Hei, nagu ühes threadis räägitud, ma üritan tuunida ühte oma relva selle mõttega, et saada temast kätte suurim energia vahe, mida ta on võimeline laskma kerge ja raske kuuliga. See relv on Vintorez, mida on näha alloleval pildil.
Ma hakkan siia panema katsete tulemusi, kuna juba on tulnud minu arust üht-teist huvitavat. Kuna Vintorez küll on suhteliselt kerge lammutada, siis pidev gearboxi kokku-lahti lappimine on ikkagi piisavalt tüütu, nii et kõiki variante ei jõua testida.
Niisiis, ma alustasin katsetamist 25g raskuse kolviga (mõtlen selle all kogu liikuvat komplekti, s.t. kolb, kolvipea, kolvipea laager, tihend), kuna mul tol hetkel polnud raskemat võtta. Selle kompenseerimiseks piirasin õhuvoolu silindrist torusse, asetades silindri peast väljuvasse torusse sisetoru, kuhu oli puuritud 3mm auk. Kolvipeal endal on nozzle toru siseläbimööt 4mm, nüüd siis sai 3mm.
Ja tulemused. Sisetoruna oli kasutusel 285mm 6.01 PDI täpsustoru.
Kuuli energia 285mm 6.01 toruga
mõõdetud kuuli keskmine kiirus | kuuli kaal | kuuli energia | ekvivalentne kiirus 0.2 kuuliga selle energiaga |
135 | 0.2 | 1.8225 | 135 |
117 | 0.3 | 2.05335 | 143 |
102 | 0.4 | 2.0808 | 144 |
94.6 | 0.46 | 2.0583068 | 143 |
Kuuli energia 450mm 6.03 toruga
mõõdetud kuuli keskmine kiirus | kuuli kaal | kuuli energia | ekvivalentne kiirus 0.2 kuuliga selle energiaga |
140.3 | 0.2 | 1.968409 | 140 |
119.2 | 0.3 | 2.131296 | 146 |
100.8 | 0.4 | 2.032128 | 143 |
Mis mulle ülalolevast silma jäi: pikem ja laiem toru suurendab kerge kuuli kiirust, aga 0.4 kuuli kiirus hoopis kukkus (max energia liikus 0.4 kuuli pealt 0.3 kuuli peale). Sinna see asi jäi eile õhtul.
täna õhtul käisin ja ostsin endale jälle Lonexi punase kolvi ning kombineerituna metallist kolvipeaga sain kolvi kaaluks 33g. Panin relva kokku, ühtlasi panin ka natuke kangema vedru. Teostasin kahed mõõtmised, mis erinevad selle poolest, et teise mõõteseeria jaoks ma eemaldasin silindripea nozzle toru seest piirava elemendi. Ehk kui esimese seeria ajal oli nozzle toru siseläbimõõt 3mm, siis teisel seerial oli 4mm. Toruks oli PDI 285mm 6.01
nozzle siseläbimööt 3mm
mõõdetud kuuli keskmine kiirus | kuuli kaal | kuuli energia | ekvivalentne kiirus 0.2 kuuliga selle energiaga |
136 | 0.2 | 1.8496 | 136 |
121 | 0.3 | 2.19615 | 148 |
111 | 0.4 | 2.4642 | 157 |
105 | 0.43 | 2.370375 | 154 |
98 | 0.46 | 2.20892 | 149 |
94 | 0.48 | 2.12064 | 146 |
nozzle siseläbimööt 4mm
mõõdetud kuuli keskmine kiirus | kuuli kaal | kuuli energia | ekvivalentne kiirus 0.2 kuuliga selle energiaga |
149 | 0.2 | 2.2201 | 149 |
124 | 0.3 | 2.3064 | 152 |
115 | 0.4 | 2.645 | 163 |
108 | 0.43 | 2.50776 | 158 |
101.5 | 0.46 | 2.3695175 | 154 |
Siit on näha kahte asja. Esiteks, energiapeak jäi .4 juurde, kuigi ma lootsin, et ta liigub sealt edasi raskemate kuulide poole. Teiseks on näha, et suurem siseläbimõõt soosib kergeid kuule. 0.2 kuul sai juurde 0.4J energiat, 0.4 kuul sai 0.2J
Homme on plaanis testida, et mis saab, kui nozzle siseläbimõõt piirata 2.5mm juurde. Kergem kuul peaks sellest rohkem kaotama. Ühtlasi, kuna väljalaskekiirused kindlasti kukuvad, siis ehk saab proovida SHS M190 vedru, mis mul seni relva sees pole käinud.
Teine idee mida tahaks proovida on asendada kolvi kuullaager vastavas suuruses tinaseibiga, et ikkagi kolbi veel raskemaks saada.