Author Topic: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside  (Read 13488 times)

Offline zaG

  • Tavakasutaja
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #15 on: May 02, 2013, 21:26:57 »
Positiivne on juba ülal kõik mainitud, ning üldjoontes sai rahule jääda (idee iseenesest oli super ja ettevalmistused olid korralikud just terminaatorite osas). Lisaks siia juurde selle, et erinevate faaside lõppemised oleks võinud mingi konkreetse signaaliga olla (Korralik ja tugev vile) 2 faasilt 3 faasi minnes jäi nii mõnigi vend maha mõlemalt poolt sh meie oma pooljaoga.

Veidi tõrva ka, ehk siis mis oli negatiivne.
1) Ala piiridest ei peetud absoluutselt kinni, oli öeldud, et plank ja okastraat aed on piir kuid miskipärast enamik surmasi tuli läbi tüüpide, kes jalutasid rahulikult 20 m või rohkem aiast väljaspool. Autode juures olles flankis mingi vend üldse valga viljandi mnt äärt mööda, ehk siis umbes 100m väljaspoolt mänguala.
2) Kui tõstetakse käsi ja karjutakse pihtas siis võiks üldiselt laskmise lõpetada. Miskipärast otsustas pooljao suurune üksus mind 20 meetri pealt 40 sek edasi lasta, kuigi ma karjusin neile nii kõvasti, et seda oli ilmselt valga linna kuulda. Kurat, kui ma suudan isegi päris laskmiste puhul läbi kõrvatroppide käsklusi kuulata, mis ei ole pooltki nii kõva, kui minu karjumine tol hetkel siis on teil kuulmisega ikka väga halvasti ja peaks arstliku kontrolli peale mõtlema. Ei ole tore 1000 kuuli kerre saada 20 meetri pealt.
3) Viimases etapis hiilisin 3 tüübile meetri kaugusele selja taha ja üritades nende keha valust säästa, ütlesin lihtsalt: "Lask, lask, lask, te olete surnud". 1 nendest astus mängust välja aga 2 tk ütlesid, et ei ole midagi surnud ja jalutasid rahumeeli majja sisse lahinguid pidama. Tundub, et tahetakse ikka sadomasot harrastada.

Offline RomeoEcho

  • Tavakasutaja
  • Posts: 23
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #16 on: May 02, 2013, 21:49:18 »
2. Kuuldavasti on terminaatorite kasutamine iga-aastane praktika ja kõik teavad kes nad on ja kuidas nendega käituda. Seetõttu vist briifingul ka seda teemat ei puudutatud, millest oli kahju. Oleks laskemoona kulu väiksem olnud ja võib-olla oleks ka ühe korra vähem surma saanud.
Terminaatoreid ei ole mina veel oma elu ajal näinud, kuigi olen käinud kolmel eelnevate aastate üritusel, suhteliselt uus teema. Esimest korda, kui nägin, oli küll selline tunne, et mis kurat nüüd see on. Mingit eelinfot, et kuidas seda välja lülitada, meie osapooleni igatahes ei jõudnud. Samas, väga lahe idee, ainult tibake kergemini hävitatavad võiksid olla.

Olin üks, kes sai trepi peal valangut, muuhulgas ka näkku. Meeldiv ei olnud, kuigi tuleb tunnistada, et tegu oli võrdlemisi nõrga relvaga, oleks võinud oluliselt hullemini minna. Õnneks reageeriti väiksele sõimule ja rohkem seal majas minu suunas sarituld ei tulnud. Küll aga üks oma mees kasutas hiljem samas hoones valangut ja sai ka temaga sel teemal kurjustatud.

Vastupanu osapoolest - mängu viimane ülesanne, võtta ära hoone nr. 3. Terve meeskond on koos, aega salvede laadimiseks ja muuks kulunud piisavalt, aga osapoole juhi märguande peale liikuma hakkamiseks reageeris ainult 3 võitlejat. Sai ka nendega maja uksest sisse võideldud, aga ikkagi - mis toimub?!

Offline Paganarh

  • Tavakasutaja
  • Posts: 87
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #17 on: May 02, 2013, 22:35:11 »
1) Ala piiridest ei peetud absoluutselt kinni, oli öeldud, et plank ja okastraat aed on piir kuid miskipärast enamik surmasi tuli läbi tüüpide, kes jalutasid rahulikult 20 m või rohkem aiast väljaspool. Autode juures olles flankis mingi vend üldse valga viljandi mnt äärt mööda, ehk siis umbes 100m väljaspoolt mänguala.

Kus või millal seda muidu öeldi? Meile anti ainult kaart kätte, piirid pidi ise välja mõtlema : ) Ehk siis keskteest paremale ei tohtinud minna, seal ohutsoon ning maanteele ka muidugi mitte, oligi kogu piir. Kaart mis korraldajalt tuli, võimaldas veel päris pikalt võtta nii ülevalt kui alt.

Mardo Liiv

  • Guest
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #18 on: May 02, 2013, 22:42:41 »
Kõikidelt väga konstruktiivne tagasiside. Meeldiv ja arendav lugeda ning saab kohe aru, et kommenteerijad on pädevad.


2) Mängu korraldus andis esialgu tugevalt soovida. [---] korraldaja oli öelnud, et mäng algab 11:00. Korraldaja alustas mängu briifinguga pärast tungivat meeldetuletust alles 11:25 paiku. [---] Alustada saime pärast 12:00-i. Esimene lahing oli ca 12:30 paiku.
Osaliselt kindlasti meie punt süüdi, kuna üks auto otsustas teisipäeval ära laguneda ja jõudsime alles 1130 alasse ja kuna varustus polnud valmis pandud, siis läks veel 30 minutit, et lahingvalmidusse jõuda.


2. Kuuldavasti on terminaatorite kasutamine iga-aastane praktika ja kõik teavad kes nad on ja kuidas nendega käituda. Seetõttu vist briifingul ka seda teemat ei puudutatud, millest oli kahju.
Terminaatorite kohta info puudumine oli minu andmetel taotuslik. Selle info kätte saamiseks oli Jaak Kooner või katse- ja eksitusmeetod.


4. Ma lasin maha ka mõned oma osapoole võitlejad. Hea oleks, kui mõlemal osapoolel oleks lindid või siis raadios oleks pidev koordineerimine et kes kus on. Kui mingi maja juures on vaenlane kes sind laseb, ja siis paar minutit hiljem sealsamas põõsastes miski tume kogu, siis on kerge eksida.
Lahingu-udu. Selle vastu aitab konkreetne struktuur ja juhtimine, kusjuures igal üksusel  peaks olema vähemalt üks raadiojaam. Kahjuks pole veel airsoftis näinud kedagi iniatsiivi haaramas rühma juhtimisel. Muidugi mõistetav -- kõik tahavad rohkem puhast lahingut, kui kaardiga tööd ja allüksuste kontrollimist. Järgmine aasta võib täiesti mõeldav olla kadettidest juhtkond teha. On kellelgi kogemusi, kuidas sõjaväelise kallakuga struktuur airsoftis toimiks? Teeb asja paremaks või pigem hullemaks? VU pole eriti mil-sim seltskond.

Juhtimise koha pealt veel nii palju, et kõik, kellel vähegi seda kogemust või pikaajalisem airsofti kogemus, siis tehke seda vähemalt jao/meeskonna tasemel, kui näete, et olukord hakkab venima. Viimase hoone hõivamisel jõudis vastupanu ilusti hooneni ja kiirelt esimesest uksest sisse, aga seejärel jäi rünnak seisma, sest esimene turmiüksus sai kuuli ja ülejäänud 10-20 meest ei liikunud iseseisvalt edasi. Kulus ikka mõni minut kuni keegi lõpuks korraldused andis edasi liikumiseks ja mõne hetke pärast oli hoone 1. korruse põhiosa vallutatud. Üsna masendav oli seda kõrvalt vaadata. Kusjuures see andis piisavalt aega kadettide jaole, kes olid terminaatorite poolel, et hoonest väljaspoolt peale liikuda ja vastupanu üllatada.


- Kudos "Koonerile" ja tema saatjatele, istusitegi kogu selle aja mis teid vabastama pidi, paigal?
Kongis oli paarkümmend meetrit jalasirutusruumi ka.


ärge kartke küsida ikka vähemalt natukenegi piletitasu oma mängu eest
1. mai mäng VU poolt on juba omaette traditsioon (vähemalt meie jaoks). Eelnevate aastate soomukid ja selle aasta terminaatorid on omade kuludega tulnud ja lootus on ka edaspidi mängumaksuta jätkata.


Ala hoonestik kaob 1-1.5 aasta jooksul, ei oska veel täpselt öelda miks.
Uus lasketiir/väljaõppeala.


Omalt poolt veel niipalju, et kogu Sõjakooli/õhuväe üksusele üritus meeldis. Vahepeal oli kerge infopuudus, kuid selles on osaliselt süüdi raadioside puudumine. Vastupanu poolel tegutsenud kokkuharjutanud üksused meeldisid Sõjakooli jaole, kuna pakkusid hea võimaluse taktikaliselt tegutseda: luure, kaitse, varitsus, vasturünnak.

Soovitused peakorraldajale.
1) Ajakava aitab kõvasti. Mängueelne osa detailselt ära planeerida kerge varuga ja võimalikult täpselt. Mängu üldine kulg tasub samuti üldjoontes paika panna. Planeerimisel arvesse võtta ülesannetele reaalselt kuluvat aega ja need kõik kirja panna (osalejate rivistamine, briifing, ot, lahingualasse liikumine, lahingplaani koostamine, ...)
2) Mängu alguses antav OT, reeglid, olukord ja ülesanded on mõistlik vähemalt nädal enne algust avalikult üles panna, et aktiivsematel inimestel oleks võimalik sellega juba tutvuda. Kordamine on tarkuse ema: põhibriifil jääb seega rohkem meelde ja nad saavad lahingute käigus teisi suunata.
3) Ma ise briifile ei jõudnud, sest üritasin ennast valmis panna, et algus ei veniks rohkem, aga briif/ot tasub ette valmistada ja paberi pealt maha lugeda, et midagi ei ununeks. Samuti on mõistlik selle tutvustamine varem väiksele demogrupile, kes ei tea plaanist midagi, ära teha. Neil tekib kindlasti küsimusi asjade kohta, mis ununesid mainida või mida ei pidanud oluliseks.
4) Positiivne oli, et mängu käik ja ülesanded ise olid lihtsad. Pärast esimest etappi pidi vastupanu edasise tegevuse saama Jaak Koonerilt. Probleem oli selles, et kogu üksust ei saanud vastupanu baasi/respawni kokku ja seega info edastamine oli raskendatud. Olukord oleks sujuvamalt lahenenud kui kõik oleks teadnud algusest peale, et pärast Kooneri päästmist on vaja ta eskortida baasi ja sinna koguneda, et edasine tegevusplaan teada saada. Samuti oleks võinud olla signaal, mida saab edastada ka raadiosideta: koodsõna, mida kõik peavad dubleeria; valgusrakett; kolm järjestikust lõhkepaketti; vms. Samuti oleks pidanud ise Koonerina ette valmistama oma käsu andmise, sest improviseerides kukkus välja veidi segane jutuvada. Õnneks olid ülesanded piisavalt lihtsad, et need, kes kohal olid, said vajaliku info kätte.
5) Põhimängu järel toimunud lisaüritus, kus rühm ründas kolme hoones paiknenud terminaatorit, oli väga vahva. Mida rohkem inimesi on võimalik suunata samaaegselt ühte lahingusse, seda huvitavam möll. See eeldab muidugi seda, et kõik teavad, mis on nende ülesanne.


Kokkuvõtteks väga tore üritus. Põhiülesanne sai täidetud: kõik jäid rahule ja lahkusid positiivsete emotsioonidega.

Tahaks tänada kõiki osalejaid, korraldajaid, terminaatoreid, meeskonda, kes mitmeid nädalaid ehitasid ja testisid terminaatoreid ja softair.ee poodi, kust mõistliku hinnaga rendirelvasid hankisime.
Rain, loodan, et videode monteerimine võhma välja ei võta. Kõik, kes filmisid, edastage oma materjal Rainile ja saab ühe suurepärase videomontaaži jälle.
Loodan, et ka järgmise aasta 1. mail on samad inimesed kohal.


- Jaak Kooner
- ja 4. õhuväe põhikursus + Ranno

Kuradi foorum logis mind välja, kui postitama hakkas ja pidin pool posti uuesti sisse trükkima.

Offline Paganarh

  • Tavakasutaja
  • Posts: 87
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #19 on: May 03, 2013, 09:40:27 »
Selge! Kui termikate äralaskmise kohta käiv infopuudumine oli taotuslik, siis ma kindlasti võtan selle osa oma "negatiivsest nimekirjast" maha.
Mängupäeval läks lihtsalt meeste seas selline jutt lahti, et seda tüüpi vastaste kasutamine on iga-aastane ja seetõttu ei briifitud. See andiski negatiivse emotsiooni.
Tundub, et täiesti ilmaasjata : )