Author Topic: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside  (Read 13492 times)

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« on: May 02, 2013, 08:59:35 »
Sai siis ka minu jaoks esimest korda Valgas madistamas käidud. Lisan kiire tagasiside, loodan et ka teised kommenteerivad.

1) Ala oli väga väga hea. Arvestades, et hooned ei olnud just vapustavad, siis maastik oli üle prahi kõva. Maastiku poolest ilmselt parim ala, kus ma Eestis mänginud olen. Palju andis juurde ala hetke seisukord - palgivirnad, liivahunnikud jms.

2) Mängu korraldus andis esialgu tugevalt soovida. Kogu punt, k.a. 3 autotäit Tallinnast oli 10:45 varustusega ja laetud relvadega valmis alustama, mis on üpriski hämmastav, sest korraldaja oli öelnud, et mäng algab 11:00. Korraldaja alustas mängu briifinguga pärast tungivat meeldetuletust alles 11:25 paiku. Pärast seda liikusime lõunasse oma surnualale (mis oli mõttetu jalutamine, miks ei võinud meie osapool kohe koguneda sinna koos autodega?) kus passisime veel lisaks pool tundi tühja. Alustada saime pärast 12:00-i. Esimene lahing oli ca 12:30 paiku. Korraldajatel on siinkohal küll kõvasti mõtteainet. Tuleb koostada paberi peale briifing põhipunktidega. Ära tuleb rääkida osapooled, reeglid, suremisalad, meedikute süsteem, osapoole eristamine, sidepidamine, erireeglid, kella-ajad või mängu kulg, tuleb jagada korraldaja kontakti jne. Palju oli tegemata jäetud. Ning mis põhiline - enda püstitatud ajakavas tuleb püsida!!!

3) Kui lõpuks mänguga käima saime, siis hakkas juba vaikselt looma. Tugevalt häiris esimese ülesande puhul surnuala kaugus. Esimene ülesanne oli ala täiesti põhjas, surnuala täiesti lõunas. Omavaheline kaugus ca 1km? Kuna rohkem infot järgmiste ülesannete kohta ei olnud meil, siis ei julgenud kohe meedikut palju kasutada, vaid otsustasime jalutamise kasuks. Mina oleks teinud surnualasid kaks. Esimene sealsamas kus oli sellel mängul surnuala, kus oli 0-ooteajaga ellu ärkamine. Teise oleks teinud kuhugi autode juurde, metsa sisse, mis oleks 15-20 minutit ellu ärkamisega olnud. See siis Vastupanuliikumise vaatevinklist.

4) Mängu teine pool läks päris heaks ning ainuke asi mida välja tahan tuua kriitikana oli ehk veidi tugev terminaatorite kasutamine. "Koodi ja võtmega" ülesanne ehk siis kasti leidmine majast oli ikka väga karm, kui kolm terminaatorit ümber selle tiirlevad. Nende "kinni kiilumise" aeg tundus ka väga erinev, ehk raske oli taktikat üles seada. Samas pärast ca 1h väga tihedat lahingut sai maja võetud ning edasi läks juba libedamalt. Kuna terminaatoreid oli päris mitu alal ringi liikumas ning nad liikusid realistlikult aeglaselt ning jäigalt, siis teen ettepaneku korraldajale et järgmisel sarnasel üritusel teha lisaülesandeks näiteks korraldaja poolsete lõhkepakettide leidmine "x" punktist, millega on võimalik paar termikat vähemaks hävitada ja seda jäädavalt teha! Siis on mängijatel vaja taktikaline valik teha: kas a) nad lähevad spetsiaalset lõhkeainet otsima, et hävitada jäädavalt mõni termikas või b) nad üritavad kõikide termikatega tegeleda samaaegselt ning leida võti, kast ja saata koodid.
Siinkohal +1 härrastele kes viitsisid TERVE ürituse käia termikatena ringi.

5) Tuletan kõigile mängijatele meelde kahte punkti: pimesi laskmine ning hoonetes valangud. Mõlemat oli palju kuulda/näha. Ise sattusin korduvalt kokku just viimasega. Adrenaliin teeb oma töö ning see lihtsalt ununeb, vahest võibolla pahatahtlikult. Samas kui treppidest üles tulles tuleb ca 2m pealt tihe valang üle pea, siis see meeldiv tunne ei ole. Võtame variandi, kus see valang tabab mängija nägu, mis on ainult prillidega kaetud. Vaatepilt ei ole ilmselt ilus. Pärast kahetseda on päris hapu. Ehk siis kontrollige ennast ning ka oma kaasvõitlejaid. Tunnistamisega minu toru poolt sel mängul probleeme ei olnud. Võrreldes paar päeva ennem käidud Aegviidu hooaja avamisega olu lust ja rõõm.

Igaljuhul tänan mängu eest.
Mängu potentsiaal oli 8-9 punkti kümnest.
Tänud korraldajapoolsele bläkkile ei tahaks üle 5 punkti anda.
Tänud mängu teisele poolele ning mängijate enda tegevusele peab tubli 7/10 andma lõpptulemuseks.
Kui teaks, et järgmine aasta samasugust jama alguses ei ole, siis oleks 100% uuesti tulija.

P.S. GoPro peale sai väga massiivselt palju head kraami. On oodata pikka ja sisutihedat videot peagi!

Offline aa

  • Tavakasutaja
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #1 on: May 02, 2013, 09:30:21 »
5) Tuletan kõigile mängijatele meelde kahte punkti: pimesi laskmine ning hoonetes valangud. Mõlemat oli palju kuulda/näha. Ise sattusin korduvalt kokku just viimasega.
Reeglid lubasid hoonetes valanguga lasta, kui relv lasi alla 100m/s. 

Üldiselt nõustun eeskõnelejaga, aga mind kõige rohkem häiris paljude inimeste lõtv suhtumine silmade ohutusse. Siis kui autode juures relvi testiti, siis polnud pooltel meestel prille ees ning üsna palju kuule põrkasid puudelt tagasi. Inimesed ei saa vist aru, mida võib silma kaotamine kaasa tuua nii endale kui ka airsoftile kui spordile.

Väike fantaasialend, kui keegi peaks silma kaotama:
Kiirabisse minek -> Kiirabi annab teada poli tseile -> politsei uurib ja varsti saab ajakirjandus teada -> Pealkiri ajalehes: Airsoft relvad on ohtlikud -> keegi aktivist leiab, et peaks midagi ette võtma nende airsoft relvadega -> keegi poliitik hakkab aktivist jutu peale midagi tegema -> Airsoftile pannakse mingid piirangud peale (üritustel tohutud ja piiratud ohualad, valve jne ning airsoftiga tegelemine saab olema tõsiselt keeruline)
Aga põhiline põhjus, miks prille kanda võiks ikkagi olla see, et ühe silmaga on tõenäoliselt väga sitt elada.

PS, selle foorumi roppuste filter tsenseerib sõna poli tsei (selle asemel tekib sõna poliimei)

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #2 on: May 02, 2013, 09:54:21 »
Politsei enam ei filtreeri. Küsimus oli politsei keskel asuvas sõnas, mida tsenseeriti. Nüüd võtab tervet sõna arvesse. Hea tähelepanek.

Üksiklaskude kohta - lugesin nüüd väga täpselt uuesti, mis oli teemas kirjas. Kahjuks tuleb tõdeda et taaskord on väike bläkk korraldajate kapsaaeda. Nimelt on mängu teemas kirjas, et:

Quote
Üldised reeglid


Lihtsuse huvides järgiks tavalisi eesti mängudel kasutatavaid reegleid, mõningate muudatustega (reeglid võetud airsoftfoorum.ee lehelt)


Automaat kuni 120m/s piiranguteta.


Kuulipilduja või poolautomaat snaiper kuni 150m/s, piirang ca 15m minimum distants ja backup relv kohustuslik.


Üksiklasuline poltlukk snaiperrelv 150-175 m/s, piirang ca 20-25m minimum distants ja backup relv kohustuslik.


Lubatud on +-5m/s kõikumine. Kõik kiiruse mõõtmised toimuvad 0.2g kuuliga.


Majades kehtib üksiklasu piirang kõigile relvadele, mille väljalaskekiirus on üle 120 m/s.


Suits-granaat lubatud, kui järgitakse tuleohtu.


Granaatide kasutamine on hetkel veel lahtine, kui varasemalt ei selgu, siis otsustatakse kohapeal.


Pihtasaamisel tuleb karjuda kõva häälega "Pihtas!" või "Surnud!" ning anda märku tõstes üles käe või relva toruga taeva poole. Lisaks on soovituslik kasutada punast või ereda värvilist kollast rätti, millega fikseerida surnud mängijad. Kui ei ole teistmoodi sätestatud, siis loevad kõik tabamused olenemata piirkonnast, k.a. varustuse pihta. Rikošett ei loe.

Seal on juba vastuolu. Eraldi ei tooda välja üksiklasu piirangut majades sees. SAMAS on viidatud, et reeglid pärinevad üldiselt vastuvõetud alustel airsoftfoorumis kirjas olevatest.
Siin on foorumis kirjas olevad reeglid:

Quote
Enamikel Eesti mängudel on üldised, lihtsad ja lühidalt kirjeldatud reeglid:

Automaat kuni 120m/s piiranguteta.
Kuulipilduja või poolautomaat snaiper kuni 120-150m/s, piirang ca 15m minimum distants ja backup relv kohustuslik.
Üksiklasuline poltlukk snaiperrelv 150-175(või 185) m/s, piirang ca 20-25m minimum distants ja backup relv kohustuslik.

Lubatud on +-5m/s kõikumine. Kõik kiiruse mõõtmised toimuvad 0.2g kuuliga.

Majades sees kehtib tihtipeale üksiklasu piirang ning soovitav püstoli kasutuse piirang. Majast välja võib lasta piiranguteta, kui on tagatud miinimum distants.

Suits-granaat lubatud, kui järgitakse tuleohtu. Granaat tapab 5m raadiuses või terve väikese ruumi (vältimaks situatsiooni, kus mees ütleb, et ta oli posti taga ning ei saanud surma, kui granaat tuppa lendas).

Pihta saamisel tuleb karjuda kõva häälega "Pihtas!" või "Surnud!" ning anda märku tõstes üles käe või relva toruga taeva poole. Lisaks on soovituslik kasutada punast või ereda värvilist kollast rätti, millega fikseerida surnud mängijad. Kui ei ole teistmoodi sätestatud, siis loevad kõik tabamused olenemata piirkonnast, k.a. varustuse pihta. Rikošett ei loe.


Enamik inimesi kes on pidevalt nende reeglite järgi mänginud (majas sees ohutuse mõttes üksiklasud) loevad ürituse reegleid kuni esimese lause lõpuni, kus on kirjas, et kehtivad airsoftfoorumis kirja pandud reeglit. See, et üks lause on vahepeal välja jäetud, ei pane reaalsuses enamik tähele.

Mina, kui vahest harva ka mängukorraldaja, panen ALATI selle punkti kohapeal briifi sisse. Ohutus ja piirangud PEAB olema üle räägitud kõigile kes on kohapeal ja nii, et nad aru ka saavad ning tekib ühine mõistmine.

Veel kaks punkti tagasisidesse.

1) Sain pihta eelviimasel ülesandel. Võtsin punase surnuräti, panin kiivripeale rippuma ning jalutasin majast välja. Möödudes oma osapoolel mängivatest võitlejatest sain kommentaariks, et miks ma vastaste punast sümboolikat kannan. Tuleb välja, et osad mängijad ei ole isegi mitte kuulnud punase räti kasutamisest. Korraldajad - mis toimub? Muuseas räägitud oli, et vastane kannab punavalget ohutuslinti ümber käe - see on sümboolika. Nõme lugu on see, et TÄPSELT selle sama lindiga oli terve ala piiratud. Metsavahel oli väga nõme liikuvat meest tuvastada, kes samade lintide vahel jooksis ringi, milleta ta võis tähistatud olla.

2) Granaadid hoonetes oleks võinud olla võimaldatud ning tapva raadiusega. Seda enam, et üksiklasu-valangu teema hoonetes oli kahtlane. Kui lubatakse valanguid hoonetes ning kaitsjad on lubatud teisele korrusele, siis peavad olema granaadid kasvõi minimaalsel moel lubatud. Ei oska öelda kui paljud on treppe võtmas käinud, kuid kujutage ette, et 1.5m laial trepil on vaja üles liikuda samal ajal kui üleval tulevad 3-4 torust korraga valangud alla ning relvadel on hicapid all? Kui reaalne on üles jõuda? Kui paljud mehed pärast seda plaastrit lähevad otsima, paremal juhul. Halvemal minnakse hambaid kokku korjama.

P.S. Kust see 100m/s jutt tuli?
« Last Edit: May 02, 2013, 09:58:45 by Bjorn »

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #3 on: May 02, 2013, 10:53:17 »
Hei,

mis puutub üksiklaskudesse, siis osad mängivad vaikimisi vene reeglite järgi, mis lubavad valanguid siseruumides 120m/s relvadest. Seetõttu tasub alati konkreetse mängu reeglid läbi lugeda.

Ürituse kohta üldiselt:

1. poolteist tundi ootamist on ikka liiast. Selle aja oleks võinud paremini kasutada imo.

2. Kuuldavasti on terminaatorite kasutamine iga-aastane praktika ja kõik teavad kes nad on ja kuidas nendega käituda. Seetõttu vist briifingul ka seda teemat ei puudutatud, millest oli kahju. Oleks laskemoona kulu väiksem olnud ja võib-olla oleks ka ühe korra vähem surma saanud.

3. Autod võiks tõepoolest parkida surnuaia vahetusse lähedusse. Arvestades, et erinevad osapooled võivad tahta ka keset mängu oma autode juures käia, nagu see ka juhtus, siis võib ka osapoolte parkimine eraldi olla. Konkreetne mäng see väga ei seganud, kuna tee surnuaeda viis niikuinii autodest mööda. Samas aga see tee oli suht pikk, ma usun et osad oleks elelistanud mitut surnuaeda ja teatud ooteaega seal.

4. Ma lasin maha ka mõned oma osapoole võitlejad. Hea oleks, kui mõlemal osapoolel oleks lindid või siis raadios oleks pidev koordineerimine et kes kus on. Kui mingi maja juures on vaenlane kes sind laseb, ja siis paar minutit hiljem sealsamas põõsastes miski tume kogu, siis on kerge eksida. Aeg-ajalt oli paanikat ka, et meid jälitatakse, kusjuures jälitajateks olid meie omad värskelt elluärganud.

5. Meedikute teema vajaks ka lihvimist. Mängu hilisemas faasis sattusin ootamatult vastasele ja lasin neist vähemalt ühe maha. Aga, siis nad lihtsalt seisid seal ja ma ei saanud aru, et kas nad on surnud ja mitu neist on surnud või mis üldse tomub. Kui läksin uurima, siis sain ise nende peidusolnud kaasvõitlejalt kuuli. Sain teada, et nad olid haavatud ja ootasid meedikut, aga ikkagi punane rätt võiks väljas olla kui oled pihta saanud.
« Last Edit: May 02, 2013, 11:10:19 by AndrusK »

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #4 on: May 02, 2013, 11:11:34 »
Hei,

mis puutub üksiklaskudesse, siis osad mängivad vaikimisi vene reeglite järgi, mis lubavad valanguid siseruumides 120m/s relvadest. Seetõttu tasub alati konkreetse mängu reeglid läbi lugeda.



Lugemisest ainult ei piisa tavaliselt. Eriti veel juhul kui reeglites on muudatused või nüansid. Viimane sõna peaks ikkagi olema kohapeal, kus korraldaja teeb kõik ja kõigile selgeks. See selleks. Arusaamatuks jääb see, kuidas osad mängivad vaikimisi vene reeglite järgi, kui mängu teemas oli konkreetselt kirjas, et:
Quote
Üldised reeglid


Lihtsuse huvides järgiks tavalisi eesti mängudel kasutatavaid reegleid, mõningate muudatustega (reeglid võetud airsoftfoorum.ee lehelt)

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #5 on: May 02, 2013, 11:16:59 »
ma kirjutasin "vaikimisi". Mis tähendab, et kui konkreetse mängu reeglites pole kirjas, et majades valanguid on keelatud, siis vaikimisi on nad lubatud. Misiganes siis nende konkreetsete reeglite puhul aluseks võeti, loeb see mis kirjas on. Ja kirjas oli, et 120m/s automaat piiranguteta.

Aga ok, arusaamatuse allikas see oli. Kirjutati, et kasutati "tavalisi eesti mängudel kasutatavaid reegleid, mõningate muudatustega", aga oleks võib-olla olnud hea välja kirjutada, mida täpselt muudeti. Mulle tundub, et muudeti muu hulgas toda majades üksiklasu piirangut, kuna see jäeti alusmaterjalist üle toomata, aga see pole vist üheselt selge.

EDIT: tegelikult ikkagi oli üheselt selge. Reeglites oli ju kirjas:

Majades kehtib üksiklasu piirang kõigile relvadele, mille väljalaskekiirus on üle 120 m/s.
« Last Edit: May 02, 2013, 13:25:30 by AndrusK »

Offline Paganarh

  • Tavakasutaja
  • Posts: 87
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #6 on: May 02, 2013, 12:04:41 »
Üldiselt oli tegu kordaläinud üritusega, ei kahetse grammigi, et kohapeal sai käidud.

Negatiivsed osad mis mind eriti häirisid (juba välja toodud aga tahan rõhutada):
- Mängu alguse venimine (Tartu oli 9'ks kohal nagu paluti, meie autotäiel oli 15-20min jooksul varustus seljas ja siis me passisime kogu selle ülejäänud aja). See osa vajab teil kindlasti lihvi veel natuke- pole enam harjunud juba aastaid, et mängud nii hiljaks võivad jääda : )
- Turvalisuse eiramine kogunemiskohas. Lärtsutati relvi, prille peas ei olnud. Ei jõudnud kõigiga mögisema hakatagi, paistis ikka väga levinud suhtumine olema. Harjunud vist natuke jälle meie teiskeelsete mängudega, kus prillide puudumine võib viia suisa mängukeeluni. Heameelega näeks sellist taset ka "eestikeelsetel" mängudel.
- Briifi puudumine termikate osas. Kuna ei teadnud, et neile mingi erireegel tekib, ei osanud seda briifil küsida kah. Esimesse termikasse valasin pool hicappi sisse, ning ei saanud aru miks ta ei kuku, kuni sain tema käest valangu näkku. thnx : )
- Osapooli ei tohi markeerida "outgame" lindiga ning surnu võtab ikka punase räti-lindi välja. Mitte mingeid erandeid, see on rahvusvaheline airsoftimängu A ja O.
- Esimese ülesande surnuaed liig kaugel. Kuna mingil põhjusel oli väga vähestel mängijatel raadioside, siis muutus kogu kontakti olemus pärast esimesi plastikuvahetusi triivimiseks surnuaia ja sihtmärgi vahel. Positiivsest küljest jällegi sai raudpolt pekki vähemaks freesitud!
- Kaardil ei olnud mänguala piiritletud- olime seal põhjas teiselpool aeda ning vastasmeeskonnalt tuli kurjustav "seal ei tohi olla". Meil sellist infot lihtsalt polnud. See ala oli organisaatori poolt väljaprinditud kaardil sees, kaardil ei olnud märgitud et see on piir. Võimalik, et see jällegi teie eelmiste mängude kokkulepe juba, kuid tuleb üle rääkida, väga palju oli vist see mäng "võõraid" kohal : )

Rohkem ei mögise, nüüd põhiline, positiiv:
- Asukoht 5+ ja ilm oli eepiline
- Terminaatorid olid viimasepeal. Neid hõõguvaid silmi metsas näha enda poole liikumas oli meeldivalt kõhe! : D Kõvad kutid, et selles riietuses ringi käisite. Samas arvestades mitu tonni plastikut te enda pihta saite, polnud vist ka valikut.
- Kaasmängijad olid toredad, nii oma- kui vastaspoolel.
- Stsenaarium oli konstrueeritud väga huvitav ja mitmekesine, lihtsalt kahju, et esimene faas venis.
- Kudos "Koonerile" ja tema saatjatele, istusitegi kogu selle aja mis teid vabastama pidi, paigal?

Üliselt, nagu juba ütlesin, oli üritus kordaläinud. Korraldajatel vast midagi kõrvataha panna ning ärge kartke küsida ikka vähemalt natukenegi piletitasu oma mängu eest- näha oli, et raha oli teil kulutatud küll ja küll.
teinekordki!
« Last Edit: May 03, 2013, 09:41:14 by Paganarh »

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #7 on: May 02, 2013, 12:14:56 »


Üliselt, nagu juba ütlesin, oli üritus kordaläinud. Korraldajatel vast midagi kõrvataha panna ning ärge kartke küsida ikka vähemalt natukenegi piletitasu oma mängu eest- näha oli, et raha oli teil kulutatud küll ja küll.
teinekordki!

Vot sellele panen küll +1. Just selle kohapealt, et näha oli reaalseid kulutusi puhtalt hea õhkkonda tekitamise nimelt, mitte mõttetu bling bling panustamise peale. Täiesti hea meelega oleks ca 2 eur/nägu võinud korraldajatele jätta, ilma küsimusi esitamata. Tasuta üritused on toredada senikaua kui neid suudetakse sedasi pakkuda omad ajast, tahtest ja rahast. Paratamatult ühel hetkel peab vähemalt korraldaja ennast nulli teenima, muidu pikka pidu ei ole.

Emotsioon ürituse teiselt poolelt oli igaljuhul hea ning meeldejääv.


Offline mets

  • Tavakasutaja
  • Posts: 90
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #8 on: May 02, 2013, 12:23:58 »
Igal juhul eelkõnelejatega nõus ja üritusega rahul.
Territoorium suurepärane ja seal annaks ka suuremale seltskonnale midagi põnevat korraldada (ideeks Tallinna rahvale)
Kohtumiseni
272

Offline s3ri0us

  • Tavakasutaja
  • Posts: 8
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #9 on: May 02, 2013, 13:03:08 »
Ma jäin mänguga väga rahule, päris mõnus oli üle pika aja mängida (viimati 3 aastat tagasi).
Terminaatorid nägid ka head välja ja liikusid reaalselt.

Vastupanu respawn oleks võinud lähemal olla, granaadid oleks võinud ka tappa (Ma ei hakkanud enda omi raiskamagi, sest mingit kasu nagunii nendest ei oleks) ja mäng oleks võinud ka õigel ajal käima minna, muu oli kõik minu arvates 5+.
« Last Edit: May 02, 2013, 16:43:18 by s3ri0us »

Offline Light

  • Tavakasutaja
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #10 on: May 02, 2013, 14:13:32 »
Natuke tagasisidet ka ''termika'' poolt.
Mäng oli fun, esimese kontakti ajal oli vinge kuulata vastaste karjeid, ''KUIDAS NEID TAPPA?'' ''TULISTAGE VALGEID LAIKE KÕHU PEAL!'' jne..
Arvasin ise termikana olles, et olen suht võitmatu ja võin vabalt lähedale ronida....aga siiski lasti pidevalt silmad kustu ja jälle 3minutit seismist...
Negatiivne. Meeletult palju surematuid oli... võibolla tõesti oli asi selles, et mu pumppüss jäi lihtsalt liiga lahjaks ja vastane ei tundud lasku...
Aga no kuulge...5m pealt kõik 3 kuuli selga lasta...ja tüüp jookseb edasi...seda ma ei usu, et ta ei tundud.
Surnuks karjumine...
Oli inimesi kes mõistsid seda, ja said aru, et ma ei hakka paari meetri pealt neid laskma ja tõstsid käe üles. Teisalt oli üks olukord kus olin vaenlasele maksimum 5m peal...ja ütlesin, et sa oled surnud... Vastu sain aga sõimu osaliseks, et mismõttes ma olen surnud, sa pole mind lasknudki ju... nagu wtf?...
SUUUUUR MIINUS! Kuradima kuum oli nahk mantlis ja talve tunkedes!! :D (see polnud muidugi tingitud inimestest ega muust jamast)..

Positiivne.

Enamus rahvast elas korralikult mängu sisse ja üritas igat pidi missioone täita.
Rahva kogus, üle pika aja jälle valgamaal niipalju softihuvilisi.
Ala kus mängisime...eelpool mainitud lagendikkudel oksahunnikud, liivavallid, palgivirnad jne..

Pmst positiivset oli palju..ei viitsi hakata kõike üksikasjalikult välja tooma..


Kindlasti üritame järgmine kord paremini mängu korraldada...plaanis on veel samalaadseid üritusi...
Ootame ka kõvasti tagasisidet, nii negatiivset kui positiivset, tänu sellele on võimalik järgnevaid üritusi paremini ja effektiivsemalt korraldada.

Tänud kohaletulnutele...

Offline aa

  • Tavakasutaja
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #11 on: May 02, 2013, 17:54:33 »
P.S. Kust see 100m/s jutt tuli?
Jagatud reeglite lehel oli tekst "majades kehtib üksiklasu piirang kõigile relvadele, mille väljalaskekiirus on üle 100 m/s

Offline Bjorn

  • Administraator
  • Tavakasutaja
  • *****
  • Posts: 1467
    • View Profile
    • Airsoft foorum
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #12 on: May 02, 2013, 18:03:40 »
No meie pundini sellist lehte igal juhul ei jõudnud. Taaskord kivi kellegi kapsaaeda.

Offline AndrusK

  • Tavakasutaja
  • Posts: 314
    • View Profile
    • Team site
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #13 on: May 02, 2013, 18:09:48 »
See 100 oli imelik jah, sest mänguthreadi esimeses postituses siin http://airsoftfoorum.ee/foorumest/index.php?topic=341.0 on kirjas, et .....


Majades kehtib üksiklasu piirang kõigile relvadele, mille väljalaskekiirus on üle 120 m/s.

Confusion granted, ja paljudel neid alla-100 relvi ikka on.
« Last Edit: May 02, 2013, 18:12:19 by AndrusK »

Offline vass

  • Tavakasutaja
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: 1.Mai Valga Metsniku terminaatori mängu tagasiside
« Reply #14 on: May 02, 2013, 19:09:19 »
Esiteks tänan kohaletulnuid ning vabandan mõningate bläkkide eest. Konstruktiivne kriitika mis siia foorumisse vaid mõningate postituste jooksul kogunenud on, on hindamatu ja seda mitte puhtviisakusest. Ma usun, et õppeprotsess on kahepoolne, niisiis viskan paar tera ka omalt poolt.

1. Balansi leidmine dirigeeritud mängu ja isemängiva mängu vahel on raske. Idee poolest ei tahaks ise korraldada ega osaleda mängul, kus ülesanne tuleb skriptist. Kuid reeglite, ülesannete ning nende "serveerimise" võimalikult effektiivseks tegemine on nii suure mängijaskonnaga ürituste puhul siin (Valgas) kindlasti üks kohti mida on vaja ning on keeruline arendada.

2. Informatsiooni jagamine kuni viimase meheni välja, 1-2 inimest per terve mängijaskond ei toimi.

3. Tuleb külastada rohkem väliseid suuremaid mänge.

Igatahes, vaielda ei ole siit suurt midagi, niisiis kommenteerin põgusalt seda mis vastust vajaks.


1) Ala oli väga väga hea. Arvestades, et hooned ei olnud just vapustavad, siis maastik oli üle prahi kõva. Maastiku poolest ilmselt parim ala, kus ma Eestis mänginud olen. Palju andis juurde ala hetke seisukord - palgivirnad, liivahunnikud jms.

Ala hoonestik kaob 1-1.5 aasta jooksul, ei oska veel täpselt öelda miks.
Quote
2) Mängu korraldus andis esialgu tugevalt soovida. Kogu punt, k.a. 3 autotäit Tallinnast oli 10:45 varustusega ja laetud relvadega valmis alustama, mis on üpriski hämmastav, sest korraldaja oli öelnud, et mäng algab 11:00. Korraldaja alustas mängu briifinguga pärast tungivat meeldetuletust alles 11:25 paiku. Pärast seda liikusime lõunasse oma surnualale (mis oli mõttetu jalutamine, miks ei võinud meie osapool kohe koguneda sinna koos autodega?) kus passisime veel lisaks pool tundi tühja. Alustada saime pärast 12:00-i. Esimene lahing oli ca 12:30 paiku. Korraldajatel on siinkohal küll kõvasti mõtteainet. Tuleb koostada paberi peale briifing põhipunktidega. Ära tuleb rääkida osapooled, reeglid, suremisalad, meedikute süsteem, osapoole eristamine, sidepidamine, erireeglid, kella-ajad või mängu kulg, tuleb jagada korraldaja kontakti jne. Palju oli tegemata jäetud. Ning mis põhiline - enda püstitatud ajakavas tuleb püsida!!!

Loetud, talletatud.

Poolte koosseisu määramine oligi planeeritud kohapealseks tegevuseks. Aeg mil enamus osalejaist end ka foorumis reaalselt registreerib, on möödas.

Paganarh
Quote
- Turvalisuse eiramine kogunemiskohas. Lärtsutati relvi, prille peas ei olnud. Ei jõudnud kõigiga mögisema hakatagi, paistis ikka väga levinud suhtumine olema. Harjunud vist natuke jälle meie teiskeelsete mängudega, kus prillide puudumine võib viia suisa mängukeeluni. Heameelega näeks sellist taset ka "eestikeelsetel" mängudel.

Noted. Üritusel oli kohal palju rahvast kel softiga kogemus minimaalne, OT läbiviimine on ilmselt miski mis 20+ mängude puhul muutub kohustuslikuks.
Quote
- Briifi puudumine termikate osas. Kuna ei teadnud, et neile mingi erireegel tekib, ei osanud seda briifil küsida kah. Esimesse termikasse valasin pool hicappi sisse, ning ei saanud aru miks ta ei kuku, kuni sain tema käest valangu näkku. thnx : )

Segadus sellega oli tahtlikult tekitatud. Ideeks oli kasutada seda vana head "hurraa, seal on vaid üks" suhtumist mängijate endi vastu, et nad siis tagasi ülesande juurde juhtida.

Nende teine "roll" oli mängu tempo dikteerimine.

Mis puudutab nende "restardi"-faasi aega, siis tuletaksin meelde, et softis on 3 minutit väga suhtelise pikkusega.

Quote
- Esimese ülesande surnuaed liig kaugel. Kuna mingil põhjusel oli väga vähestel mängijatel raadioside, siis muutus kogu kontakti olemus pärast esimesi plastikuvahetusi triivimiseks surnuaia ja sihtmärgi vahel. Positiivsest küljest jällegi sai raudpolt pekki vähemaks freesitud!

Ülalmainitud nõuanne selle punkti pealt leiab kasutust järgmistes mängudes.
« Last Edit: May 02, 2013, 19:10:24 by vass »