Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Bjorn

Pages: 1 ... 18 19 [20]
286
Airsoft uudised maailmast / Hakkotsu M40A3
« on: April 04, 2012, 12:18:50 »




Tootja koduleht: http://www.hakkotsu.com/apm.html
Hetkel müügil juba RedWolfis: http://www.redwolfairsoft.com/redwolf/airsoft/Sniper_Rifles_Hakkotsu_Hakkotsu_Hakkotsu_M40A3_Style_Black.htm

Specification   
Caliber: 6mm BB
Inner Barrel Size: 6.03 Stainless Steel Inner Barrel
Inner Barrel Length: 510mm Inner Barrel with special barrel treatment enforced
Special Machine to align the barrel and make it perfect straightness
Energy Source: Spring Action (Air Cocking)
Material: Zinc die casting, Aluminum, Poly fiber
Magazine Capacity: 45 Rounds
Guns Size: 1220mm(L) x 188mm(H)
Unique mold texturing on the lower frame and stock
Bipod and Scope is not Included ***
Available in DEB Color



Hakkotsu poolt tuleb välja uus airsoft sniperrelv.
Huvipakkuvad faktid selle juures: odav hind (200USD HK-s, ehk alla 300 EUR Eestis), M40 A3 kabaga, mis on paksust plastikust ning tõetruu tulirelva omale, Tokyo Marui L96 ettesöötmis mehhanism, mis lubab salvel asuda õiges asukohas, mitte ees laesääres peidetuna nagu hetkel VSR seerial. Ilmselt tuleb silinder ja päästik kas VSR või Type 96 seeria koopia. Ootame ja näeme...

287
Videod / Videod mujalt maailmast!
« on: April 03, 2012, 15:29:27 »
Rootslaste poolt üks paljudest headest videodest! Kasutaja "Appslapp" alt tasub vaadata ka teisi videosid airsofti kohta.

Väga kõva varustus ja hea kvaliteediga videod.

The Factory 20120316

288
Tehniline pool / Relva värvimine
« on: April 02, 2012, 23:02:24 »
Tee vajalikud ettevalmistused

Enne värvipurkide raputamist on palju teisi töid, millele tuleks tähelepanu pöörata, vastasel juhul tuleb värv kiiresti maha ning ilus tulemus kulub peale paari kasutuskorda maha.

Värvitavad pinnad tuleks ideaalis:
  • Puhastada (kõik värvitavad detailid)
  • Karestada (siledad plastikust kabad)
  • Katta kinni kohad, mida ei soovi värvida (optika klaasid, numbrid, toru ots jne)
Puhastama peab pinnad tehnilise piiritusega. Eesmärgiks on mitte ainult tolm ja mustus maha saada, vaid just higi, rasva, määrde, õli jms kihi eemaldamine. Selline kiht värvi all ei luba värvi molekulidel haakuda kaetava pinnaga ning värv tuleb vahest lausa tükkidena maha. Kui mõnda detaili on juba varem värvitud spray värvidega, tuleks nühkida niipalju värvi maha kui võimalik. Selleks kasutada riidest lappi ning tehnilist piiritust või lakibensiini.  Viimane võib ka tehases antud alusvävi maha võtta, tehniline piiritus on leebem, kuid puhastab pinnad suurepäraselt.

Plastikust ja metallist detailid peab vajadusel lisaks tavalisele puhastamisele ka peene liivapaberiga (250-600) karestama. Ideaalse tulemuse saavutamiseks peaks seda tegema kõigil detailidel ning alati. Eriti probleemseks on osutunud nt. Tanaka M700 AICS kabad, mille plastikust pind on sileda tekstuuriga ning värv peale paari puudust koheselt maha tuleb, seda isegi mitme värvikihi ning matt laki lisamise puhul.

Järgmiseks kata kinni kõik detailid ja kohad, mida EI soovi värvida. Sinna hulka kuuluvad tavaliselt optika või punatäpi klaasid, numbrid, suunad, relva kaitseriivi märgistused jne. Kasuta selleks maalri teipi ehk kollakas-valged paber teipi, mida leiad igast poest peaaegu.

Soovitusi:
Kui värvimiseks on vähe aega, siis tee kõik ettevalmistused varem ära. Need võivad üle 1h võtta vabalt!
Ära kasuta kilest teipi kinni katmiseks - see võib keset värvimist lahti tulla või vedel värv sattuda kergelt ääre alla
Värvima peaks vähemalt toatemperatuuri juures ja hea õhutusega ruumis

Alusvärv - camo - lakk
Iga värvimine peaks algama alusvärviga ehk krundiga. Kruntvärv tagab parema haakuvuse ning ühtlasema värvitulemuse. Vajalik on ta kindlasti juhul, kui värvid üle mõnda varasemat värvitööd. Sellisel puhul võib all olev camo jääda läbi paistma uue värvilahenduse alt.

Värvilahendusi on lõputult ning isegi kui üritad sarnast tulemust saavutada erinevate relvade peal, siis ikkagi avastad, et iga töö on erinev. Unikaalsus on tore. Unikaalse relva omamine on üks suurimaid põhjuseid miks enamik relvi ära värvitakse. Kohe teisel kohal on sulandumine keskkonda. Erinevaid värvilahendusi lahti seletada on keeruline. Soovitan lugeda all oleva näite läbi, kus piltidega seletatud rohkem. Ehk saad inspiratsiooni.

Lõpetama peaks kahe õhukese kihi matt lakiga. Lakil on mitu head omadust. Lakk annab tugevama lõpptulemuse, mis on kriimustustele ja tavakasutusele vastupidavam. Peale selle tekitab matt lakk kergelt kareda väliskihi, mida tavaline spray värv pole siiamaani veel minu nähes teinud. Lakitud kaba on mõnus kätevahel hoida ning seetõttu annab relv hea "tunnetuse" , mis omakorda võrdub parema täpsusega ja lisab kasutusmugavust.

Näide
Eelnevalt olid relva detailid puhastatud ning vajalikud kohad kinni kaetud kasutades maalri teipi. Relv (VSR G-Spec) ripub traadiga lae küljes. Selliselt saab kõiki külgesid ühtlaselt katta värviga. Kui relv asetada näiteks telliste peale seisma, siis üldiselt alumine pool relvast jääb väga õhukese värvikihi alla ning camo on raske teha. 2-3 õhukest kihti alusvärvi on piisav. Musta värvi kaba, toru ja kere ei tohi läbi paista värvi alt. Vajadusel lisa veel üks kiht alusvärvi kuni tulemus on ühtlane.






Järgmine samm peale alusvärvi peale kandmist on šablooni(de) asetamine relvale ning erinevate kihtide värvmine. Antud juhul kasutan šablooniks erinevaid taimi, mis annavad suurepärase tulemuse. Suvisel ajal võimaluse korral kasutada lehti, oksi ja taimeid, et tekitada head "lehe" imitatsiooni relvale. Paberist šabloone kasuta siis, kui muud pole saadaval või soov on näiteks digilaiku vms värvida. NB! Teipisin taimestiku aluse külge kinni, et see võimalikult lähedale jääks vastu relva kere. Vastasel juhul spray värv ei jäta taime kuju relvale, jääb ainult kergelt aimatav ähmane kujund.




Järgmiseks lakk peale.
Kasutatud värvid ja matt lakk antud värvitöö juures...


Tulemus






Soovitusi:
  • Värvi relv, optika, rõngad, klapid, harkjalg vms eraldi. Vastasel juhul detailide eemaldamisel või nihutamisel jääb alt originaalvärv (tavaliselt must) paistma.
  • Erinevate värvikihtide peale kandmisel võiks olla minimaalselt 15 minutit vahet, et eelnev kiht jõuaks ära kuivada. Ideaalis võiks see aeg olla paar tundi, kuid näiteks 7-9 erineva kihi peale kandmisel on sellisel juhul värvimiseks kuluv aeg mitu päeva juba. Mida pikem ajaline vahe kihtidel seda tugevam tulemus jääb.

289
Tehniline pool / Erinevate akude know-how
« on: April 02, 2012, 22:20:02 »
Teeme juttu veidi erinevatest airsoft akudest seisuga aprill 2012.

Hektel võib öelda, et nii NiCd kui NiMh akud on kaduv nähtus. Kellel need veel on - need kasutavad, aga uue aku ostmisel tasub kindlasti plaani võtta LiPo aku ja laadija ostmist.

Mis on erinevus Nixx(NiCd, NiMh) ja Lixx(LiPo, LiIon, LiFePo jne) akudel?
Põhierinevused seisnevad kaalus, mahutavuses ja võimsuses per ruumala.

Hetkel sobilikum Lixx aku on Liitium Polümeer - LiPo. Pikemat ingliskeelset juttu leiab siit: http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_polymer_battery
Kokkuvõte LiPo kohta - oluliselt kergema kaaluga ning sama ruumala kohta palju suurema mahutavuse ning võimsusega aku võrreldes NiMh või NiCd akudega.

LiPo akud tulevad 7.4V ja 11.1V pakkidena. St. vahepealset 8-9V pingega varianti ei ole. Sellest ei tasu lasta ennast heidutada. 7.4V kvaliteetne lipo aku on vähemalt sama hea kui vanakooli 8.4V või isegi 9.6V NiMh elementidega nikkel aku. Sealjuures 11.1V aku on juba väga võimas ning mõeldud aeglase mootoriga, kuid tugeva vedruga relva sisse.

Mida peaks vaatama lipo aku ostul? Primaarne on loomulikult kuju ja suurus, et ta sobiks sinu relva sisse. Tavaliselt on 1600mah (1.6A) 7,4v lipo sama suur, kui tavaline 8.4V NiMh mini aku, ehk siis peaks sobima kõikidesse samadesse relvadesse sisse.
Järgmisena tulevad põhinäitajad volt ja amper, millest esimene määrab pinge ja teine mahutavuse. Seoses LiPo tehnoloogia olulise arenguga on muutunud ka laskude arv per mah. Kui vanasti arvestati maksimaalsek 1 lask per 1 mah aku mahutavust, siis nüüd võib juba selle arvu korrutada kuni kahega, olenevalt relva sisust ja kasutusest. Ehk siis 7.4v 1600mah lipost saab tavaliselt üle 2000 lasu kätte.
Kolmas ja samuti väga tähtis näitaja on "C" ehk Discharge, mis on kõikidel kvaliteet lipo akudele peale märgitud. Tavaline C näitaja on 20 ringis, parematel pakkidel 25-40C. Mida kõrgem "C" näit, seda rohkem võimsust annab lipo aku välja. Just seda võimsust läheb vaja võimsate mootorite ja vedrudega tuunimisel ning külmade ilmadega mängimisel. Tavaliselt NiMh pakkidel "C" näitajat ei märgitud peale, kuid hinnanguliselt on see umbes 8C juures, parimatel tootjatel 10-12C. Ilmselgelt lipo tehnoloogiaga võrrelda ei saa.

Hinnad? Jättes kõrvale kõik hiina tootjat nii NiMh kui LiPo vallas ning võrrelda kvaliteet tootjate hindasid, siis lipo akud juba praegusel hetkel ülevatavad hinna eelist NiMh ees. Ainuke hinnamiinus on akulaadija ost. Tavaline odav ja manuaalse laadimisega NiMh laadija saab ca 10 euriga kätte. Lipo automaatne laadija läheb 20 euri kanti. Samas akude hinnad on juba päris erinevad. 1600mah 8.4v Intellecti NiMH aku maksab ca 30 eur, samas kui 1600mah 7.4v lipo maksab alla 25 eur.

Kasutusmugavus?
Lipo akud ei vaju tühjaks. St. peale mängu tuled koju, laed aku täis ning poole aasta pärast võtad aku ning ta on ikka veel 99% laetud. Korralikel lipo akudel väidetakse, et aastas on mahalaadimine paari % juures. Meie mõistes olematu.

Miinuseid ka on?
On küll. Lipo akud ei tohi täiesti tühjaks laadida/kasutada. Selleks kasutatakse erinevaid ohutusseadmeid nagu buzzer või monitor, mis taha ühendatuna annab märku heli ja valgussignaaliga, millal lipo aku tühjaks saab. Kui lipo aku täiesti tühjaks lasta, siis ei võta ta enam voolu sisse ning sisuliselt võid minema visata aku. Kiire taaslaadimise korral võib veel päästa, aga üldiselt on kahju juba tehtud.
Kes buzzeri ei taha kasutada, siis alternatiiviks on võtta piisavalt palju võimsam aku, kuid reaalselt ära kasutad. Sellisel juhul pole kartust, et tühjaks saab. Näiteks: normaalses seisus gearboxiga SP110 vedruga relv laseb tavaliselt ca 120m/s välja. Sellisest relvast eeldusel, et voolukadu süsteemis on väike (kaitse eemldatud, korralikud pistikud joodetud, mootor joodetud mitte klemmidega jne) võib oodata vähemalt 1 lask per mah iga ilmaga. Seega, kui kasutada 2200mah akut, ei tohiks 2000 lasku probleemiks olla. Siit tulenevalt - võta 2000bb kuulikott kaasa ning võid ohutult lasta koti tühjaks. (NB! Olenevalt mängija päästiku kontrollist võib tulla palju tühilaskusid, kui salv saab tühjaks, neid tuleb samuti arvesse võtta ;) )


Tulevik? Hetkel teevad trendi uue tehnoloogia LiPo akud (nanotech) ning veidi teistsugused LiFePo elemendid, mis veel airsoftis pole populaarseks muutunud.


Kokkuvõte laiskadele, kes ei viitsinud lugeda: kui vaja uut akut, osta LiPo aku. Hetkel on LiPo tehnoloogial põhinevad akud odavamad ja kordades efektiivsemad, kui NiMh või NiCd akud.


Küsimused teemasse, vastan kui oskan.

290
Pildid / Cool pics teema
« on: April 02, 2012, 21:30:07 »
Võiks ühte teemasse koguda kokku erinevaid ägedaid pilte - nii airsoftist kui üldisest militaarvaldkonnast.

Teen otsa lahti:

291
Videod / VSR-10 snaiperrelvaga 50m ja 70m testid
« on: April 01, 2012, 20:16:23 »

293
Videod / Madbull XM108 600psi testing @ 30 meters
« on: April 01, 2012, 20:14:22 »
Madbull CO2 40mm granaadi testimine 30 meetri pealt. Surve 600psi (laetud reguleeritava Co2 laadijaga)

Madbull XM108 600psi testing @ 30 meters

294
Videod / Systema PTW Challenge Kit
« on: April 01, 2012, 20:12:45 »
Systema M165 PTW Challenge kit kokkupanekust kiire video...
Systema PTW M165 Challenge Kit Assembly

295
Videod / Black Hawk Down mängud
« on: April 01, 2012, 20:08:05 »

Pages: 1 ... 18 19 [20]