Pole küll ise kordagi ühlgi mil-sim üritusel käinud kuid kuna tegu on mil-sim'ga siis arvan, et kõige parem oleks, kui ta oleks nii realistlik kui vähegi võimalik.
Mõned punktid, mis mina arvan, et teeksid ürituse põnevamaks/paremaks, oleksid:
Mänguaeg
Mänguaeg peaks olema piisavalt pikk, et sul võistkondadel oleks aega alaga tutvuda, vastase asukoht kindlaks teha ja vastase tugevaid ja nõrku külgi tundma õppida ning seoses sellega vastav tegevusplaan koostada ja ellu viia. Ehk siis 24H+. Ma isegi arvan, et tegu võiks olla näiteks 36h üritusega, et sisse mahuks kaks pimedat aega, kus saab luurata/ülesandeid täita. See lisaks ka teatud määral ootamatuid olukordi, kus saab rünnata pimeduse varjus kas täis rünnakuga või näiteks saada 1-3 liikmelised meeskonnad mingit teatud sihtmärki ründama või luureandmeid koguma.
Ülesanded
Ülesannete täitmise aeg võiks olla niipalju vaba, et on küll teatud kellaaeg kindlaks määratud, millal peab olema mingi asi tehtud, kuid mitte aeg, millal seda teha saab. Ehk siis võistkond saab ise paika panna, millal ta mingi ülesande täidab ja mis järjekorras. See väldiks olukorra, kus mingit ülesannet kaitsev meeskond teaks juba pikalt ette, millal midagi tegema hakkatakse ja hoiaks üleval põnevust olukorras, kus nad ei tea, millist sihtmärki rünnatakse. Lisaks sellele sunniks see nii ründavat kui kaitsvat võistkonda üles näitama teatud loomingulisust ning taktikalist mõtlemist. Ning lisaks peaks sellises olukorras olema mõlemas võistkonnas vähemalt üks inimene, kes käske jagab ning sellega oleks tagatud ka teatud määral reaalne olukord lahinguväljal, kus on olemas käsuahel ning ülesande täitmise õnnestumine sõltub sellest, kui hästi juht oskab oma meeskonda juhtida ning kui hästi teised oskavad juhi käske täita. Suure tõenäosusega kaotaks siis meeskond, kus juhi käske ei kuulata ning seoses sellega pole ühtset meeskondliku tegevust vaid on pigem omategevus.
Juhi olemasolu sunniks ka kõiki meeskondi oma baasi rohkem kaitsma, et teine meeskond ei saaks neutraliseerida vastasmeeskonna juhi ja sellega lõhkuda käsuahelat ja luua lahinguväljal segadust.
Mängumaks vs sisu
Selle koha pealt pooldaksin mina suuremat mängumaksu saades selle eest vastu paremat sisu ja sellega paremat mängukogemust. Kuna tegu tundub olevat suuremapoolse üritusega poleks ka hull, kui mängumaks on 15-20 Eurot, kui selle eest saab vastu elamuse, mis pikalt meeles seisab ja mida pikisilmi oodata. Nagu öeldakse- elamus maksab ja 20 Eurot pole ka väga suur maks, rääkimata 5-10 eurost.
Veel üks mõte
Võiks olla võimalus vastasmeeskonna liikmeid nö vangi võtta, mitte ainult maha lasta. Nii sünniks olukord, kus üks meeskond oleks sunnitud minema omi mehi otsima, et vältida näiteks luureandmete sattumist vastase kätte. Näiteks võiks olla olukord, kus teatud aja möödudes, näiteks 2-3h, on vangi sattunud mängija/mängijad sunnitud mingeid andmeid vastasele avaldama (laagri asukoht, juhi nimi, järgmisena rünnatav sihtmärk, ründe taktika, meeskonna jaotus jne kuni raadiokanalini välja, mida meeskond kasutab). Vangi omav meeskond saaks nii tähtsaid luureandmeid iga teatud aja möödudes ja oleks sunnitud vangi valvama. Vangil peaks olema lubatud ka ise põgeneda, kui selleks peaks võimalus tulema. Kas ja kuidas seda olukorda kõige paremini luua jätaks siinkohal korraldaja(te) otsustada. Arvan lihtsalt, et see oleks päris põnev.