Veidi taustast. Ca aastat 5 tagasi, enne "masu, puput ja teisi ägedaid lühendeid" olid lowcap-standard-midcap salved populaarsed ja mängudel tugevalt eelistatud hicap salvede ees. Põhjuseks just realistlikuma mängu saavutamine ning võimaluste tekitamine taktika mängimiseks.
Näide: mängija on pimeda koridori lõpus ning kaitseb viimast ruumi. Ta on suure hicap salvega (AK 500-600bb salv) ning hoiab kinni ründavat osapoolt. Kaitse on hästi kindlustatud positsioonil ning ründel puudub reaalne võimalus teda kuulidega tabada. Ainuke variant on "tormi joosta". Selline olukord võib kesta mitmeid minuteid ning mitmeid tormijooksu laineid, sest kaitsja hicap salv ei tühjene piisava kiirusega ning ta võib pikki valanguid lasta järjest. Sama situatsioon tavaliste salvedega pakuks ründavale osapoolele võimaluse teha manööver ajal, mil ca 100bb mahutav midcap saab tühjaks ning on vaja sooritada salvevahetus. See siis üks lihtne näide sellest, kuidas salve kasutamine muudab airsofti dünaamikat.
Masu saabudes muutus mõningal määral uute mängijate võimalused soetada varustust. Hicap tuleb enamike relvadega standardis kaasa ning lisakulu ei ole. 4-5 tavalise salve ostmine võib tähendada 40 kuni 100 eurost väljaminekut heade salvede eest. Seda oli ka näha ning rohkem mängijaid kasutasid hicap salvesid mängudel. Julgen väita, et enamike airsofti mängijate jaoks masu selle tähenduses on möödas ning mängijad kulutavad rohkem raha hobidele kui mõni aasta tagasi.
Siit tulenevalt lisasin küsitluse, et uurida ja arutleda mängijate salve eelistuste kohta ning teha ettepanekuid kasutuse osas. Kindlasti ei saa üheselt keelata nt. hicap salvede kasutamist. Küll aga saab mängijaid suunata eelistama reaalsema mahutavusega salvesid. Samuti ei pea antud eelistus kehtima kõikidel mängudel vaid pigem rohkem milsim suunitlusega üritustel, mida viimasel ajal jälle toimuma on hakanud.
Ettepanekute hulka võiksid kuuluda järgmised võimalused (oodatud on sisendid):
1) Hicap piiranguid rakendada esialgu ainult milsim suunitlusega üritustel, et saavutada parem reaalsus ja mängu dünaamika. Sealt tekib kasutajate baas, mis liigub ka teistele üritustele kaasa.
2) Hicap kasutajal piirata salvede arv 1tk peale. St. et mängija peab kulutama märkimisväärse aja, et laadida salve uuesti. Tekib suur paus salve "vahetusel".
3) Hicap kasutajal piirata tulerežhiim ainult üksiklasu peale
4) Kuulipilduritele, kellel on vastava eriala relv olemas (RPK, M249, M60, MG36 jne) eelnev piirang ei kehti. Oodatud on ettepanekud neljanda punkti kohta, kui keegi tunneb et mingi reegel peaks kehtima. Stiilis: kuulide piirang per mängupäev, varustuse raskuse lisamine per kuulide arv või mingi muu põnev lahendus.
5) Kõik muud relvad, mis ei kuulu (kerge)kuulipildujate hulka saavad eranditult kehtestatud piirangu(d). Välistab variandi, kus mängija tuleb tavalise AK74-ga kohale, kera ja hark all ning väidab, et on kuulipilduja.
6) Hicap-ga mängijal tõsta mängumaksu suuremaks ning selle summa eest saab ta oma relvale sobiva 1tk midcap salve vastu? :P Veidi halb, kui on väga vähe levinud relv.
7) Midagi muud?
Oodatud ettepanekud, arutelu ja vastamine küsitlusele.