Poll

Millist mängu pikkust ja stiili ootad BHD5-lt?

Lühike 8 kuni 12h stsenaariumiga mäng. Osapooltel vabad käed, teatud asukohtades teatud kellaaegadel saab ülesandeid sooritada.
5 (6.5%)
Pikk kuni 24h stsenaariumiga mäng. Osapooltel vabad käed, teatud asukohtades teatud kellaaegadel saab ülesandeid sooritada.
25 (32.5%)
Pikk kuni 24h Full time milsim. Klassikalise Hardcore vs laager osapooltega. Vähe kontakti, palju luuramist.
12 (15.6%)
Mängumaks väike st 1-2 eur/mängija kohta. Katab korraldaja esmased kulutused, stsenaariumi elemendid minimaalsed.
6 (7.8%)
Mängumaks suur st. 5-10 eur/mängija kohta. Korraldaja saab pakkuda erinevaid atraktsioone ning palju mänguelemente ja mugavusvarustust.
29 (37.7%)

Total Members Voted: 41

Author Topic: BHD5 valikud, KÜSITLUS!  (Read 6027 times)

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
BHD5 valikud, KÜSITLUS!
« on: July 21, 2013, 11:44:50 »
Mõned mõtted on liikunud Black Hawk Down mänguseeria 5. osa kohta ning sellega seoses panen üles küsitluse, et aru saada paremini mängijate ootustest ja soovidest.

Täpsemalt on vaja aru saada, millist tüüpi mängu ja millise mängumaksu vs sisuga on enim oodatud. Vastavalt küsitluse tulemustele saab hakata planeerima mängu ennast.

Iga kasutaja saab anda 2 häält. Esimene hääl peaks minema valikkuse 1-3 mängu sisu kohta. Teine hääl peaks minema valikusse 4-5 ehk mängumaksu kohta.

Küsimused, ettepanekud jms siia teemasse.
« Last Edit: July 21, 2013, 11:53:34 by Bjorn »

Offline Silver

  • Tavakasutaja
  • Posts: 40
  • Shoot first, ask later
    • View Profile
Re: BHD5 valikud, KÜSITLUS!
« Reply #1 on: July 21, 2013, 13:38:48 »
Pole küll ise kordagi ühlgi mil-sim üritusel käinud kuid kuna tegu on mil-sim'ga siis arvan, et kõige parem oleks, kui ta oleks nii realistlik kui vähegi võimalik.

Mõned punktid, mis mina arvan, et teeksid ürituse põnevamaks/paremaks, oleksid:

Mänguaeg

Mänguaeg peaks olema piisavalt pikk, et sul võistkondadel oleks aega alaga tutvuda, vastase asukoht kindlaks teha ja vastase tugevaid ja nõrku külgi tundma õppida ning seoses sellega vastav tegevusplaan koostada ja ellu viia. Ehk siis 24H+. Ma isegi arvan, et tegu võiks olla näiteks 36h üritusega, et sisse mahuks kaks pimedat aega, kus saab luurata/ülesandeid täita. See lisaks ka teatud määral ootamatuid olukordi, kus saab rünnata pimeduse varjus kas täis rünnakuga või näiteks saada 1-3 liikmelised meeskonnad mingit teatud sihtmärki ründama või luureandmeid koguma.


Ülesanded

Ülesannete täitmise aeg võiks olla niipalju vaba, et on küll teatud kellaaeg kindlaks määratud, millal peab olema mingi asi tehtud, kuid mitte aeg, millal seda teha saab. Ehk siis võistkond saab ise paika panna, millal ta mingi ülesande täidab ja mis järjekorras. See väldiks olukorra, kus mingit ülesannet kaitsev meeskond teaks juba pikalt ette, millal midagi tegema hakkatakse ja hoiaks üleval põnevust olukorras, kus nad ei tea, millist sihtmärki rünnatakse. Lisaks sellele sunniks see nii ründavat kui kaitsvat võistkonda üles näitama teatud loomingulisust ning taktikalist mõtlemist. Ning lisaks peaks sellises olukorras olema mõlemas võistkonnas vähemalt üks inimene, kes käske jagab ning sellega oleks tagatud ka teatud määral reaalne olukord lahinguväljal, kus on olemas käsuahel ning ülesande täitmise õnnestumine sõltub sellest, kui hästi juht oskab oma meeskonda juhtida ning kui hästi teised oskavad juhi käske täita. Suure tõenäosusega kaotaks siis meeskond, kus juhi käske ei kuulata ning seoses sellega pole ühtset meeskondliku tegevust vaid on pigem omategevus.

Juhi olemasolu sunniks ka kõiki meeskondi oma baasi rohkem kaitsma, et teine meeskond ei saaks neutraliseerida vastasmeeskonna juhi ja sellega lõhkuda käsuahelat ja luua lahinguväljal segadust.


Mängumaks vs sisu

Selle koha pealt pooldaksin mina suuremat mängumaksu saades selle eest vastu paremat sisu ja sellega paremat mängukogemust. Kuna tegu tundub olevat suuremapoolse üritusega poleks ka hull, kui mängumaks on 15-20 Eurot, kui selle eest saab vastu elamuse, mis pikalt meeles seisab ja mida pikisilmi oodata. Nagu öeldakse- elamus maksab ja 20 Eurot pole ka väga suur maks, rääkimata 5-10 eurost.



Veel üks mõte

Võiks olla võimalus vastasmeeskonna liikmeid nö vangi võtta, mitte ainult maha lasta. Nii sünniks olukord, kus üks meeskond oleks sunnitud minema omi mehi otsima, et vältida näiteks luureandmete sattumist vastase kätte. Näiteks võiks olla olukord, kus teatud aja möödudes, näiteks 2-3h, on vangi sattunud mängija/mängijad sunnitud mingeid andmeid vastasele avaldama (laagri asukoht, juhi nimi, järgmisena rünnatav sihtmärk, ründe taktika, meeskonna jaotus jne kuni raadiokanalini välja, mida meeskond kasutab). Vangi omav meeskond saaks nii tähtsaid luureandmeid iga teatud aja möödudes ja oleks sunnitud vangi valvama. Vangil peaks olema lubatud ka ise põgeneda, kui selleks peaks võimalus tulema. Kas ja kuidas seda olukorda kõige paremini luua jätaks siinkohal korraldaja(te) otsustada. Arvan lihtsalt, et see oleks päris põnev.


Offline Crazy

  • Tavakasutaja
  • Posts: 68
    • View Profile
Re: BHD5 valikud, KÜSITLUS!
« Reply #2 on: July 21, 2013, 14:58:38 »
Ubmne kuupäev ning toimumiskoht?

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: BHD5 valikud, KÜSITLUS!
« Reply #3 on: July 21, 2013, 16:33:50 »
Ubmne kuupäev ning toimumiskoht?

Hetkel ei ole veel kindel, küsitlust ei tohiks mõjutada. Tõenäoliselt Piirsalu, aeg teadmata.


Quote
Mänguaeg

Mänguaeg peaks olema piisavalt pikk, et sul võistkondadel oleks aega alaga tutvuda, vastase asukoht kindlaks teha ja vastase tugevaid ja nõrku külgi tundma õppida ning seoses sellega vastav tegevusplaan koostada ja ellu viia. Ehk siis 24H+. Ma isegi arvan, et tegu võiks olla näiteks 36h üritusega, et sisse mahuks kaks pimedat aega, kus saab luurata/ülesandeid täita. See lisaks ka teatud määral ootamatuid olukordi, kus saab rünnata pimeduse varjus kas täis rünnakuga või näiteks saada 1-3 liikmelised meeskonnad mingit teatud sihtmärki ründama või luureandmeid koguma.

Idee tasandil on hästi argumenteeritud punkt. Reaalne elu on näidanud, et 36h ürituse lõpuks on üle 50% seltskonnast koju läinud. Seega jääks praegu 12h vs 24h variantide juurde. Pimedal ajal on reaalsuses tegevust väga vähe. Liigutakse aeglaselt ning kontaktid on vähese laskmisega. Hea teha 1-2 luure- ja eriülesannet, kuid tavalist lahingut pimedas väga ei pea.

Quote
See väldiks olukorra, kus mingit ülesannet kaitsev meeskond teaks juba pikalt ette, millal midagi tegema hakkatakse ja hoiaks üleval põnevust olukorras, kus nad ei tea, millist sihtmärki rünnatakse.
Ründaval (ehk siis n.ö. Hardcore) meeskonnal on sedasi lõbu naljalt. Maa on vastaseid täis ning imbud sisse ülesannet tegema. Kaitsev meeskond läheb peale viiendat tundi tühja passimist minema, sest tuldi airsofti mängima, mitte loodust nautima. Kahjuks see juba sedasi on. On ka üksikuid punte, kes lähevadki "loodust nautima", kuid neid on liiga vähe, et üritust teha. Määrates teatud aja aknad mingite ülesannet jaoks on võimalik kaitsel-ründel paralleelselt tegevust peal hoida ning kontakte luua. Piirsalu ala, näiteks, on ca 1km x500m suur. Ehk siis pole nagu midagi. Kui sinna visata 20 vs 20 nägu mängima ilma vastase asukohta teadmata, siis täiesti vabalt võiks 12h jutti luurata ringi ilma vastase baasi leidmata. Ehk siis kontakte peab mingil määral looma.

Tänud sisendi eest. Mäng tuleb lõpuks vastavalt sellele, millise versiooni vastu suurim huvi on.

Offline andres

  • Tavakasutaja
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: BHD5 valikud, KÜSITLUS!
« Reply #4 on: July 22, 2013, 20:59:54 »
Mängumaksust niipalju,et inimestel võib olla erinev arusaam.Hetkel võib mõni mõelda,et selle 10euro eest saab ta näiteks tangiga sõita või midagi:)(see oli piltlikult öeldud).Ehk saaks natuke täpsustada mis sisaldab mida.Väldiks lihtsalt mõndadel hilisemaid pettumusi.Teatud summa hakkab peletama eemale just noori mängijaid.Kuna nemad peavad oma vanemaid pommitama(pean silmas siis näiteks 20 eur suurust maksu).

Osapooltel peaks olema võrdselt nii rünnak kui ka kaitse ülesandeid.Idee poolest võiks anda kätte põhi objektid mida peaks valvama ja ka siis vastase põhi objektid mida peaks ründama(vaja eelnevalt üles leida).Siis saavad osapooled ise otsustada millal ja kuidas ründavad ning kuidas kaitsevad oma objekte.Objekti oled vallutanud saad mingi jubina(näiteks kes saab ennem kokku tuumapommi)Selleks pead vaenlase objekte ründama 4 edukat korda.Siis on sul vajalikud jupid koos.See lihtsalt mõte.See näiteks oleks mingi põhi teema ja siis oleks veel kõrval teisi ülesandeid.

Offline andres

  • Tavakasutaja
  • Posts: 273
    • View Profile
Re: BHD5 valikud, KÜSITLUS!
« Reply #5 on: July 22, 2013, 21:02:41 »
Üks asi veel.See summa ei peaks minema kindlasti autode või millegi selle peale.Palju annab just juurde erinevad pisi detailid.

Offline Obi-San

  • Tavakasutaja
  • Posts: 163
    • View Profile
Re: BHD5 valikud, KÜSITLUS!
« Reply #6 on: July 23, 2013, 21:27:06 »
Ise olen hardcore poolt, korralik mäng annab head tunnet.
Oorah

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: BHD5 valikud, KÜSITLUS!
« Reply #7 on: July 24, 2013, 11:42:34 »
Mängumaksust niipalju,et inimestel võib olla erinev arusaam.Hetkel võib mõni mõelda,et selle 10euro eest saab ta näiteks tangiga sõita või midagi:)(see oli piltlikult öeldud).Ehk saaks natuke täpsustada mis sisaldab mida.Väldiks lihtsalt mõndadel hilisemaid pettumusi.Teatud summa hakkab peletama eemale just noori mängijaid.Kuna nemad peavad oma vanemaid pommitama(pean silmas siis näiteks 20 eur suurust maksu).

Osapooltel peaks olema võrdselt nii rünnak kui ka kaitse ülesandeid.Idee poolest võiks anda kätte põhi objektid mida peaks valvama ja ka siis vastase põhi objektid mida peaks ründama(vaja eelnevalt üles leida).Siis saavad osapooled ise otsustada millal ja kuidas ründavad ning kuidas kaitsevad oma objekte.Objekti oled vallutanud saad mingi jubina(näiteks kes saab ennem kokku tuumapommi)Selleks pead vaenlase objekte ründama 4 edukat korda.Siis on sul vajalikud jupid koos.See lihtsalt mõte.See näiteks oleks mingi põhi teema ja siis oleks veel kõrval teisi ülesandeid.

Hetkel populaarsust kogunud 24h "vabad käed" versioon laias laastus seda ette näebki. Ehk siis sa tuled oma üksusega alale, koordineerid oma saabumise ja asukoha korraldajaga, kes annab esmased juhised. Kui oma "laager" on üles seatud ongi vabad käed mida ja kus teha tahad. Taustainfo vastaste kohta saab mängualale saabudes ning edasine tegevus on enda valida. Lisaks saavad olema teatud aegadel lisaülesannete sooritamise võimalused. Kui soovid, võib neid teostada, kui mitte siis teha mis ise tahad.

Mängumaksu osas niipalju, et selle 1-2 eur juures lisaks korralduskuludele saab pakkuda sisuliselt ainult mõned kiletatud kaardid üksuse peale ning punased rätid vms.

Suurema mängumaksu juures on vabadust leiutada asju oluliselt rohkem. Saab ehitada spetsiaalselt mõned stsenaariumi jaoks vajalikud asjad ning pakkuda mugavusvarustust. Näiteks küttepuud igale üksusele või külmal ajal jaotelk. Öösel erinevad valgustamise võimalused jne. Kuna iga üritus on erinev ning ideed muutuvad, siis midagi kindlat paika ei saa panna.

Auto osas mingi liikumisvõimaluse pakkumine on alati kasuks tulnud. Korraldaja elu on oluliselt lihtsam, kui on transpordi sõiduk, mis ca pool jagu korraga saab kuhugi kiirelt transportida. Veoautot rentida ei näe mõtet muidugi. Lisaks, kui mõni üksus soovib oma airsoftisõidukit kasutada, siis see võimalus on alati olemas, vastavalt kokkuleppele.