282
« on: April 13, 2014, 15:22:26 »
Nii, mängult tagasi lõpuks. Soojas toas on vahelduseks täitsa tore olla:-)
Mis meeldis:
1. Olustik, seltskond. Tore oli terve ööpäeva värskes õhus möllata ning õhtul lõkke ümber värsket shaslõkki nosida.
2. Relvad näitasid ennast heast küljest. Minu Vintorezi snaipri jaoks see oli teine mäng, kusjuures see oli esimene mäng korraliku hopi tuuninguga. Kohe esimene kontakt sisaldas ennast vaenlast 50..60m kaugusel, kellest paistis kaevikust ainult pool kiivrit. Juba kolmas kuul tabas märki ja esimene kill oli kirjas. Automaat ja kuulipilduja käitusid kah suht hästi, kuigi automaadi elektrilise salve akud surid päikeseloojangu saabudes ära, ju siis oli liiga külm nende jaoks.
3. Tegevust oli täitsa arvestatavalt ja ülesannete sisu oli ka igati tasemel. Mõne ülesandega saime hakkama ka:-)
4. Opfori tegevust oli kohati lausa nauding jälgida. Rahvas ikka pingutas, enne missiooni käidi luurel, päris tihti üllatati millegagi (näiteks sirge seljaga peaaegu meie baasi sissemarssimine ja siis laustuli peale) jne.
5. Noorkotkad olid tublid, tahtmist täis.
Mis ei meeldinud või pani õlgu kehitama:
1. Antud mängu puhul ma eeldasin, et sealt saadav kogemus sarnaneb Steel Corel saaduga. Tegelikult see nii ei olnud, Minu isiklik experience eile ja täna jäi Steel Core omale alla. Võib-olla oli asi selles, et Steel Cores olin mässuliste poole peal, kes valis oma grupiga ise sihtmärke ja tegi mis tahtis, Starõi Krõm'il aga olime koalitsiooni osa, kes pidi ja tohtis teha seda, mida kästi teha ja reeglina oli suurema jõu osa, kellega ei olnud kuigi palju, et mite öelda üldse, kokku mängitud.
2. Meie osapool mängiti mõnikord oluliselt üle. Kui me läksime Ameerika saatkonda päästma, siis meile grupile lihtsalt hiiliti järgi ja lasti selja tagant maha. Mitte et see kuidagi paha oleks, lihtsalt see tekitab tahtmise teha asju järgmine kord (oluliselt:-) paremini. Õnneks küll teine grupp meie osapoolest sai saatkonna vallutatud ning VIP sai päästetud. Öine varitsus oli eepiline fail - algas see sellest, et varitsesime vale teed, mille tõttu osad meie võitlejad olid väga valed varitsuspaigad valinud, neid märgati ja lasti maha. Edasi läks aga asi ainult hullemaks. Omad lasid omasid, surnud ei surnud (või vähemalt ei lahkunud surnuaeda) ja oli üsna arusaamatu, et mis üldse toimub.
3. Surnud oli mõnikord päris jutukad. Mingid tsiviilid imbusid baasi hoolimata sellest et nad olid kuulid saanud ja muudkui vahutasid. Haavatud ei hüüdnud mitte meedikut appi (keda see mängu anyway ei olnud), vaid vahutasid ka. See tundus mõttetult reeglitevastane käitumine.
Mõned mõtted seega:
Mulle tundub, et kõige paremini saavad ülesannetega hakkama üksused, mis on kokku harjutanud. Seetõttu, iga airsofti team üksi suudab aeg-ajalt päris toredaid asju korda saata, aga paned nad kokku ühte punti ja nende suutlikkus pigem väheneb, kuna suuremate üksuste juhtimisega pole keegi tegelenud. Ma usun, et milsim-tüüpi ürituse eesmärk oleks pigem see, et vastava väljaõppe omandanud inimesed testivad omi oskusi "päris" metsas, aga suvalise asjaarmastajate teami roll seal saab ikkagi olla pigem mässuliste punt. Või siis reasõdurid, aga keskne operatiivne juhtimine peab kindlasti ka olema, milsim terminit pole ju mõtet downgradeda ka. Vene mängudes näiteks, kuigi see pole milsim, on tihti tavaks, et teamide juhid jäävad osapoole üldjuhi juurde, moodustades staabi. Poole üldjuht juhib teamijuhte, teami juht siis juhib raadio teel oma teami ja hangib staatusinfot. See vähendab mitmesugust segadust oluliselt, eriti kui teamide emakeel on erinev.
Kokkuvõttes aga: time well spent. Järgmise ürituse vastu tunnen huvi kindlasti.