Sai endale lõpuks täiesti isiklik Lonex M4 RIS hangitud. Ei saanud niisama seista lasta ning läks kohe ka laiali lammutamiseks, et kontrollida sisu ning näha kas on erinevusi prototüübiga, mida eelmisel aastal sai lammutatud ja testitud.
Üldpilt: metallist osad ei ole muutunud, kuid nende viimistlus on teine. Prototüübi kere oli peaaegu, et läikiva musta värviga kaetud. Lõplik versioon omab mattmusta katet, ilmselt pulbervärv. Mõlemal juhul peab värv väga hästi vastu kriimustustele ning kulumisele (erinevalt hiinakast, millel küünega kraabid värvi maha sisuliselt).
Silma jäi kohe kerge loks esiosas - RIS laesäär ning välistoru omasid õhkõrna loksu ümber oma telje. See sai õnneks kiire lahenduse. RIS maha ning kaks sisemise kuuskandiga kruvi oli vaja üle pingutada, mis hoidsid kinni välist toru tagumise osaga. (Ainukesed kruvid, mis on välistoru küljes, lihtne leida). Lisaks oli RIS laesäärt tagasi pannes vaja kerge randmeliigutusega pingutada laesääre fiksaatorkruvi laesääre peal relsi sees. Nende kolme kruvi pingutamisega on igasugune loks täielikult kadunud. NB! Kusjuures teisi variante näppides olen kohanud täpselt sama loksu pea kõigis Lonex M4-des. Tundub, et tehases ei ole tehnikud julgenud tugevalt kinni keerata, kuigi seda võib vabalt teha. Katse-eksitus meetodil kasutasin veidi rohkem jõudu, kui tavapäraselt ning nii kruvi kui keere säilitasid oma algse oleku. Hea metall ühesõnaga!
Hopup kamber on jätkuvalt sama, kumm sama. Sisemine toru on juurde saanud kerge koonuse (sarnane sisemine toru välimisele otsale, mis on "kroonitud") hopup kummi poolses otsas. Kusagil oli jutte, et väidetavalt parandab selline lõige mingeid laskmis- või ettesöötmisomadusi.
Gearbox korpus on metallikarva, prototüübis oli musta värviga kaetud. Korpus ise on sama, ehk tugevdatud esiosaga, mis ei karda külma ilma ja kangeid vedrusid.
Mootor on Lonex A5 mootor, mis pole küll Ultra-Torque, kuid käiab originaal 120m/s vedru 7.4V lipoga ca 14-15 lasku sekundis ning 11.1V lipoga ca 20 lasku sekundis. Mootori mõlemas otsas on korralikud laagrid, mitte puksid.
Tapet plate, nozzle, cut-off lever ja anti-reversal latch on samad, mis tuuningjuppidena ostetavad. Prototüübis oli konkreetselt sama päästiku-juhtmete komplekt, mis tuuningjuppidena müügis. Viimases versioonis on switch assembly kaabeldus ning klemmid samaks jäänud, kuid sinine plastik on asendunud valgega. Ei näe suurt vahet.
Vedrujuht on plastikust, siiamaani pole kuulnud, et ükski puru oleks lennanud.
Kolb, kolbipea, silindripea on plastikust, kuid kvaliteetsed.
Hammasrattad pole päris sama toodang, mis tuuningjuppidena müügil. Siiamaani pole ühtegi veel puru näinud, kuid eks elu näitab.
Gearbox korpuse sees ei ole laagrid, aga 8mm terasest puksid, väga hea kvaliteediga ning korraliku shimminguga. Relv ise töötab meeldivalt vaikselt ja ilma kärina-vigisemiseta.
Pildid sisust: