Author Topic: Lonex M4 kiire ülevaade sisust  (Read 14933 times)

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« on: February 14, 2013, 11:45:01 »
Sai endale lõpuks täiesti isiklik Lonex M4 RIS hangitud. Ei saanud niisama seista lasta ning läks kohe ka laiali lammutamiseks, et kontrollida sisu ning näha kas on erinevusi prototüübiga, mida eelmisel aastal sai lammutatud ja testitud.

Üldpilt: metallist osad ei ole muutunud, kuid nende viimistlus on teine. Prototüübi kere oli peaaegu, et läikiva musta värviga kaetud. Lõplik versioon omab mattmusta katet, ilmselt pulbervärv. Mõlemal juhul peab värv väga hästi vastu kriimustustele ning kulumisele (erinevalt hiinakast, millel küünega kraabid värvi maha sisuliselt).

Silma jäi kohe kerge loks esiosas - RIS laesäär ning välistoru omasid õhkõrna loksu ümber oma telje. See sai õnneks kiire lahenduse. RIS maha ning kaks sisemise kuuskandiga kruvi oli vaja üle pingutada, mis hoidsid kinni välist toru tagumise osaga. (Ainukesed kruvid, mis on välistoru küljes, lihtne leida). Lisaks oli RIS laesäärt tagasi pannes vaja kerge randmeliigutusega pingutada laesääre fiksaatorkruvi laesääre peal relsi sees. Nende kolme kruvi pingutamisega on igasugune loks täielikult kadunud. NB! Kusjuures teisi variante näppides olen kohanud täpselt sama loksu pea kõigis Lonex M4-des. Tundub, et tehases ei ole tehnikud julgenud tugevalt kinni keerata, kuigi seda võib vabalt teha. Katse-eksitus meetodil kasutasin veidi rohkem jõudu, kui tavapäraselt ning nii kruvi kui keere säilitasid oma algse oleku. Hea metall ühesõnaga!

Hopup kamber on jätkuvalt sama, kumm sama. Sisemine toru on juurde saanud kerge koonuse (sarnane sisemine toru välimisele otsale, mis on "kroonitud") hopup kummi poolses otsas. Kusagil oli jutte, et väidetavalt parandab selline lõige mingeid laskmis- või ettesöötmisomadusi.

Gearbox korpus on metallikarva, prototüübis oli musta värviga kaetud. Korpus ise on sama, ehk tugevdatud esiosaga, mis ei karda külma ilma ja kangeid vedrusid.
Mootor on Lonex A5 mootor, mis pole küll Ultra-Torque, kuid käiab originaal 120m/s vedru 7.4V lipoga ca 14-15 lasku sekundis ning 11.1V lipoga ca 20 lasku sekundis. Mootori mõlemas otsas on korralikud laagrid, mitte puksid.
Tapet plate, nozzle, cut-off lever ja anti-reversal latch on samad, mis tuuningjuppidena ostetavad.  Prototüübis oli konkreetselt sama päästiku-juhtmete komplekt, mis tuuningjuppidena müügis. Viimases versioonis on switch assembly kaabeldus ning klemmid samaks jäänud, kuid sinine plastik on asendunud valgega. Ei näe suurt vahet.
Vedrujuht on plastikust, siiamaani pole kuulnud, et ükski puru oleks lennanud.
Kolb, kolbipea, silindripea on plastikust, kuid kvaliteetsed.
Hammasrattad pole päris sama toodang, mis tuuningjuppidena müügil. Siiamaani pole ühtegi veel puru näinud, kuid eks elu näitab.
Gearbox korpuse sees ei ole laagrid, aga 8mm terasest puksid, väga hea kvaliteediga ning korraliku shimminguga. Relv ise töötab meeldivalt vaikselt ja ilma kärina-vigisemiseta.

Pildid sisust:








Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #1 on: February 16, 2013, 20:02:20 »
Nonii, esimene korralik mängupäev seljataga ning ca 1500bb lastud 11.1V lipoga. Täiesti uskumatu, aga viimase lahingu viimases etapis viimase salve lõpus andis relv alla ning tekkis tõrge. Ei hakanud rohkem päästikut näppima ning otsustasin kodus lahti kookida ning üle vaadata probleemi. Paar viimast lasku pikast valangust oli imeliku kõlaga kuni käis üks klõps ning relv oli kinni kiilunud.

Kahtlustasin hammakaid või kolbi, kuid võta näpust  - lahti oli tulnud hoopis kolbipea, mis ilmselt nagu paljud teisedki kruvid/poldid oli liiga õrnalt kinni keeratud ning vibreeris ennast lahti kolbi otsas. Muuhulgas sai keerme ots veidi kahjustada ning õigesse keermesse tagasi ei hakanud polt. Sisse plaanin panna Lonex Aluminimum Mushroom seene kujulise otsaga kolbipea, silindripea kuju toetab seda juba originaalis ning silindripead ei pea vahetama.



Tänu eelnevale oli kahjustada saanud üks kolbi hammas, kuid see ei takista kolbi edasi kasutamast.



Selgitan natuke kaasfoorumlastele Lonexi salve/kere eripära. Nimelt on nad arvanud heaks teha võrdlemisi lai salveava (ing keeles "magwell") ning kahjuks nad seejuures ei ole kompenseerinud seda mõõtu mitte pikema salveriiviga (ing keeles "mag catch") vaid tegid oma salve lihtsalt sellesse mõõtu, mis on kurb, sest enamik airsoftereid soovib oma firma oma tüüpi salve kasutada, mitte ainult originaal hicapi.

Selle mure kompenseerimiseks on kaks lahendust:

Variant a: leida salveriiv, mis oleks veidi pikema riiviosaga. Väidetavalt peaks selleks olema Guarder oma, kuid seda kusagilt testimiseks pole kohe võtta, seega kinnitada ei saa. Kui kellelgi on selline vidin olemas, siis andke märku, tahaks ära testida kiirelt.



Variant b: teibituuning salveavasse.



Punasega on märgitud "paneelid" ehk kõrgemad kohad mille vastu salv läheb, ehk reaalselt mis moodustavad salveava toetava pinna salve vastu. Teoorias võiks modida ka sedasi, et ühel pool (salveriivi poolsel küljel) lihvida ca 1mm maha neid paneele ning teisel pool pind karestada, puhastada ning teha epoksiidist kõrgendused paneelile. Üks kord ja korralikult teha on olemas soovitud tulemus.

P.S. Katsetused näitavad, et enamik salvesid ilma modimata küll seisavad all, kuid kinni võttes on nad võimalik salveavast välja vingerdada.

Offline Pahandus

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 684
    • View Profile
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #2 on: February 16, 2013, 21:11:10 »
No stock relv 11.1v lipo pealt ei olegi midagi väga palju loota imho.
Isegi Lonex.
Järgmisega käid südamerahu huvides vast kõik kruvid üle :P
Anyway, ei saa aru, miks alumiiniumist kolvipea hea võiks olla. Suurema rofi juures, mida 11.1v pakub, võib hakata tekkima raske kolvi komplekti tõttu pre-engagementi, mis sellest kolvist lõplikult jagu saab.

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #3 on: February 16, 2013, 21:57:39 »
No stock relv 11.1v lipo pealt ei olegi midagi väga palju loota imho.
Isegi Lonex.
Järgmisega käid südamerahu huvides vast kõik kruvid üle :P
Anyway, ei saa aru, miks alumiiniumist kolvipea hea võiks olla. Suurema rofi juures, mida 11.1v pakub, võib hakata tekkima raske kolvi komplekti tõttu pre-engagementi, mis sellest kolvist lõplikult jagu saab.

Kui jätta kõrvale sellised ettenägematud asjaolud nagu antud kruvi lahti tulemine, siis muid sisujuppe vaadates (korpus, kolb, hammakad, mootor) ütleks, et 11.1V on täiesti okei kasutada.

Kolbipea valikus on küsimus just selles seene kujus, mida tahan saada.



Sealjuures selliste kolbipeadega on Systema ja Guarder omadega halvad kogemused (neil ainult plastikust versioonid saadaval). Nimelt lähevad ääred mõradesse suhteliselt kiiresti. Lonex on ainuke, kes metallist sellist minuteada toodab.

Hästi ei usu, et pre-engagement tekib. Hektel relv kronos ca 22RPM, seega mitte midagi ulmelist. Kui üle 30RPS minna, siis jah ilmselt peaks modima hakkama.

Offline Pahandus

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 684
    • View Profile
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #4 on: February 16, 2013, 22:00:58 »
Mul mingi elementi oma vedelb x-ajast. Ka toimib. Tollele vastavat silindripead või sorbot vaja. aga vaiksemaks teeb küll. Kolvile teed swiss-cheese, siis kompenseerib lisaraskust :)
Aga seda kolvipea lahtikeerdumist olen paar korda ise ka mõnel enda ehitatud aparaadil näinud ja raviks on liimi keerete vahele.

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #5 on: March 03, 2013, 14:22:32 »
Täna oli veidi vaba aega ning sai edasi arendatud oma Lonexit. Nimelt siis mure karbist välja võttes oli selles, et enamik salvesid ei istunud tugevalt all ning neid võis jõuga välja tõmmata relva alt. Originaalis salveriiv lihtsalt ei ulatu piisavalt sügavale ning ei hoia enamike salvesid korralikult kinni.

Selle vastu esimene abinõu oli salveriivist vastaskülje teipimine kerel, mis nägi välja nii:



Asi toimis hästi ning kõik salved istusid tugevalt all ja söötsid hästi. Mure oli aga selles, et nüüd ei kukkunud salved iseseisvalt välja kui riivi alla surusid ning nad tahtsid kerget välja tõmbamist, mis omakorda muutis salvevahetuse aeglasemaks.

Nüüs siis asusin salveriivi modifitseerima. Ta toetub kerel kahele äärele paremal ja vasakul, mis takistavad salveriivil sügavamale liikumast.



Kuna kere ei olnud soovi modifitseerida, siis võtsin ette riivi, mida saab alati uut osta.
Riiv näeb välja algselt selline:





Ning pärast viilimist selline:





Tulemus: täpselt see, mida soovisin. Nüüd istuvad salved (antud juhul PTS PMAG originaalid) all kerge loksuga, söödavad edukalt ning kukuvad välja nupuvajutuse peale. Samas ei saa mitte kuidagi neid käega välja vingerdada ilma riivi puutumata.

Aega võttis antud töö ca 10-15 minutit ning kasutasin selleks tavalist multitooli komplektis olevat viili. Maha võtsin va 1.5-2mm materjali, alles jäi natuke üle 1mm. Kuna Lonexi salveriiv on väga okeist materjalist siis julgesin päris õhukeseks viilida. Mõne hiinlase puhul niipalju maha vast ei võtaks. Põhimõtteliselt aitab selline teguviis kõikide M-seeria relvade puhul, millel probleemiks see, et salved ei istu all korralikult.

B.

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #6 on: March 08, 2013, 22:08:33 »
Sai taaskord sisu näpitud. Sisse läks mosfet. Kasutasin kahte IRLB3034 kiipi ning 30Kohm ning 100ohm takisteid. TVS-i ei kasutanud, sest antud mosfetil on kaitse sisse ehitatud.

Kaabeldus:








Viimasel pildil näha, et ruumi kaba torus jätkub. Seal on kaks TO-220 kiipi üksteise peal + kaablid + 2 kihti termorüüsi ning kogu kompott loksub vabalt torus.

Eelmisel korral paigaldatud seene kujuline kolbipea sai üle kontrollitud, et vahepeal lahti pole hakanud jooksma. Keermeliim hoiab hästi.



Ning tulemus! Mõõdetud 0.3g Biovaliga. Edukalt söödavad Magpul PMAG-id.



Eelnevalt oli lasketihedus ca 22RPS, seega mosfeti arvelt tuli juurde pea 3 lasku sekundis. Naiss!




Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #7 on: May 08, 2013, 22:07:25 »
Uuendan teemat, sest on põhjust. Vahepeal saabusid Lonexi poolt Eestimaale uuendatud mag catch ehk salveriivid. Need kes ostsid vana salveriiviga relva saavad vajadusel välja vahetada. Uus riiv sööb minu Magpul Pmage korralikult. Toimib samamoodi nagu moditud riiv.

Lisaks sai relv täiendusi:







Tähele tasub panna viimasel pildil AFG logo. Seda näeb tulevikus Eestimaal päris tihti ilmselt.

Offline lilleke

  • Tavakasutaja
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #8 on: December 25, 2013, 02:00:23 »
Oskad äkki püssi tuunimisest ka rääkida? Mida oleks mõistlik vahetada ja mille vastu?

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #9 on: December 25, 2013, 22:04:02 »
Mingel hetkel oodata ehk ühte Lonex M4 tuuningu videot.

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #10 on: January 06, 2014, 12:47:03 »
Spetsiaalne Lonex tuuningu video on veel tulemas. Valmis aga vaja kokku lõigata ja üles laadida.

Seniks kopeerin siia teemasse puutuvana enda Lonex sisu ülevaate pärast viimast tuuningut.

Lonex M4 after 10k rounds with BTC Spectre

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #11 on: January 07, 2014, 11:22:01 »
Lisame siis veel ühe video: Lonex M4 mosfeti install, shimming, A1 mootor. Tulemused enne ja pärast.

Lonex M4 tuneup, A1 motor and mosfet install

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #12 on: June 02, 2014, 11:32:17 »
Täiendame infot. Sai vahepeal lahti võetud üks viimase seeria EDF Lonex M4-sid. Taaskord on muudatused olnud. Ühtepidi on tore, et tootja suudab kiiresti reageerida ja muuta sisu, teistpidi on jälle halb see, et ei teavitata kasutajaid, et uuem põlvkond on tehasest väljunud.

Viimased relvad tulevad siis sellised:



Kolb on metallist hambaribaga poolhammas kolb. Hammasrattad on  samad, mis tuuningkarpides müügis poeletil (vanasti olid relvade sees odavamad, mida poest eraldi osta ei saanud). Vedrujuht on juba mõnda aega metallist, laagritel ning ilma kõrvadeta.



Suurim uuendus on toimunud hopi kambriga. Nüüdsest tulevad plastikust "rotary" stiilis hopiga, mis leidub ka nt. ICS relvadel ning saab tuuningjupina osta Madbulli ning Prowin toodangust. Tagab parema hopi regulli ning ei vaju ära ega nihku nii kergelt, kui tavalise kolme hammasrattaga süsteemidel ette tuleb. Lisaks veel kaks tähtsat tähelepanekut hopi pildilt: C-clip ning vedru! Nüüdsest on vedru toru peal, mis tagab ühtlase ning tugeva surve vastu gearboxi korpust. C-clip on Lonexil ainulaadne. Omab pisikesi kõrvakesi lisaks, mis fikseerivad väga jäigalt kambri külge clipi ning omab ka ribi keset C-clipi, mis fikseerib selle toru külge tugevalt. Väga hea lahendus!
« Last Edit: June 02, 2014, 11:34:12 by Bjorn »

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #13 on: June 25, 2014, 15:53:58 »
Nüüdseks uute Lonexite seas leiduv kamber testitud ning ainult kiidusõnad! Nii hea toru-kamber kinnitusega lahendust ei ole varem ette tulnud! Tõesti tugevalt ja jäigalt fikseerib ära. Paar korda lahti-kinni liigutust teinud ning siiamaani C-clip terve ning kõrvakesed küljes. Eks näis kuidas pikas perspektiivis töötab.

Kooslus Guarder toru, PDI W-hold kumm, tavaline Lonex surukumm ning uus Lonexi kamber andsid väga hea täpsuse ja laskedistantsi. Miinuseks võiks ilmselt lugeda seda, et alla 0.28g ei saa lasta, sest miinimum hopup on peal ja 0.25g hakkab veidi üles kiskuma juba.

Originaal (lonex toru, kumm, surukumm, kamber) seda muret ei tohiks olla, sest PDI W-hold kumm on pikemate "hammastega" mis torust sisse ulatub. Lisaks mul toru auk viilitud suuremaks ning kumm ulatub rohkem sisse.

Keegi võiks viimase põlvkonna Lonexi osta uue kambriga ning stock relvaga mõned lasketestid teha või mängule võtta ja head moona läbi lasta. Täitsa tahaks näha mida stock relv suudab lasta. Kui ma ei pea Lonexi uut kambrit tagasi poodi viima ning saan veel kasutada, siis hetkel eelistan seda 5KU (Prowin koopia) ALU CNC kambrile, mis samuti "rotary hopup" tüüpi. Lihtsalt toru kinnitus on sedavõrd palju parem ja jäigem. Siiamaani ettesöötmisega ei ole ka ühtegi mure tulnud.

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Lonex M4 kiire ülevaade sisust
« Reply #14 on: June 27, 2014, 19:06:12 »
Veel infot uue Lonexi sisu kohta.

Esmalt parem pilt uuest kambrist ning nenest "kõrvakestest" millest rääkisin. Keskel toru soonde läheb ribi ning külgedelt kambri külge kõrvad.



Lisaks avastasin, et uutel relvadel tulevad ka uued metallist! otstega vinnastushoovad. Võrdluseks pildi peal minu vana murdunud plastikust otsaga hoob. Uus metallist ots on paksust plekist, mitte muldmetallist. Kui peaks ära väänama või muul moel deformeeruma, siis saab ka asendada ainult ära kruvitava osaga.


Viimaseks lihtsalt hea pilt. Lonexi kere, Polarstar Fusion Engine, Lonexi uus kamber ning vinnastushoov annavad tõetruu M4 luku välimuse.