Nagu lubatud siis pikem teema värskelt omandatud Polarstar Fusion Engine kohta. Minule teadaolevalt on see teine isend Eestis. Esimese õnnelik omanik on Aiku.
Sissejuhatus teemasse on siin foorumis olemas:
http://airsoftfoorum.ee/foorumest/index.php?topic=139.msg3704#msg3704Esimene kiire videoülevaade Aiku relvast:
Aiku PolarStar Fusion Engine M4Küsimus jääb, et miks peaks tahtma ballooni ja voolikuga ringi joosta?
Minule isiklikult meeldib neli põhilist punkti Fusion Engine (FE) juures, mida AEG stiilis relvast välja ei saa võluda ükskõik mis juppide juures.
- Kõik sätted on ise regullitavad. Laskekiirus, lasketihedus, torupikkusele vastav õhu hulk, ettesöötmine (nozzle liikumise aeg) jne
- Töökindlus, mis ei sõltu lasketugevusest. FE kuluosadeks loetakse o-rõngaid (soovitav vahetada 25k lasu järel) ning solenoidi (räägitakse ca miljonist lasust). Sealjuures ei ole vahet kas lased 100 või 150-170m/s. Ainult õhukulu suureneb ning seetõttu saad balloonist vähem laske kätte
- Üksiklasu reaktsioon. Sellist üksiklasu reaktsiooni aega ei saa mitte ühestki automaadist kätte. See on tõesti 100% kohene. Ning airsoftis see on tihtipeale alahinnatud väärtus. Rõhutakse tavalisest laskekiirusele, mitte reaktsiooni ajale.
- Summuti efektiivsus. Kuna kolbi ei ole, mis lajataks vastu silindri pead, siis ainuke heli on õhu liikumine. Seda suudab softi summuti väga edukalt maha võtta ja vaikseks teha. Polarstar sisuga on puhas rõõm summutit kasutada.
Suurimad miinused?
Eks ikka balloon ja voolik. Enamik USA mängijatest (kus Polarstar on väga levinud platvorm) lahendavad mure sedasi: balloon suurde camelback kotti ning seljapeale ja voolik alt otsast välja ning laskmiskäe alt läbi. Aiku on nüüdseks pea 2 aastat kasutanud samamoodi enda oma ning kinnitab, et ei ole probleemiks. Lisaks on võimalik lahendada ballooni mure ka "airstock" versiooniga:
http://www.ampedairsoft.com/Redline_Airsoft_AirStock_for_PolarStar_M4_s_p/rl-airstock.htm kuid ei leia, et see oleks mugavam või parem variant. Kallis hind ning väga väike laskude arv.
Install.
Kasutasin enda Lonex kere ning hakkasin vaatama, kuidas FE sisse istub. Polarstar ise kasutab VFC keresid relvade kokku panekul. Lonex vajab ühe nurga maha viilimist kere sees. Peale seda läks FE peaaegu murevabalt sisse.
Tuleümberseadurist veidi tagapool oli serva maja vaha võtta.
Lisaks oli mul sama probleem, mis paljudel teistel kasutajatel: FE ei istunud 100% tsentreeritult välistoruga. Seda muret ei tule ette ainult FE, vaid ka tavaliste gearboxidega, kuid see on üldiselt mure, millele tähelepanu ei pöörata. Lahenduseks oli metallplaadi liimimine küljepeale, mis hoidis täpselt õiges kohas horisontaalselt. Vertikaalselt sai regullida tagant kaba poldiga ning püstolkäepideme poltidega paika.
Polarstar Fusion Engine Ver.2 GEN3 koos kontrolleriga
Veidi sisu
Lonex keres sees
Balystic HPR800 regu
http://www.powair6.com/en/fusion-engine-regulator/2083-balystik-hpr800-regulator-with-challenge-line.htmlBalloon, regu, voolik, kiirliitmik (sulgeb automaatselt õhuvoolu, kui relva tagant lahti ühendada)