CQB strateegia

Started by lukka, July 20, 2015, 23:32:25

lukka

Mul on teile üks hea ja üks halb uudis. Halb uudis on see, et meie CQB rünnaku taktika on praktiliselt olematu ning isegi selle olematu taktika realiseerimine imeb. Hea uudis on see, et ega teised osavamad ei ole. Seega – mõistliku teoreetilise ja praktilise treeninguga võiksime saavutada olukorra, kus Bloodbrothers kutid on enimvihatud ja kardetud CQC lahingutes. Mulle see meeldiks (ma loodan, et ei ole ainukene).

Panen kirja kõigepealt erinevad probleemid, mida olen kohanud meie senistel mängudel ning seejärel panen kirja strateegia, mida implementeerides võiksime suurem osa nendest probleemidest kõrvaldada. Loomulikult tuleb see strateegia harjutada meie lihasmälusse. Seda tegemata toimib trennis kõik korrektselt, kuid lahinguolukorras tegutseb ikka iga mees nii nagu harjunud on.

Oluline on ka veel see fakt, et kõik Bloodbrothers liikmed ei pea antud strateegiaga ennast kurssi viima. Alustuseks piisaks täiesti sellest, et meil on igal mängul esindatud 4 liikmeline punt, kes jagab ühist strateegiat, on harjutanud selle kokku töötamist ning julgelt mängul realiseerib seni harjutatud.

Kes oleksid vabatahtlikud? Kokku võiks treeningutel osaleda 4-5 liiget (vähemalt – võib alati ka rohkem) lisaks minule (kuna mängule ei pruugi kõik alati jõuda, siis vähemalt 4 suudame igaks mänguks välja käia) Mina olen ise kindlasti üks ja võtan kogu CQC ründe taktika juurutamise enda peale. Ilmselgelt minu airsofti kogemus ei ole kõige suurem meie hulgast (pigem isegi vastupidi), kuid mul on üpris suur huvi antud teema vastu ning hea pea 

Üliäge oleks muidugi, kui suudaksime 2x 4 liikmelist gruppi välja panna, kuid jäägu see hetkel visiooniks.
You are not allowed to view links. Register or Login

lukka

    CQC Rünnaku taktika

    Konkreetse teema eesmärk on võimalikult lühidalt, kuid kõigile aru saadavalt paika panna Bloodbrothersi CQC taktika ning aja jooksul vastavalt täienenud kogemustele lihvida seda. Kõik ettepanekud on teretulnud ning antud kirjet muudan vastavalt tehtud ettepanekutele.

    Nendel, kes tunnevad huvi CQB taktika kohta, palun põhjalikult ja rahulikult järgnev läbi lugeda.

    Probleemid:
    Side
    Probleemid on sides nii grupisiseses koostöös kui gruppidevahelises koostöös. Grupiseses koostöös on probleemiks eelkõige teadmatus millist informatsiooni, millisel hetkel ja kuidas anda. Gruppidevahelises koostöös on suurimaks probleemiks teadmatus, kus teine grupp viibib. Korduvalt on olnud majade võtmisel olukordi, kus kaks sama meeskonna gruppi teineteineteist osaliselt maha laseb või karjutakse igal sammul ,,rünne, rünne" ning isegi need vastased, kes ei teadnud veel, et peab valmis olema lahinguks, on nüüd kursis et vastased on majas ning häälte järgi saab umbes ka aru – palju neid on. Sideprobleemiks on ka korraliku varustuse puudume osadel meeskonnaliikmetel, kuid seda teemat käsitlen eraldi varustuse alateema all.

    Katmine
    Küll ja rohkem on olnud olukord, kus kas selja tagant, teise korruse aknast või muud moodi on kogu käng maha võetud. Olen korduvalt näinud ka olukordi, kus neli venda vaatavad ühes suunas ning kui keegi vaid tuleks selja tagant ja võtaks nad korraga maha.

    Kiirus ja otsustavus
    Tubade võtmised ja ühest toast teise liikumine on vahepeal liiga tormaks ning teisel hetkel venib sedavõrd kaua, et vastased jõuavad uuesti grupeeruda ja kohaneda olukorraga. Samuti on küll olnud olukordi, kus üks mees jookseb sisse ja ülejäänud kuulavad, kas on ohutu sisse minna või mitte.

    Kompetents ja osavus
    Seoses sellega, et kõik püüavad kõike teha (ei ole defineeritud kindlaid rolle ning vastutusalasid), siis edasiareng on suhteliselt aeglane. Selle asemel, et keskenduda ühele asjale, milles kogemust edasi ammutada, siis keskendutakse kõigile ja samas mitte millelegi. Analoogi võib tuua muusika maailmast – kumb inimene on muusikaliselt osavam, kas see, kes on 10 000h viiulit mänginud või see, kes on 1 000h x 10 instrumenti mänginud. See oli retooriline küsimus :)

    Lahendused
    Ideid, kuidas neid probleeme lahendada on tulnud eelkõige kahest allikast – youtube ning reaalsest mängukogemusest

    Ruumi puhastamine
    Vaadake kõigepealt see video:
    You are not allowed to view links. Register or Login

    Olulised punktid sellest videost:
    •   The pointman is very important role of CQB. He needs to be most quickest and skilled player on the team. It is very wise to dedicate a member as a pointman. Just to allow him to gain the experience needed to be first on the door. The pointman is never wrong and rest of the team always have to follow the pointmans lead.
    •   Once stacked then last member members signals upline – prepeared for breach. A common signal is shoulder tap (starting from last member). Once pointman has tapped on the shoulder he knows that team is ready to breach. 
    •   Do not make any noise to alert enemies.
    •   A team leader may ask for status Update. Team should respond in order keeping updates precise and short. It is wise to set order.
    •   The more you practice the smoother it will be. The smoother it will be the faster it will be.[/li][/list]

    Otsused:
    •   Defineerime 2-3 pointmani, keda hakkame selles rollis harjutama. Teen ettepaneku, et need oleksid Andres ja Heiki (kui nad ise huvitatud), sest nende reaktsioonivõime ja senine kogemus teeb neist minu hinnangul parimad kandidaadid antud rolliks. 
    •   Harjutame kokku toimimist – eriti järgmise aspekte:
    o   Kiire stackimine
    o   Kiire sisenemine (pointman valib suuna, teine liigub vastpidises suunas).
    o   Kommunikatsioon kui toas on vastane või tuba on tühjendatud.
    o   Võime toppida tuppa ka mingid märklauad, et

    Majale lähenemine
    Ühtegi head videot ei leidnud, kuid senise praktika põhjal panen kirja järgmised mõtted.
    •   Majale liigutakse võimalusel küljest kus ei ole aknaid või on võimalikult vähe aknaid.
    •   Majale toimub liikumine võimalikult kiiresti, kuid piisavalt aeglaselt et vastase ilmudes olles võimelised neid tulistama.
    •   Kui on teada, et kindlas toas pesitseb vastane, siis üksiklaskudega teda tule all hoida (ma ei ole kindle, kas kõikidesse tühjadesse akentesse on mõistlik üksiklaskudega tuld anda).
    •   Ülioluline on kiire stackimine ja kohe majja liikumine kui stackimine on ära toimud. Vastased võivad küll teada, et oleme majale lähenemas, kuid üldjuhul ei teata, kui lähedal ollakse ja kiire tegutsemise korral on säilnud vähemalt osaliselt üllatusmoment.
    •   Tiimis esimene ja teine mees jälgivad otse eest toimvat, kolmas mees jälgub 2+ korrust ning viimane mees jälgib seljatagust. Esimesed kaks võivad jagada omavahel vaatluse all olevad alad sektoriteks.

    Maja võtmine
    Kahe squadi korral on ülioluline jaotada maja sektoriteks, et tiimid saaksid ühelt poolt kiiresti edasi liikuda, kuid kartmata sõbaliku tule ohtu. Ühe squadi korral sektoriteks jaotamine ei ole oluline ning tiim puhastab tuba toa kaupa.

    Kahe tiimi korral (palun vaadake lisatud pilti):

    •   Lepitakse kell 12 suund (mõõda maja pikka telge).
    •   Lepitakse kokku sektorite arv ühe korruse kohta (paarisarv 4, 6 või 8)
    •   Olles näoga 12 suunas on esimese korruse esimene sector üleval vasakul ning teise sector üleval paremal – ehk paaris sektorid alati paremal ning paaritud sektorid alati vasakul.
    •      Maja jaotatakse eelneval kokkuleppel sektoriteks. Sektoreid on alati paarisarv. Üldjuhul võiks harjutada 4 sektorit, kuid pikliku maja korral (näiteks suursõjame nö 1 maja) võib jaotada ka 6 kuni 8
    sektorit.
    •      Squadide vahel lepitakse eelnevalt kokku, millised sektorid on millise tiimi puhastada ning teise squadi poolt puhastavasse ossa liigutakse ainult juhul, kui sellest ollakse ennem täpselt informeeritud 2 squadi.

    Nb! Sektories kehtavd ka kellaajad (sektori siseselt). Järgmisel pildil on näide, kuidas Sektor 12 on kell 7 vastane. Ütleme, et squad Charlie ei saa edasi liikuda, sest vastane hoiab tule all, siis Squad Beta võib öelda, et siseneb sektorist nr 14 sektorisse nr 14 kell 7 poolt ning proovib vastase maha võtta.

    Kellaaegade harjutamine võtab aega, kuid kui selgeks saab, siis on väga kiiresti võimalus meeskonnale teada anda kus / mis toimub.
    Kommunikatsioon! Kommunikatsioon peaks toimuma tiimide vahel (üle raadioside) sektorisse sisenemisel ja peale seda kui sector on puhastatud. Neid võib ka korraga anda. Näiteks: Sektor 14 puhastatud, liigume sector 12. Sedapidi teavad tiimid teineteise tegevusest ning teavad ka hetke, millal tiimid ükstest näha võiksid.
    You are not allowed to view links. Register or Login

    KevinP

    Väga hästi kirjutatud postitus, Lukka. Täiesti nõus, et oleks tore olla CQCs kardetud nimed :)
    Peaks otsima midagi ka treppide võtmise kohta.

    Sektorite asi jääb ilmselt algul väga segaseks, kuid mõningase harjutamisega arvan, et see ei kujune probleemiks. Kõige suurem murekoht on tõenäoliselt kogu ürituses kogu tegevuse piisavalt kiirelt (ja julgelt) läbi viimine, et vastasel ei jääks aega reageerida.

    Oleks kindlalt vabatahtlik. Parim koht selle harjutamiseks on kahtlemata Suur-Sõjamäe (kui just keegi tagataskust CQC areeni välja ei tõmba). Kuidas kõlaks see laupäev (kell pakkuge ise) treeninguks?
    Alustada võib väikeste gruppidega ja pappsihtmärkidega (pole kindel, kuid arvan, et leian kusagilt suuremaid papitükke, millest inimkujusid välja lõigata) või üldse tühjade ruumidega - saame liikumised ja grupeeringud paika.

    GraboN

    #3
    Trepp on kerge , kõik pundiga lähestikku liigume aste haaval ja koguaeg laseme .. toimis täiesti kloogal .. väga hea töö Lukka lihtsalt mainin veel 2 väga tähtsat asja juurde

    1 : JULGUS .. julge peab olema .. ei tohi karta , kui sul sa katad mingit vajalikku kohta või unustad katta ja sa kardad ja ei tee seda korralikult võib su terve tiim surma saada.

    2 : Kordan ikka ja jälle .. väga paljude viga on see,et lasevad ainult siis kui näevad vastast .. kui Trutini ja Vennaga liikusime majas siis koguaeg oli päästik peal .. oli savi kas seal oli vastane või mitte aga üksik laskudega liigud ruumi sisse,et vastane ei julgeks üldse välja tulla ruumist.

    Aga noh seda kõike on kergem laivis läbirääkida ja ettenäidata .

    EDIT : Üks väga tähtis punkt •   Once stacked then last member members signals upline – prepeared for breach. A common signal is shoulder tap (starting from last member). Once pointman has tapped on the shoulder he knows that team is ready to breach.

    Selleks,et pointman teab nüüd,et kui tema liigub , liiguvad kõik ..

    + "Kui on teada, et kindlas toas pesitseb vastane, siis üksiklaskudega teda tule all hoida (ma ei ole kindle, kas kõikidesse tühjadesse akentesse on mõistlik üksiklaskudega tuld anda"  : siin vaidleks vastu aga eks seda trennis võtame kunagi läbi muidu läheb jutt pikaks :D

    + maja lähenemine : airsoftis näebki täpselt selline välja,et mingi grupp või siis KP teeb kattetuld igasse aknasse ja hoiab seda nuppu all nii kaua kuni meeskond on maja juures. Jällegist näen,et paljud katavad nii,et lasevad ainult siis kui vastast näevad .. mis on väääga suur viga .. vastane selleajaga kui sina teda sihid ja laskma hakkad jõuab pea aknast välja pista ja terve tiimi maha lasta ja kui lõpuks tiim on maja juures siis tehakse kattetuld Kple,et ta liituks grupiga.

    + mis on veel tähtis punkt .. niisama töllerdamine ja ringi vahtimine .. selline asi toimub siis võib kõik ära unustada ja asjast ei tulegi kunagi midagi välja .. ja inimesed peavad pähe õppima selle,et viimane vend KOGUAEG vaatab kella 6 suunda. ja CQB on julguse taga kinni .

    Harald

    5+ Lukka, idee väga hea, Andres mainis ära ka meie tiimi nõrkuse, kardetakse liikuda. Kuna hetkel Tartu asi võtab aja ära olen asjast eemale jäänud. Samas kui vähegi mängib välja, proovin nõu ja jõuga kaasa lüüa.
    TARTU MILITAARSEIKLUS... SINU ELU SEIKLUS!!!
    Pikk 60, Tartu.

    taktik (Heiki)

    Pointman-i positsiooni peavad ju kõik harjutama. Sest suure tõenäosusega saab Pointman surma esimesena.

    PsyMarko

    Igaüks peab harjutama igas positsioonis ja mitte ainult CQB-s vaid ka metsas ja lagedal. Olukorras kus esimene ja viimane ära lastakse peavad keskmised suutma edasi toimetada ja olukorra teeks veel keerulisemaks see kui mängus oleks elustamine!


    GraboN

    See ongi see,et asi tulebki ainult kogemustega ja pikaajaga .. kuna teoorias ja ettekujutada kuidas võiks ja kuidas teeks on üks asi aga kui reaalselt mängul sõda käib siis väga paljudel ja vahest isegi endal jookseb kuul kokku ja tekib paanika.


    lukka

    Kõigepealt tänud kiire tagasiside eest! :) Mõned küsimused ja mõtted teile:

    "+ maja lähenemine : airsoftis näebki täpselt selline välja,et mingi grupp või siis KP teeb kattetuld igasse aknasse ja hoiab seda nuppu all nii kaua kuni meeskond on maja juures. Jällegist näen,et paljud katavad nii,et lasevad ainult siis kui vastast näevad .. mis on väääga suur viga .. vastane selleajaga kui sina teda sihid ja laskma hakkad jõuab pea aknast välja pista ja terve tiimi maha lasta ja kui lõpuks tiim on maja juures siis tehakse kattetuld Kple,et ta liituks grupiga."

    Olen 100% päri, et kattetuld tuleks teha, kui vastane teab, et tiim on tulemas (näiteks klooga mäng). Samas kui on metsamäng ja võtame mingit maja, kas siis hakkame ka kohe kattetuld tegema või hoiame aknad sihikus? Kui vastane on uimane ja niisama lobiseb, siis oleks ruumi puhastamine nende jaoks suur üllatus. Neid olukordi olen ka enda tiimi liikmete käest kuulnud, et ruumi sisenedes on ehmatus suur olnud. See on mõttekoht.

    "Pointman-i positsiooni peavad ju kõik harjutama. Sest suure tõenäosusega saab Pointman surma esimesena." Ma pigem eelistan, et meil on 4 väga head pointmanni kui 10 keskpärast. Sellest lähtuvalt pakun välja, et pigem harjutame alguses konkreetseid rolle. NB! Pointmani harjutaks samas tiimis (4-liikmelises grupis) kaks inimest. Kui need juba selged, siis võiks ka teisi positsioone harjutada.

    "See ongi see,et asi tulebki ainult kogemustega ja pikaajaga .. kuna teoorias ja ettekujutada kuidas võiks ja kuidas teeks on üks asi aga kui reaalselt mängul sõda käib siis väga paljudel ja vahest isegi endal jookseb kuul kokku ja tekib paanika." Julguse teemal. Tihtipeale kiilub mõte kinni - mida edasi teha. Samas kui tead, mis on sinu roll ja kuidas tiim sinuga koos tegutseb, siis teed lihtsalt enda rolli. Ma pigem usun, et julgusetus jääb selle taha (airsoftis vähemalt) et ei teata täpselt, mis on parim tegutsemisviis antud olukorras (või arvatakse, et passimine ongi parim tegutsemisviis).

    P.S Kui kellelgil on huvi metsas liikumise strateegia kirjutamise kohta, siis andke eraldi topicus kuuma.
    You are not allowed to view links. Register or Login

    GraboN

    Kõik on õige Lukka :)

    aga * Ma pigem usun, et julgusetus jääb selle taha (airsoftis vähemalt) et ei teata täpselt, mis on parim tegutsemisviis antud olukorras (või arvatakse, et passimine ongi parim tegutsemisviis *

    Kui inimene arvab,et passimine on parim teguviis ja vaadata kuidas tiim sõdib ja sureb ..ja inimesel ei tule pähe appi tullagi siis pole selle vennaga enam midagi teha ja ta peaks ilma tiimita mängimas käima :D

    Kloogal oli mul üks korralik intsident aga ei hakanud midagi karjuma ega õpetama ega seletama kuna tuju oli hea ja ei tahtnud seda endal ega kellegil ära rikkuda.

    Ja see kui maja juurde liikumine ega jah see oleneb olukorrast .. kui tõesti vastane pole märganud vms siis sihikut lihtsalt peal hoida .. aga samas kui vastane on tark ja oskab oodata siis on kellad :P eks see jah kõik oleneb olukorrast ja eks pointmanid peavad siis otsustama mida , mis olukorras ja kuidas käituda.

    Valle

    Hetkel olen mööda Eestimaad ringi trippimas aga huvi oleks minulgi CQC teema vastu suur.
    +1 julguse ja tule all hoidmise kohta. Kloogal suutsin meie viimasel rünnakuringi üksinda maja nurga 4 vastasest puhtaks teha ja edu tagas ümber nurga üksiklaskudega "tuli peal" keeramine ning kiire ja otsustav peale minemine. Maha võeti mind alles siis, kui sattusin suuremasse ruumi ning üksinda ei jõudnud enam kõiki kohti katta. Koostööd peaks harjutama kindlasti. :)

    Harald

    Tiimis peavad harjutama kõik pointmaniks olemist ja eriti need, kes ei julge olla... mis ei tapa teeb tugevaks ja julgeks. Tähtis on just see et sa tead oma kohta hetkel ja käitud vastavalt. Ja just seda peab harjutama. Mis puutub hoonele lähenemises siis käituda vastavalt olukorrale. Ehk siis kui vastane sind ei lase siis miks peaksid sina oma asukohta reetma. Samas kui vastane teab su asukohta on mõtekas kätketud anda. Aga nagu siin juba varem mainitud, kõik tuleb kogemuste ja harjutamisega.
    TARTU MILITAARSEIKLUS... SINU ELU SEIKLUS!!!
    Pikk 60, Tartu.

    GraboN

    #12
    Eilse mängu põhjal .. peame sitaks harjutama CQB-d.. pole ühelgil mängul kunagi kaitse ja rünne nii sitt olnud kui eile. Selline asi nagu kell 6 ehk siis seljatagune vapsee kedagi ei koti.

    Mingi aeg viin ise ühe trenni läbi .. puhtalt, et kontrollida inimeste individuaal oskusi ja kuidas nad liiguvad ja tegutsevad ja kõik jagavad arvamusi ja aitavad kaasa mingeid õpetusi jagada jne ja mingid põhivärgid paika panna kaitses ja ründes. Näide eilsest, esimene maja pikk koridor , meie oleme juba maja keskel ja vastased on teiselpool otsas .. neid korra lasta nad peidavad end ära ..ja selle asemel, et sihik peal hoida tal,et kui ta üritab piiluda siis kohe tina ja tuld tal peal hoida .. minnakse tagasi seinataha peitu ja lastakse vastasel sind ennast sihikule võtta.
    ehk siis umbes võtsid trumbid enda kätte ja andsid kohe ära.

    Teine asi , meil on julgemaid ja kiiremaid vendi ja on ka teisi , julgemad hakkavad siis peale jooksma ja teised teevad kattetuld .. eile kui kattetuld tehti siis pidin püksi sittuma,et mis asi see oli .. lasti paar kuulikest aknasse ja kohe peitu jälle. Ei saa mina aru , kas siis valiti vale hobi,et kardetakse ? või kuulidest kahju või wtf ?

    Saime eile lambi vendade käest väga haledalt lutti, nad lihtsalt jooksid meist üle. Ütlen ausalt, väga häbi on ... Lihtsalt ei tea milles viga , Pidev töllerdamine käis eile ja edaspidi pisematel mängudel hakkab järiest pihta .. iga mingi mäng on keegi pointman ehk siis ta juhatab vägesi ja absoluutselt KÕIK täidavad käsku . Mängudel otsustame kes on pointman kuna eile kui ära läksin siis hiljem kuulsin,et teil jäi asi vapsee katki seal kõik + sellise asja lepime ka kokku,et KUI sõda käib siis mingi täiesti tühine loba ja töllerdamine ja niisama vahtimine ära jätta. Üldse imestan kuidas me esimese maja endale saime.

    Mina ka ei viitsi enam vägesi juhatada kui pool tiimi aint tuleb kaasa ja kuulab reaalselt mida ütlen ja saavad aru mida teha. Kui meid on 8 kohal siis ma tahaks arvestada 8 inimesega aga mitte vähemaga, eks kui proovite pointmanid olla siis saate aru.Äkki kellegile isegi sobib pointman rohkem olla ja saab paremini hakkama kuna ise naudiks lausa kusagil kõige taga reas olla ja keskenduda ainult laskmisele.

    Tean,et tegu ikkagist hobiga ja fun fun aga funnida tuleb ka osata õigel ajal ja kuna oleme TIIM siis võiks ka vastavalt tiimiga korralikult mängida

    Sorry pika postituse pärast , võtke üks kartul ja ärge võtke kurjana seda juttu vaid pigem õpetlikuna :) Jutt käib absoluutselt kõigi kohta .. ka minu pihta, v/a uute poiste pihta, nemad on 2 mängu jooksul näidanud et sõjas võib nendega 100% arvestada.


    lukka

    Kuna emotsioon õhus ning emotsiooni pealt on hea muudatusi teha, siis teen ettepaneku, et üle 1 nädala teeks Airsofti treeninguid nädala sees mingil õhtul peale tööd. Näiteks iga teisipäev vms. Muud moodi kokkumängu ei tule, kui koos harjutada. Ei pea kõik kohal käima. Piisab ka sellest, kui käid üle trenni.

    Üks korraldajatest oleks mina ning keegi teine võiks vabatahtlik olla. Teeksin meile väikesed ülesanded ka majakesse ning mõõdaksime ka aega.
    You are not allowed to view links. Register or Login

    TasuR

    756