Author Topic: Raku järv 13 sept  (Read 6218 times)

Offline Margus

  • Tavakasutaja
  • Posts: 2376
    • View Profile
Raku järv 13 sept
« on: September 13, 2014, 18:58:09 »
Suur suur tänu kõigile osalejaile.
Kokkuvõte lahingpäevast ja pikem video tuleb hiljem.

Hea oleks teada head ja vead.

Offline olavi

  • Tavakasutaja
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Airsoft relvad ja varustus
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #1 on: September 13, 2014, 20:03:19 »
Mängude vaheajad kippusid algul venima, samas vahemaad aladel suured ja see andis ajakaos juure. Üldiselt, mida mäng edasi, seda huvitavamaks läks. Mäkkeronimise mängu alahindasime, osutuks põnevamaks kui algul tundus. Olin ise valgete poolel. Mängud oleks võinud olla veidi pikemad või siis surnualal olemine lühem. Üldiselt positiivne ja olen tulija ka järgmistel kordadel.
Margusele tänud!

Offline Blackmaze

  • Tavakasutaja
  • Posts: 39
    • View Profile
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #2 on: September 13, 2014, 20:55:41 »
Egas jah... Fiid ütles juba kõik minu arvamused ka ära. Aga muidu oli tip-top.

Tänud Margusele jälle mängude eest.

Offline vape

  • Tavakasutaja
  • Posts: 62
    • View Profile
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #3 on: September 13, 2014, 21:20:41 »
Tänud mängu eest, sellel alal võiks veel mängida.

Offline taktik (Heiki)

  • Tavakasutaja
  • Posts: 362
    • View Profile
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #4 on: September 14, 2014, 06:14:18 »
Mäe mäng tundus algul küll kahtlane olevat. Hiljem selgus tõesti ,et oli väga huvitav just sellepärast, et peale surma saamist said proovida täpselt sama üritust ja samal alal ja sama vaenlase positsiooniga teise taktikaga lähenemist.

Väga tore päev oli! Edu sulle Margus

Offline krism

  • Tavakasutaja
  • Posts: 98
    • View Profile
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #5 on: September 14, 2014, 22:06:35 »
Mulle samuti meeldis, vaatamata veidi pikale venima hakanud briifingutega. Osalen Marguse järgmistel üritustel kindlasti!

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #6 on: September 15, 2014, 09:15:49 »
Põhimõtteliselt jään nende samade punktide juurde, millest kirjutasin enne mängu juba. Natuke täpsemalt:

1) Kuna rahvast oli palju, siis läks algus veidi venima, mis on tavaline
2) Briifing oli liiga vaikse häälega, tagumised ei kuulnud midagi. Kui endal häält piisavalt ei ole, siis tuleb ruupor muretseda ja seda kasutada.
3) Mängu alguse ja lõpu viled olid samuti olematu tugevusega. Nii väikesel alal nagu mängud toimusid veel kuidagi kuulis, oleks ala veidi suurem olnud, oleks vaikust nautinud ainult. Hangi suurem vile või vilista kõvemini. Alternatiiv: kasuta pauke.

Mängu aladest.
Esimene lahing oli istutatud männimetsas, suhteliselt ebatavaline koht, järve pool oli veidi rohelist, muidu oli väga üksluine ja ei pakkunud varjet.
Teisel lahingul kus maasturit kasutati oleks rünne pidanud alustama oluliselt tagant poolt (kusagil lompide juurest, kus oli kitsas poolsaare tee). Lisaks ei saanud aru, mis oli kaitsel keelatud külgedel olla ning kaitse pidi piirduma ainult künka pealmise platooga? Oleks rünne tagant poolt alustanud ning kaitse külgedel olnud, oleks rohkem erinevaid liikumisvõimalusi tekkinud. Praegu oli sunnitud seis otse lahinguks sisuliselt.
Kolmas lahing ehk mäe vallutamine - minule isiklikult mõttetu. Ei pakkunud mitte midagi, mida airsoftil ootaks.
Neljas lahing oli üks mõistlikumaid ilmselt. Veidi suurem ala, rohkem küljepeale liikumisvabadust.

Elude süsteem ja surnualad.
Saan aru, et esimene kord kui iseseisvalt korraldad, aga natuke oli ikkagi huumor.
Näide: mängu pikkus 30 minutit. Elusid: 5tk. Surnuaeg: 3min.
Lihtne arvutusjäik näitab seda, et kui sa üritaksid kõik elud ära mängida, siis sa 15min peaksid juba surnualas istuma. Lisaks lahingusse ja tagasi jooksmine ning kontaktis saad olla loetud sekundid. Ehk siis täiesti mõttetu elude arv. Sama hästi oleks võinud olla 3 või 10 elu, nagunii ei jõua kõiki läbi mängida isegi tühja jooksmisega. Mida rohkem elusid ja väiksem surnuaeg, seda vähem inimesed kasutavad taktikat ning seda rohkem muutub mõttetuks paintballi sarnaseks "speedball" mänguks ka airsoft. Kui vile algusega on võimalik kohe avada tuld vaenlase pihta (kolmas lahing mäe kaitse-rünnak), siis see kaotab igasuguse liikumise/varjumise/maskeerumise/taktika loomise mõtte ära mängust. Ainult sihi ja vajuta päästikule.

Offline Margus

  • Tavakasutaja
  • Posts: 2376
    • View Profile
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #7 on: September 15, 2014, 10:36:44 »
Tänan vastuste eest foorumites!

Mõnes kurdeti, et mängu algus venis ja et briifingud venisid. Aga mida oleks saanud kiiremini teha?
Kui jätad midagi olulist briifingul ütlemata, viristakse pärast, et ei räägitud. Kuidas oleks õigem?
Kui oleksin briifingu kiirest ära vuristanud, kas tõlgil oleks olnud meeles pärast kõike  ümber tõlkida? Venelaste teadmatusest oleks võinud lahingu ajal rohkem tõrkeid tekkida…
Sellepärast tegingi tõlke pausid.

Mõni jälle kurdab, et liiga palju elusid ja voovib sisukamat lahingut.
Keegi ei käsi sõdalasel joosta kiiresti lahingu ja surnuala vahet, igaüks võib valida omale sobiva taktika ja tempo. Elude piirarv on antud korraldaja poolt sellepärast, et kui neid ületada, siis lahkub sõdalane lahingalalt ohutumasse tsooni.

Väga hea, et pole ühesuguseid lahinguid vaid on valiku võimalus ja erinevale maitsele.

Lootsin küll rohkem saada vastuseid just nende alade kohta mitte korralduse.

Ega jah, raske on teha lahingut, mis kõigile sobiks.  Minu eesmärk ei ole pakkuda konkurentsi korraldajatele parima lahinguga.

Kordan oma eesmärki veel: tutvustada uusi lahingalasid sõdalastele ja korraldajatele, et tekiks rohkem kohti, kus iga korraldaja võiks teha oma soovi järgi lahingu.   


KOKKUVÕTE LAHINGPÄEVAST:

Osales 74 sõdalast, valged ja punased, seekord sai siis venelased ja eestlased pisut laiali jagada.

I - soojendus lahing – üks lipu lahing – poolte vahetuseta, võitsid valged 20 minutiga. Ilus oli vaadata kuidas valged piirasid punased sisse.

II – Rändrahnu lahing – poolte vahetusega kaks lahingut. Maasturiga jõudsin kivi kõrvale, kus autos olijad hukkusid ja pöördusin tagasi. Piiramise võitsid ja said kaks lippu kivi küljest kätte valged 24 minutiga.

Poolte vahetus

Punased ründasid, maastur peatati granaadiga mäepealse alguses, autost väljusid sõdalased ohutumalt küljelt, maastur põgenes tagasi...
Pool tundi kestis kaitse lahing, viimastel minutitel toimusid võimsad rünnakud just mäe esi osas, aga valgete kaitseliini murda ei õnnestunud – valged võitsid.

III – Järsu mäe kaitselahing – poolte vahetusega kaks lahingut.
Arvasin, et see lahing venib pikale, kuna väga järsk ja kõrge mägi. Aga oh üllatust, punased vallutasid 9 minutiga mäel lipu.

Poolte vahetus

Valgetel oli mäge vallutada tõeline katsumus, punased loopisid granaate  nõlvast alla hulgi ja need tegid põrgumüra täiega. Kaks korda jõudsid valged mööda mäe nõlva ka üles, aga löödi tagasi. Vaatamata tugevale kaitsele õnnestus valgetel lipp vallutada 23 minutiga.

IV – Kahe poolsaare lahing – poolte vahetusega kaks lahingut.
Kummalgil osapoolel oli vaja kaitsta oma poolsaart ja vallutada vastase poolsaar.
Mõlema lahingu võidud toimusid 29-l minutil.
Esimeses õnnestus valgetel tulla võsa vahelt punaste selja taha rindejoonest läbi, nii et punased ei teadnudki seda ja viimastel sekunditel tormas Bjorn nii kiirelt lipuni, et vaid 15 m kaugusel punased ärkasid alles siis kui lipp juba maas, aga siis oli juba hilja – valgete võit.

Poolte vahetus.

Teises seisis rindejoon võrdlemisi paigal kui valgete snaiper Blackmaze suutis veepiirilt hiilida punaste selja taha. Kuna seal poolsaarel oli mets hõredam, siis oli kalda servalt ainuke lähenemis võimalus. Ja viimastel sekunditel tormas see julge snaiper ja lipp langeski valgete võiduga.



Viie asemel neli lahingut, ära jätsin kõige lagedama ala, kus vaid kaks hoonet, kuna alles kell 17:20 lõpetasime IV lahingu.


Lahe on vaadata kohtunikuna, kui põhiajal on võrdlemisi rahulik kuulide vahetamine, siis viimastele minutitel toimub päris äge andmine ja jooksmine. Sellele aitab kaasa kohtuniku valjuhäälne jäänud minutite teadvustamine.
 


Et uued korraldajad saaksid ettekujutuse tulu/kulu-st toon välja ka numbrid:

Maksite kokku 137 eur, 7 said osaleda tasuta abi/teenete eest.

Üldkulud kattis ilusti ära: 20 eur Silikaadile territooriumi ja väravate avamise eest, söök telklastele 7,68 eur, punased kaltsud 3m (sellest lõikasin 52 tk)  – 10,8 eur, lindid 3 eur, loosiauhinnad ca 100 eur – see summa jaguneb tegelikult ka järgnevate lahingute arvele, bensiini läks vähe – mõned mäkke sõidud - ei oska arvutada, auto kaitse võred/võrgud/värvid 34 eur ei arvesta sellesse.

Kuna auto kere on pisikesi mõlgikesi täis, siis enam ei kasuta lahingutes. Aga see võimas adrekas elamus tasus ära.


Punaseid kaltse võeti 52-st 19 tk.

Loosi nimekirja pani end 48 sõdalast.

Laupäeva õhtu hämaras käisime pojaga alalt linte ära võtmas, siis vaatasime ka telkla elanikud üle. Sel momendil oli seal süüa tegemas ema pojaga (ei oska poja vanust õelda, aga ilmselt umbes 20-30a) ja veel kaks meest, nad olid tänulikud söögi eest ja ütlesid, et meie paugud olid väga vaiksed võrreldes iga tööpäev polügonilt ja lasketiirust kostuvate automaatide ja granaatide paukudega. 

Tore oli näha ka mõlema relvakaupluse juhte, uusi, pisikesi ja juba tuntud sõdalasi, palju tänu kõigile!!!
« Last Edit: September 15, 2014, 14:14:44 by Margus »

Offline vanakaru

  • Tavakasutaja
  • Posts: 357
    • View Profile
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #8 on: September 15, 2014, 15:56:57 »
Kui suur see hipi laager alal oli.

Kas see võib tulevikus segama hakata?
Mis selle Silikaadi kontakti number on kuhu võib helistada värava avamiseks?

Vastuse võid saata ka PM, kui ei taha laialt jagada

Tänud

Offline Margus

  • Tavakasutaja
  • Posts: 2376
    • View Profile
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #9 on: September 15, 2014, 19:15:10 »
Kui suur see hipi laager alal oli.

Kas see võib tulevikus segama hakata?
Mis selle Silikaadi kontakti number on kuhu võib helistada värava avamiseks?

Vastuse võid saata ka PM, kui ei taha laialt jagada

Tänud


Kohalike laager hõlmab umbes 50 ruutmeetrit, vist 4 - 5 telki.
Foto eemalt tehtuna:
http://fotoalbum.ee/photos/margus1701/sets/1425017

Küsisin neilt, mis nad talvel teevad, vastati, et loodavad leida soojema koha.
Ei usu, et nad meid segavad.

Võin ikka kontakti laialt jagada. Edukat organiseerimist!!!

Nõmme LOV soovitas kirjutada sellisele:  Manuela Pihlapile, manuela.pihlap@silikaatgrupp.ee
Kuna tema ei vastnud, siis kirjutasin otse Silikaati ja kohe tuli ka positiivne vastus.

Ja see juhi abi andis kontakti, kes siis selleks korraks avas meile värava.
Eks järgneva ürituse väravate avamiseks tuleb eraldi kokku leppida.


Mina suhtlesin silikaadis sellise isikuga:

Anne-Mari Žukovits
Juhiabi
AS Silikaat
Tel: 6 140 300
Mob: +372 51 80 484
E-post: Anne-Mari.Zukovits@silikaatgrupp.ee
 
Kontor: Pärnu mnt. 234/238, 11624 Tallinn
Ladu ja müük: Silikaltsiidi 8, 11216 Tallinn
www.silikaat.ee

« Last Edit: September 15, 2014, 19:19:39 by Margus »

Offline andres

  • Tavakasutaja
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #10 on: September 16, 2014, 18:11:17 »
Mängude vaheajad kippusid algul venima, samas vahemaad aladel suured ja see andis ajakaos juure. Üldiselt, mida mäng edasi, seda huvitavamaks läks. Mäkkeronimise mängu alahindasime, osutuks põnevamaks kui algul tundus. Olin ise valgete poolel. Mängud oleks võinud olla veidi pikemad või siis surnualal olemine lühem. Üldiselt positiivne ja olen tulija ka järgmistel kordadel.
Margusele tänud!

Oskad sa öelda palju võiks olla aeg surnu alas?

Offline olavi

  • Tavakasutaja
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Airsoft relvad ja varustus
Re: Raku järv 13 sept
« Reply #11 on: September 18, 2014, 23:26:30 »
Mängude vaheajad kippusid algul venima, samas vahemaad aladel suured ja see andis ajakaos juure. Üldiselt, mida mäng edasi, seda huvitavamaks läks. Mäkkeronimise mängu alahindasime, osutuks põnevamaks kui algul tundus. Olin ise valgete poolel. Mängud oleks võinud olla veidi pikemad või siis surnualal olemine lühem. Üldiselt positiivne ja olen tulija ka järgmistel kordadel.
Margusele tänud!

Oskad sa öelda palju võiks olla aeg surnu alas?


Hakkasin peale postitust mõtlema, et surnuaeg oli ok, sest muidu jäädki vastaspoolt maha võtma ja tormatakse julmalt mängu, kuna elusid palju. Seega surnuaeg oli siiski paraja pikkusega.