AirsoftFoorum.ee

Muud foorumid => Arhiiv => Topic started by: Bjorn on April 29, 2013, 18:51:56

Title: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Bjorn on April 29, 2013, 18:51:56
Paar märkust minu poolt korraldajatele.

1) Algus oli paljutõotav. Natuke venis briifing, kuid arvestades rahva arvu oli täiesti normaalne.
2) Korraldajal on õigus võtta sellist mängumaksu nagu ta heaks arvab. Isiklik uudishimu on küll jah, et mida selle 6 eur/nägu eest mängijad said? Ei väida, et seda raha pole investeeritud, lihtsalt huvitab mida tehti või pakuti. Ei jäänud endale silma väga palju.
3) Kuni ümbriku ülesandeni oli päris okei.
4) Jay - muuseas ümbriku sisu oli tavaline tühi kaart. Kas sa said infot, miks see ülesanne oli tehtud ja mis eemärki omas?
5) Pärast seda vajus ära. Küsisin meie osapoole organisaatorilt, et mis on ülesandeks. Vastuseks tuli stiilis: olge siin ja lihtsalt tehke ringkaitset. Ka ringkaitse on eesmärk omaette, kuid siis peab andma ka infot, miks seda on vaja teha. Kui kaua ning mis siis edasi saab. Tekkis tunne, et plaan on katki läinud ning korraldajal ei olnud enam teadmust, mis edasi peaks saama. Peale seda toimus üks mõttetu lagendiku lahing koos korraliku tunnistamise probleemiga ning meie jaoks oli kõik. Kahjuks videopeale piisavalt head materjali seekord ei jäänud, et seda üles riputada.

B.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Ardo-Jako on April 29, 2013, 20:19:15
Lahinguhundid mängisid sedakorda Dorseti, ehk kollaste poolel.
Mis puudutab osalustasu, siis meie saime vähemalt mängu embleemid, niiet midagi ikka sai. Lisaks oli ju korraldajate poolt "kaevandatava valuuta" eest ette nähtud rakette ja pauku ja muud, niiet.. ja lihtsalt lõbu ja vaba tahte pärast nii suurt mängu korraldada ma ka ei ootaks kelleltki.

Mis puudutab reaalse lahingutegevuse organiseerimisse, siis, jah, meie kaks komandöri olid ikka suht hämmingus kogu aeg. Lihtsalt mingit aimdust ei olnud, mis on ülesandeks, kus asuvad väed ja mis ülesandeid erinevad üksused parasjagu täitavad. Neilt küsida, mida teha, oli suht mõttetu.

Paraku on meie suurte mängude nõrkus just tugevate ja asjalike juhtide puudumine. Samuti suur ükskõikvõitlejate osakaal. Need, kes meeskonnana ei mängi - neilt on asjatu loota mingisugustki adekvaatset tegevust.

Aga kõike arvesse võttes, tulime mängult ära heas tujus.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Bjorn on April 29, 2013, 20:44:10
Meile märke ei pakutud. Ega tegelikult puudust kah ei tundnud. Tahtsingi sinna jõuda, mida sa osaliselt välja tõid. Selle mängumaksu eest ei oota niiväga ilusat "bling bling" nänni (mille üle meie osapoolel vähemalt enamik naersid ning kedagi tõsiselt ei huvitanud see "liitiumi" kogumine) VAID selle raha eest tahaks:

1) Konkreetset ja põhjalikku korraldust
2) Teadlike ja oskuslikke organisaatoreid igal osapoolel vastavalt osapoole suurusele, sealjuures üle 50 mängijaga osapoolel peaks juba rohkem kui üks organisaator kaasas käima
3) Rohkelt kohtunikke kes suuremates konfliktides kaasas käivad ja hindavad. Jah, nägin paari kohtunikku. Ei, neid ei olnud mitte kordagi seal kus vaja oli. Reaalselt on vaja kohtunikku just kõige tulisemates lahingutes, kus suure massi sees mõned härrased arvavad, et jäävad "märkamatuks".

Pakuks, et antud hetkel võis olla raha jagunemine planeeritud umbes selliselt: 1/3 korraldatav toetus, 2/3 esemed, märgid jms. Peaks aga olema vastupidiselt. Siis näeks tulevikus ka mängijaid, kes muidu sellised suurüritusi väldivad, teades juba ette eelnevate aastate pealt, et korraldav  pool lonkab. Seekord algus tundus hea, kuid poolepealt läks ikkagi lappama.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Jay on April 29, 2013, 23:39:06
Minu kokkuvõte:

Olin siis mässuliste osapoole "Bravo Kompanii" (koondunud Eesti seltskonna) nö. rühmaülem.

Mängust:
1) Hinne: 8/10. Nii suurte rahvamassidega mängu kohta polnud paha
2) McLaud'idega (Aka. Surematutega) probleeme ei olnud, neid oli piisavalt.
3) Kohtunikke nägin... Kasu 0.
4) Patch'i sain. Ilus.
5) Mängukorraldus?
Läksin madalate ootustega, seega üllatusin meeldivalt, et korraldaja oli orgunninud mingid miinipildujad, lipud, jõuväljad (ohutuslindid), stalaktiidikettad vms. (cd kettad) jne.
Oli kahekeelne briifing - väga meeldiv. Sama briifingu läbiviija püsis meiega kogu mängu vältel ja jagas missioone.  Sain temast kohe aru, et Missioonid on "Sümboolsed", et lihtsalt rahvamassid liikuma saada. Seetõttu ka esimesel Missil polnud peale lipu masti tõmbamise asjal suurt muud eesmärki. Esimene "point'iga" ülessanne tuli seoses selle kaardi-kile leidmisega. Sellel asus inff. miinipilduja(MP) asukoha kohta. Kile leidsime. Kui aga Bravo-2 sinna jõudis oli mingi seltskond selle juba tuuri pannud, vist. Väga tobe. Seejärel paluti meil linna kaitsega liituda, kuna ükski välja saadetud vene seltskond polnud tagasi tulnud ja nendega puudus side. Tegime seda. See oli saatuslik viga, kuna sellest neetud linnast me enam minema ei pääsenudki. Linnas andis korraldaja inffi. mineraalide ja selle "ümbriku" asukohtade kohta. Jättes mõne jao kaitsesse saatsin teid rotatsiooni korras neid ülessandeid täitma.
See et "ümbrikus" midagi kasulikku polnud ei ole üllatus, kuna hiljem sain teada, et need varasemalt välja saadetud vene seltskonnad läksidki selle ümbriku järgi. Kas nad hukkusid huntide või karude lõugade vahel pole teada aga tagasi nad ei tulnudki, üldse.
Seejärel pääses mingi imega vastane sealt ohutuslindi-jõuväljast ilma pauguta läbi ja mina sain surma. Minu kui RÜ tegevus oli seega pärsitud ja jaod pidid iseseisvalt hakkama saama.
Surnualalt väljudes liitusin mingi sega seltskonnaga ja käisime MP-Raketi jahil. Leidsime ka mingi läpaka mis polnud kahjuks mänguga üldse seotud. Tõime need tagasi linna.
Siis saadeti meid Shoppama Ahtungeid ja MP-Rakette. Praktiliselt kohale jõudnuna tuli inff. et pole enam vaja.... F***. Liikusime tagasi. Linn oli sattunud mingi suure pealetungi alla ja saime lahingus surma (leidis aset minu McLaud'iga intsident).
Mängu lõpetuseks toimus peale pildistamist veel üks suur pealetung, mille raames meid toetama pidanud MP tappis majatäie meie omi mehi. Me vist ei võitnud.

Jah, oleks tahtnud näha suuremat rõhku juhtimisel ja ülessannetel.
Kohtunikest oleks rohkem kasu olnud RÜ-, KÜ'dena või rollimängijatena. Nii oleks mängijad saanud tegeleda rohkem mängimisega.

Eesti seltskonna koondumine mässuliste osapoolel "Bravo-Kompaniiks", ühtse juhtimise alla oli korraldaja arvates märkimisväärne ja lahinguväljal muljetavaldav. Ka mul oli teie kõigiga meeldiv koostööd teha.

Lugupidamisega,
Jay
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Bjorn on April 30, 2013, 08:29:53
Sellele panen küll +1, et oma seltskond on kõige alus.

Isiklikult tänan B1 võitlejaid, kes minuga koos mööda maad ringi tatsasid. Sain aru, et kõigil ei ole KL või sõjaväelist tausta, kuid sellest hoolimata omandati põhiteadmised kiiresti ning juhtimine oli üpriski sujuv. Sama kandus üle ka terve Bravo üksusele. Selgelt oli tunda, et meie väikese üksuse tugevus on võime juhtida ning tegutseda organiseeritult.

Mängu esimesel poolel tundusid vastased nagu peata kanad. Iga kord, kui nendega kohtusid siis lahing sai lõppeda ainult positiivselt meie jaoks. Praktiliselt ilma kaotusteta lõpuni välja. 
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: mets on April 30, 2013, 18:07:18
Tänud kõigile võitluskaaslastele mässuliste poolel ja eriti B2 omadele.
B2 komandör kes sa seal ka pilte tegid - ära jäta neid vaid endale imetlemiseks ja jaga teistega.
Kohtumiseni
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: MartinK on April 30, 2013, 19:27:35
Kuigi võrdlusmaterjali veel natukene vähevõitu, siis oli väga meeldiv ja üle ootuste hea mäng.

Enne mängu ootasin pigem kaootilist kõik-tulistavad-kõiki mängu ning olin väga meeldivalt üllatunud kui sujuvalt kõik tegelikult käis. Bjorni poolt mainitud B1 teamiga koos ringi jalutamine jättis eriti hea tunde - hästi juhitud ja ei mingit asjatut rapsimist.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Pahandus on April 30, 2013, 23:22:36
Mäng oli äge, Mclaude rohkem kui tavaliselt, korraldajad poole mängu pealt minema kuhugi ei sõitnud ja üldipildis tegevust toimus. Enda esimene Mclaudi kahtlus tekkis umbes poole mängu pealt  kollaste lintidega eestlasi kohates, kes väitsid, et tüüp, kelle kintsu pihta kena valangu andsin ei saanudki tegelikult pihta ja kuulid kukkusid 30m distantsi peal tema jalge ette. Go figure...
Järgmises kontaktis aitas pikem valamine, et vastane kisama hakkaks ja ennast vabatahtlikult surnuks tunnistaks. Peale sinistega liitumist oli hale vaadata, kuidas kollased ja oranzhid tegelased kõigepealt surnuaeda koinisid ja pärast sealt suurte massidega mööda liikusid ilma, et keegi oleks midagi nende vastu organiseerida suutnud. Lõpulahing oli hea lõpetus pikale surnuaias ootamisele.

Muide teie Bravodest ei olnud eriti kena meile kasutuseks antud 7 kanali hõivamine.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Ardo-Jako on May 01, 2013, 11:44:29
Meie tiim oli ilmselt "kollased Eestlased", sest me väga eesti keelt kollaste poolele ei kohanud.
Ütlen ausalt, ei olnud ilmselt selle kintsuvalamise intsidendi juures, aga julgen pea anda, et meie omad ei ole nüüd küll "surematud". Tuleb silmas pidada, et eks neid surematuid ikka on, aga nii mõnigi kord on see adrenaliinist - lihtsalt tõesti ei tunne ega pane tähele.


Raadiokanaliga oli see, et kui kellelegi see 7. kanal ka eraldati, siis meie pool sellest teadlik polnud ja üsna mitu korda sõitis mulle saatjasse Siniste juttu :D Aga tunnistan ausalt - väike vastase "luuramine" ei tee paha :D

Olen täiesti päri kohtunike puudumise osas. Nii suurel mängul peaks igal osapoolel miinimum 4-5 kohtunikku olema, kes on pidevalt olemas.

Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: cexa on May 01, 2013, 12:32:59
Lugupeetud Ardo-Jako, mina nagu ülem Dorset vastasküljel ei lase end solvata ja nende ülemad. Kui olete ülem meeskond ei teadnud, mida teha ja kelle poole ta on ainult sinu süü, et ma isiklikult telefoni teel iga juhatajaga telefoni kaks nädalat enne mängu (need, kes kirjutas mulle foorum,), ja meil on selgelt määratletud eesmärgid, mille iga meeskond. Ma ei hakka vanduma ja elementaarne vabandame rikkuva ärkab piisa.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: xpyct on May 01, 2013, 13:36:23
Lugupeetud Ardo-Jako tore lugeda selliseid komentaare teie poolt need on väga viisakad ma loodan et need kellele neid oli suunatud teevad selles järeldused!Ja edu teile tulevikus ja kõike head!
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Ardo-Jako on May 01, 2013, 15:09:05
Hea cexa, ma ei solva kedagi, aga kui ma küsin "pealiku" käest, mis edasine tegevus on ja mulle kehitatakse vastuseks õlgu, siis ma ei saa ka kiitust jagada. Nagu igasugubne arvamus, on ka see minu (ja paraku ka kogu meie meeskonna) nägemus asjast. Ma pole kordagi öelnud, et mäng oli halb või mulle ei meeldinud, ma kõigest ütlen, mida ma ootan "komandörilt" - selgeid ja arusaadavaid juhtnööre, mis baseeruvad adekvaatsel infol. Paraku seda ei olnud. Ehk aitab paremini, kui ma toon välja oma nägemuse juhtimisest:

Kui on konkreetsed üksused, siis igal üksusel on oma juht. Komandör peab veenduma, et tal on nende üksustega side. Ta peab olema teadlik iga üksuse asukohast ja ülesandest. Vajadusel jooksvalt üksusi juhendades ja ülesandeid jagades. On ilmselge, et juhilt oodatakse rohkem ja seega süüdistatakse teda ka kõigepealt. Sõjaväelises korras ei käi pataljoniülem iga reamehe juures. Käsuliin peab toimima mõlemas suunas - ja liinina.

Ma usun, et igaühel on alati midagi õppida. Andesta, kui ma kuidagi solvasin kedagi - see ei olnud kindlasti minu eesmärk ja soov. Ja ma annan endale aru, et nii suurtel mängudel on ikka teatav kaos :). Kogemustega tulevad ka teadmised ja oskused. Loodan, et järgmisel korral oled ka sina midagi juurde õppinud ja mängu analüüsides teinud järeldusi, kuidas ja mida paremini korraldada. Meie üksus igatahes on seda teinud - analüüsinud oma tegevust, nii üksuse siseselt, kui koostöös teiste üksustega. leidsime vigu ja vajakajäämusi, mille kõrvaldamine on meie üksuse jaoks oluline edaspidine tegevus.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Pahandus on May 01, 2013, 15:30:03
See niinimetatud intsident toimus umbes 1.5h peale mängu algust. Ronisin oma grupist pisut vasakule vastaste suhtes ja leidsin eest ühe tegelase paraja distantsi pealt ja täiesti avatuna. Jõudsin 2-3s valada ja olen kindel, et nägin tüüpi tõmblemas kui vastu tuli umbes viiest torust. Sain pihta, võtsin oma räti välja ja jalutasin mööda neist. Jõudes grupi kõrvale veel küsisin kenasti, et kas keegi pihta ei saanudki ja selle peale tüüp, keda ma enna lasin rehmas käega, et ei ei, jalge ette kukkusid kuulid maha. Naljakas vabandus, eriti arvestades, et distants oli maksimum 25-30m

Ardo-Jako
Sellest ei piisanud arusaamiseks, et 7 kanal hõivatud, kui mitu korda sai eetrisse öeldud, et kolige minema, meile eraldatud kanal? Et oleks vaja olnud kõik kasutajad üles otsida ja nende raadiod keerata 7. kanali pealt minema? Ja mis puutub "vastaste luuramine", siis võttes airsofti jämedalt spordina, oli see sama ebasportlaslik käitumine kui Mclauditsemine.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Ardo-Jako on May 01, 2013, 15:53:01
Ardo-Jako
Sellest ei piisanud arusaamiseks, et 7 kanal hõivatud, kui mitu korda sai eetrisse öeldud, et kolige minema, meile eraldatud kanal? Et oleks vaja olnud kõik kasutajad üles otsida ja nende raadiod keerata 7. kanali pealt minema? Ja mis puutub "vastaste luuramine", siis võttes airsofti jämedalt spordina, oli see sama ebasportlaslik käitumine kui Mclauditsemine.

See "sisse sõitmine" oli suht kohatine. Kanali eraldamisest ma ei kuulnud midagi. Mis puudutab "luuramist", siis kuna tegemist on sõbraliku spordiga, võin öelda, et pigem oli see kommentaar naljatlemisi öeldud. Kui mulle raadiost enamasti kostis "laske kollaseid", siis ma ei pea seda eriti karmilt salastatud infoks. Pealegi oli hämmastav see, et ainult mina kuulsin teie juttu, meeskonnakaaslased enamasti ei kuulnud. Samas sain ma vabalt suhelda oma meeskonnakaaslastega, seega v-b mingi anomaalia. Vot ei tea. Ehk härrased võtavad mu alandlikud vabandused vastu ja lepivad teadmisega, et teie "salastatud" infot ei saanud teie vastu kasutada.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Pahandus on May 01, 2013, 16:00:08
Pigem oli probleem selles, et keegi segas seda kanalit pidevalt saates lisaks sellele, et muud loba läbi tuli. Kasutasite ehk 7.0X sagedust? Sel juhul võib juhtuda,e t teatud raadiod saadavad terve kanali ulatuses, aga kuulevad vaid oma kindlat ala. Anyway, ehk järgmine kord kui on kuulda, et keegi juba mingit kanalit kasutab, küsitakse gmilt omale mõni vaba kanal või otsitakse mõni selline, mida ei kasutata.

EDIT: Üks huvitav asi veel. Vahepeal metsas luusides kuulsin eestpoolt Eesti keelset käsutamist, lahingut ja siis keegi kisas täiest kõrist MEEDIK! Kas mingid tüübid mängisid rollimängu või oli neil teistsugune arusaam reeglitest kui teistel?
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Mimic on May 01, 2013, 19:08:41
Uhh, täitsa mõnus mäng oli, nii luuramist (30 mehega kahe aktiivse konflikti vahelt alla 100m laiast praost läbi hiilimine ilma, et meid märgatud oleks, oli ikka erikuradiadrekaline tegevus) kui madinat parasjagu. Positiivselt üllatas orgunnipoolne suhteliselt edukas ajagraafikus püsimine mängu algusega, seda on alati keeruline teha, eriti nii suure inimhulga puhul, vähemalt meil oli ka missioone nii et jagus ikka, kuigi see "ära võta üles kellegi teise jaoks märgistatud kraami" süsteem vist väga edukalt ei töötanud, ilmselt vastava märgistuse ebapiisavuse, puudumise või siis reeglitega liiga põhjalikult mittetutvumise tõttu (seda viimast on ka varem mängudel kohata olnud, et mõned tulevad lihtsalt täristama, viitsimata mängude briife/erireegleid läbi lugeda). Kohtunike järgi vajadust, mida siin on mainitud, mina eriti ei tundnud, mccloude on alati ja olgem ausad, kuni iga plastipritsuri juurde oma kohtunikku ei pane kaasa jooksma, seni on meie hobi ikka ja puhtalt aususe peale niiehknaa. Siinkohal tervitused kõigile neile, ükskõik mis klubist või kes nad on, kes tulevad mängudele "võitma" läbi mccloudluse või muu petturluse (seekordne uus "leid" minu jaoks on joosta peale metsast välja kõndiva rätikuga "surnu" taha varjudes).
Tõe ja õiguse nimel tahaks peale eelkirjutatut rõhutada, et kedagi liiga paksus nahas süüdistada ilma otsese pealtnägijata on raske, tegelikult ka, võsa on absurdselt kuulikindel kohati ja adrekas paneb käe kohati korralikult värisema (mu pihta ühel möödunud mängul on seistes valatud 5-6m pealt korraliku ROFi ja FPSiga kulast nii kaua kuni ma jõudsin taganeda 10m peale, et oma relvast vastu lasta saaksin. Ja pihta said vaid puud mu ümber. Tõsine WTF oli, aga sealt pihtasaamisi oleks tundnud ja mitte vähe). Prooviks nii, et keegi ei tšiidi, siis pole vaja ka kedagi mccloudluses süüdistada. Ja selle saavutamiseks soovitaks eelkõige kõigil oma klubide sees kasvatustööd teha ja kui niisama ei aita, siis üle kukla anda kõigile, kes sigatsevad, olgu siis omad. Avalikes kohtades süüdistamine ilma tõenditeta (fakt ise siinkohal ei oma mingit väärtust, kui tõendeid/tunnistajaid pole) tekitab ainult paksu verd ja ei pane kedagi üles tunnistama. Üks hukkamõistev peavangutus sõprade poolt on palju mõjusam kui pool tundi vastamisi röögitud mitmekeelset sõimu.

Lõpetuseks tahaks tsiteerida ühte motivatsioonilist kõnet, eesti keeli, mida manalas pealt kuulsin: "No mida sa siin istud, lähme laskma. Oled mingi 5-10 minutit ära, aitab küll, mis sa arvad, et keegi teine istub kauem vä. Mäng läheb mööda niimoodi." Nimesid ei nimeta, näpuga ei näita, aga härrased võiksid häbeneda.

Parimat,
              Mimic
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: cexa on May 01, 2013, 23:27:05
Hea cexa, ma ei solva kedagi, aga kui ma küsin "pealiku" käest, mis edasine tegevus on ja mulle kehitatakse vastuseks õlgu, siis ma ei saa ka kiitust jagada. Nagu igasugubne arvamus, on ka see minu (ja paraku ka kogu meie meeskonna) nägemus asjast. Ma pole kordagi öelnud, et mäng oli halb või mulle ei meeldinud, ma kõigest ütlen, mida ma ootan "komandörilt" - selgeid ja arusaadavaid juhtnööre, mis baseeruvad adekvaatsel infol. Paraku seda ei olnud. Ehk aitab paremini, kui ma toon välja oma nägemuse juhtimisest:

Kui on konkreetsed üksused, siis igal üksusel on oma juht. Komandör peab veenduma, et tal on nende üksustega side. Ta peab olema teadlik iga üksuse asukohast ja ülesandest. Vajadusel jooksvalt üksusi juhendades ja ülesandeid jagades. On ilmselge, et juhilt oodatakse rohkem ja seega süüdistatakse teda ka kõigepealt. Sõjaväelises korras ei käi pataljoniülem iga reamehe juures. Käsuliin peab toimima mõlemas suunas - ja liinina.

Ma usun, et igaühel on alati midagi õppida. Andesta, kui ma kuidagi solvasin kedagi - see ei olnud kindlasti minu eesmärk ja soov. Ja ma annan endale aru, et nii suurtel mängudel on ikka teatav kaos :). Kogemustega tulevad ka teadmised ja oskused. Loodan, et järgmisel korral oled ka sina midagi juurde õppinud ja mängu analüüsides teinud järeldusi, kuidas ja mida paremini korraldada. Meie üksus igatahes on seda teinud - analüüsinud oma tegevust, nii üksuse siseselt, kui koostöös teiste üksustega. leidsime vigu ja vajakajäämusi, mille kõrvaldamine on meie üksuse jaoks oluline edaspidine tegevus.




Kes oli komandör (president Dorset)?
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: Bjorn on May 02, 2013, 08:36:49
Raadioside kohapealt sooviks lisaks kommenteerida. Nimelt on PMR vabasagedusega kanalid väga kitsas ribas ning üksteisele väga lähedal. Seetõttu sõidetakse tihtipeale kõrvalkanalile sisse, isegi siis kui viibitakse oma kanalil. Põhjuseks on see, et enamik kasutavad moditud või juba ostetud kõrgema võimsusega kui 0.5W saatjaid (mis on ametlik lubatud).

Samuti loeb palju sinu saatja vastuvõtu võime. Kui vastuvõtja on väga peeneks keeratud, ehk võtab iga kerget signaali vastu, siis kuuledki tihtipeale kõrvalkanalil rääkivaid vendasid, kes asuvad sulle lähedal.

Lahendused: korraldaja peab koostama sidekäsu. Antud juhul oli arusaamatu, miks oli tervele ühele osapoolele (ca 70-90 nägu, vene + eesti seltskond) ainult ÜKS kanal. Nii on ikka väga keeruline normaalset sidet teostada. Lahendus oleks jaotada ära näiteks nii:

Kanal 1 = admin kanal
Kanal 2-3= osapool Alpha
Kanal 4 = tühi ehk bufferkanal
Kanal 5-6 = osapool Bravo
Kanal 7 = tühi ehk bufferkanal
Kanal 8 = osapool Charlie, soovitavalt väikseim osapool, sest pole enam tiimisisest kanalivaliku võimalust

Sama saab kahe osapoolega kasutada, kus esimene kanal on admin, 2-4 on tiim alfa, 5-s on buffer ning 6-8 on tiim bravo.

Lisaks peab arvestama, et kui sa kasutad alamkanaleid (PMR kanal 3, alamkanal 1-32 näiteks) siis sina võtad vastu AINULT sellel alamkanalil liikuvad infot, kui kõik teised kes on kanal kolmel kuulevad sinu juttu. See on selleks, et omaette rahulikult sidet pidada, ilma et sulle sisse sõidetakse.

Lisaks kõigile võimsate saatjate kasutajatele: lühikeste distantside korral kasutage "Low" võimsust. Alles siis kui 500+ meetrit metsa vahepeal kasutage "Hi" režiimi.
Title: Re: Op Requiem Aegviidu tagasiside
Post by: jeger on May 02, 2013, 09:24:24
Kanalid mängul loid jaotud.
1 kanal - organisaatorid
2,3 - Dorset
4,5 - Krusob
6 - mässulised
7 - Averoni luuregrupp
8 - Kaupmees.
Seda küll aitab ja probleemi ei tekki. Kõik kes kuulsid briffi teadsid mis kanalid nad saavad kasutada. Probleem on selles, et osa mängijatest infot mängu kohta ei lugenud ja briffi pole kuulnud ja seejärel sittagi ei teadnud. Tegelikult on väga lõbus vaadata kui mõned mehed tulevad mängule ja ei tea mis toimub. Nad tulevad lask lask teha ja peale mängu foorumis räägivad mis nad tahtsid mängust saada.