. Selle ühepäevase võiks teha kevadel/suve alguses ära, koguda korraldamise kogemust ja teha analüüs ning suve lõpu poole siis teha täispikk nädalavahetus näiteks.
Antud trassi saab kõigi ülesannetega ilusti läbitud 5-6 tunniga, mõnel aeglasemal läheb ehk 7-8h. Ööbimine teeb asja korraldamise oluliselt keerulisemaks ja oleme ausad, ega keegi vastutegevust ei viitsi vist 24+h teha.. rääkimata siis mängu aktiivsest juhtimisest.
ÜRITUSEST ÜLDISELT: Väga hea idee! MIL-SIMi ongi vähevõitu ja sellised "ülesandega" üritused suuremal maa-alal on kindlasti väga põnevad.
Lisaks veel mõned arvamused ja ettepanekud jooksvalt:
MÄNGU JOOKSUL RAVIMINE: Minuarust see kuulide eest välja ostmine ei ole eriti hea idee - jah, saan aru, et see motiveerib rohkem pingutama, kuid pikema ürituse jooksul kuni 1000 kuulist ilma jääda ei ole eriti okei. Samuti ei ole ma näiteks huvitatud miskitest kõige odavamatest 20g kuulidest, millega mul mitte kui midagi peale pole hakata, sest oma relva ma neid ei pane.
Nii siis, mina pakun välja sellise variandi antud mängu kontekstis:
1. Asudes punktide vahelisel alal ning sattudes kontakti, haavatu jääb pikali sinna kus ta pihta sai ja meediku ülesanne on siduda pihta saanud koha ümber side (marli, valge riie, kasvõi vana ribadeks lõigatud padjapüüri näiteks). Antud sideme saab tagasi jõudes järgmisesse kontrollpunkti. Igal mängijal on piiratud arv sidemeid, näiteks 1 või 2 tükki ning ning ravida saab maksimaalselt 1 või 2 korda iga punkti vahel. Kui kogu meeskonnast sõidetakse nii kõvasti üle, et keegi ei jää ellu - peab meeskond liikuma tagasi eelmise punkti suunas, kuni kaob visuaalne kontakt VA'ga - seejärel on lubatud uuesti proovida, kas siis uut lahingut või mööda hiilimist.
2. Asudes kontrollpunktis kontaktülesannet sooritama annavad pihta saanud võitlejad miinuspunkte (eeldusel, et sisse tuuakse punktisüsteem). Kui punkte ei loe siis alustavad KPs märgitud surnualalt uuesti peale 5m näiteks.
See sidemega jändamine võtab küllaltki palju aega iseenesest ja rohkem mingit tsirkust tegema ei peaks. Eks annab kindlasti lihvida veel, aga üldiselt tundub mulle üpris meeldiv. VA rajab oma vastutusalale iseseisvalt valitud asukohta nö staabi ning nende elluärkamine toimub sealt.
TEGEVUS KPs: Korraga sooritab ülesannet 1 meeskond korraga. Teised ootavad ülesande lähtealal vastavalt saabumise järjekorras. Meeskondade erinevad stardipaigad peaksid seda probleemi vähendama, kuid eks ikka on mõned kiiremad ja teised aeglasemad seega järgijõudmine on täiesti reaalne.
KPs ja 50-100m raadiuses selle ümber on safe zone ehk VA seal ei tegutse.
KP REGISTREERIMINE: Juhul, kui korraldusmeeskond on väikene ning igasse punkti ei jagu siis võiks näiteks igas KPs olla ülesande lähtealal kirjalik juhend, mille taustal peab meeskonnast pilti tegema. Olenevalt ülesandest võiks tõendusmaterjal olla ka video - kõigil on ju nutiföönid taskus.
OSALEJATE ARV: Ilmselt oleks mõistlik osalejate arvu piirata/reguleerida/registreerida.
Retke läbijad: vastavalt stardikohtade/KPde arvule
Vastutegevus: vastavalt vastutusalade arvule, väga väikesed vastutusalasid ei ole mõistlik teha, sest muidu läheb kontaktide arv liiga suureks.
Selle ala peale mahuks kokku ilusti 50 kuni 100+ mängijat.
mu viis kopikat, ilmselt täiendan jooksvalt.