3 TEGEVUS VARITSUSSE SATTUMISELVaritsus on airsoftis küllaltki tihti kasutatav taktika ning sellest edukalt väljumine või selle ründamine ei ole päris „hurraaaaga“ peale jooksmine. Samuti on mõttetu paigale jääda, sest varitsuse koha valib vastane reeglina sellise, kus temal on eelis (parem varje, kõrgem ala, sinul puudub varje) ja loomulikult on varitsus reeglina üllatusrünnak, ehk tuld saavat osapoolt tabatakse järsult ja võimalikult ebameeldivas kohas. Edukas tegevus varitsusse sattumisel eeldab tiimitööd ja eelnevat koordineerimist. Vajalik on ära jaotada rollid, kes on kattegrupp ja kes on ründegrupp. Samuti on vaja selgeks teha tegevus varitsusse sattumisel, kas alati rebitakse lahti või alati rünnatakse. Loomulikult jääb viimane sõna siinkohal grupi juhile ning tegutsetakse vastavalt situatsioonile.
Oluline on meeles pidada, et varitsusse sattudes pead sa olema superagressiivne ja kiiresti reageerima – sedasi on võimalik endale veidi hingamisruumi tekitada ja valitud olukorra lahendus käiku panna.
Esimesed tegevused sattudes varitsusse:
• Varju ja anna mahasuruvat vastutuld (automaattuld), kui varjet ei ole siis viska pikali, sedasi on sind raskem tabada. Vastast mahasuruv kattetuli võimaldab teistel leida varjet ja vähendab pihta saamise võimalust.
• Hinda olukorda ja vastast, kui sattusid varitsusse 10 mehega, kellest 2-3 said kohe pihta ja varitsuses on ainult üks võitleja või lahingpaar on võimalik olukorda veel endale soodsalt lahendada. Kui varitsuses on samasuur või suurem vastase koosseis on sul olukord PuPu.
• Anna oma kaasvõitlejatele teada vastase asukoht ja palju neid umbes on. Näiteks liikudes hanereas, saate kontakti paremalt. Heidad kiirelt pikali, avad vastutule ja üritad vastast maha suruda – annad kõva häälega teada: „Vastane paremal (kella kolme suunas), 40 meetrit, kivimüüri taga! Näen kahte meest!“
• Edasine sündmuste käik sõltub grupi juhi otsustest.
Edasi näitan võimalikke olukorra lahendusi: varitsusest välja „rullimine“ ja kiirrünnak.
3.1.1 Varitsusest väljarullimineVaritsusest välja rullimine võimaldab uuesti grupeeruda ja valida kas alternatiivne marsruut või teha põhjalikum rünnakuplaan. Näites on jälle varitsus paremalt poolt.
Kõik viskuvad pikali suunaga vastase poole ning annavad kõvasti vastutuld Grupi juht või jaoülem annab käskluse rullida paremale. Kõige vasakpoolsem mees jookseb kõige parempoolsema mehe kõrvale, seejärel vasakult teine, kolmas jne. Need, kes ei jookse annavad hoolega kattetuld. Kindlasti ei tohi siinkohal joosta kattetuld andvate võitlejate eest läbi, vaid seljatagant, võimaldades neil segamatult lasta.Sedasi talitledes on võimalik oma tiim täielikult läbirappimata tuua varitsusest välja. Kadu pihtasaanutena on hästi korraldatud varitsuse puhul vältimatu, kuid nii on võimalus oma ülesannet veel edukalt sooritada. Laskemoona kulu on üpris suur ja mida aeglasemalt ennast liigutatakse seda suuremaks see läheb. Edukaks praktiseerimiseks on vaja korduvalt läbi harjutada.
3.1.2 Kiirrünnak varitsuse vastuJuhul kui otsustatakse rünnata on kaks põhilist võimalust: kas otserünnak või tiibamine. Kui vähegi võimalik kasutada alati tiibavat rünnakut, ehk rünnakut vastase küljelt.
Otserünnaku korral on kaks varianti, kas kogu grupp läheb söösthüpetega peale või moodustatakse kattegrupp ja ründegrupp. Viimane on kokkuharjutamata meeskonnal kergem seega seletan seda.
Varitsusse sattununa käitutatakse varem seletatud moel, juht võtab vastu otsuse rünnata ja annab sellest kõigile teada. Pool grupist (rohelised) jääb andma tihedat kattetuld ning pool grupist (sinised) jookseb vastase (punased) positsioonist üle. Kuna airsoftis on kontakti vahemaad reeglina üsna väikesed siis söösthüpped võib phmts ka ära jätta ning lihtsalt kiirelt peale joosta. Kattegrupp peab jälgima oma ründegrupi liikmeid väga hoolsalt, et nende laskesektorisse sattudes„sõbralikku tuld“ ei esineks. Antud näite puhul peaks kattegrupp tule suunama vasakule, ründegrupi liikumisteest eemale. Tiibav rünnak vajab veidi rohkem harjutamist, kuid tegevus on üsnagi sarnane.
Samamoodi jääb maha kattegrupp, kes annab vihaselt tuld. Ründegrupp rullib ennast vastavalt paremale kill-zone’ist välja ning liigub vastast küljelt ründama. Küljelt rünnates teete vastase elu küllaltki keeruliseks, sest neid lastakse kahest suunast korraga ning efektiivse vastutule andmine on raskendatud. Võimalusel kasutada maastikku maksimaalselt tiibava grupi liikumise varjamiseks.Eelpool toodud näited on lihtsustatud variant varitsusest, kus vastane on koondunud ühte punkti kokku. Kui sul „veab“ ja su vastane on keskmisest andekam paigutab ta varitsuse mitmesse erinevasse kohta sedasi, et sind kokkuvõttes lastakse mitmest erinevast suunast korraga. Eriti tark on seda teha järjepanu vastavalt sinu tegevusele – kui tiibad siis üks lisavaritsus hakkab ründegruppi kottima / kui jääd paigale hakatakse lisavaritsusest seljatagant laskma / kui ründad on esmase varitsuse taga uus varitsus jne. Leidlikkusel pole piire.