Seoses airsofti relvade arenguga ning pidevalt uute platvormide turule tulekuga on ettepanek täpsustada reegleid, mis on siin foorumis kirjas ning mida paljud mängukorraldajad kasutavad muutmata kujul. Kuna reeglid peaksid olema kommuunis vastu võetud ning suurema osa poolt aksepteeritud, siis läheb üles avalik küsitlus erinevate muudatustega mille kohta saab hääle anda. Küsitluse tulemused võtame kokku ning selle alusel muudan esimeses postituses olevate reeglite sisu vastavalt.
Kirjutan lahti ettepanekud koos põhjendustega. Kindlasti on aktiivsetel mängijatel veel ettepanekuid. Palun esitage sisend ning formuleerin selle küsitluseks nii, et kõik saaksid vastata.
Ettepanek 1: relvade kronomised ja piirangud muuta kiiruse põhiselt jõu põhiseks. St. reeglites on piirang erinevatele relvatüüpidele Joulides millele antakse võrdluseks kiirus m/s. Põhjus selles, et erinevat platvormid käituvad väga erinevalt. Viimase 10 aastaga on muutunud tavaline 0.2g kuul juba pigem 0.3g kuuliks ning snaipritel 0.3g kuul juba 0.45g kuuliks. Tänu sellele tekib "joule creep" effekt. Lisaks on kasutusel HPA/co2/green gas platvormid, mis kõik on väga tugeva jõu kasvuga. Eesmärk on mängudel mõõta kõiki relvi selle kuuliga ning selles seades (k.a. hopup seade) millega mängija selle relvaga mängib. Näiteks kui mängija kasutab 0.3g kuuli automaadis siis on tal hopup samuti seatud 0.3g kuuli järgi.
Näide ettepanek 1 kohta.
Näiteks mängija tuleb mängule ning kronotakse relva hopup maas 0.2g kuuliga. Saadakse tulemuseks 120m/s 0,2g mis on jõus võrdväärne 1,48J. Tegelikult kasutab mängija mängimiseks kõrgemat hopup sätet ning 0.3g kuuli. Kui nüüd uuesti kronoda "mänguseades" relva, siis saadakse tulemuseks 107m/s 0.3g kuuliga mis on jõus 1,7J energiaga ning ümberarvutatuna võrdväärne 130m/s 0.2g. Ehk siis "mänguseades" relv laseb tegelikult igati üle aksepteeritud piiri, aga mõõtmistulemus seda ei kajasta. NB! Tegemist on reaalse näitega mis on isegi tagasihoidlik. Suuremate kiiruste juures - semi auto ja bolt action kiiruste juures tekib jõu kasv pikemate torude puhul veelgi suurem. Täiesti reaalne on kuni 1.5 korda jõu erinevus! Jõu mõõtmine esialgu vajab harjumist, kuid nt. Soomes on minuteada ammu kasutusel jõu piirangud mitte kiiruse piirangud. Jõu järgi kronomine tagab reaalsed tulemused ning minu teada kõik tänapäevased kronomeetrid lubavad ka kuuli kaalu sisestamist, et kohe õige jõud arvutatakse ekraanile! Ainuke möödahiilimiskoht on valetada kuuli kaalu kohta mida relv kasutab. Esiteks on sellisel juhul antud mängija juba eos airsofti sobimatu ning teiseks korralikul mängukorraldajal ei ole probleemiks kronomiseks hankida erinevas kaalus moona, et kontrollida vajadusel kahtlusi.
Jõu piirangud ettepanek 1 kohta. Kõik suurusjärgud on ümardatud. Mulle tundub, et automaat ja KP/SA snaiper on meil hästi vastu võetud ja sarnane paljudes teistes riikides kehtivate piirangutega. Poltluku kiirused kõiguvad suuresti - mõnes kohas on ca 160m/s, mõnes kohas 190-200m/s. Ehk siis väga palju kõiguvad.
Ettepanekud oodatud kas on vajadus seda muuta. Automaat 1.5J = 122m/s 0.2g kuuliga = 110m/s 0.25g kuuliga = 100m/s 0.3g kuuliga.
Kuulipilduja ning poolautomaat snaiper 2,3J = 151m/s 0.2g kuuliga = 135m/s 0.25g kuuliga = 124m/s 0.3g kuuliga = 107m/s 0.4g kuuliga
Poltlukk snaiper 3J = 173m/s 0.2g kuuliga = 141m/s 0.3g kuuliga = 129m/s 0.36g kuuliga = 122m/s 0.4g kuuliga = 118m/s 0.43g kuuliga = 115m/s 0.45g kuuliga
MED ehk minimum engagement distance ehk miinimum laskekaugused:
Automaat 0m (majades sees üksiklask ning pimetuli keelatud teiste reeglitega)
Kuulipilduja ning poolautomaat snaiper 15m (backup relv kohustuslik)
Poltlukk 20m (backup relv kohustuslik)
MED Distantsid on võetud ja arvutatud selle järgi, millise kauguse peale umbes langeb kuuli kiirus alla 1.5J energia. St. hoides MED distantsi ei tohiks üksiku lasu tabamus olla tugevam kui tavaline ilma piiranguta automaadi lask.
Kõiki jõu arvutamise kalkulaatoreid saab vabalt internetis kasutada (mobiili äppid on ka olemas):
http://asiaairsoft.com/index_topic.php?did=23&didpath=/23http://www.coderedairsoftpark.com/pages/park-rules-and-hours/fps-calculator.phphttp://www.airsoftmaster.com/fps-chart-for-airsoft-guns/MED arvutamise jaoks kasutasin ATP projekti:
http://mackila.com/airsoft/atp/