Author Topic: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside  (Read 13736 times)

Offline Margus

  • Tavakasutaja
  • Posts: 2376
    • View Profile
Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« Reply #15 on: May 05, 2014, 13:17:57 »
Õnneks on heast lahingust enamus siin juba kirjeldatud.
Kirjeldan reede õhtust osa:

Jõudsin kella 20 paiku ja kohe sain osa võtta linnaku lahingutest, kus toimus mitu vastase vallutamise ja lipulahing.

Siis jõudis kohale veel meie klubi (Airsoft Club Estonia) liikmeid ja algas selle ürituse üks adrenaliinikamaid lahinguid: zombi möll „Elavate surnute ööd”, kus mõned olid zombid ja ülejäänud siis sõdurid.
Tänavavalgustus kustutati, kottpime, zombid relvadeta ja lampideta, sõdurid relvade (kuni 50 kuuli) ja lampidega, 6 peidetud õlu.
Kui zombi jõudis puudutada sõdurit enne kuuli saamist, muutus sõdur zombiks, lõpuks jäi vaid üks sõdur järgi.
Kõige põnevamad olid põiklemised zombide eest majades sees kus zombid huilgasid ja ründasid igalt poolt, päris kõhe ja võimas lahing.
                     Põnev koht oli majas, kus keldrist läks tunnel kõrval majja. Oleks olnud lahe kui zombid põgenevad majja, otsid maja läbi - mitte ainsatki – aga maja keldrist tunneli kaudu kõrval majja ja siis kollitavad juba maja ümber.

Ülipõnev zombikas lõppes 23:50, kuna adrenaliin veel möllas, siis ei tulnud und - grill lõkkel, tuttu umbes 02 (õnneks õudusunenägusid ei näinud), super ilus vaikne ilm, temp -1, osa magasid lageda taeva all magamiskottides nagu ka minu piltidelt näha.

Lahingpäev oli nagu juba teised kirjeldasid, kontakte ja luuret küllaga, kilometraaž nii jalgsi kui ka sõites mõnuga.
Tagasiteel õnnestus napilt kahest kitsest mööda põigata. Seda ka eeldasin, et tagasiteel kimbutavad madalalt paistev loojuv päike ja loojangul aktiviseerunud metsloomad.

Lahingkoht oli väga huvitav, uus ja puhas linnak, tunnel kahe maja vahel, katusel platvorm, metsas huvitavad kaevikud, punkrid, maa-alused punkrid, vaatetorniga angaar,  metsa all õnneks okastraadi tükid viga ei teinud.

Oli kuulda, et liikus ka surematuid terminaatoreid, aga ise neid ei kohanud.
Lahingpäev lõppes  viimase rünnakuga nagu „Joonaskala” juba kirjeldas, olime selle 5 seas kahekesi meie klubi liikmega.             
Meedikuna oli lahe, sain päeva jooksul umbes 10 tohterdada/elustada.
Lahkusin viimasena umbes 18 paiku.

Palju tänu korraldajatele ja kõigile kes viitsisid nii kaugele kohale tulla.
Maggots klubi on eriti tubli, teid jätkub nii Männikule kui ka Nursipallu.



« Last Edit: May 05, 2014, 15:44:18 by Margus »

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« Reply #16 on: May 05, 2014, 13:40:41 »
Üks konkreetne hetk, kus reaalselt mindi juba kurjaks asjaga, oli siis, kui oranžid valvasid alphat ja järsku põhja poolt ilge kamp peale lendas, kellaaeg võis olla siis kuskil 14:00-15:00 kanti.

Ühes sellises laines ma osalesin. Me jooksime tormi, aga saime ikkagi kõik ära lõpuks, kuigi palju vastaseid sai maha ka, suur osa laine ebaõnnestumises oli teise korruse snaipril.

Aga üldiselt, ma ei usu et airsofti snaipriga on kuigi reaalne tabada liikuvat sihtmärki. Selleks tuleb ikka väga täpselt hinnata kaugust sihtmärgini ja selle liikumiskiirust. Automaadiga näiteks ma sihin liikuvast objektist mõned meetrid (kuni 10m, sõltuvalt objekti kiirusest) ettepoole ning tekitan niidi, kust ta ise läbi jookseb, üksiklaskudega tundub olema suht lootusetu kedagi tabada nii.
« Last Edit: May 05, 2014, 13:42:30 by AndrusK »

Offline vass

  • Tavakasutaja
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« Reply #17 on: May 05, 2014, 20:35:31 »
Esiteks panen siia kirja mõned ettepanekud, et siis saaks järgmine aasta teemast korraks üle sõita ja neid uuesti meenutada.

1. Meedikute töö, mängijate mängu tagasinaasemine läbi meedikute ja kogu see protseduur. Oleme varasemalt proovinud seda teha valgete paeltega ning "kümne sõlme reegliga", et meedik näeks veidi rohkem vaeva. Kümnest sõlmest sai üsna pea kolm, adrenaliin, tempo ja möll tegi oma töö. Nipukad olid kiire ja lihtne variant, kuid siin mainitud kerge segadus ülikiire respawniga ning info puudumisega paneb mõtlema uutele lahendustele. Kindlasti rakendame järgmistel mängudel meedikute kasutamisel ka "ELUS!" kohustusliku teadaande reeglit.

2. Tundub, et hopi ala oli hea mõte (inspireeritud eelmise mängu tagasisidest, nagu paljud teised elemendidki). Arvan isiklikult, et rakendame seda igal järgneval suuremal mängul ning musta taustaga, kolisevad sihtmärgid on samuti hea mõte.

3. Vesi, toit ja kellad. Kindlasti mille üle mõelda, aitäh ettepaneku eest, iseenesest lausa hädavajalikud asjad.

4. Mis puudutab GM-e, siis isiklikult olen seisukohal, et hetk mil soft vajab sohki tegevate mängijate jälgimist, on see aeg, mil viskan oma relva müüki ja hakkan tegelema teise hobiga. Iga mängija, kes väljakule tuleb, peab endale selgeks tegema, et siin mängus on kõige olulisemaks ausus. Kui endal vähegi kahtlus on, hüüa end välja. Päeva lõpus ei ole kaotusekibedus enam nii terav, aga kommentaarid terminaatorite kohta ajavad keema päris pikaks ajaks. Siinkohal paneks südamele, et ka oma pundi inimesed distsiplineeriks oma sõpru. Kasvõi eraviisiliselt kuskil hiljem omaette. See sõna otseses mõttes rikub mängu ja me ei saa paluda oma pundi inimesi GM-idena ringi tuuseldada, mängust osa võtmata, puhtalt selle pärast, et inimesed on endale vale hobi valinud.

Vanasti, nn "külamängudel" olid kahtlusalused kõigile teada ning neid lõpuks mängudele ei kutsutud, või neid mõnitati niikaua, et nad kas loobusid hobist või muutsid oma suhtumist. Kuna suurtel mängudel on inimesed suuresti anonüümsed, siis jääb järele vaid paar varianti.
- teha mängijad üksteisest eraldatavaks (mustad käepaelad suurte valgete numbritega, või mustad lapid suurte numbritega, mida saab kinnitada rinnale/seljale)
- inkorporeerida mängu stsenaariumisse kõiki karistav element ja rakendada seda iga kord kui suuremat sorti mauramiseks jälle läheb

5. 1. Mai mäng (kusjuures, see toimus 1. mail kui mängud olid väiksemad, suuremaks saades nihutati see liikuvalt mai esimesele nädalavahetusele) on minu mäletamist mööda olnud tasuta. Ei saa lubada, et see alati selliseks jääb, aga kuniks ei ole põhjust seda ideed muuta, siis raha selle eest ei võeta.


Vastan ka mõnele olukorralisele/korralduslikule küsimusele.

Punkt Alfa respawn. Seda poleks vist saanud eriti panna 180 kraadi kasutatud kohast. Põhjusmlihtne, see oleks jäänud A ning B/C vahele. Ma arvestasin kahe asjaga. Esiteks see, et respawni punkt asus sisuliselt parkla kõrval ning sellega, et respawnipoolne maja külje aknad olid kinni (hea, et kollaste kontaktisik sellele õigel ajal tähelepanu pööras kuna see ununes kogu hommikuse melu jooksul sootuks, hiljem pidi jooksvalt ka laskepilude keelamise reeglid rakendama, õnneks see sujus), mis tähendas, et võssis passida polnud suuresti mõtet. Ehk oleks saanud rakendada respawnina ca 70m kirde suunas asuvat punkti, üle tee, metsas? Kartsin ka seda kasutada, sest arvasin, et C punktist ning Siniste HQ-st võimalikud pushid võivad sealt läbi minna.

Sarnase mõttekäigu (loogilised lähenemissuunad) pärast nihkus ka planeeritav B punkt tegelikult tublisti edelasse. Algselt oli see planeeritud topeltangaaride juurde, 150-200m Alfale lähemale. Kohale jõudes aga ei olnud respawni punkti kuskile paigutada, kus oleks olnud turvaline ja aus tagasi mängu naasta. Kokkuvõttes andis see aga sinistele eelise (kuigi suures plaanis tegi mängu võrdsemaks, sest punased olid organiseeritumad).

Üldiselt püüdsime hoida teid niipalju kui võimalik lahingutegevuses, matka pikkusi lühendada ning samas mängijaid hajutada. Suuremaid kokkupõrkeid planeerisingi isiklikult teise faasi, aga mäng jõudis sinna tunnise hilinemisega (mis iseenesest oli nii üllatav kui ka positiivne).

Kahe pommi idee siinkohal ei sümpatiseerinud. Ei olnud pointi ning mõistlikum oli viia mõlemad tiimid teise faasi üle üheaegselt. Vähem võimalikku segadust.

Kes on huvitatud, siis otsene inspiratsioon mängu ideeks tuli mängudest Battlefield ja Call of Duty, "geimerid" tunnevad ära Conquest ja Sabotage mängutüübid.



Isiklikult meeldejäävad hetked, kuigi veetsin enamuse ajast oma "punkris" sülearvuti taga, või siis selle trepil suitsu tehes.

Pärast mängu "avavilet", ei jõudnud vist mööduda kahte minutitki, kui esimene sinine sprinter jõudis punkti Alfa. Mõtlesin hetkeks, et ehk on mööda lastud punktide paigutamisega, sest kaardil tunduvad vahemaad suuremad kui nad tegelikult on.

Akende sulgemine ja valitud akende avatuks jätmine ca 5 minutit enne mängu algust osutus heaks otsuseks (järjekordne tänu kollastele, kes mõtlesid ja kohe küsisid, lappides jooksvalt augu ning muutes Alfa ümber toimuva oluliselt paremaks), sagimine, möll ja märul toimus kogu aeg Alfa sees, mitte selle softikuuli lennukauguse perimeetris.

"Suitsupausi pikkune rünnak", ehk punaste pealetung, mis kestis ca 3 minutit. Toimus enne kella 1400, mil juhtus huvitav ning mitteplaneeritud seik. Poole kaheks oli sinistel käes 4 punkti, Charlie ja Alfa hoidmise eest kahe tunni vältel. Kollastel oli selleks ajaks käes vaid 2 punkti, Bravo hoidmise eest kahe tunni sees.

Kella 1355-1405 ajavahemiku sees, mil saadeti kolmas SMS, toimus mingi möll Bravos ja Charlies, sest Sinised saatsid mõlemast punktist esimese sõnumi (kell 1356) ning Kollased tühistasid nendes punktides saadetud kella kahesed sõnumid kell 1359 Charlies ning kell 1403 (!) Bravos. Mis iganes teil seal ka ei toimunud, minu punkris oli see SMSi vahetus küll üks eepiline hetk. Kuna Alfa oli ka kollastel, siis kell 1405, mil sõnumid lukku läksid, oli Sinistel 4 punkti ja Kollastel 3 (sest B ja C tühistati, kuna 10 minuti jooksul saatsid mõlemad tiimid sealt sõnumeid, mis tähenda, et punkt oli tule all). See pikendas mängu tunni võrra ning avas võimaluse viigiks, mida ma otseselt ette ei ennustanud.

"KORRALDAJA, KORRALDAJA, PAUS!" punktis Alfa, ca 20 vs 20 lahingu ajal, kus mõned mäklaudid. Arusaadaval põhjusel ei hakanud ma mängu seisma jätma, aga nalja pakkus see ikka. Mitte olukorra tõsiduse pärast, vaid sel lihtsal põhjusel, et inimene ilmselt ei tajunud oma arusaadava frustratsiooni hetkel, et ega ma ei oleks seal saanud midagi teha. Kujutasin end ette 60-70 liikmelise mängu seiskamas, ruutkilomeetrisel alal, sest mõni veid kas ei tundnud või ei tunnistanud tabamust. Sorri düüd, ma tead mida tundsid, aga siiralt, seal olukorras jäid mu käed lühikeseks.

Siniste vastutorm, mis algas enne kella kolme, ehk kolme ja kahe vahel.

Tõsiselt meeldis see, et inimesed olid mõistvad ning mängueelses chillimise ja vastuvõtmise alas järgiti kõiki reegleid ning tehti kõike ettenähtud kohtades.

----------

Häiris see, et suure linna inimesed on ehk veidi unustanud selle, milles soft seisneb. Mitte relvades, vaid inimestes. Suhelge ikka inimestega ka. Muidu jäätegi "veidi eemal olevateks operaatoriteks", võõraks ja kaugeks.

Tänud, et kohale viitsisite tulla. Loodetavasti ei kahetse keegi, et suuremale mängule ei läinud. Korraldusmeeskond oli ka igati rahul ning siit saadi ilmselt palju julgustust, jõudu ja tahet midagi suuremat korraldada.

Ehk saab järgmine aasta mai mängul kuulda kõige muu hulgas ka "s prava zahadi, s prava!"-t.


Offline kris

  • Tavakasutaja
  • Posts: 12
    • View Profile
Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« Reply #18 on: May 06, 2014, 08:39:22 »
Punkt Alfa respawn.

Päris häiriv oli siiski selle paigutus .. kuna vennad kes sealt respawnisid astusid sealt 2 sammu valja ja lasid kedagi selga ..nii kestis see pmst terve esimese rünnaku ja kogu kaader selgalaskmise pärast sealt tagasi tilkuski .. mitu korda tuli mõttesse sinna panna Kula või paar ja see respawn punase räti langemisel üle külvata aga siiski otsustasime mängu mitte rikkuma hakata ..soovitaks järgmine kord objektist siiski kasvõi kaugemale nihutada

Pomm .
Sellel peaks olema mingisugune kasutusaeg peale mida saab pomm reseti.Peale seda peab pommi hoidma kindlatel kordinaatidel ja võib ka seda vajadusel kaitsta (ntx 1h on aega kasutada siis pead edasi hoidma seda mingis kindlas punktis millest saab vastane infot...kui oled eelneva tunniga jõudnud suht baasi alla void pommi hoiukoha suht sinna märkida .) hetkel oli selline olukord kus 3h enne mängu lõppu oli selge et sinised siiski selle pommiga tegelikult kuidagi ikkagi seda mäge ära ei võta ja meil "kollastel" puudus võimalus see pomm ka tegelt üles leida ..seega ei hakanud sedal mäepeal passima ja viiki ootama vaid ..liikusime varem ära.

Muidu tänud korraldajatele .. kaardid , käepaelad , ala , kõik oli ok ..järgmise korrani :D
« Last Edit: May 06, 2014, 08:54:03 by kris »

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« Reply #19 on: May 06, 2014, 10:35:47 »

4. Mis puudutab GM-e, siis isiklikult olen seisukohal, et hetk mil soft vajab sohki tegevate mängijate jälgimist, on see aeg, mil viskan oma relva müüki ja hakkan tegelema teise hobiga. Iga mängija, kes väljakule tuleb, peab endale selgeks tegema, et siin mängus on kõige olulisemaks ausus.

Vot, ja see on see koht, kus tuleb jällegi välja, et airsoft ei ole ega arvatavasti saagi kunagi olema päris lahinguga sarnane. Sest, kui sa vaatad näiteks sõduriõpikut, siis ausust ja au sa sealt ei leia. Moondamine - jah. Igasugu tehnikad, et lahingut võita - jah. Genfi konventsioon, eetika a la et relvituid ei tulista - jah. Aga tabamuse tunnistamisest ja ausast mängust (fair play) mitte sõnagi.

Airsofti teamide sisemine väljaõpe peaks seega seadma ausa mängu õppe tehniliste oskuste õppest kõrgemale. Kui mingi team saab ülesande, siis nad ei pea seda täitma mitte iga hinna eest, vaid ausalt. Ma ausalt öeldes katlen, et kas professionaalsed sõdurid on kaasaegses lahingus edukad, kui nad on airsoftiga enesele fair play sisse harjutanud;-)

Offline vass

  • Tavakasutaja
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« Reply #20 on: May 06, 2014, 18:37:07 »
Punkt Alfa respawn.

Päris häiriv oli siiski selle paigutus .. kuna vennad kes sealt respawnisid astusid sealt 2 sammu valja ja lasid kedagi selga ..nii kestis see pmst terve esimese rünnaku ja kogu kaader selgalaskmise pärast sealt tagasi tilkuski .. mitu korda tuli mõttesse sinna panna Kula või paar ja see respawn punase räti langemisel üle külvata aga siiski otsustasime mängu mitte rikkuma hakata ..soovitaks järgmine kord objektist siiski kasvõi kaugemale nihutada


Kõik vist ei saakski olla ründavale tiimile ideaalne. Ainus tõsiseltvõetav alternatiiv oleks olnud paigutada respawn kuskile hoonesse, sest iga teine suund oleks paigutanud respawni potensiaalse rünnakusuuna ning sihtmärgi vahele. Saan aru ja ei vaidlusta absoluutselt, et A respawn ei olnud soosiv (kuna linnaku vallutamine läbi kahekorruselise valge maja oleks olnud kõige lihtsam, läbi paksu võssi mis selle taga asus), aga paraku oli see koht ehk parim, vähemalt retrospektiivis ja arusaadavalt mitte hetke sees, lahingus olles.

Linnak asus põhimõtteliselt kaardil vaadates nurgas ning loomulik oli respawn paigutada kõige kaugemasse punkti.

Iseenesest tänud, et kula sinna ei suunanud, kuid nagu mäng näitas, otsustas kollane tiim lõpuks suurte (ja organiseeritud) pealetungide kasuks ning see võss jäeti igal edukal pealetungil suuresti kasutuseta. Vähemalt ei tulnud põhiline rünnak sealt. Hetkel tundub, et oleks võinud tolle võssi kuidagi punase lindiga ära piirata ja ta mängust välja jätta. Parkla ja nn "no weapon zone" oleks lihtsalt veidi suuremaks teinud.

Lippude paigutamisel ning nendega seotud respawn punktide asukohtade valimisel oli kaks prioriteeti. Lipp pidi olema respawnist nähtaval ning respawn pidi olema rünnaku suunast eemal.

Toon näite. Kui Kollased oleks võtnud ära Charlie enne siniseid ning sealt rünnaku Alfale korraldanud, oleks linnaku flänkimine toimunud ikkagi sisuliselt kas läbi respawn punkti või selle lähedalt. Niiet olukord oli hapuvõitu niikuinii, aga valik oli vaja teha.

Tänan veelkord, et sa/te ei otsustanud A respawni tule alla võtta. See oleks küllaltki palju muresid tekitanud.

Offline Sv

  • Tavakasutaja
  • Posts: 302
    • View Profile
Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« Reply #21 on: May 07, 2014, 23:25:24 »
Millal neid korraldaja-tütarlapse poolt tehtud pilte näha saab?
147

Offline AIN

  • Tavakasutaja
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: 03.05.2014 Nursipalu "Terminaator 2" tagasiside
« Reply #22 on: May 11, 2014, 06:58:15 »