AirsoftFoorum.ee

Muud foorumid => Arhiiv => Topic started by: Bjorn on May 02, 2013, 08:59:35

Title: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Bjorn on May 02, 2013, 08:59:35
Sai siis ka minu jaoks esimest korda Valgas madistamas käidud. Lisan kiire tagasiside, loodan et ka teised kommenteerivad.

1) Ala oli väga väga hea. Arvestades, et hooned ei olnud just vapustavad, siis maastik oli üle prahi kõva. Maastiku poolest ilmselt parim ala, kus ma Eestis mänginud olen. Palju andis juurde ala hetke seisukord - palgivirnad, liivahunnikud jms.

2) Mängu korraldus andis esialgu tugevalt soovida. Kogu punt, k.a. 3 autotäit Tallinnast oli 10:45 varustusega ja laetud relvadega valmis alustama, mis on üpriski hämmastav, sest korraldaja oli öelnud, et mäng algab 11:00. Korraldaja alustas mängu briifinguga pärast tungivat meeldetuletust alles 11:25 paiku. Pärast seda liikusime lõunasse oma surnualale (mis oli mõttetu jalutamine, miks ei võinud meie osapool kohe koguneda sinna koos autodega?) kus passisime veel lisaks pool tundi tühja. Alustada saime pärast 12:00-i. Esimene lahing oli ca 12:30 paiku. Korraldajatel on siinkohal küll kõvasti mõtteainet. Tuleb koostada paberi peale briifing põhipunktidega. Ära tuleb rääkida osapooled, reeglid, suremisalad, meedikute süsteem, osapoole eristamine, sidepidamine, erireeglid, kella-ajad või mängu kulg, tuleb jagada korraldaja kontakti jne. Palju oli tegemata jäetud. Ning mis põhiline - enda püstitatud ajakavas tuleb püsida!!!

3) Kui lõpuks mänguga käima saime, siis hakkas juba vaikselt looma. Tugevalt häiris esimese ülesande puhul surnuala kaugus. Esimene ülesanne oli ala täiesti põhjas, surnuala täiesti lõunas. Omavaheline kaugus ca 1km? Kuna rohkem infot järgmiste ülesannete kohta ei olnud meil, siis ei julgenud kohe meedikut palju kasutada, vaid otsustasime jalutamise kasuks. Mina oleks teinud surnualasid kaks. Esimene sealsamas kus oli sellel mängul surnuala, kus oli 0-ooteajaga ellu ärkamine. Teise oleks teinud kuhugi autode juurde, metsa sisse, mis oleks 15-20 minutit ellu ärkamisega olnud. See siis Vastupanuliikumise vaatevinklist.

4) Mängu teine pool läks päris heaks ning ainuke asi mida välja tahan tuua kriitikana oli ehk veidi tugev terminaatorite kasutamine. "Koodi ja võtmega" ülesanne ehk siis kasti leidmine majast oli ikka väga karm, kui kolm terminaatorit ümber selle tiirlevad. Nende "kinni kiilumise" aeg tundus ka väga erinev, ehk raske oli taktikat üles seada. Samas pärast ca 1h väga tihedat lahingut sai maja võetud ning edasi läks juba libedamalt. Kuna terminaatoreid oli päris mitu alal ringi liikumas ning nad liikusid realistlikult aeglaselt ning jäigalt, siis teen ettepaneku korraldajale et järgmisel sarnasel üritusel teha lisaülesandeks näiteks korraldaja poolsete lõhkepakettide leidmine "x" punktist, millega on võimalik paar termikat vähemaks hävitada ja seda jäädavalt teha! Siis on mängijatel vaja taktikaline valik teha: kas a) nad lähevad spetsiaalset lõhkeainet otsima, et hävitada jäädavalt mõni termikas või b) nad üritavad kõikide termikatega tegeleda samaaegselt ning leida võti, kast ja saata koodid.
Siinkohal +1 härrastele kes viitsisid TERVE ürituse käia termikatena ringi.

5) Tuletan kõigile mängijatele meelde kahte punkti: pimesi laskmine ning hoonetes valangud. Mõlemat oli palju kuulda/näha. Ise sattusin korduvalt kokku just viimasega. Adrenaliin teeb oma töö ning see lihtsalt ununeb, vahest võibolla pahatahtlikult. Samas kui treppidest üles tulles tuleb ca 2m pealt tihe valang üle pea, siis see meeldiv tunne ei ole. Võtame variandi, kus see valang tabab mängija nägu, mis on ainult prillidega kaetud. Vaatepilt ei ole ilmselt ilus. Pärast kahetseda on päris hapu. Ehk siis kontrollige ennast ning ka oma kaasvõitlejaid. Tunnistamisega minu toru poolt sel mängul probleeme ei olnud. Võrreldes paar päeva ennem käidud Aegviidu hooaja avamisega olu lust ja rõõm.

Igaljuhul tänan mängu eest.
Mängu potentsiaal oli 8-9 punkti kümnest.
Tänud korraldajapoolsele bläkkile ei tahaks üle 5 punkti anda.
Tänud mängu teisele poolele ning mängijate enda tegevusele peab tubli 7/10 andma lõpptulemuseks.
Kui teaks, et järgmine aasta samasugust jama alguses ei ole, siis oleks 100% uuesti tulija.

P.S. GoPro peale sai väga massiivselt palju head kraami. On oodata pikka ja sisutihedat videot peagi!
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: aa on May 02, 2013, 09:30:21
5) Tuletan kõigile mängijatele meelde kahte punkti: pimesi laskmine ning hoonetes valangud. Mõlemat oli palju kuulda/näha. Ise sattusin korduvalt kokku just viimasega.
Reeglid lubasid hoonetes valanguga lasta, kui relv lasi alla 100m/s. 

Üldiselt nõustun eeskõnelejaga, aga mind kõige rohkem häiris paljude inimeste lõtv suhtumine silmade ohutusse. Siis kui autode juures relvi testiti, siis polnud pooltel meestel prille ees ning üsna palju kuule põrkasid puudelt tagasi. Inimesed ei saa vist aru, mida võib silma kaotamine kaasa tuua nii endale kui ka airsoftile kui spordile.

Väike fantaasialend, kui keegi peaks silma kaotama:
Kiirabisse minek -> Kiirabi annab teada poli tseile -> politsei uurib ja varsti saab ajakirjandus teada -> Pealkiri ajalehes: Airsoft relvad on ohtlikud -> keegi aktivist leiab, et peaks midagi ette võtma nende airsoft relvadega -> keegi poliitik hakkab aktivist jutu peale midagi tegema -> Airsoftile pannakse mingid piirangud peale (üritustel tohutud ja piiratud ohualad, valve jne ning airsoftiga tegelemine saab olema tõsiselt keeruline)
Aga põhiline põhjus, miks prille kanda võiks ikkagi olla see, et ühe silmaga on tõenäoliselt väga sitt elada.

PS, selle foorumi roppuste filter tsenseerib sõna poli tsei (selle asemel tekib sõna poliimei)
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Bjorn on May 02, 2013, 09:54:21
Politsei enam ei filtreeri. Küsimus oli politsei keskel asuvas sõnas, mida tsenseeriti. Nüüd võtab tervet sõna arvesse. Hea tähelepanek.

Üksiklaskude kohta - lugesin nüüd väga täpselt uuesti, mis oli teemas kirjas. Kahjuks tuleb tõdeda et taaskord on väike bläkk korraldajate kapsaaeda. Nimelt on mängu teemas kirjas, et:

Quote
Üldised reeglid


Lihtsuse huvides järgiks tavalisi eesti mängudel kasutatavaid reegleid, mõningate muudatustega (reeglid võetud airsoftfoorum.ee lehelt)


Automaat kuni 120m/s piiranguteta.


Kuulipilduja või poolautomaat snaiper kuni 150m/s, piirang ca 15m minimum distants ja backup relv kohustuslik.


Üksiklasuline poltlukk snaiperrelv 150-175 m/s, piirang ca 20-25m minimum distants ja backup relv kohustuslik.


Lubatud on +-5m/s kõikumine. Kõik kiiruse mõõtmised toimuvad 0.2g kuuliga.


Majades kehtib üksiklasu piirang kõigile relvadele, mille väljalaskekiirus on üle 120 m/s.


Suits-granaat lubatud, kui järgitakse tuleohtu.


Granaatide kasutamine on hetkel veel lahtine, kui varasemalt ei selgu, siis otsustatakse kohapeal.


Pihtasaamisel tuleb karjuda kõva häälega "Pihtas!" või "Surnud!" ning anda märku tõstes üles käe või relva toruga taeva poole. Lisaks on soovituslik kasutada punast või ereda värvilist kollast rätti, millega fikseerida surnud mängijad. Kui ei ole teistmoodi sätestatud, siis loevad kõik tabamused olenemata piirkonnast, k.a. varustuse pihta. Rikošett ei loe.

Seal on juba vastuolu. Eraldi ei tooda välja üksiklasu piirangut majades sees. SAMAS on viidatud, et reeglid pärinevad üldiselt vastuvõetud alustel airsoftfoorumis kirjas olevatest.
Siin on foorumis kirjas olevad reeglid:

Quote
Enamikel Eesti mängudel on üldised, lihtsad ja lühidalt kirjeldatud reeglid:

Automaat kuni 120m/s piiranguteta.
Kuulipilduja või poolautomaat snaiper kuni 120-150m/s, piirang ca 15m minimum distants ja backup relv kohustuslik.
Üksiklasuline poltlukk snaiperrelv 150-175(või 185) m/s, piirang ca 20-25m minimum distants ja backup relv kohustuslik.

Lubatud on +-5m/s kõikumine. Kõik kiiruse mõõtmised toimuvad 0.2g kuuliga.

Majades sees kehtib tihtipeale üksiklasu piirang ning soovitav püstoli kasutuse piirang. Majast välja võib lasta piiranguteta, kui on tagatud miinimum distants.

Suits-granaat lubatud, kui järgitakse tuleohtu. Granaat tapab 5m raadiuses või terve väikese ruumi (vältimaks situatsiooni, kus mees ütleb, et ta oli posti taga ning ei saanud surma, kui granaat tuppa lendas).

Pihta saamisel tuleb karjuda kõva häälega "Pihtas!" või "Surnud!" ning anda märku tõstes üles käe või relva toruga taeva poole. Lisaks on soovituslik kasutada punast või ereda värvilist kollast rätti, millega fikseerida surnud mängijad. Kui ei ole teistmoodi sätestatud, siis loevad kõik tabamused olenemata piirkonnast, k.a. varustuse pihta. Rikošett ei loe.


Enamik inimesi kes on pidevalt nende reeglite järgi mänginud (majas sees ohutuse mõttes üksiklasud) loevad ürituse reegleid kuni esimese lause lõpuni, kus on kirjas, et kehtivad airsoftfoorumis kirja pandud reeglit. See, et üks lause on vahepeal välja jäetud, ei pane reaalsuses enamik tähele.

Mina, kui vahest harva ka mängukorraldaja, panen ALATI selle punkti kohapeal briifi sisse. Ohutus ja piirangud PEAB olema üle räägitud kõigile kes on kohapeal ja nii, et nad aru ka saavad ning tekib ühine mõistmine.

Veel kaks punkti tagasisidesse.

1) Sain pihta eelviimasel ülesandel. Võtsin punase surnuräti, panin kiivripeale rippuma ning jalutasin majast välja. Möödudes oma osapoolel mängivatest võitlejatest sain kommentaariks, et miks ma vastaste punast sümboolikat kannan. Tuleb välja, et osad mängijad ei ole isegi mitte kuulnud punase räti kasutamisest. Korraldajad - mis toimub? Muuseas räägitud oli, et vastane kannab punavalget ohutuslinti ümber käe - see on sümboolika. Nõme lugu on see, et TÄPSELT selle sama lindiga oli terve ala piiratud. Metsavahel oli väga nõme liikuvat meest tuvastada, kes samade lintide vahel jooksis ringi, milleta ta võis tähistatud olla.

2) Granaadid hoonetes oleks võinud olla võimaldatud ning tapva raadiusega. Seda enam, et üksiklasu-valangu teema hoonetes oli kahtlane. Kui lubatakse valanguid hoonetes ning kaitsjad on lubatud teisele korrusele, siis peavad olema granaadid kasvõi minimaalsel moel lubatud. Ei oska öelda kui paljud on treppe võtmas käinud, kuid kujutage ette, et 1.5m laial trepil on vaja üles liikuda samal ajal kui üleval tulevad 3-4 torust korraga valangud alla ning relvadel on hicapid all? Kui reaalne on üles jõuda? Kui paljud mehed pärast seda plaastrit lähevad otsima, paremal juhul. Halvemal minnakse hambaid kokku korjama.

P.S. Kust see 100m/s jutt tuli?
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: AndrusK on May 02, 2013, 10:53:17
Hei,

mis puutub üksiklaskudesse, siis osad mängivad vaikimisi vene reeglite järgi, mis lubavad valanguid siseruumides 120m/s relvadest. Seetõttu tasub alati konkreetse mängu reeglid läbi lugeda.

Ürituse kohta üldiselt:

1. poolteist tundi ootamist on ikka liiast. Selle aja oleks võinud paremini kasutada imo.

2. Kuuldavasti on terminaatorite kasutamine iga-aastane praktika ja kõik teavad kes nad on ja kuidas nendega käituda. Seetõttu vist briifingul ka seda teemat ei puudutatud, millest oli kahju. Oleks laskemoona kulu väiksem olnud ja võib-olla oleks ka ühe korra vähem surma saanud.

3. Autod võiks tõepoolest parkida surnuaia vahetusse lähedusse. Arvestades, et erinevad osapooled võivad tahta ka keset mängu oma autode juures käia, nagu see ka juhtus, siis võib ka osapoolte parkimine eraldi olla. Konkreetne mäng see väga ei seganud, kuna tee surnuaeda viis niikuinii autodest mööda. Samas aga see tee oli suht pikk, ma usun et osad oleks elelistanud mitut surnuaeda ja teatud ooteaega seal.

4. Ma lasin maha ka mõned oma osapoole võitlejad. Hea oleks, kui mõlemal osapoolel oleks lindid või siis raadios oleks pidev koordineerimine et kes kus on. Kui mingi maja juures on vaenlane kes sind laseb, ja siis paar minutit hiljem sealsamas põõsastes miski tume kogu, siis on kerge eksida. Aeg-ajalt oli paanikat ka, et meid jälitatakse, kusjuures jälitajateks olid meie omad värskelt elluärganud.

5. Meedikute teema vajaks ka lihvimist. Mängu hilisemas faasis sattusin ootamatult vastasele ja lasin neist vähemalt ühe maha. Aga, siis nad lihtsalt seisid seal ja ma ei saanud aru, et kas nad on surnud ja mitu neist on surnud või mis üldse tomub. Kui läksin uurima, siis sain ise nende peidusolnud kaasvõitlejalt kuuli. Sain teada, et nad olid haavatud ja ootasid meedikut, aga ikkagi punane rätt võiks väljas olla kui oled pihta saanud.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Bjorn on May 02, 2013, 11:11:34
Hei,

mis puutub üksiklaskudesse, siis osad mängivad vaikimisi vene reeglite järgi, mis lubavad valanguid siseruumides 120m/s relvadest. Seetõttu tasub alati konkreetse mängu reeglid läbi lugeda.



Lugemisest ainult ei piisa tavaliselt. Eriti veel juhul kui reeglites on muudatused või nüansid. Viimane sõna peaks ikkagi olema kohapeal, kus korraldaja teeb kõik ja kõigile selgeks. See selleks. Arusaamatuks jääb see, kuidas osad mängivad vaikimisi vene reeglite järgi, kui mängu teemas oli konkreetselt kirjas, et:
Quote
Üldised reeglid


Lihtsuse huvides järgiks tavalisi eesti mängudel kasutatavaid reegleid, mõningate muudatustega (reeglid võetud airsoftfoorum.ee lehelt)
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: AndrusK on May 02, 2013, 11:16:59
ma kirjutasin "vaikimisi". Mis tähendab, et kui konkreetse mängu reeglites pole kirjas, et majades valanguid on keelatud, siis vaikimisi on nad lubatud. Misiganes siis nende konkreetsete reeglite puhul aluseks võeti, loeb see mis kirjas on. Ja kirjas oli, et 120m/s automaat piiranguteta.

Aga ok, arusaamatuse allikas see oli. Kirjutati, et kasutati "tavalisi eesti mängudel kasutatavaid reegleid, mõningate muudatustega", aga oleks võib-olla olnud hea välja kirjutada, mida täpselt muudeti. Mulle tundub, et muudeti muu hulgas toda majades üksiklasu piirangut, kuna see jäeti alusmaterjalist üle toomata, aga see pole vist üheselt selge.

EDIT: tegelikult ikkagi oli üheselt selge. Reeglites oli ju kirjas:

Majades kehtib üksiklasu piirang kõigile relvadele, mille väljalaskekiirus on üle 120 m/s.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Paganarh on May 02, 2013, 12:04:41
Üldiselt oli tegu kordaläinud üritusega, ei kahetse grammigi, et kohapeal sai käidud.

Negatiivsed osad mis mind eriti häirisid (juba välja toodud aga tahan rõhutada):
- Mängu alguse venimine (Tartu oli 9'ks kohal nagu paluti, meie autotäiel oli 15-20min jooksul varustus seljas ja siis me passisime kogu selle ülejäänud aja). See osa vajab teil kindlasti lihvi veel natuke- pole enam harjunud juba aastaid, et mängud nii hiljaks võivad jääda : )
- Turvalisuse eiramine kogunemiskohas. Lärtsutati relvi, prille peas ei olnud. Ei jõudnud kõigiga mögisema hakatagi, paistis ikka väga levinud suhtumine olema. Harjunud vist natuke jälle meie teiskeelsete mängudega, kus prillide puudumine võib viia suisa mängukeeluni. Heameelega näeks sellist taset ka "eestikeelsetel" mängudel.
- Briifi puudumine termikate osas. Kuna ei teadnud, et neile mingi erireegel tekib, ei osanud seda briifil küsida kah. Esimesse termikasse valasin pool hicappi sisse, ning ei saanud aru miks ta ei kuku, kuni sain tema käest valangu näkku. thnx : )
- Osapooli ei tohi markeerida "outgame" lindiga ning surnu võtab ikka punase räti-lindi välja. Mitte mingeid erandeid, see on rahvusvaheline airsoftimängu A ja O.
- Esimese ülesande surnuaed liig kaugel. Kuna mingil põhjusel oli väga vähestel mängijatel raadioside, siis muutus kogu kontakti olemus pärast esimesi plastikuvahetusi triivimiseks surnuaia ja sihtmärgi vahel. Positiivsest küljest jällegi sai raudpolt pekki vähemaks freesitud!
- Kaardil ei olnud mänguala piiritletud- olime seal põhjas teiselpool aeda ning vastasmeeskonnalt tuli kurjustav "seal ei tohi olla". Meil sellist infot lihtsalt polnud. See ala oli organisaatori poolt väljaprinditud kaardil sees, kaardil ei olnud märgitud et see on piir. Võimalik, et see jällegi teie eelmiste mängude kokkulepe juba, kuid tuleb üle rääkida, väga palju oli vist see mäng "võõraid" kohal : )

Rohkem ei mögise, nüüd põhiline, positiiv:
- Asukoht 5+ ja ilm oli eepiline
- Terminaatorid olid viimasepeal. Neid hõõguvaid silmi metsas näha enda poole liikumas oli meeldivalt kõhe! : D Kõvad kutid, et selles riietuses ringi käisite. Samas arvestades mitu tonni plastikut te enda pihta saite, polnud vist ka valikut.
- Kaasmängijad olid toredad, nii oma- kui vastaspoolel.
- Stsenaarium oli konstrueeritud väga huvitav ja mitmekesine, lihtsalt kahju, et esimene faas venis.
- Kudos "Koonerile" ja tema saatjatele, istusitegi kogu selle aja mis teid vabastama pidi, paigal?

Üliselt, nagu juba ütlesin, oli üritus kordaläinud. Korraldajatel vast midagi kõrvataha panna ning ärge kartke küsida ikka vähemalt natukenegi piletitasu oma mängu eest- näha oli, et raha oli teil kulutatud küll ja küll.
teinekordki!
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Bjorn on May 02, 2013, 12:14:56


Üliselt, nagu juba ütlesin, oli üritus kordaläinud. Korraldajatel vast midagi kõrvataha panna ning ärge kartke küsida ikka vähemalt natukenegi piletitasu oma mängu eest- näha oli, et raha oli teil kulutatud küll ja küll.
teinekordki!

Vot sellele panen küll +1. Just selle kohapealt, et näha oli reaalseid kulutusi puhtalt hea õhkkonda tekitamise nimelt, mitte mõttetu bling bling panustamise peale. Täiesti hea meelega oleks ca 2 eur/nägu võinud korraldajatele jätta, ilma küsimusi esitamata. Tasuta üritused on toredada senikaua kui neid suudetakse sedasi pakkuda omad ajast, tahtest ja rahast. Paratamatult ühel hetkel peab vähemalt korraldaja ennast nulli teenima, muidu pikka pidu ei ole.

Emotsioon ürituse teiselt poolelt oli igaljuhul hea ning meeldejääv.

Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: mets on May 02, 2013, 12:23:58
Igal juhul eelkõnelejatega nõus ja üritusega rahul.
Territoorium suurepärane ja seal annaks ka suuremale seltskonnale midagi põnevat korraldada (ideeks Tallinna rahvale)
Kohtumiseni
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: s3ri0us on May 02, 2013, 13:03:08
Ma jäin mänguga väga rahule, päris mõnus oli üle pika aja mängida (viimati 3 aastat tagasi).
Terminaatorid nägid ka head välja ja liikusid reaalselt.

Vastupanu respawn oleks võinud lähemal olla, granaadid oleks võinud ka tappa (Ma ei hakkanud enda omi raiskamagi, sest mingit kasu nagunii nendest ei oleks) ja mäng oleks võinud ka õigel ajal käima minna, muu oli kõik minu arvates 5+.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Light on May 02, 2013, 14:13:32
Natuke tagasisidet ka ''termika'' poolt.
Mäng oli fun, esimese kontakti ajal oli vinge kuulata vastaste karjeid, ''KUIDAS NEID TAPPA?'' ''TULISTAGE VALGEID LAIKE KÕHU PEAL!'' jne..
Arvasin ise termikana olles, et olen suht võitmatu ja võin vabalt lähedale ronida....aga siiski lasti pidevalt silmad kustu ja jälle 3minutit seismist...
Negatiivne. Meeletult palju surematuid oli... võibolla tõesti oli asi selles, et mu pumppüss jäi lihtsalt liiga lahjaks ja vastane ei tundud lasku...
Aga no kuulge...5m pealt kõik 3 kuuli selga lasta...ja tüüp jookseb edasi...seda ma ei usu, et ta ei tundud.
Surnuks karjumine...
Oli inimesi kes mõistsid seda, ja said aru, et ma ei hakka paari meetri pealt neid laskma ja tõstsid käe üles. Teisalt oli üks olukord kus olin vaenlasele maksimum 5m peal...ja ütlesin, et sa oled surnud... Vastu sain aga sõimu osaliseks, et mismõttes ma olen surnud, sa pole mind lasknudki ju... nagu wtf?...
SUUUUUR MIINUS! Kuradima kuum oli nahk mantlis ja talve tunkedes!! :D (see polnud muidugi tingitud inimestest ega muust jamast)..

Positiivne.

Enamus rahvast elas korralikult mängu sisse ja üritas igat pidi missioone täita.
Rahva kogus, üle pika aja jälle valgamaal niipalju softihuvilisi.
Ala kus mängisime...eelpool mainitud lagendikkudel oksahunnikud, liivavallid, palgivirnad jne..

Pmst positiivset oli palju..ei viitsi hakata kõike üksikasjalikult välja tooma..


Kindlasti üritame järgmine kord paremini mängu korraldada...plaanis on veel samalaadseid üritusi...
Ootame ka kõvasti tagasisidet, nii negatiivset kui positiivset, tänu sellele on võimalik järgnevaid üritusi paremini ja effektiivsemalt korraldada.

Tänud kohaletulnutele...
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: aa on May 02, 2013, 17:54:33
P.S. Kust see 100m/s jutt tuli?
Jagatud reeglite lehel oli tekst "majades kehtib üksiklasu piirang kõigile relvadele, mille väljalaskekiirus on üle 100 m/s
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Bjorn on May 02, 2013, 18:03:40
No meie pundini sellist lehte igal juhul ei jõudnud. Taaskord kivi kellegi kapsaaeda.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: AndrusK on May 02, 2013, 18:09:48
See 100 oli imelik jah, sest mänguthreadi esimeses postituses siin http://airsoftfoorum.ee/foorumest/index.php?topic=341.0 (http://airsoftfoorum.ee/foorumest/index.php?topic=341.0) on kirjas, et .....


Majades kehtib üksiklasu piirang kõigile relvadele, mille väljalaskekiirus on üle 120 m/s.

Confusion granted, ja paljudel neid alla-100 relvi ikka on.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: vass on May 02, 2013, 19:09:19
Esiteks tänan kohaletulnuid ning vabandan mõningate bläkkide eest. Konstruktiivne kriitika mis siia foorumisse vaid mõningate postituste jooksul kogunenud on, on hindamatu ja seda mitte puhtviisakusest. Ma usun, et õppeprotsess on kahepoolne, niisiis viskan paar tera ka omalt poolt.

1. Balansi leidmine dirigeeritud mängu ja isemängiva mängu vahel on raske. Idee poolest ei tahaks ise korraldada ega osaleda mängul, kus ülesanne tuleb skriptist. Kuid reeglite, ülesannete ning nende "serveerimise" võimalikult effektiivseks tegemine on nii suure mängijaskonnaga ürituste puhul siin (Valgas) kindlasti üks kohti mida on vaja ning on keeruline arendada.

2. Informatsiooni jagamine kuni viimase meheni välja, 1-2 inimest per terve mängijaskond ei toimi.

3. Tuleb külastada rohkem väliseid suuremaid mänge.

Igatahes, vaielda ei ole siit suurt midagi, niisiis kommenteerin põgusalt seda mis vastust vajaks.


1) Ala oli väga väga hea. Arvestades, et hooned ei olnud just vapustavad, siis maastik oli üle prahi kõva. Maastiku poolest ilmselt parim ala, kus ma Eestis mänginud olen. Palju andis juurde ala hetke seisukord - palgivirnad, liivahunnikud jms.

Ala hoonestik kaob 1-1.5 aasta jooksul, ei oska veel täpselt öelda miks.
Quote
2) Mängu korraldus andis esialgu tugevalt soovida. Kogu punt, k.a. 3 autotäit Tallinnast oli 10:45 varustusega ja laetud relvadega valmis alustama, mis on üpriski hämmastav, sest korraldaja oli öelnud, et mäng algab 11:00. Korraldaja alustas mängu briifinguga pärast tungivat meeldetuletust alles 11:25 paiku. Pärast seda liikusime lõunasse oma surnualale (mis oli mõttetu jalutamine, miks ei võinud meie osapool kohe koguneda sinna koos autodega?) kus passisime veel lisaks pool tundi tühja. Alustada saime pärast 12:00-i. Esimene lahing oli ca 12:30 paiku. Korraldajatel on siinkohal küll kõvasti mõtteainet. Tuleb koostada paberi peale briifing põhipunktidega. Ära tuleb rääkida osapooled, reeglid, suremisalad, meedikute süsteem, osapoole eristamine, sidepidamine, erireeglid, kella-ajad või mängu kulg, tuleb jagada korraldaja kontakti jne. Palju oli tegemata jäetud. Ning mis põhiline - enda püstitatud ajakavas tuleb püsida!!!

Loetud, talletatud.

Poolte koosseisu määramine oligi planeeritud kohapealseks tegevuseks. Aeg mil enamus osalejaist end ka foorumis reaalselt registreerib, on möödas.

Paganarh
Quote
- Turvalisuse eiramine kogunemiskohas. Lärtsutati relvi, prille peas ei olnud. Ei jõudnud kõigiga mögisema hakatagi, paistis ikka väga levinud suhtumine olema. Harjunud vist natuke jälle meie teiskeelsete mängudega, kus prillide puudumine võib viia suisa mängukeeluni. Heameelega näeks sellist taset ka "eestikeelsetel" mängudel.

Noted. Üritusel oli kohal palju rahvast kel softiga kogemus minimaalne, OT läbiviimine on ilmselt miski mis 20+ mängude puhul muutub kohustuslikuks.
Quote
- Briifi puudumine termikate osas. Kuna ei teadnud, et neile mingi erireegel tekib, ei osanud seda briifil küsida kah. Esimesse termikasse valasin pool hicappi sisse, ning ei saanud aru miks ta ei kuku, kuni sain tema käest valangu näkku. thnx : )

Segadus sellega oli tahtlikult tekitatud. Ideeks oli kasutada seda vana head "hurraa, seal on vaid üks" suhtumist mängijate endi vastu, et nad siis tagasi ülesande juurde juhtida.

Nende teine "roll" oli mängu tempo dikteerimine.

Mis puudutab nende "restardi"-faasi aega, siis tuletaksin meelde, et softis on 3 minutit väga suhtelise pikkusega.

Quote
- Esimese ülesande surnuaed liig kaugel. Kuna mingil põhjusel oli väga vähestel mängijatel raadioside, siis muutus kogu kontakti olemus pärast esimesi plastikuvahetusi triivimiseks surnuaia ja sihtmärgi vahel. Positiivsest küljest jällegi sai raudpolt pekki vähemaks freesitud!

Ülalmainitud nõuanne selle punkti pealt leiab kasutust järgmistes mängudes.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: zaG on May 02, 2013, 21:26:57
Positiivne on juba ülal kõik mainitud, ning üldjoontes sai rahule jääda (idee iseenesest oli super ja ettevalmistused olid korralikud just terminaatorite osas). Lisaks siia juurde selle, et erinevate faaside lõppemised oleks võinud mingi konkreetse signaaliga olla (Korralik ja tugev vile) 2 faasilt 3 faasi minnes jäi nii mõnigi vend maha mõlemalt poolt sh meie oma pooljaoga.

Veidi tõrva ka, ehk siis mis oli negatiivne.
1) Ala piiridest ei peetud absoluutselt kinni, oli öeldud, et plank ja okastraat aed on piir kuid miskipärast enamik surmasi tuli läbi tüüpide, kes jalutasid rahulikult 20 m või rohkem aiast väljaspool. Autode juures olles flankis mingi vend üldse valga viljandi mnt äärt mööda, ehk siis umbes 100m väljaspoolt mänguala.
2) Kui tõstetakse käsi ja karjutakse pihtas siis võiks üldiselt laskmise lõpetada. Miskipärast otsustas pooljao suurune üksus mind 20 meetri pealt 40 sek edasi lasta, kuigi ma karjusin neile nii kõvasti, et seda oli ilmselt valga linna kuulda. Kurat, kui ma suudan isegi päris laskmiste puhul läbi kõrvatroppide käsklusi kuulata, mis ei ole pooltki nii kõva, kui minu karjumine tol hetkel siis on teil kuulmisega ikka väga halvasti ja peaks arstliku kontrolli peale mõtlema. Ei ole tore 1000 kuuli kerre saada 20 meetri pealt.
3) Viimases etapis hiilisin 3 tüübile meetri kaugusele selja taha ja üritades nende keha valust säästa, ütlesin lihtsalt: "Lask, lask, lask, te olete surnud". 1 nendest astus mängust välja aga 2 tk ütlesid, et ei ole midagi surnud ja jalutasid rahumeeli majja sisse lahinguid pidama. Tundub, et tahetakse ikka sadomasot harrastada.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: RomeoEcho on May 02, 2013, 21:49:18
2. Kuuldavasti on terminaatorite kasutamine iga-aastane praktika ja kõik teavad kes nad on ja kuidas nendega käituda. Seetõttu vist briifingul ka seda teemat ei puudutatud, millest oli kahju. Oleks laskemoona kulu väiksem olnud ja võib-olla oleks ka ühe korra vähem surma saanud.
Terminaatoreid ei ole mina veel oma elu ajal näinud, kuigi olen käinud kolmel eelnevate aastate üritusel, suhteliselt uus teema. Esimest korda, kui nägin, oli küll selline tunne, et mis kurat nüüd see on. Mingit eelinfot, et kuidas seda välja lülitada, meie osapooleni igatahes ei jõudnud. Samas, väga lahe idee, ainult tibake kergemini hävitatavad võiksid olla.

Olin üks, kes sai trepi peal valangut, muuhulgas ka näkku. Meeldiv ei olnud, kuigi tuleb tunnistada, et tegu oli võrdlemisi nõrga relvaga, oleks võinud oluliselt hullemini minna. Õnneks reageeriti väiksele sõimule ja rohkem seal majas minu suunas sarituld ei tulnud. Küll aga üks oma mees kasutas hiljem samas hoones valangut ja sai ka temaga sel teemal kurjustatud.

Vastupanu osapoolest - mängu viimane ülesanne, võtta ära hoone nr. 3. Terve meeskond on koos, aega salvede laadimiseks ja muuks kulunud piisavalt, aga osapoole juhi märguande peale liikuma hakkamiseks reageeris ainult 3 võitlejat. Sai ka nendega maja uksest sisse võideldud, aga ikkagi - mis toimub?!
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Paganarh on May 02, 2013, 22:35:11
1) Ala piiridest ei peetud absoluutselt kinni, oli öeldud, et plank ja okastraat aed on piir kuid miskipärast enamik surmasi tuli läbi tüüpide, kes jalutasid rahulikult 20 m või rohkem aiast väljaspool. Autode juures olles flankis mingi vend üldse valga viljandi mnt äärt mööda, ehk siis umbes 100m väljaspoolt mänguala.

Kus või millal seda muidu öeldi? Meile anti ainult kaart kätte, piirid pidi ise välja mõtlema : ) Ehk siis keskteest paremale ei tohtinud minna, seal ohutsoon ning maanteele ka muidugi mitte, oligi kogu piir. Kaart mis korraldajalt tuli, võimaldas veel päris pikalt võtta nii ülevalt kui alt.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Mardo Liiv on May 02, 2013, 22:42:41
Kõikidelt väga konstruktiivne tagasiside. Meeldiv ja arendav lugeda ning saab kohe aru, et kommenteerijad on pädevad.


2) Mängu korraldus andis esialgu tugevalt soovida. [---] korraldaja oli öelnud, et mäng algab 11:00. Korraldaja alustas mängu briifinguga pärast tungivat meeldetuletust alles 11:25 paiku. [---] Alustada saime pärast 12:00-i. Esimene lahing oli ca 12:30 paiku.
Osaliselt kindlasti meie punt süüdi, kuna üks auto otsustas teisipäeval ära laguneda ja jõudsime alles 1130 alasse ja kuna varustus polnud valmis pandud, siis läks veel 30 minutit, et lahingvalmidusse jõuda.


2. Kuuldavasti on terminaatorite kasutamine iga-aastane praktika ja kõik teavad kes nad on ja kuidas nendega käituda. Seetõttu vist briifingul ka seda teemat ei puudutatud, millest oli kahju.
Terminaatorite kohta info puudumine oli minu andmetel taotuslik. Selle info kätte saamiseks oli Jaak Kooner või katse- ja eksitusmeetod.


4. Ma lasin maha ka mõned oma osapoole võitlejad. Hea oleks, kui mõlemal osapoolel oleks lindid või siis raadios oleks pidev koordineerimine et kes kus on. Kui mingi maja juures on vaenlane kes sind laseb, ja siis paar minutit hiljem sealsamas põõsastes miski tume kogu, siis on kerge eksida.
Lahingu-udu. Selle vastu aitab konkreetne struktuur ja juhtimine, kusjuures igal üksusel  peaks olema vähemalt üks raadiojaam. Kahjuks pole veel airsoftis näinud kedagi iniatsiivi haaramas rühma juhtimisel. Muidugi mõistetav -- kõik tahavad rohkem puhast lahingut, kui kaardiga tööd ja allüksuste kontrollimist. Järgmine aasta võib täiesti mõeldav olla kadettidest juhtkond teha. On kellelgi kogemusi, kuidas sõjaväelise kallakuga struktuur airsoftis toimiks? Teeb asja paremaks või pigem hullemaks? VU pole eriti mil-sim seltskond.

Juhtimise koha pealt veel nii palju, et kõik, kellel vähegi seda kogemust või pikaajalisem airsofti kogemus, siis tehke seda vähemalt jao/meeskonna tasemel, kui näete, et olukord hakkab venima. Viimase hoone hõivamisel jõudis vastupanu ilusti hooneni ja kiirelt esimesest uksest sisse, aga seejärel jäi rünnak seisma, sest esimene turmiüksus sai kuuli ja ülejäänud 10-20 meest ei liikunud iseseisvalt edasi. Kulus ikka mõni minut kuni keegi lõpuks korraldused andis edasi liikumiseks ja mõne hetke pärast oli hoone 1. korruse põhiosa vallutatud. Üsna masendav oli seda kõrvalt vaadata. Kusjuures see andis piisavalt aega kadettide jaole, kes olid terminaatorite poolel, et hoonest väljaspoolt peale liikuda ja vastupanu üllatada.


- Kudos "Koonerile" ja tema saatjatele, istusitegi kogu selle aja mis teid vabastama pidi, paigal?
Kongis oli paarkümmend meetrit jalasirutusruumi ka.


ärge kartke küsida ikka vähemalt natukenegi piletitasu oma mängu eest
1. mai mäng VU poolt on juba omaette traditsioon (vähemalt meie jaoks). Eelnevate aastate soomukid ja selle aasta terminaatorid on omade kuludega tulnud ja lootus on ka edaspidi mängumaksuta jätkata.


Ala hoonestik kaob 1-1.5 aasta jooksul, ei oska veel täpselt öelda miks.
Uus lasketiir/väljaõppeala.


Omalt poolt veel niipalju, et kogu Sõjakooli/õhuväe üksusele üritus meeldis. Vahepeal oli kerge infopuudus, kuid selles on osaliselt süüdi raadioside puudumine. Vastupanu poolel tegutsenud kokkuharjutanud üksused meeldisid Sõjakooli jaole, kuna pakkusid hea võimaluse taktikaliselt tegutseda: luure, kaitse, varitsus, vasturünnak.

Soovitused peakorraldajale.
1) Ajakava aitab kõvasti. Mängueelne osa detailselt ära planeerida kerge varuga ja võimalikult täpselt. Mängu üldine kulg tasub samuti üldjoontes paika panna. Planeerimisel arvesse võtta ülesannetele reaalselt kuluvat aega ja need kõik kirja panna (osalejate rivistamine, briifing, ot, lahingualasse liikumine, lahingplaani koostamine, ...)
2) Mängu alguses antav OT, reeglid, olukord ja ülesanded on mõistlik vähemalt nädal enne algust avalikult üles panna, et aktiivsematel inimestel oleks võimalik sellega juba tutvuda. Kordamine on tarkuse ema: põhibriifil jääb seega rohkem meelde ja nad saavad lahingute käigus teisi suunata.
3) Ma ise briifile ei jõudnud, sest üritasin ennast valmis panna, et algus ei veniks rohkem, aga briif/ot tasub ette valmistada ja paberi pealt maha lugeda, et midagi ei ununeks. Samuti on mõistlik selle tutvustamine varem väiksele demogrupile, kes ei tea plaanist midagi, ära teha. Neil tekib kindlasti küsimusi asjade kohta, mis ununesid mainida või mida ei pidanud oluliseks.
4) Positiivne oli, et mängu käik ja ülesanded ise olid lihtsad. Pärast esimest etappi pidi vastupanu edasise tegevuse saama Jaak Koonerilt. Probleem oli selles, et kogu üksust ei saanud vastupanu baasi/respawni kokku ja seega info edastamine oli raskendatud. Olukord oleks sujuvamalt lahenenud kui kõik oleks teadnud algusest peale, et pärast Kooneri päästmist on vaja ta eskortida baasi ja sinna koguneda, et edasine tegevusplaan teada saada. Samuti oleks võinud olla signaal, mida saab edastada ka raadiosideta: koodsõna, mida kõik peavad dubleeria; valgusrakett; kolm järjestikust lõhkepaketti; vms. Samuti oleks pidanud ise Koonerina ette valmistama oma käsu andmise, sest improviseerides kukkus välja veidi segane jutuvada. Õnneks olid ülesanded piisavalt lihtsad, et need, kes kohal olid, said vajaliku info kätte.
5) Põhimängu järel toimunud lisaüritus, kus rühm ründas kolme hoones paiknenud terminaatorit, oli väga vahva. Mida rohkem inimesi on võimalik suunata samaaegselt ühte lahingusse, seda huvitavam möll. See eeldab muidugi seda, et kõik teavad, mis on nende ülesanne.


Kokkuvõtteks väga tore üritus. Põhiülesanne sai täidetud: kõik jäid rahule ja lahkusid positiivsete emotsioonidega.

Tahaks tänada kõiki osalejaid, korraldajaid, terminaatoreid, meeskonda, kes mitmeid nädalaid ehitasid ja testisid terminaatoreid ja softair.ee (http://www.softair.ee/) poodi, kust mõistliku hinnaga rendirelvasid hankisime.
Rain, loodan, et videode monteerimine võhma välja ei võta. Kõik, kes filmisid, edastage oma materjal Rainile ja saab ühe suurepärase videomontaaži jälle.
Loodan, et ka järgmise aasta 1. mail on samad inimesed kohal.


- Jaak Kooner
- ja 4. õhuväe põhikursus + Ranno

Kuradi foorum logis mind välja, kui postitama hakkas ja pidin pool posti uuesti sisse trükkima.
Title: Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
Post by: Paganarh on May 03, 2013, 09:40:27
Selge! Kui termikate äralaskmise kohta käiv infopuudumine oli taotuslik, siis ma kindlasti võtan selle osa oma "negatiivsest nimekirjast" maha.
Mängupäeval läks lihtsalt meeste seas selline jutt lahti, et seda tüüpi vastaste kasutamine on iga-aastane ja seetõttu ei briifitud. See andiski negatiivse emotsiooni.
Tundub, et täiesti ilmaasjata : )