Ennemuistsel ajal sai Valgamaal, Sooru küla sigalas peetud suur Search and Destroy turniir, kus võisteldi 5 vs 5 formaadis kahel "mäpil". Kaks pommikohta, üks kohver. Kohvris oli pommiks mobiiltelefon taimerifunktsiooniga. Mõlemas nn "mäpis" (kuna sigala ehitus lubas kahte mänguväljakut) oli kaks pommikohta ja kohtunik, kes kohviga kaasas käis. Pommi paigaldamiseks pidi ründav meeskond asetama kohvi kindlaksmääratud kohta, selle avama, sealt võtma telefoni ning taimeri 90 sekundi peale panema, mille järel andis kohtunik vilega märku kaitsvale meeskonnale, et pomm on paigaldatud. 90 sekundi järel lõpetas raundi teine vile. Võistlus oli edukas ning minu teada pani selle kinni toona mingi Kesk-Eesti meeskond. Kuna mängumaks oli 5 EEKi mängijalt, siis esikoha vennad said oma kütteraha tagasi ja veidi veelgi.
Kaks kevadet tagasi proovisime Battlefieldist tuntud Conquest formaati softi integreerida. Lipud, millega käisid kaasas ka 100m eemal asuvad respawn-punktid, kus respawniaeg oli 5 minutit. Asjal oli ka oluline point juures, aga skelett ise oli puhas conquest. Toimis seegi.
Ei näe absoluutselt põhjust, miks Rush toimida ei võiks.
Kõige olulisem videomängude gamemode'i softistsenaariumiteks mugandamisel on siiski läbi mängukogemuse ja mängude korraldamise kogemuse arenev oskus näha ja ennustada kitsaskohti. Esiteks on soft tunduvalt aeglasem. Teiseks tahavad inimesed olla pigem märulis, kui respawni-matkal ja kolmandaks on väga oluline välja töötada stsenaarium, kus kõigil on arusaam ja ülevaade sellest, kuidas ja kuhu mäng areneb ja kulgeb. Kindlad ja kõigile nähtavad/kuuldavad signaalid ja märguanded ja kõigile teada tähendused.
Näiteks, proovisime läbi kunagi ka nn "Frontlines" tüüpi stsenaariumi, kus väljakul on 5 lippu. Ülesandeks on kindlas järjestuses need lipud pöörata oma meeskonna kasuks. Võidab meeskond, kes kõik 5 lippu järjest endale vallutas ja need oma meeskonnale pööras (ehk siis, lipukohad on muutumatud, lipud statsionaarsed, aga vastavalt vallutusele on püsti kas sinine või punane lipp). Kuna idee iseenesest äge ning selle tagajärjel pidanuks kogu aeg olema tihe rabelemine mingi kindla rindejoone ümber, siis ei osanud ette arvatagi, et tiibavatel gruppidel puudus ülevaade sellest, millist lippu võib endale ümber pöörata, millist mitte. Näiteks, tiimil A oli lipp nr 1 ja 2 ning tiimil B olid 3, 4 ja 5. Tiimi A tiibav grupp jõudis omadega lipuni 3, kuid kuna tiim B oli vahepeal lipu 2 vallutanud, ei teadnud tiim A, et neil puudus luba lipp nr 3 endale pöörata.
Igasugused VIP escordid ja sellised lihtsamad asjad on ka proovitud.
Hmm, meenub ka nn "horde" mäng, kus 2 mängijat olid relvadega ning 15 matsi jooksis niisama ringi. 2 venna eesmärgiks oli need 15 matsi maha nottida. Aga sellised pelid on pigem muidugi niisama trillala-trullala mängud.