Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - Bjorn

Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 20
106
Üldine jutt / Kuulide arutelu - võrdleme airsofti laskemoona!
« on: June 18, 2014, 09:35:42 »
Kuna airsofti ilma 6mm plastikust bb-deta ei saa mängida, siis teeme eraldi teema kuulide arutelu kohta. Siia teemasse üritaks koondada kogemused ja arvamused, mis kuul on hea ühel või teisel põhjusel. Kuna läbi aegade on tootjate  moon kvaliteedis kõikunud siis ühest tõde ei ole olemas, küll aga võiks siit teemast saada ülevaate ja üldise pildi mida osta ja mis ostmata jätta.

Alustaks sellest, et mis kuuli kasutada millise relva sees. Räägime siis kaalust.

0.2g sobib vinnastavate püstolite sisse. Kuna see on kõige odavam moon, siis sobib ta niisama plõksimiseks või testlaskmisteks, kus täpsus ei ole tähtis, vaid statistika kogumine - näiteks kronomine ehk kiiruse mõõtmine. Üldine standard on see, et kõiki mõõtmisi tehakse 0.2g moonaga. Samuti on see hea testimoon, kuid üritada mingeid probleeme lahendada relva töös. Kui relv näiteks ei sööda, siis kallist moona on mõttetu raisata, kui testimised saab teha odavama kuuliga ära.

0.25g on üks levinuimaid kaale, mida kasutatakse. Sobib nii püstolisse kui automaati, pumpa ja kulasse. Võrreldes 0.2g moonaga on hajuvus ja tuule suhtes lennuvõime kordades parem, samuti läheb võssist läbi. Küll aga ei saa vastu 0.28g ja 0.3g automaadi raskekaalule. Hinna-mahu suhtes hea kesktee. Saab täristada uhkelt ilma rahakotti lõhkumata. Tõsisemad airsofti mängijad lähevad tavaliselt raskema moona peale üle.

0.28g oli pikka aega "raskekaal" automaatide seas ning on siiani laialdaselt kasutusel. 120m/s kiiruste juures pakub väga head lennutrajektoori, eeldusel et AEG hopup suudab piisavalt seda tõsta. Massiline täristamine läheb veidi kalliks, kuid standard salvedega mängivale softerile peaks täitsa hää olema. Silmnähtavalt parema lennuga, kui 0.25g. Püstoli sisse võib raskeks jääda, olenevalt püstoli kiirusest ja hopupist.

0.3g on viimase paari aasta raskekaaluks saanud. Mitmed mängijad eelistavad just seda oma AEG sisse, sest pakub kõige kõrgema kaaluga head kvaliteeti ja valget kuuli. Kui kiirus on 120m/s piiril ning hopup on hea, siis võib väga häid tulemusi saada selle kaalu juures. Piiranguteks võivad saada salved, mis ei sööda enam rasket moona piisavalt kiiresti või rahakott, millesse auk süüakse, kuid päästikusõbralikult käituda.

Üle selle tulevad pea eranditult snaipri moonad ning kahjuks hetkeseis airsoftis on selline, et nende seas tõsiselt head kvaliteeti ei ole näha.
0.32, 0.36, 0.4, 0.43g on levinumad kaalud. Tootjateks tihti peale ühe ja sama tehase "rebrand" ehk edasimüüjad. Mõni aeg tagasi oli 0.36g roheline, 0.40g kollane ja 0.43g musta värvi. Nüüd on näha olnud 0.36g pruun, 0.40g tumeroheline ning 0.43g musta värvi. UK-s ja USA-s on välja tulnud esimene laar 0.40g ja 0.43g valgeid kuule ka, kuid Euroopasse neid veel saabunud ei ole.

Automaadi kuuli tootjatest.
Mulle meeldib:
KSC
G&G
King Arms
Blaster (mitte BIO-seeria, Biolagunev kraam on tõsine apelsinikoor)

Ei meeldi:
Kõiksugused odavama otsa kuulid, mida tihtipeale müüakse erineva nime all, kuid sama kraami. Nt. Diablo, Gunfire Rockets. Kõiki kuule saab kasutada, kuid kui me räägime keskmisest airsofterist, kes ostab endale ca 200-300 eur maksva relva ning paneb sinna veel ca 200 eur jagu tuuningut ja lisasid külge, siis jääb arusaamatuks miks tahta halvemat täpsust, ettesöötmise probleeme ning võimalikku sisu remonti, sest kuulipakilt sai säästa paar euri.

Vaja veel arvamust kujundada:
Bioval - nimelt oli Bioval pikka aega mu isiklike lemmikute seas. Viimastel üritustel aga nii minul kui teistel kasutajatel hakkasid tekkima tõrked ettesöötmise vallas. Ei oska veel öelda, kas see oli ühe saadetise probleem või sügavam mure.
Guarder - sama nagu eelmine. Paar aastat tagasi oli veel Guarder üks kõikide lemmikuid. Siis tuli uus pakend ning kvaliteet läks allamäge. Ilmselt otsustati veidi rohkem kasumit teenida ning tootmisprotsessi muudetud odavamaks.

Kui keegi on lisaks eelnevatele veel pikemalt kasutanud mingit muu tootja moona ning omab võrdlusmomenti mõnega siin toodust, siis võiks kindlasti teada anda.

108
Üritused / 2014-xx-xx 14.06 BB-day @Männiku mäed
« on: June 11, 2014, 11:37:15 »
Teeme laupäeval niisama fun mängupäeva. Mingit stsenaariumi ei ole. Vanuse piirangut ei ole. Mängumaksu ei ole. Saame kokku ja täristame veidi ebatavalises kohas Männiku mägedes. Oodata on kõvasti liiva ning lühikesi lahinguid.

Koguneme ja mängime selles kandis:

http://kaart.delfi.ee//?bookmark=17ac80ba7faedc3d479bfe4c9319c82f

Koguneme nagu ikka 11:00.

 

109
Videod / Op. Blackbird @ Rutja 30-31MAY2014 videod
« on: June 03, 2014, 08:30:46 »
Op. Blackbird @Rutja airfield, Estonian airsoft milsim game

Nagu ikka, alla 1080p pole mõtet vaadata.

110
Arhiiv / Op. Blackbird @ Rutja 30-31MAY2014 tagasiside
« on: June 02, 2014, 11:47:20 »
Siia teemasse Op. Blackbird tagasiside.


Minu poolne tagaside. Olin REDFOR ehk metsas müttajate poolel (n.ö. Hardcore osapool).

Meie üksuse suurus: R õhtu 14, L hommik 15, L õhtu 13.

Laias laastus stsenaarium: peame leidma tundmatu tuleviku põlvkonna lennumasina Rutjalt ning sealjuures täitma erinevaid (kõrval) ülesandeid. Esialgu põhibaasi ei pidanud torkima, mida ka tegime.
Ülesanded olid erinevad, kuid meie jaoks kõik ründava iseloomuga. Vahepeal sai meeldivalt palju jalutada ka. Kuna lennurada oli üle 2km pikk, siis kilomeetreid ikka jaguneb. Alustasime põhjapoolt suure tee ääres kogunemiskohast. Jalgsi rännak mööda metsasid, tegime ajutise laagri, viskasime suurema kola maha ning edasi lahingvarustusega esimest ülesannet (sidemasti hävitamine lennuraja keskel) täitma. Selleks ajaks oli kell ca 0100h. Ehk siis esimesed 4km metsas kiirusega ca 1km/h. Mõistlik, mets oli raske, soine, tuulemurde täis jne. Tulevikus korraldajatele märkus, et rasketes tingimustes ongi selline kiirus reaalne. Peale sidemasti edukat hävitamist saime ülesandeks peilida välja lennuki asukoht, mis tuli välja, et on maandumisraja alguses, baasipoolses otsas. Sealjuures paar kontakti ning kell oligi juba 4 paiku öösel ehk. Otsustasime lõpetada tegevuse ning liikuda baasi, et mõned tunnid magada.

Laupäeva hommik algas 9 paiku, söök, asjade pakkimine ning liikumine uuesti operatsioonide piirkonda. Eesmärgiks oli rünnata konvoid, mis transportis ühte meiega liitunud võitlejat. Varitsus püsti ning ootele. Veidi aega hiljem astus vastane peaaegu omadele peale ning ei olnud valikut - avada tuli. Varitsuse tagumises otsas olnud mehed liigutasime kiiresti manöövriga vastasele küljepeale ning tulemus oli meile soosiv. Mõned meediku ravimised ning eemaldusime piirkonnast.

Järgmiseks saime "õhtutõrje kahurid" vms tegelased ning tegime lõunapausi, sest nälg hakkas ligi tikkuma. Peale seda läksime paigaldama kahureid lennuraja peale, kuid kohe olime kontaktis. Eemaldusime, läksime kokkulepitud VKP-sse ning alustasime tagant poolt uuesti. Kahurid maas ilma kontaktita ning saime viimase kompleks ülesande: ladudest hõivata kütuse element ning see toimetada lennuki juurde, et see hävitada kohaliku inseneri abiga. Kütuse elemendi saime kätte, kuid suurte kaotustega. Edasi uuesti reorg @ VKP ning viimast osa täitma. Lootsime vastasele mööda külge seljataha hiilida, aga tuli välja, et kogu vastase reserv oli just sinna pandud. Korralik kontakt, mille lõpuks jäid paar BLUFOR võitlejat seisma lennuki juurde. Ürituse lõpp.

Korralduslikust poolest REDFOR silme läbi:
Hea et olime eraldatud BLUFOR kogunemiskohast.
Mõistlik kaugus autode parkla ja ülesannete piirkonna vahel.
Esimeses osas lootsime rohkem patrulle teepeal näha, kuid sain aru et tehnika vedas alt.
Kiletatud kaart oli PRO, aga oleks võinud värviline olla. Hallilt kaardilt ei lugenud palju välja.
Sidekanali ette andmine ja teiste pealt kuulamise keelamine oli minu hinnangul hea valik.

Üldiselt etteheiteid ei ole. Üle pika aja üks korralik MILSIM vähemalt REDFOR silme läbi. Me muidugi lihtsaks enda elu ei teinud ning siinkohal respekt kõikidele REDFOR liikmetele. Kannatab luurele minna küll ning virinat oli minimaalselt arvestades trajektoori valikuid, mis me tegime. Täiustage varustust ning järgmine kord on nagu "lumme kusta". Hea demopäev neile kes mõtlevad SummerCamp Hardcore poolel mängida. 

Kaardipilt koos tähistega.


Punane trajektoor on esimese õhtu rännak ning kollase ringiga meie ajutise campi asukoht.
Roheliste ringidega on erinevate ülesannete asukohad.
Sinise ringiga on korraldaja poolt ette antud reorg asukoht, mida viimaste ülesannete sooritamisel kasutasime.
Oranž trajektoor on kütuse elemendi transportimine vastase baasi juurde ja rünnaku alustamine lennukile.


111
Üritused / 2014-xx-xx 24.05 Vene seltskond @Männiku
« on: May 17, 2014, 10:57:54 »
Vene punt läheb Männikule madistama 24. mail. Mängumaks 2 eur.

Täpsem info siin: http://www.airsoftgames.ee/viewtopic.php?f=15&t=4493

112
SummerCamp 2014 / Registreerimine / Registering
« on: May 11, 2014, 20:16:42 »
Registeerimine avatakse 1JUN2014.

Kirja saab panna kas üksikvõitlejana või üksusena/tiimina.

Registreerumiseks on vaja saata email aadressile: airsoftfoorum@gmail.com järgneva sisuga:

Tiimi nimi (juhul kui tuled tiimiga)
Ees- ja perekonnanimi
Vanus (juhul kui oled alla 18 eluaasta)
Kummale osapoolele registreerud (Camp või HC, võib ka panna "vaba" siis korraldaja määrab vastavalt vajadusele)
Muu info, mida vajalikuks pead mainida (nt. airsoft sõidukid jne).

Tiimi ja selle liikmed võib registreerida üks isik, kes saadab kõikide liikmete info korraga.

SummerCamp 2014 osalustasu on sõltuv registreerumise ajast.
JUN1-JUN15 10EUR
JUN16-JUL20 20EUR
JUL21 kuni kohapeal enne briifingut registreerumine 30EUR (kohapeal registreerumine sõltub vabade kohtade olemasolust)

NB! Registreerumine loetakse lõplikuks pärast mängumaksu laekumist! Tasumise info tuleb vastusena registreerumise emailile.
Registreerunud mängija koht broneeritakse 5. päevaks, mil on aeg tasuda mängumaks. Pärast seda vabaneb tema koht.


Camp osapoole mängijate saabumisaeg ei ole rangelt fikseeritud. St. gruppidel, kes ei suuda üheaegselt koguneda, tasub registreeruda PMC operaatoriteks.
HC osapool peab olema üksusena valmis FRI 251800JUL2014 OPORD-s määratud asukohas. Oluliselt hiljem liituda soovijad enne registreerumist ühendust võtta.

Mida saab mängija ürituse tasu eest?
Kolmepäevase laagri
Joogivesi kohapeal
Ööbimiskoha telgis (CAMP osapoolel, HC peab ise hakkama saama, teine öö võimalik telgikoht)
Taktikaline side juhtimise tasandil korralduse poolt
Kiletatud kaart koos reeglite ja mänguinfoga 1tk/mängija
Auhindadega võistlused, auhindade omastamine sõltub mängija osavusest
Osalemine peaauhinna Lonex M4 AEG loosis (osalevad kõik mängijad, kes on SUN hommikul olemas)
Toitlustamise ja ööbimise info täpsustatakse enne registreerimise avamist.

Küsimused või probleemid: airsoftfoorum@gmail.com või +372 53982185 või CH1 mängualal alates 251600JUL2014 kuni 271200JUL2014


---------------------------ENGLISH--------------------------------



Registering will be opened on 1JUN2014


To register one must send an e-mail to airsoftfoorum@gmail.com with info included

Team name (if you are coming with a team)
First and last name
Age (if you are under 18)
Which side you want to play for (Camp vs HC, you can also put "free" for the staff to decide for you)
Other info you wish to share (e.g. about airsoft vehicles you are bringing etc)

A team with players in it can be registered by one person who will include all of the players info in one e-mail.

SummerCamp 2014 game fee depends on the time of registration.
JUN1-JUN15 10 EUR
JUN16-JUL20 20 EUR
JUL21 to on site before briefing begins 30 eur (on site registration depends if there are any free places left on either side)


NB! Registering is complete when the game fee is payed. Payment info will be in the reply to your registration e-mail.
When a player or a team registers with an e-mail their place is reserved for 5 days to make a payment. After that time their places will be free for registration again.


Camp side PMC operators can gather in a more loose timetable. If you are not sure that you can make it on time to briefing then it is best to register at Camp side.
HC CFOR is expected to rally for briefing on time, not later than FRI 251800JUL2014 at designated site given in the OPORD. Any exceptions to this need to be consulted before registration.

What does a player get for the game fee?
A 3-day camp in an awesome Estonian ex-soviet rocket base.
Drinking water on site
A sleeping place in a military squad sized tent for CAMP side. HC side must have sleeping gear with them.
Tactical comms on command level organized by the staff
A laminated map with rules and game info, 1 piece per player
Fun competitions with prizes on SUN morning
Every player who is on site at SUN morning will be eligible to win the main prize: Lonex M4 AEG


Any questions or problems please send to: airsoftfoorum@gmail.com or +372 53982185 or CH1 on site from 251600JUL2014 to 271200JUL2014

113
Üldine jutt / Airsoft Action kaamerate arutelu
« on: May 09, 2014, 16:56:23 »
Kuna viimastel üritustel on pidevalt rohkem "action cam"-e nähtud, siis leidsin, et võiks info jagada kasutajate vahel.

GoPro Hero 3 plus näidispilt:


Sony AS100 näidispilt:


Ise oman hetkel GoPro Hero 2-te, mis on kiivrikinnitusega. Selle konkreetse kohta saab lugeda siit teemast: http://airsoftfoorum.ee/foorumest/index.php?topic=64.msg549#msg549
Eelnevas teemas on kinnitatud kiivri peale ning asub kiivrist kõrgemal. Kuna see osutus korralikuks BB magnetiks, siis tellisin selle kinnituse juurde:


Mis on GoPro plussid minu silmis?
Hea video kvaliteet sarnaste konkurentide ees.
Palju ja hästi levinud lisavarustus, k.a. odavad hiina koopia kinnitused.
Järelturg
Suurema aku võimalus

GoPro miinused?
Hämaras või pimedas jääb alla mõnele konkurendile
Puudub pildistabilisaator
Kuju - minu arust ei ole kõige ideaalsema kujuga airsofti mõistes.


Kuna just paar päeva tagasi sai tellimuse pandud värske toode - Sony HDR AS100, siis tegin enne seda päris palju eeltööd ning lõpuks veendusin, et GoPro 3 Black Plus asemel tahan just seda.

Üks hea võrdlev videoülevaade GoPro Hero 3 Black Plus ning Sony AS100 vahel.
Sony HDR-AS100V vs GoPro Hero3+ BLACK HD

Sony AS100 plussid:
Elektrooniline pildistabilisaator (minu jaoks suurim pluss hetkel GoPro seeria ees)
Hea hämaras filmimise võime ning Vivid colors sobib hästi Eesti tingimustesse
Kuju - kiivri küljepeale sobib minu arust paremini, kui GoPro kiivri etteotsa. Annab ka realistlikuma vaatevinkli relvaga sihtides.
Stereo heli, mille kvaliteet on üheselt paremaks tunnistatud GoPro omast

Sony AS100 miinused:
Kinnituste vähesus, hind ning kättesaadavus. Samas on tal standard 1/4" statiivi keere sisse ehitatud.
Võrreldes GoPro-ga moonutab 170 kraadise vaate juures servasid rohkem. Samuti on vee all udusem pilt tänu kumerale läätsele.
Sisemine aku, mille mahtu ei saa suurendada.


Sony vs GoPro vaieldavad punktid:
Väidetavalt osades tingimustes on GoPro-l teravam pilt, osades Sonyl. See on kindel, et pimedas suudab tänud tagantvalgustatud sensorile Sony paremini
jäädvustada.
Mõlemale on võimalik ühtemoodi panna USB toide (ja soovi korral mikker) filmimise ajaks taha ning akupank külge. GoProl skeleton frame ning küljepealt ots välja. Sonyl kasutad originaal Splashproof kere ning alt on USB toiteots kättesaadav.
Mõlemal tuleb kaasa (Black Plus puhul ja AS100) wifi remote, millega saab panna salvestama ning peatada salvestamist. Sony puhul saab ka pilti näha puldi pealt. Iseasi kas see vajalik või plussiks osutub.

Jutud käivad, et järgmine GoPro (4) tuleb sügisel välja ning hakkab 4K videot filmima 30FPS ning 1080p @ 120FPS. Samas seda praegu veel ei ole ning alati on uuem ja parem kohe nurga taga ootamas.

Suurimaks mureks hetkel on Youtube, kes võtab rõvedalt video kvaliteeti maha. Kui praegu GoProga filmid cs 25Mbps videot, siis Youtubei üles lastes jääb sellest 1080p režiimis alles ainult 6Mbps! Sellest tulenevalt ka karm kadu kvaliteedis ja detailis.

EDIT: Räägime hindadest ka. Hetkel saab Eestist GoPro Hero 3 Black Plusi kätte 330 eur eest. Poest sellist hinda ei leia, aga tuuakse maale ja müüakse küll. Pikalt ei pea guugeldama.
Sony AS100VR (Wifi puldiga versioon) tuleb hetkel Ebay kaudu tellides mõned eurikud kallimad. Kui asi reaalselt käes, siis annan teada palju kokku läks. Ilma puldita versioon tuleb alla GoPro 3 Black Plus hinna. Praegu veel hinnad kõrged ka, sest pole  levinud kaup. Eestis minuteada veel isegi ei müüda.

114
SummerCamp 2014 / REEGLID / RULES
« on: May 08, 2014, 19:45:34 »
SummerCamp 2014 kasutusel olevad reeglid.

Relvad ja nende väljalaskekiirused:
Automaat kuni 120m/s piiranguteta.
Kuulipilduja või poolautomaat snaiper kuni 120-150m/s, piirang ca 15m miinimum distants ja backup relv kohustuslik.
Üksiklasuline poltlukk snaiperrelv 150-180m/s, piirang ca 25m miinimum distants ja backup relv kohustuslik.

Lubatud on +-5m/s kõikumine. Kõik kiiruse mõõtmised toimuvad 0.2g kuuliga.

Kõik relvad, välja arvatud kuulipildujad, peavad kasutama mitte-hicap salvesid.
Lubatud salvetüübid: lowcap, standard, midcap (ehk siis kõik salved, mis ei kolise)
Kuulipildujatele ei ole salvepiiranguid.


Majades sees kehtib KÕIGILE üksiklasu piirang ning soovitav püstoli kasutuse piirang. Majast välja võib lasta piiranguteta, kui on tagatud miinimum distants.

Suits ja granaat on tõenäoliselt keelatud seoses kõrge tuleohuga. Lõplik otsus tuleb paar päeva enne üritust.
Granaat tapab 5m raadiuses või terve väikese ruumi (vältimaks situatsiooni, kus mees ütleb, et ta oli posti taga ning ei saanud surma, kui granaat tuppa lendas). Granaadil ei pea olema lendavat elementi küljes. Granaadid lubatud kõik mis on nõrgemad kui: Achtung ja Kaitseväe sinised lõhkepaketid. Palun vältida situatsiooni, kus ühel mängijal on taskus suur pakk väikeseid paugukaid ning neid loobib iga paari sekundi tagant. Mõistlik kasutus on ca 5 granaati ühe mängija kohta terve mängupäeva vältel.

Pihta saamisel tuleb karjuda kõva häälega "Pihtas!", "Surnud!" või "HIT!" ning anda märku tõstes üles käe või relva toruga taeva poole. Lisaks on KOHUSTUSLIK kasutada punast või eredavärvilist kollast rätti, millega fikseerida surnud mängijad. Kui ei ole teistmoodi sätestatud, siis loevad kõik tabamused olenemata piirkonnast, k.a. varustuse pihta. Rikošett ei loe. Tabamus relva pihta loeb samamoodi nagu tabamus varustuse pihta.

Meedikute kasutamine. Kui ülesande täitmiseks on lubatud kasutada meedikuid, siis saavad nad elemendi (riideriba, kaablikinnitus vms) mida siduda pihta saanud mängija keha või varustuse külge. Pärast ravimist on mängija elus ning võib jätkata mängimist.

NB! Pimelasud on keelatud! Relv peab olema õlas laskmise hetkel. Püstol või ilma kabata relv (kokku volditud kabaga relv) peab olema laskmise hetkel silmaga sihtimise joonel.

Surnuks rääkimine/ silent kill: puudutades teist mängijad käega või alla 1m kaugusel on võimalik teist mängijat "surnuks rääkida". Kas puudutades teist mängijat või öeldes "Lask või surnud". Vastasmängija peab eemalduma surnualasse, kuid ei või kõva häälega öelda, et ta on surnud.

Telkides sees on kogu mängu vältel safezone. Telkides sees võib võtta prillid peast. Telkidesse sisse, ega neist välja ei tohi lasta.

Stsenaariumi toimumise ajal (FRI 1800h- SAT 2000h) peavad prillid peas olema 100% ajast.

Sõidukid
Airsoftiks ehitatud autode kasutamine toimub järgnevalt.
Autosid on võimalik peatada valanguga (auto saab tabamuse rohkem kui 5 bb-d korraga). Auto kasutamine stsenaariumis toimub ainult avatud akendega või muul moel lahtise masinaga (cabrio vms). Kui auto saab tabamuse, on auto liikumisvõimetu ning mängijad peavad koheselt väljuma autost. Kui autojuht saab tabamuse, on auto liikumisvõimetu ning mängijad peavad koheselt väljuma autost. Mõlemal juhul peab autojuht laskma ühe pika signaali ning sisse lülitama ohutuled.
Auto surnuaeg on 10 minutit. Kui autojuht soovib, võib ta koheselt pöörduda ohutuledega tagasi oma baasi. Baasis surnuaeg 10 minutit.

Juhul kui on lubatud granaadid, siis granaat muudab auto liikumisvõimetuks 5m raadiuses.

Ohutuledega sõidukid on surnud või tehakse ADMIN sõite. Ohutuledega sõiduki pihta on keelatud tulistada.

NB! Auto kasutamise eesmärk on liigutada kiiresti üksuseid (QRF), mitte omada kuulikindlat APC-d. Kui mõni üksus leiab, et ta omab spetsiaalselt APC-ks ehitatud masinat (lisatud paneelid külgedele jne), siis võtta ühendust ning vaatame üle nii masina, kui reeglid.

Juhtimine ja side
Üritusel on kasutusel struktuurne sõjaväeline juhtimine. St. et mängijad peavad olema valmis täitma ülesandeid vastavalt osapoole juhi (juhtide) suunistele. Alati on võimalik pakkuda välja alternatiivseid plaane, kuid täielik koordineerimata isetegevus läheb arvesse, kui reeglite eiramine.

PMR ja teised raadiosaatjad on kasutusel.
PMR CH1 on alati ADMIN kanal
PMR CH2-8 jagatakse üksuste vahel ära vastavalt OPORD-le (Operatsioonikäsk), mille kõik registreerunud mängijad saavad.
Kanalite pealtkuulamine või segamine, mis ei kuulu teie üksusele, on keelatud. Vastava loa saab anda korraldus või üksuse ülem.


Eksides reeglite vastu järgneb kas hoiatus või ürituselt lahkumine. Registreerides ja tulles üritusele nõustud eelpool toodud reeglitega ning korraldaja otsused ei kuulu edasi kaebamisele.




------------------ENGLISH-------------------------------

SummerCamp 2014 rules and weapon limitations.

Weapons and their max velocity limits:
Automatic rifle and pistol 120m/s
Support weapon and semiauto sniper rifle 120-150m/s, minimum engagement distance 15m and backup weapon (less than 120m/s) required.
Boltaction sniper rifle 150-180m/s, minimum engagement distance ca 25m and backup weapon (less than 120m/s) required.

All weapons are allowed to fluctuate on chronoing +-5m/s, all measurings are done with 0.2g bbs.

All weapons except support guns MUST use non-hicap magazines.
Allowed magazine types: lowcap, standard, midcap (that is everything that does not rattle)

There are no mag limitations to support weapons.

Inside the buildings there is a semiauto rule for everybody, it is recommended to use a pistol in a CQB situation. You may shoot outside of a building without limitations as long as the MED is applied.

Smoke and other pyro is most likely banned, due to a very high fire risk. A final decision will be taken a few days before the event. If allowed there are rules that apply:

A pyro grenade will hit every player within a 5m radius and it will hit everybody in a small room. All pyro must be shown and if needed demonstrated to the staff before the start of the event to ensure safety. There is a rule of 5 grenades per one player per one gameday.

If a player is hit he must tell with a loud voice "HIT!" and raise their hand or weapon with barrel pointing the sky. A RED or bright YELLOW piece of clothing must be used to identify dead players.
Every hit is counted no matter where you are hit. This also means hit to the gear or your rifle. A ricochet does not count as a hit.

Medics. If medics are allowed for an assignment then they are given bandage or zip-ties that they will need to tie on to the HIT player, after which the player is alive again and may continue playing.

NB! Blind fire is prohibited! One must shoulder their weapon when firing. Pistols, submachine guns or folded stock weapons must be held at the line of eyesight when firing.

Silent kills: a player can do a silent kill to an opposing player by touching him gently with his hand OR saying "Bang" at a distance of under 1 meter. The dead player may leave to dead zone/safezone but may not yell "Hit".

Tents are considered safezone. You may take your eye protection off whilst in tents. You may not shoot into or out of the tents.

Out of the tents while the scenario is on (FRI 1800h-SAT 2000h) eye protection must be used 100% of the time.

Vehicles
Vehicles built for airsoft.
Players can stop a vehicle with a burst of 5 bb-s or more. When using the vehicle in game all windows must be rolled down or the vehicle is open top (cabrio). If the vehicle is hit, it is disabled and the players inside must exit immediately. If the driver is hit, the vehicle is also disabled and the players inside must exit immediately. On both cases the driver must blow the signal horn (1 x long) abd put on the emergency signal lights.  Vehicle is disabled for 10 minutes. If the driver chooses, he may return to their base immediately after getting hit with the vehicle. Emergency lights must be used then. When arriving to base he must then wait for 10 minutes to move out again as a working vehicle.

If grenades are allowed in game, then a grenade hit within 5 meters of the vehicle disables it.

It is prohibited to shoot a vehicle with blinking emergency lights. It is either a HIT vehicle or it is making an administrative run.

NB! The point of using airsoft vehicles is to provide a quick way to move your troops to an area (e.g. QRF), NOT to provide bulletproof cover against bb-s (APC). If a team thinks they have a specially built APC like vehicle, please contact us (Contact is found at Registration) and  we will oversee if it is suitable for different rules.

Chain of command and comms
This event will be guided by a chain of command. That is, players must be prepared to execute missions set by the strategy of your higher command. Your own opinion and proposals are welcome, but a complete lack of self control and disobedience will be taken as going against the rules. 

PMR and other radios can be used.
PMR CH 1 will always be ADMIN
PMR CH2-8 will be divided between forces in the OPORD (Operation Order) that registered players will receive.
Scanning or jamming other than your own channels is prohibited unless you are given special permission from the staff or command.


By registering and participating in the event You are accepting the rules stated and must obey them. Disobeying any of the rules stated may lead to a warning or a ban from the event. All decisions by staff are final and are not to be discussed any further.


115
Projektid / Polarstar ja teised HPA süsteemid
« on: April 27, 2014, 11:42:33 »
Nagu lubatud siis pikem teema värskelt omandatud Polarstar Fusion Engine kohta. Minule teadaolevalt on see teine isend Eestis. Esimese õnnelik omanik on Aiku.

Sissejuhatus teemasse on siin foorumis olemas: http://airsoftfoorum.ee/foorumest/index.php?topic=139.msg3704#msg3704

Esimene kiire videoülevaade Aiku relvast:
Aiku PolarStar Fusion Engine M4


Küsimus jääb, et miks peaks tahtma ballooni ja voolikuga ringi joosta?
Minule isiklikult meeldib neli põhilist punkti Fusion Engine (FE) juures, mida AEG stiilis relvast välja ei saa võluda ükskõik mis juppide juures.

  • Kõik sätted on ise regullitavad. Laskekiirus, lasketihedus, torupikkusele vastav õhu hulk, ettesöötmine (nozzle liikumise aeg) jne
  • Töökindlus, mis ei sõltu lasketugevusest. FE kuluosadeks loetakse o-rõngaid (soovitav vahetada 25k lasu järel) ning solenoidi (räägitakse ca miljonist lasust). Sealjuures ei ole vahet kas lased 100 või 150-170m/s. Ainult õhukulu suureneb ning seetõttu saad balloonist vähem laske kätte
  • Üksiklasu reaktsioon. Sellist üksiklasu reaktsiooni aega ei saa mitte ühestki automaadist kätte. See on tõesti 100% kohene. Ning airsoftis see on tihtipeale alahinnatud väärtus. Rõhutakse tavalisest laskekiirusele, mitte reaktsiooni ajale.
  • Summuti efektiivsus. Kuna kolbi ei ole, mis lajataks vastu silindri pead, siis ainuke heli on õhu liikumine. Seda suudab softi summuti väga edukalt maha võtta ja vaikseks teha. Polarstar sisuga on puhas rõõm summutit kasutada.

Suurimad miinused?
Eks ikka balloon ja voolik. Enamik USA mängijatest (kus Polarstar on väga levinud platvorm) lahendavad mure sedasi: balloon suurde camelback kotti ning seljapeale ja voolik alt otsast välja ning laskmiskäe alt läbi. Aiku on nüüdseks pea 2 aastat kasutanud samamoodi enda oma ning kinnitab, et ei ole probleemiks. Lisaks on võimalik lahendada ballooni mure ka "airstock" versiooniga: http://www.ampedairsoft.com/Redline_Airsoft_AirStock_for_PolarStar_M4_s_p/rl-airstock.htm kuid ei leia, et see oleks mugavam või parem variant. Kallis hind ning väga väike laskude arv.


Install.
Kasutasin enda Lonex kere ning hakkasin vaatama, kuidas FE sisse istub. Polarstar ise kasutab VFC keresid relvade kokku panekul. Lonex vajab ühe nurga maha viilimist kere sees. Peale seda läks FE peaaegu murevabalt sisse.

Tuleümberseadurist veidi tagapool oli serva maja vaha võtta.


Lisaks oli mul sama probleem, mis paljudel teistel kasutajatel: FE ei istunud 100% tsentreeritult välistoruga. Seda muret ei tule ette ainult FE, vaid ka tavaliste gearboxidega, kuid see on üldiselt mure, millele tähelepanu ei pöörata. Lahenduseks oli metallplaadi liimimine küljepeale, mis hoidis täpselt õiges kohas horisontaalselt. Vertikaalselt sai regullida tagant kaba poldiga ning püstolkäepideme poltidega paika.



Polarstar Fusion Engine Ver.2 GEN3 koos kontrolleriga



Veidi sisu



Lonex keres sees



Balystic HPR800 regu http://www.powair6.com/en/fusion-engine-regulator/2083-balystik-hpr800-regulator-with-challenge-line.html



Balloon, regu, voolik, kiirliitmik (sulgeb automaatselt õhuvoolu, kui relva tagant lahti ühendada)


116
Otsin sellist tegelast nagu antud pildil vasakpoole jupp on. Eesmärk relsi sees välistoru ära fikseerida. Võib ka alternatiivseid lahendusi pakkuda.


117
Arhiiv / Starõi Krõm tagasiside
« on: April 13, 2014, 11:29:07 »
Siia teemasse kõik üritusse puutuv tagasiside.

118
SummerCamp 2014 / Küsitlus - transport?
« on: April 11, 2014, 13:57:03 »
Küsitlus transpordi kohta. Paljudel noorematel mängijatel ei ole võimalust oma transpordiga tulla mängule. Siit ka küsimus - kui paljudel oleks soovi ühine transport tellida.

Suund saaks olema Tallinna sadam-kesklinn-Pärnu mnt-Haapsalu mnt-Piirsalu ja tagasi.  Eeliseks on see, et väsinud peaga ei pea ise sõitma. Puuduseks on ilmselgelt transpordi sobimatus kaugematele tulijatele.


119
SummerCamp 2014 / Küsitlus - toitlustus?
« on: April 11, 2014, 13:52:46 »
Toitlustamise küsimus.

Kehtib nii HC kui Camp osapoolele. Kas pigem eelistaksid kogu nädalavahetuse toidu ise kaasa võtta või oled valmis maksma ning toit on kohapealt.
Lõkke tegemise võimalus on olemas. Vesi samuti.

Catering oleks planeeritud järgmiselt:
R õhtu toit mängijate poolt
L hommik, lõuna, õhtu korraldajate poolt
P hommik korraldajate poolt

Planeeritav summa nelja toidukorra peale max 20 eur.

120
SummerCamp 2014 / Küsitlus - ööbimine?
« on: April 11, 2014, 13:46:09 »
Küsitlus ööbimise ja magamisvarustuse kohta.

HC osapool peab kõike eluks vajalikku ise kaasas kandma.
Camp osapoolel on elu kergem - võimalik on ise oma magamisvarustuse eest vastutada või korraldaja poolt telgikoht saada. Arusaadavalt toob korraldaja poolne telgikoht kaasa suurema mängumaksu.

Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 20