Tõstaks seda vana teemat veidi ja jagaks infot.
Nimelt on minu kätte jõudnud üks uutest kandilise kerega Lonex M4-dest (millel on ka blowback valmidus). Hetkel e-poest viidet ei leidnud, kuid peaks olema Relvad.ee poes kohapeal füüsiliselt saadaval ning nähtaval.
Olen relva lahti võtnud ning proovin anda objektiivse tagasiside selle kohta mida nägin ja mis arvan sellest. Lonex on pidevalt muutnud juppe relvades ilma mingi ametliku teavitust andmata, seega iga natukese aja tagant on jälle midagi muutunud.
Väljast: kere on kandiline ning oluliselt paksem kui tavaline versioon, samuti on kaalu juures. Ainukesed defektid kere juures jäid silma seest poolt vaadates alumise ressiiveri kaba kinnituse juurde, kus kuumtöödeldud metallipulbri sees olid õhumullid ja defektid näha. Kusjuures samas kohas olid sarnased jäljed ka Krytac SPR-l, ilmselt tootmise eripärad. Muidu kere koostekvaliteet ning loksud-lõtkud olid väga head. Kaba ja rail on korralikud, midagi ette heita ei ole. Kabasse jookseb kaabel mööda kabatoru all olevat spets siini. Mosfeti lisamine muutub selle puhul keerulisemaks. Koos blowback mehhanismiga ilmselt ei saagi normaalset mosfeti installi teha. Välistoru oli ilusasti tsentris, kuid peale surudes liikus veidi kergemini kui Krytaci mudelil, millel välistoru oli jäigem. Kaasa tulid flipup sihikud, mis olid täitsa viisakad. Kere poolest ütleks, et hea upgrade tavalise versiooni ees. Leidus ka mitmeid kiirkinnituse punkte rihmale, kuid neid ei proovinud. Mis väga meeldis on see, et uue kujuga gearbox istus VÄGA hästi kere sisse. Minimaalne lõtk igas suunas ning täpne keskmise pini ning tagumise kere pini kinnitus. See on suur edasiminek võrreldes vanade versioonidega. Loodan et väljendub ka lihtsamas HPA installis, kuid see selgub varsti.
Sisu: hopup kamber on sama, üks o-rõngas on ette tekkinud asukohta kus kamber läheb gearbox korpusega kokku. Suurim miinus selle mudeli juures on toru ja hopi toimivus. Lonex harrastab väga kitsaid hopi lõikeid teha torule ning toru enda kvaliteet on paras saast. Vanasti oli parem! Hopi kumm sama mis varem (50 tugevusega). Olen näinud ka tutika Lonex uut tüüpi M4 sees sellist sisetoru, mis ei tohiks kunagi tootmisliinilt väljuda. Seega tasub tähelepanu pöörata sellele!
Uue ja paksema gearboxi sees on täitsa ilus sisu. Tavalised hammakad ja päästiku komplekt. Punane kolb poolenisti metallist hammastega (hea), metallist vedrujuht, korralik silindri õhupidavus. GB sisule mitte ühtegi etteheidet. Shimmingut ning väljalaskekiirust ei kontrollinud, sest kogu sisu läheb HPA peale.
Kokkuvõttes: kui ostad uue kandilise kerega Lonex M4, siis minu esmane soovitus tuuninguks oleks sobiv täpsustoru ning hopup kummi combo. Tavalise automaadi setup puhul Lonexi puhul odav ning järgi testitud lahendus oleks nt. 363mm Madbull toru (või muu pikkus vastavalt relva mudelile) ning Systema hopup kumm.