Author Topic: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused  (Read 17205 times)

Online Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1378
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #30 on: May 31, 2017, 08:04:21 »
Õige. See hopup maas kronomine on eriti vale lähenemine. Osadel relvadel kuuli kiirus väheneb, kui hopi peale keerata, teistel aga tõuseb!

Näide elust enesest: VSR-10, hopup maas 0.2g krono 160m/s. Sama relv, hopup peal sirge lennutrajektoori jaoks 0.43g kuuliga, kronotakse 0.2g kuuliga ja tulemuseks 175m/s. Sama relv, hop peal ja kronotakse 0.43g kuuliga (reaalne kuul ja reaalne relva seisund) ning Joulides tuleb jõu näit hoopis selline, et ümber arvutatuna 0.2g kuuli kiirusele saame kiiruseks 185m/s. Seega sama relva saab ümberarvutatuna kronoda 160-185m/s ilma ühtegi juppi vahetamata.

Olen sellest ka varem kirjutanud. Mõõtma peaks jõudu reaalse kuuliga ning reaalsete sätetega nagu mängule minnakse. Kes ei saa aru kuidas jõud (Joulides) ning kiirus (m/s või FPS) omavahel muutuvad, siis siin on üks kalkulaator: http://www.arniesairsoft.co.uk/articles/fps_limits/fps_calc.htm

0.2g @160m/s = 2,55J
0.2g @175m/s = 3,06J (tihtipeale on välismaal 3J piirang snaipritel)
0.2g @185m/s = 3,44J

Seega sama relv on võimeline olenevalt hopup sättest ning kuulikasutusest välja laskma 2,55J vs 3,44J jõudu, st. 1,35 KORDA erinevust.

Tagalatoetuse relvarent, kanuurent ning jaotelgi rent: www.tagalatoetus.ee

Tagalatoetuse e-pood: www.tagalatoetus.ee/pood

Online Geoloog

  • Tavakasutaja
  • Posts: 71
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #31 on: May 31, 2017, 09:11:08 »
Hmm, see, et hop peal FPSi tõsta suudab tundub esmalt ebaloogiline (BB põrkab ju ikka vastu takistust). Aga kui räägid, et näide elust enesest, siis ju see mingi snaiprite hopi ja sellest tuleneva õhu liikumise eripära. AEG-del peaks hop peal ikka FPSi allapoole tooma (vähemalt mul toob).
Hopi põhja keerates saab AEG-del kronodes näidata väiksemaid FPSi tulemusi, kui reaalse mängu sättega, kus sul hop nii kangeks pole krutitud. Hop peal mõõtmise mureks on need üksikud mängud, kui kõikide relvade kronomine ja märgistamine toimub enne mängu, siis on võimalus trikitada ja puhtalt pääseda. Samas kui tekib tavalise mängu ajal kahtlus, et kellegi relv on kuum ja minnakse kronoma, siis märkamatult hopi põhja kruttimine on juba päris raske.

Aga see selleks. Point muidu mul, et kas mõõta hop peal või maas on nende määratud FPSi piiride juures sama oluline faktor, kui need va numbrilised FPS piirmäärad. Seega ei maksaks niiväga neid eesti ja vene numbreid omavahel üks-ühele võrrelda, kuna mõõtmistingimused ja lubatud tolerantsid on neil samuti erinevad.



Offline zaG

  • Tavakasutaja
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #32 on: May 31, 2017, 09:21:20 »
Hmm, see, et hop peal FPSi tõsta suudab tundub esmalt ebaloogiline (BB põrkab ju ikka vastu takistust). Aga kui räägid, et näide elust enesest, siis ju see mingi snaiprite hopi ja sellest tuleneva õhu liikumise eripära.
Minu VSR-i puhul toimib see FPS tõus samuti.


Nõustun samuti, et ideaalne oleks mõõta reaalsete sätete ja kasutatava kuuliga, samas siin tekiks väga palju probleeme sellega. Esiteks ei tohiks mängu siseselt hopupi regullida, kuna see kõik mõjutab tulemust päris palju.
Sama oleks kuulide vahetamisega, sest isegi kui kaal on sama, siis tootja erinevus võib tähendada teistsugust tulemust, kuna hopi kumm reageerib erinevate pindade suhtes erinevalt.
Minu meelest oleks see veidi hobi ülereguleerimine ning tekitaks rohkem probleeme ja vaidlusi kui sellest reaalselt kasu oleks.

Offline Scuall

  • Tavakasutaja
  • Posts: 894
  • 471
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #33 on: May 31, 2017, 09:51:26 »
Probleem pigem auto tulega. Seda eriti lähi distantsilt, kus nn state of war mõõte tulemuste valguses, lasid paljud relvad kuumemalt kui tohtis.
SUBSCRIBE
https://www.youtube.com/channel/UCySy20kKblvyrThM4OfG66A

OBLIVION ARMORY
https://www.facebook.com/Oblivion-Armory-160224574628437/

TM JSDF Type 89,
G&G PDW15
Lonex M4 Polarstar F1
G&G GR-25 F2
M4 AIMTOP
TM G3 SAS
KSC-G17,
STTI Mk23 Handcannon
CA M24

Offline Scuall

  • Tavakasutaja
  • Posts: 894
  • 471
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #34 on: September 11, 2017, 00:54:11 »
Ehk tasuks viia ka meie reeglid samale tasemele, mida vene rahvas kasutab.
 штурмовое автоматическое оружие (штурмовые винтовки, автоматы, ПП): вылет до 130 м/с;
- АП с одиночным огнем (очередь отключена механически!), пулеметы и легкие пулеметы: вылет до 150 м/с;
- полуавтоматические снайперские винтовки (возможность стрельбы очередями отключена механически!): вылет до 170 м/с;
- болтовки: вылет до 190 м/с.

Palju mänge, toimub vene korraldajate läbi ja ka nende reeglitega.
Kuigi SA võiks olla nii vene kui eesti mängudel siiski 150. Üle, on nats overkill siiski. Pealegi
laskekaugus sellest eriti ei sõltu.

Aga poldikad 190, oleks täitsa ok. Algajad, kes lollusi teeks, ei suuda reeglina endale nii
kuuma relva teha aga nendel kellel juba on, on reeglina ka midagi kahe kõrva vahel.
SUBSCRIBE
https://www.youtube.com/channel/UCySy20kKblvyrThM4OfG66A

OBLIVION ARMORY
https://www.facebook.com/Oblivion-Armory-160224574628437/

TM JSDF Type 89,
G&G PDW15
Lonex M4 Polarstar F1
G&G GR-25 F2
M4 AIMTOP
TM G3 SAS
KSC-G17,
STTI Mk23 Handcannon
CA M24

Offline andreas

  • Tavakasutaja
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #35 on: October 11, 2017, 03:45:52 »
Teen ettepaneku panna hääletusele järgnevad punktid, et need vastavalt foorumikülastajate soovile siis ka reeglite hulka lisada.

* Lisaks punasele ,,surnurätile'' vajalik pimedas kasutada punast valgust surnud mängija märgistamiseks
* Lisaks sellele, et kuulipilduja peab välja nägema tõetruu, peab selle relva taga olev mees täitma kuulipilduri rolli. See tähendab, et ei jookse kõige ees ja ei ole esimene mees, kes ruume puhastab, vaid eesmärk on pigem kattetuli või tulega maha surumine. Killide kogumiseks võta tavaline 120m/s automaatrelv. Antud reegel väldiks olukorda, mil mängijad väldivad hi-cap salve keeldu, kasutades CQB stiilis boxmagiga 120m/s ,,kuulipildujat'', mis ei vaja ohutu laskekauguse piirangut, olles võrdne seega tavalise 120m/s automaatrelvaga, millel üldiselt piiratakse hi-cap salvede kasutamist.

*Täpsustame üle ,,silent-kill'' võimaluse. Kui palju korraga, millal, kuidas jne?
« Last Edit: October 11, 2017, 04:12:55 by andreas »

Offline Scuall

  • Tavakasutaja
  • Posts: 894
  • 471
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #36 on: October 11, 2017, 06:55:06 »
Eelmises kanala tapluses, oli, et vaikselt tappa, ei saanudki.
Mina toetaks sellist varianti pigem. :D
Kuumade relvade omanikel peavad ju olema backupid.
Aga kes neid kasutada ei oska, siis gtfo mängult :D
SUBSCRIBE
https://www.youtube.com/channel/UCySy20kKblvyrThM4OfG66A

OBLIVION ARMORY
https://www.facebook.com/Oblivion-Armory-160224574628437/

TM JSDF Type 89,
G&G PDW15
Lonex M4 Polarstar F1
G&G GR-25 F2
M4 AIMTOP
TM G3 SAS
KSC-G17,
STTI Mk23 Handcannon
CA M24

Online Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1378
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #37 on: October 11, 2017, 07:54:59 »
Ootaks veel ettepanekuid reeglite muutmiseks või täpsustamiseks erinevate punktide osas, mis tulid arutlusele pärast viimast mängu. Seejärel koostaks iga punkti kohta avaliku hääletuse mille tulemused määravad reeglite muutmise või mitte muutmise.
Tagalatoetuse relvarent, kanuurent ning jaotelgi rent: www.tagalatoetus.ee

Tagalatoetuse e-pood: www.tagalatoetus.ee/pood

Offline zaG

  • Tavakasutaja
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #38 on: October 11, 2017, 09:03:39 »
Teen ettepaneku panna hääletusele järgnevad punktid, et need vastavalt foorumikülastajate soovile siis ka reeglite hulka lisada.

* Lisaks punasele ,,surnurätile'' vajalik pimedas kasutada punast valgust surnud mängija märgistamiseks
* Lisaks sellele, et kuulipilduja peab välja nägema tõetruu, peab selle relva taga olev mees täitma kuulipilduri rolli. See tähendab, et ei jookse kõige ees ja ei ole esimene mees, kes ruume puhastab, vaid eesmärk on pigem kattetuli või tulega maha surumine. Killide kogumiseks võta tavaline 120m/s automaatrelv. Antud reegel väldiks olukorda, mil mängijad väldivad hi-cap salve keeldu, kasutades CQB stiilis boxmagiga 120m/s ,,kuulipildujat'', mis ei vaja ohutu laskekauguse piirangut, olles võrdne seega tavalise 120m/s automaatrelvaga, millel üldiselt piiratakse hi-cap salvede kasutamist.

*Täpsustame üle ,,silent-kill'' võimaluse. Kui palju korraga, millal, kuidas jne?
Esimese ja viimase ettepanekuga nõustun 100%.
Kuulipilduja koha pealt, et talle mingit kindlat "rolli" peale suruda ei ole minu meelest õige. Iga situatsioon on erinev ning nõuab erinevaid lahendusi. Kui panna kuulipilduja kindlatesse piiridesse, võib tekkida olukord, kus ülesannet ei olegi võimalik täita, kuna kuulipildur ei tohi teatud tegevustega tegeleda.
Tegelikult viimasel üritusel ju mainiti ka, et kuulipilduja peab olema tõetruu st. tavaline automaat boxmag-iga ei ole kuulipilduja ning selline asi on keelatud (keegi vist antud reeglit eiras aga see on juba teine teema).
Pakun välja, et lahendus sellele probleemile oleks see, et kuulipildujal on kohustuslik backup relv ja kehtib min distantsi piirang olenemata sellest, kas relva väljalaske kiirus on alla või üle 120m/s.

Offline Raks?!

  • Tavakasutaja
  • Posts: 181
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #39 on: October 11, 2017, 10:11:31 »
Teeks nii, et kui sul reaalne kumminuga ja sa sellega vōtad kellegi maha siis see on nö silent kill, kui aga nuga pole siis see sama hea kui sa lased ilma kuulideta ehk see kelle õlale patsutatakse tōstab samamoodi käe püsti ja karjub et ta sai pihta nagu muidu.

Offline ranel

  • Tavakasutaja
  • Posts: 411
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #40 on: October 11, 2017, 10:44:38 »
https://www.youtube.com/watch?v=aKyvdkbyG_I

0:56-1.57. Vaadake ja mõelge natuke selle üle.

Online Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1378
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #41 on: October 11, 2017, 12:28:14 »
Teeks nii, et kui sul reaalne kumminuga ja sa sellega vōtad kellegi maha siis see on nö silent kill, kui aga nuga pole siis see sama hea kui sa lased ilma kuulideta ehk see kelle õlale patsutatakse tōstab samamoodi käe püsti ja karjub et ta sai pihta nagu muidu.

Ja pimedas siis paned lambi põlema ning uurid silent killi tegijalt kas tal see nuga oli käes või pani sõrmed kokku ja torkis sind? Ei lähe kokku hästi.
Lugedes vahelduseks ka teiste reegleid, nt. Borderwarsi oma, siis ka seal on kirjas, et patsutus õlale sobib ning kumminoad on pigem keelatud/piiratud kui kohustuslikud.
Tagalatoetuse relvarent, kanuurent ning jaotelgi rent: www.tagalatoetus.ee

Tagalatoetuse e-pood: www.tagalatoetus.ee/pood

Offline S340

  • Tavakasutaja
  • Posts: 89
    • View Profile
    • - Pizzapoisid -
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #42 on: October 11, 2017, 12:52:53 »
Patsutus õlale on ühelt poolt tegevus kuidas "silent kill" teha.
Aga milline peaks olema "surnu" tegevus peale seda:
- vaikselt punase räti välja võtma ja surnualasse suunduma?
- andma häälega märku, et surnud ja alles siis punase rätiku võtma? Sellega kaoks justkui "silent kill" mõte ära ju.

Patsutuse eesmärk on ju ka see, et mitte liiga lähedalt kedagi lasta.

Kas siis on kahte erinevat varianti:
- lähedalt ilma laskmiseta - bang-bang häälega?
- "silent kill" - ainult patsutus?
Lonex M4 EDF 14,5" (S/N 15-0200)
Custom M4 CQB
KJ Works M9
KJ Works M9A1
TM MP5K
ICS M4 Polarstar F2

// Tabasalu // Tartu //
Pizzad, salatid, pizzataskud: www.pizzapoisid.ee

Online Geoloog

  • Tavakasutaja
  • Posts: 71
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #43 on: October 11, 2017, 13:30:43 »
Üldiselt kipun pigem arvama, et need patsutamisega ja ütlemisega tapmised võiks reeglitest välja jääda. Tegu olemuselt päris subjektiivsete reeglitega, mis vaid tekitavad võimalikke vaidlusi teemadel "ma ütlesin bäng või patsutasin enne sind". Lisaks on kuuli lasu täpsus (loe tabavus) palju selgemini defineeritav, kui see kuhu suunda "bäng bäng" viisil lastud kuulid võisid lennata. Sellel põhjusel pole ma ka kunagi ise seda võimalust kasutanud ja piirdun alati lasuga. Sellegi poolest olen ise ütlemisega tapmistega kokku puutunud kolmel korral, kahel neist tekkis segadus kes siis ikka enne suri (kas enne toimus minu lask või tema bäng) ja ühel puhul läks ka veidi teravamalt ütlemiseks. Ehk, siis kõikidel minu kogemuse juhtudel see reeglites olnud võimalus laskmata tappa pigem tekitas segadust. Samas on kõik minu juhtumid olnud olukorras, kus oleme vastasega vastamisi. Enamik lähidistantsil kokkupõrkamisi (situatsioone kus bäng öelda või patsutada) tekib ikka nii, et mõlemad pooled on vastamisi. Juhul, kui sa oled vastasele tema märkamata seljataha sattunud, siis võid ju soovi korral esmalt talle teada anda, et on sihikule võetud ja anda valida kas annab alla lasuta või lasuga. Kui lasuta, siis tõmbab räti välja ja jalutab ära, kui lasuga, siis noh kangelase surm on ju ikka ilusam.

Offline ranel

  • Tavakasutaja
  • Posts: 411
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #44 on: October 11, 2017, 13:47:14 »
Eks oleneb inimestest. Ma olen neile küll tänulik, kes oma 120m/s püstoliga mulle ülilähedalt pihta ei lase, eriti kui ootamatult veel ma olen sihiku ette jäänud.