Author Topic: Kolvi viimased hambad  (Read 8101 times)

Offline SanderE

  • Tavakasutaja
  • Posts: 68
    • View Profile
Kolvi viimased hambad
« on: March 28, 2017, 10:51:34 »
Mure siis selles, et võtsin stock gearboxi esimest korda lahti ja hakkas silma, et kolvi viimased hambad on üsna hästi ära kulunud ja tükid on väljas, just viimased 5. Millest tulenevalt see probleem esineda võib?

GFC42 M4
S&W M&P9

Offline soorebane

  • Tavakasutaja
  • Posts: 283
  • Tõnu
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #1 on: March 28, 2017, 13:26:56 »
Konstruktsioon on ebatäpne ja/või materjalid on kehvad? Mis tootja oma see on?
Kas kolbi lükkava hammasratta laager on korras? Ei logise ja telje auk ovaalne ei ole?
Kui sa asja kokku paned, siis on näha kas kolvi hammaslatt ja hammasratas on korralikus "hambumuses". Kui jah, siis on ehk jamast materjalist kolb. Palju see relv lahingut on näinud?

Offline SanderE

  • Tavakasutaja
  • Posts: 68
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #2 on: March 28, 2017, 14:23:17 »
Relv on teinud ca 4000-500 lasku. Kast tundub olevat JG oma. Istub kogu krempel metallpukside peal. Puksid ümmargused, telje ots istub ise ka hästi puksi sees, küljelt küljele liikumist on väga minimaalselt. Enne shimi oli üles-alla liikumist üsna palju, nüüd peale reshimi on asi ikka tunduvalt parem.

Õhtul hakkan kasti kokku panema, siis kontrollin ka hambumist. Üldiselt olid maha lükatud plastikutükid just kolvi tagumise otsa poole.
GFC42 M4
S&W M&P9

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #3 on: March 28, 2017, 14:52:03 »
Nii või teisiti oleks vaja see kolb välja vahetada, ta on liiga pehme su vedru jaoks. Selllele viitab, et hambad on kulunud selles kolvi osas, mis puutub vastu hammasratast kui vedru on juba pinge all. Oleks probleem ROF'is, siis saaks vatti esimesed hambad. Soovitaks panna sellise kolvi, millel vähemalt pooled hambad või ka kõik on metallist ning teine hammas juba tehases eemaldatud.

Näiteks sellise: https://gunfire.pl/product-eng-1152201757-SHS-Piston-14-half-wide-teeth.html


Offline Valle

  • Tavakasutaja
  • Posts: 337
  • nucleo
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #4 on: March 28, 2017, 15:12:11 »
Soovitaks panna sellise kolvi, millel vähemalt pooled hambad või ka kõik on metallist ning teine hammas juba tehases eemaldatud.

Võib-olla oleks pooled hambad metallist siiski parem valik kuna mõne tõsise tõrke puhul tõmbab pigem kolvi plastikhambad siledaks, kui et hakkab kinni metallhammastest ja lõhub midagi mujal gearboxis ära. Eks kogenumad tuunijad muidugi oskavad täpsemalt rääkida.
Nagu ennegi siin küsiti siis kas AoE on paigas ehk hambad jooksevad ilusti kokku? Võib ilmselt ka mõjutada asja.

Offline ranel

  • Tavakasutaja
  • Posts: 479
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #5 on: March 28, 2017, 15:13:50 »
Soovitaks panna sellise kolvi, millel vähemalt pooled hambad või ka kõik on metallist ning teine hammas juba tehases eemaldatud.

Nagu ennegi siin küsiti siis kas AoE on paigas ehk hambad jooksevad ilusti kokku? Võib ilmselt ka mõjutada asja.
Sellega peaks ju esimesed hambad ära tapma, kui mööda?

Offline Valle

  • Tavakasutaja
  • Posts: 337
  • nucleo
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #6 on: March 28, 2017, 15:16:59 »
Sellega peaks ju esimesed hambad ära tapma, kui mööda?

Hammakas haarab ju kolbi tagumised hambad kõigepealt ja esimesteni jõudmise ajaks jookseb juba ilusasti hambas kõik. Või ma eksin?

Muidugi et lausa viimased 5 hammast kannatada saanud... Võib-olla on AndrusK pakkumine, et kolvi materjal liiga pehme ka hea diagnoos.

Offline ranel

  • Tavakasutaja
  • Posts: 479
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #7 on: March 28, 2017, 15:29:15 »
Sellega peaks ju esimesed hambad ära tapma, kui mööda?

Hammakas haarab ju kolbi tagumised hambad kõigepealt ja esimesteni jõudmise ajaks jookseb juba ilusasti hambas kõik. Või ma eksin?

Muidugi et lausa viimased 5 hammast kannatada saanud... Võib-olla on AndrusK pakkumine, et kolvi materjal liiga pehme ka hea diagnoos.
Vastupidi ikka. Liigub viimase metallhamba suunas.

Offline Valle

  • Tavakasutaja
  • Posts: 337
  • nucleo
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #8 on: March 28, 2017, 15:38:37 »
Vastupidi ikka. Liigub viimase metallhamba suunas.

Kui hammakas kolbi tagasi tõmbab, siis haarab ju viimastest hammastest (relva/gearboxi tagaosa pool).


Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #9 on: March 28, 2017, 15:50:43 »
Hei, kui kolv on plastist, siis miski hambumisjama korral on variant et hammasratas surub kolvi metallvöö kolvi sisse ja jääb terveks. Aga, üldiselt, kui midagi katki läheb siis ta läheb ja pole kindel mis see on, ma usun et ma olen näinud oluliselt rohkem äramurdunud hammasrataste hambaid kui hammasteta kolbe. Ega need stock hammakad nii või teisiti väga tugevad ei ole.

Poolte plasthammastega kolvid töötavad ka, ma olen neid kasutanud, väga palju ma olen kasutanud näiteks seda: http://www.relvad.ee/shop/product_info.php?cPath=41_72_82_125&products_id=2399

Offline ranel

  • Tavakasutaja
  • Posts: 479
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #10 on: March 28, 2017, 16:13:57 »
Vastupidi ikka. Liigub viimase metallhamba suunas.

Kui hammakas kolbi tagasi tõmbab, siis haarab ju viimastest hammastest (relva/gearboxi tagaosa pool).


Ju neid teooriad erinevaid. Animatsioone saab ka igasuguseid teha.

Ma olen just pilte näinud, kus on esimesed natuke mööda ja ära kulutanud ning lõpp ilus. Ise läksin lihtsama vastupanu teed ja midagi ei muutnud ning panin sisse lonexi kolvi. Seesama, mis Andruse lingil on. Ma ise pakuks, et esimesed ongi seetõttu plastikust, et hammasrattaid säästa, kui isegi natuke mööda jookseb, samas esimestele hammastele rakenduv jõud on ikka väga pisike võrreldes viimastega.



Liigutasin küll neid kolbe ja hammasrattaid ja käis nagu ilusti algusest lõpuni. Seetõttu ei hakanud ma ka midagi maha viilima vms. Ainus õige asi on selle aoe juures, et esimene hammas võiks paremini kokku joosta, samas esimese hambaga on suht olematu vedru kokku surumine. Pildistamise ajaks saab igasugu huvitavaid asendeid sättida.  Siiamaani ~6000 läbi lasknud ja kolb näeb päris kena välja. Samas kestis mul ka originaal g&g kenasti, lihtsalt lõpuks peksis hoopis kolvi pea puruks. Hammasvöö oli väga kena. Ei ole mul ka päris ~120m/s, vaid ~150m/s seades.

Pigem usuks siiski, et Andruse teooria õige, et mingi kangem vedru sees ja kehva kvaliteediga kolb.

Suvaline näide väidetavalt halvast aoe-st.



Siin AOE teooria pildid. Selliste piltide puhul on jube kahju, et pole 360 kraadi tsükli jooksul toimuvat kujutatud, vaid mingit osa sellest.



« Last Edit: March 28, 2017, 16:34:38 by ranel »

ASH

  • Guest
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #11 on: March 28, 2017, 18:22:04 »
olen kunagi maadelnud probleemiga kus kolvi 2-3 viimast hammast said jube kähku otsa ja hääled olid ka ebamaised - sama kippus juhtuma paaril tiimikaaslasel sama kolviga .
Ja probleemiks oligi aoe - nimelt kolb + kolvipea + kui on, kolvipea laagrid ei anna õiget pikkust välja .
panin uue ja vana kolvi lauale püsti ja uus kolb oli - ära sa märgi, 1,5 mm lühem - aitas vastavamõõduline seib kolvi ja pea vahele . Teoreetiliselt siis võib ka sellist asja põhjustada valede mõõtudega kolvipea õigete mõõtudega kolvi otsas .

Offline SanderE

  • Tavakasutaja
  • Posts: 68
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #12 on: March 28, 2017, 22:45:39 »
Tänud kõigile, kes kaasa rääkinud on! Otsin omale uue kolvi, kuna see ilmselt väga kaua vastu ei pea.

Tegemist on @0.2g 120+-2m/s laskva relvaga (Gunfire klienditoe sõnul väidetavalt M130 vedru??), ROF on hetkel ca 20 rps kandis. Kuna automaati väga ei fänna, siis ehk ongi esimesed just paremas seisukorras.

Kontrollisin hambumist kolvi ja hammasratta vahel, tundub, et tõesti on kolb lihtsalt niivõrd pehme ja/või kolvi hambad liiga pikad. Tundub, et hammasratas on lihtsalt füüsilise jõuga vajutanud kolvile sooned sisse, kuigi kuskil pingeid ei näinud.   



Samuti tegin pildi AOE kohta. (telefon keeras kahjuks teistpidi, vabandan)



Iseenesest istuvad ka kõik järgnevad hambad omavahel hästi kokku

GFC42 M4
S&W M&P9

Offline Bullseye

  • Tavakasutaja
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #13 on: April 16, 2017, 16:49:53 »
vb aku 11,1V ?

Offline SanderE

  • Tavakasutaja
  • Posts: 68
    • View Profile
Re: Kolvi viimased hambad
« Reply #14 on: April 16, 2017, 17:16:29 »
vb aku 11,1V ?

Aku 11,1V koos ASCU Gen4+'ga.
GFC42 M4
S&W M&P9