Hei,
sa pand ühte postitusse kokku 3 asja: reeglid, nende järgimise vene mängudel ja karistused. Ma kommenteerin peamiselt esimest.
AndrusK - toon välja punktid vene reeglites mis leian, et võiksid olla teisiti. Isiklik vaatevinkel puhtalt.
Alustame sellest, et 5 A4 lehekülge reegleid on liiast. Sellepärast tekib ka situatsioon, et pisiasi jääb märkamata ning nagu videoski näha - ei teadnud, et granaadil peab olema lendav element ning loeb ainult tabamus.
5lk on palju, aga need reeglid on täielikud, ehk reguleerivad kõike, ka.a. surnute kui haavatute käitumist, fotograafe jne. Ma usun ka, et ühe korra lugemisega saab aru, kui mõni reeegel läheb seniste tõekspidamistega vastuollu. Granaatide kohta on tihtipeale ka mängudel oma reeglid, nad võivad ka täielikult keelatud olla või siis tohib kasutada ainult korraldjate poolt jagatud materjali.
- Pimelaskmine on keelatud relvade korral, mis ületavad 120 m/s. Alates 121 m/s väljalaskekiiruse korral rakenduvad piirangud minimaalse laskekauguse suhtes ning mängija peab nägema sihtmärki, mida ta tulistab. Siiski ei ole ka kiirustel alla 120 m/s pimelaskmine soovitatav.
Ma usun et see on arusaadav, miks pimelaskmine on keelatud üle 120m/s relvade puhul. Kui arvad, et peaks olema 100% keelatud, siis keela omadel mängudel. Ta on niikuinii üldreeglites ebasoovitav.
- Keelatud on lasta isikuid, kes kannavad punast või oranži linti
Kas mitte suurel avaüritusel terve üks osapool oranžide lintidega ei olnud? Suhteliselt räige rikkumine kahele teisele osapoolele. Ehk peaks andma paari aastase bänni? :D
Kommenteerin reeglit. Miks ei ole hea lasta punast või oranzi kandvat isikut on ehk arusaadav.
- Rakettide kasutamine mängudel on keelatud.
Taaskord. Nägin korduvalt avaüritusel selle reegli rikkumist. Kusjuures ei ole välja toodud, et seda võib korraldaja teha. Ehk siis mõttetult palju reegleid on kirja pandud, ilma et neid 100% ise järgida suudetaks.
Igas mõngus võivad ju olla ja ongi lisareeglid. Mortiiri kohta on tavaliselt kirjas et seda kasutatakse ja mis on kasutuskord.
Järgmises Kepleri mängus on näiteks igal mängijal 5 elu jne.
- “Langenud” mängija on kohustatud pärast tabava elemendiga pihtasaamist selgelt väljendama, et ta on mängust väljas, lahti ühendama ARi salve ning märkima ennast ära punase riidega (“surnu rätik”) või oranži helkurvestiga ja liikuma surnuaia poole.
Usun, et ca 80% mängijates eksis selle vastu ühel moel või teisel. Mis nüüd saab? Video on olemas? Hakkan tegema nimekirja, kes võiksid karistada saada? Mis on karistus? Kes määrab?
Jällegi, reegel. On sul midagi selle reegli vastu?
- Ilma punase kanga või oranži helkurvestita mängijat mängule ei lubata.
Miks ei kontrollitud avaüritusel? Kindlasti oleks terve rühmajagu võitlejaid koju saadetud. Miks seda korraldaja poolt näiteks mängumaksus sees ei olnud?
Jällegi, reegel. On sul midagi selle reegli vastu?
Nii vaikselt hakkab juba looma. Nüüd asume siis ühe mu lemmikpunkti kallale.
ARide väljalaskekiirust mõõdetakse 0,2 g kuuliga ning maha keeratud hop-up'iga. Kasutades teises kaalus kuuli ja hop-up'i, võivad tulemused olla kardinaalselt erinevad.
Siseruumides on lubatud kasutada ainult ARe, mille väljalaskekiirus ei ületa 120 m/s.
Alustame teiselt poolt. Ehk siis relvad üle 120m/s siseruumides. Mõnus. Esimene pool: ehk siis hop maas kronotakse. Sorri aga see on lollus. Tuleb kronoda ikka selle hopup seadega millega mängitakse. On ka kirjas, et tulemus muutub. Muidugi! Sellepärast peabki mõõtma. Üldiselt keskmise automaadiga kiirus veidi langeb, kui hopup peale keerata. Mis aga saab relvadega mille kiirus tõuseb? Võtan näiteks hästi tuunitud VSR-i. Hop maas ja 0.2g kuuliga laseb näiteks 175m/s ehk ca 3J energiat. Keerame hopi mõnuga peale ja laseme 0.43g kuule (ehk suhteliselt standard VSR kohta) ning tulemuseks saame, et jõud on suurenenud kuhugi 3.5J peale. See on korduvalt testitud teooria. Veel parem variant. Võtame gaasirelvad. Kas siis GBBR ründeautomaadid või KJW/Tanaka M700 seeria. Pikk toru ning paisuv gaas. Kerge kuuliga on "n" tulemus. Raske kuulige on "n" + 50% tulemus. Jällegi testitud variant. Kõige reaalsema tulemuse saamiseks PEAB mõõtma selle kuuli ja selle hopup seadega millega reaalselt laskma hakatakse. Arvestades seda mitut A4 pedantsust mis kirja on pandud, siis põhiosast, mis mõjutab ohtlikust on suure kaarega mööda käidud.
Sa segad sujuvalt kokku hop'i settingud ning kerged ja rasked kuulid. Miks?
Kas hopi pealekeeramine sama kuuliga tõstab või vähendab väljalaskekiirust?
Ka minu DMR, mis 0.4 kuuliga laseb u 120m/s (vastab energialt 0.2 kuulile mis lastakse kiirusega 170m/s), suudab raske kolvi tõttu 0.2 kuuli ennast lasta ainult 150m/s. Seda oleks olnud juriidiliselt korrektne Valgas kasutada, aga ma ei võtnud teda sinna kaasa kuna tähtis on reeglite mõte.
Nõus, see on nõrk koht, aga samas, ka sinu enda reeglid räägivad kiiruse mõõtmisest 0.2 kuuliga. Kui on parem idee, anna teada. Üks variant oleks mõõta kuuli energiat, aga see eeldab kuuli kaalu mõõtmist, ehk siis kontrollijatele lisavarustust täpse kaalu näol. Ja sellega ei väldita mängus teiste (näiteks läbimõõdult suuremate) kuulide kasutamist. Pigem rehitsetakse nii välja pahaaimamatud sellid, kes on ostnud poest m120 vedru ja ei teagi, et nende aparaat nüüd 130 laseb.
- Poolautomaatsed snaiper-ARid (valangu laskmise võimalus on eemaldatud mehhaaniliselt!): väljalaskekiirus kuni 170 m/s.
Mis elektrooniliselt ei sobi? Vananenud reegel tänapäeva mosfetide mõistes.
Nii praegu ei hakka rohkem nokkima. Tegelt on mõned punktid veel, mille kallal tuleks tööd teha.
NB! Võtsin kõik tsitaadid siit foorumist tõlgitud reeglitest. Kui midagi on muutunud või tõlkes on midagi kaduma läinud, siis teada anda.
Täpsustada võib ja peab. On aga midagi olulist puudu või valesti?