Author Topic: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused  (Read 158728 times)

Offline andreas

  • Tavakasutaja
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #45 on: October 11, 2017, 15:04:24 »
Tegu olemuselt päris subjektiivsete reeglitega, mis vaid tekitavad võimalikke vaidlusi teemadel "ma ütlesin bäng või patsutasin enne sind".

Sama asi ju üldiselt lähidistantsilt 1 vs 1 kokku sattumisel, eriti tihti esineb linnalahingutes olukordi, mil mõlemad lasevad samal ajal. Katsu sa siis kinni võtta, kumb lasi esimesena.


Situatsiooni võiks vaadata nii, et silent-kill ei ole tavapärane praktika, hetkeseisuga julgen kahelda, et mõned mehed tulevadki softiüritusele ainult patsutama, nende meeste jaoks on mõned teised üritused kusagil mujal.
Senimaani on silent-kill olnud peamiselt rakenduseks üksikute meeste maha tõmbamiseks, rühmaviisiliselt silent-killimist pole nagu väga ette tulnud. Mistõttu võiks viimasel üritusel aset leidnud sündmuse liigitada pigem väga harvaesineva olukorra kui tavapraktika alla. Eks igaüks teeb järgnevateks üritusteks omad järeldused, seetõttu on vähetõenäoline, et sama olukord uuesti korduks.

Kui kehtestada kumminoa vms eseme reegel, siis mis saab kui on võimalus silent-kill teha, korralikult ja valutult, vastase selja tagant, aga nuga parasjagu kaasas pole? Patsutamine on mõistlik lahendus, kumminoad on vabatahtlikud, pole ju keelatud, kes tahab, see kasutab.

Eelnevast lähtudes ja reglementeerimisele mõeldes  ei maksa järeldusi teha lähtudes ainult viimasel üritusel toimunust, vaid peaks lähenema olukorrale laiemast vaatenurgast.

Offline Geoloog

  • Tavakasutaja
  • Posts: 96
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #46 on: October 11, 2017, 15:35:51 »

Sama asi ju üldiselt lähidistantsilt 1 vs 1 kokku sattumisel, eriti tihti esineb linnalahingutes olukordi, mil mõlemad lasevad samal ajal. Katsu sa siis kinni võtta, kumb lasi esimesena.


Situatsiooni võiks vaadata nii, et silent-kill ei ole tavapärane praktika, hetkeseisuga julgen kahelda, et mõned mehed tulevadki softiüritusele ainult patsutama, nende meeste jaoks on mõned teised üritused kusagil mujal.
Senimaani on silent-kill olnud peamiselt rakenduseks üksikute meeste maha tõmbamiseks, rühmaviisiliselt silent-killimist pole nagu väga ette tulnud. Mistõttu võiks viimasel üritusel aset leidnud sündmuse liigitada pigem väga harvaesineva olukorra kui tavapraktika alla. Eks igaüks teeb järgnevateks üritusteks omad järeldused, seetõttu on vähetõenäoline, et sama olukord uuesti korduks.

Kui kehtestada kumminoa vms eseme reegel, siis mis saab kui on võimalus silent-kill teha, korralikult ja valutult, vastase selja tagant, aga nuga parasjagu kaasas pole? Patsutamine on mõistlik lahendus, kumminoad on vabatahtlikud, pole ju keelatud, kes tahab, see kasutab.

Eelnevast lähtudes ja reglementeerimisele mõeldes  ei maksa järeldusi teha lähtudes ainult viimasel üritusel toimunust, vaid peaks lähenema olukorrale laiemast vaatenurgast.

Vahe lihtsalt selles, et kui lask tehtud siis on võimalik täheldada kas see ka tabas. Bäng bäng puhul on seda lihtne kiiresti ja ohutult öelda, kuid situatsioonides kus satud kokku juhtumisi pole see bäng bäng alati olnud selline kus ka võiks väita, et oli võimalus ka pihta saamiseks. Meie lahendasime need olukorrad nii, et mõlemad olid surnud. Ega siin muud ei olegi, et bäng bäng puhul on võimalus seda kasutada lähidistantsil endale eelise loomiseks (ei pea lasu täpsuse pärast muretsema). Samas olen nõus, et see patsutamine ja bängitamine on pigem harvaesinevad nähtused ja veelgi harva esineb nende lubamise puhul tõsisemaid konflikte. Seega maybe tõesti tegu omamoodi pseoduprobleemiga ja ei peaks selle viimase suurema patsutamise sündmuse valguses muretsema?


Offline andreas

  • Tavakasutaja
  • Posts: 171
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #47 on: October 11, 2017, 20:38:24 »
Quote
Meie lahendasime need olukorrad nii, et mõlemad olid surnud.

Nõus, kui on segadus, mõlemad lasid samal ajal või bäng-bäng samal ajal, siis konflikti vältimiseks võiksid mõlemad osapooled surnud olla.

Offline speedy gonzales

  • Tavakasutaja
  • Posts: 208
  • 595
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #48 on: October 12, 2017, 01:04:46 »
Kohe kindlasti võiks igasugused "bäng-bängid" välja jätta.
Kui on suur hirm haiget saada, siis pane dressipüksid alla vms. ei ole see valu nii hullu midagi ja kui ikkagi on, siis soovitan lasertagi, nerfi vms.

Mitte, et ma ilge hardass oleksin, aga nii kaob kogu mänguhuvi ära, kui nurga tagant mingi vana välja lendab, karjub "bang bang", endal relv kuskile x-kohta suunatud ja kui lõpuks nurgas mind märkab, siis veel ehmatab ka.

Silent killi vormistamine võiks käia kumminoaga
Ainsaks probleemiks üldse nende nugadega on iga inimese individuaalne reaktsioon sellele, kui keegi tema poole mingi terariista-laadse asjaga jookeb.
Samas, kes ikka valangut makku tahab saada kolme meetri pealt...Seega oleksid sellised olukorrad kas välistatud või minimaalsed.

Vene poolel on olemas Trusteed, ehk mängijad, kes vajadusel on pädevad olukorda lahendama (tuginedes korraldamis-kogemusele, staažile vms.).
Kuidas oleks, kui teha sarnaselt ka siin selline tiitel? Trusteel oleks vastav patch kuskil ja nö. korraldaja õigused vms.
Sellise mängija(jad) võiksime välja valida omavahel (muidugi, kui nad ise nõus on).
Preagu täidab seda rolli edukalt Margus, kes üritab neutraalselt ja objektiivselt neid asju reguleerida.
Trustee vaevatasuks võiks olla a'la tasuta pääs mängudele vms.




« Last Edit: October 12, 2017, 01:16:05 by speedy gonzales »

ASH

  • Guest
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #49 on: October 12, 2017, 19:53:00 »
Silent killi mõte nagu ka kirjapilt ütleb on see, et tapetakse ja surrakse vaikselt - et teised tiimikaaslased ei saaks kohe asjale pihta . Kas nyyd selleks on kindlasti kumminuga vaja ? Nagu bjorn mainis , kuidas sa seda pimedas üldse kontrollid - tegelikkuses võibolla ei tehtagi killi noaga vaid keeratakse peanuppu järsult 180 kraadi või virutataxe mingi malakaga pikki lagipead . Ehk siis lihtsalt puudutamine on selle üks meeldivamaid vorme - vaevalt, et inimesed närvi ei lähe kui keegi neile käevarre ümber kõri paneb ja hakkab ohvrit kuhu lohistama - sest keegi nõuab äärmise täpsusega silen killi läbiviimist (nagu siis reaalselt kumminoa kasutamist ) .
  Ja see bang bang variant on lihtsalt inimese säästmiseks lähidistantsilt reaalse lasu vältimine) - see ei liigitu silent killi alla . Enamjaolt kasutatakse seda varianti ikkagi olukorras kus sattud vastasele peale nii, et tema ei ole sind võimeline laskma (seisab sulle küljega või seljaga või pole tal relvagi käes) ehk  imiteeritakse lasku häälega - võiks surra häälekalt.

Kui nüüd mõelda, et viimasel üritusel toimus mingi kolonni silent killimine puudutusega siis mis oleks see nii kardinaalne erinevus surma saaja jaoks old kui teda käega puudutamise asemel oleks torgatud kummijullaga kuhugi rinda (või kõrri või näkku kuna pimedas nähtavus võrdlemisi sitt ja võibolla teeb inimene järsu ootamatu liigutuse) , et siis oleks suremine vastuvõetavam ? Fakt on see et keda tapetakse on juba jõudnud sellesse seisu, et ega tal pole pääsu - kõigest vormistamise küsimus ju .

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #50 on: March 10, 2018, 18:47:14 »
Esimeses postituses viidud sisse muudatused seoses Jõupõhise mõõtmise ning poltlukkude kiiruste tõstmise küsitluste tulemustega. Jätkuvalt on hästi tähtis Ürituste alamfoorumis tuua välja milliseid reegleid korraldaja rakendab. Seda kas siis viidates reeglite kogumile siin foorumis/veebilehel mujal asukohas või lahti kirjutada põhilised piirangud ning eripärad mängu teemase.

ASH

  • Guest
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #51 on: March 11, 2018, 08:56:08 »
nii ja millise ettepaneku kinnituse põhjal siis support relvad 2,3 peale jäid ?

täpselt nagu ma ütlesin, et tehakse küsitlus ,varjatult silmas pidades, ainult seda, et saaks poltluku jõu piirangu kõvasti kõrgemaks aga samadel alustel toetusrelvadele +0,2 kuni 0,3 J  on liiga palju lubada .
 eks siis toetusrelvade mehed peavad suure tõenäosusega hakkama downgradima . Ja teiseks on tulevikus meil lihtsalt maastik poltluku mehi paksult täis (sest sisuliselt muutuvad need teised platvormid mõtetuks osta ja ehitada )

Offline Scuall

  • Tavakasutaja
  • Posts: 1136
  • 471
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #52 on: March 11, 2018, 09:41:44 »
MG/LMG/SA jne. On nüüd jah suht nukras seisus, kui võrrelda BA relvadega.
Ise ma toetaks eelpool nimetatud platvormide J tõstmist küll, kuid platvorm peab
vastama ka reaalselt oma eesmärgile, mitte, et pannakse AKle või m4le trummel alla
ja spray and pray @150ms (see näide, ei viitsi J tabelit sirvida)

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #53 on: March 11, 2018, 09:43:06 »
Ash paranda mind kui ma nüüd eksin. On kaks eraldiseisvat teemat. Üks on m/s vs jõupõhine muutmine. Selle hääletuse tulemuseks tuli, et üle poole vastanutest pooldab reaalset jõupõhist mõõtmist. Samas teemas tuli ettepanek kaasmängijate poolt üle vaadata (tõsta) poltlukkude jõudu. Küsisin lisaks kas tasub hääletusele panna, tuli toetus ning vormistasin küsitluse lähtudes teiste riikide ja mitmete suurürituste piirangutest, k.a Eesti vene seltskonna piirangutest. Küsitluse tulemuse alusel on reeglitesse muudatus sisse viidud.

Jah, samas teemas sa mainisid, et võiks ka KP ja SA snaipri piiranguid tõsta. Vastasin üldiselt, et kes soovib veel reeglite muudatusi näha (olgu siis jõu/kiiruse piirangute muutmine või mõni muu foorumis kajastatud reegel), siis vormistagu uus teema küsituluse formaadis koos konkreetsete ettepanekutega mille üle saab hääletada. Pärast seda mingi mõistlik hääletusperiood, nt. 2 kuud? ning tulemuste alusel viime muudatused foorumis olevatesse reeglitesse sisse. Sinu või kellegi teise poolt rohkem arutelu ei jätkunud ning teemat ei tekkinud.

Veel mõned mõtted:
1) Ka automaadi kiirus/jõud jäi muutmata.
2) 150m/s või 2.3J KP full auto support piirang on päris kõrge ning ei tea eriti palju riike/suurüritusi kus see märkimisväärselt kõrgem oleks. Oskad mõned näited tuua? Minu näited: Berget 140m/s, 15m MED. BorderWar 150m/s 15m MED. Pandion 135m/s 1.8J. TSTOS 2J (ca 140m/s). 


ASH - kui nüüd vihjad, et mul isiklik soov BA tõsta ning KP/SA snaiper mitte tõsta, siis jah nii on. Hääletusel kusjuures vastasin 3.5J poolt, mitte 4J piirangu poolt. Minu mängukogemus ütleb selgelt, et poltlukud tänu aeglasele laadimisele ning üksiklasule (mis tuule, osade, lehtede tõttu kergelt ebaõnnestub) võiksid olla suurema efektiivse laskekaugusega, kui on praegu erinevus nt. 120m/s täpset automaadil ning 170m/s täpsel snaipril. KP 150M/s või 2.3J toetus on minu arust täiesti mõistlik piirang. Samuti ütleb minu mängukogemus mängijana, et kui on 150m/s või 2.3J laskev KP mis suudab/on ehitatud piisavalt hästi, et lasta järjest pikki valanguid selle kiiruse juures, siis selle mõju mängualal on korralik. Täidab oma rolli. Sama ei saa öelda poltlukkudega kohta. 90% üritustest kus olen viimasel paaril aastal käinud, siis poltluku olemas olu meeskonnas on tühine. St. ta võib küll mõne õnnestunud lasu teha, kuid märkimisväärset mõju ta mänguväljakul tavaliselt ei avalda. Selleks peab väga pädev mees relva taga olema, kes tunneb oma relva väga hästi. Sama mees tavaliselt avaldab ka suurt mõju nii KP kui automaadiga mängides, sest tal on kogemused ning oskused.

Kokkuvõttes - kui sina mängijana ning aktiivse kommuuni liikmena tahad, et support weapon kuulipilduja jõu piirang oleks midagi muud kui ta on seda praegu, siis palun vormista valikvastustega küsitlus, panen selle "sticky" alla ning vastavalt tulemustele viime muudatused reeglitesse.

ASH

  • Guest
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #54 on: March 11, 2018, 10:00:34 »
Minul ei ole ka midagi poltluku jõu põhise mõõtmise vastu ja selle tõstmise vastu aga sa mängid kurti kui ma sulle rääkisin, et samadel põhjustel peaks natuke lubama kõrgema jõu support relvadel lihtsalt selle pärast, et reaalsus ja tabel ei käi käsikäes - kui kõigi relvad on ,20 moonaga pragu paigas siis nii kui kasutatakse raskemat moona siis tulevad mängu tabeli teised read - see on reaalsus- sest tabel ei arvesta seda kui kiiresti kuul rauast välja lendab olenemata selle raskusest (ehk siis silindrist tulev õhumass ei loe tabelit ja ei korrigeeri ennast ise selle järgi) - ehk päris üks ühele seda ei saa teisendada . sellest panin ette, et sa võiks oma pakutud tabelis selle korrektuuri teha kuna sa need kaks küsitlust ise juba tekitasid . Ja diskussioon ju järgnes küll , keda huvitas need nõustusid . keda mitte need vaikisid - lihtne .
  Ma saan aru, et kui sa juba kaks küsitlust alustad millega muuta täielikult mõõtmiste filosoofiat siis peaks seda tegema korralikult ja täielikult  ehk teisi relvaliike ka arvestades . Mitte et nüüd hakkab iga kasutaja oma POLLi üless seadma kellel mingi oma arvamus  .  Ühesõnaga lombakas ja poolik töö - olen juba selle vihjanud

See, et kuskil naaberriikides on sama viga tehtud nende piirmäärade kehtestamisel ei tähenda, et me selle sama reha otsa peame astuma . see support weaponi näide soomest on täpselt tabeli ridade tagaajamise tulemus ju.  Ja just täpselt sellepärast ütlesingi, et minu arust võiks siis edasi mõõta kiirust ja .2 moonaga , et ei peaks midagi muutma hakkama  (kui reaalsusega ei arvestata) .
Kurat nagu mingi valitsuse liige exceli tabeliga 

ASH

  • Guest
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #55 on: March 11, 2018, 10:11:27 »
selgitan ülemineku võlusid toetusrelvadele :
Näiteks senini on kõigil rihitud 150m/s 0,2grammise kuuliga mis annab ca 2,25J (mingi hopi peale ja maha kruttimine ei puutu üldse teemasse) , samas keegi ei mängi ju tugeva relva ja kerge moonaga .
Kui nüüd relva näppimata kasutada 0,3 grammist kuuli siis see kuul ei lenda kronost läbi tabeli rea järgi kus öeldakse, et see võrdub 2,25J ja kiirusega 122m/s .
 Reaalsus on, et sama õhukogus suudab seda tiba raskemat kuuli ikka veidi kiiremini liigutada .
 Tulemus jääb kuhugi 2,5 J ja 129m/s kanti

Ehk siis et nyyd mängule saada tuleks teil oma relvad veidi lahjemaks teha kui nad seda seni olid

ASH

  • Guest
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #56 on: March 11, 2018, 10:18:54 »
Samas teemas tuli ettepanek kaasmängijate poolt üle vaadata (tõsta) poltlukkude jõudu. Küsisin lisaks kas tasub hääletusele panna, tuli toetus ning vormistasin küsitluse lähtudes teiste riikide ja mitmete suurürituste piirangutest,

Näide kurdi mängimisest - minu ettepanekut mida toetati sa ei vormistand küsitluseks ega muutnud enda ettepanekus seda rida - mix? Küll tegid seda poltluku puhul - nõme suhtumine ja poolik töö (kurat ma juba kordan ennast)

Offline zaG

  • Tavakasutaja
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #57 on: March 11, 2018, 10:50:48 »
Ma arvan, et teeks selle küsitluse ära (vahet pole, kes selle alustab) ja liigume sõbralikult koos edasi :) Viimasel ajal on siin foorumis, erinevatel teemadel piisavalt palju sappi pritsitud.

Offline andres

  • Tavakasutaja
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #58 on: March 11, 2018, 14:01:05 »
Ma arvan, et teeks selle küsitluse ära (vahet pole, kes selle alustab) ja liigume sõbralikult koos edasi :) Viimasel ajal on siin foorumis, erinevatel teemadel piisavalt palju sappi pritsitud.
+

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Mängude reeglid! Eesti ja Vene erinevused
« Reply #59 on: March 11, 2018, 16:57:02 »
No selge. Millised on ettepanekud? St. milliste valikute vahel peaks valim olema? Kuna keegi kiiruste/jõu vähendamisest ei räägi, siis näiteks kolm ettepanekut peaks olema:
1) Jäävad hetkel kehtivad kiirused ja jõud
2) Tõstame "x" J peale "n" meetri MED-ga
3) Tõstame "Y" J peale "n" meetri MED-ga